پیام ویژه

آخرين مطالب

روسیه زیر سایه شبه نظامیان مسلح دوست و دشمن بين الملل

روسیه زیر سایه شبه نظامیان مسلح دوست و دشمن
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - روسیه روز سه‌شنبه از دفع حمله‌ای به منطقه بلگرود در مرز اوکراین خبر داد. کی‌یف اعلام کرد که این حمله توسط شهروندان روس انجام شده و یک درگیری داخلی است. سپس دو گروه شبه‌نظامی روس مسئولیت این حمله را پذیرفتند.

به گزارش جماران ، این روزها قدرت نمایی گروه های شبه نظامی بر روسیه و جنگ این کشور علیه اوکراین سایه افکنده اند در میان این گروه ها دو گروه برجیسته تر هستند: یکی گروهی است که به نفع مسکو در اراضی اوکراین می جنگد و دیگری گروهی است که از اوکراین به اراضی روسیه حملاتی خطرناک انجام می دهد.
گروه نخست«واگنر» است که وابسته به دولت روسیه است و در اراضی روسیه به ویژه در خطوط نبردها و به طور خاص در شهر«باخموت» می جنگد و گاهی برای مسکو و ارتش روسیه شاخ و شانه می کشد.
گروه دوم«سپاه داوطلبان روس» است که اخیرا حملات خطرناک و گسترده ای به مناطق مرزی روسیه انجام داده است و تهدید کرده است که حملات بیشتری علیه روسیه در راه است.
حالا هر دو گروه که یکی دوست است و دیگری دشمن روسیه را تهدید می کنند و تبدیل به دردسری اساسی برای مسکو شده اند.
فرمانده «سپاه داوطلبان روس»: مسکو در انتظار حمله‌های بیشتر ما باشد
روسیه روز سه‌شنبه از دفع حمله‌ای به منطقه بلگرود در مرز اوکراین خبر داد. کی‌یف اعلام کرد که این حمله توسط شهروندان روس انجام شده و یک درگیری داخلی است. سپس دو گروه شبه‌نظامی روس مسئولیت این حمله را پذیرفتند. حال فرمانده یکی از این گروه‌ها اعلام کرده که در حال تدارک حملات بیشتر به خاک روسیه است.
دنیس کاپوستین، فرمانده گروه شبه‌نظامی موسوم به «سپاه داوطلبان روس» روز چهارشنبه در خاک اوکراین و در نزدیکی مرز روسیه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که این گروه در حال تدارک حملات بیشتر به خاک روسیه است.
ارتش روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که حمله به خاک این کشور در منطقه بلگرود توسط خودروهای زرهی انجام شده و این ارتش موفق شده است مهاجمان را مجبور به عقب‌نشینی به خاک اوکراین کند. 

پیام ویژه

اگرچه مسکو مدعی شده است که در این عملیات بیش از «70 ملی‌گرای اوکراینی» را کشته است، اما آقای کاپوستین می‌گوید دو سرباز گروه او «بطور خفیفی مجروح» شده‌اند و مجموع تلفاتشان در این عملیات 2 کشته و 10 زخمی بوده است. او همچنین مدعی است که سربازانش موفق شدند یک خودروی زرهی و یک سلاح ضد پهپاد ارتش روسیه را به غنیمت بگیرند.
آقای کاپوستین که خود را «روباه سفید» می‌نامد، گفت: «فکر می‌کنم دوباره ما را در آن‌ طرف مرز خواهید دید. نمی‌توانم نقشه‌های آینده را فاش کنم و حتی نمی‌توانم بگویم از کدام جهت چه اتفاقی قرار است بیفتد. اما مرز بسیار گسترده است و هر لحظه ممکن است در هر نقطه‌اش درگیری روی دهد.»
او از پاسخ مستقیم به این پرسش که سلاح‌های گروهش از کجا تامین می‌شود طفره رفت و گفت: «قطعا می‌دانم سلاح‌هایم را از کجا می‌آورم. متاسفانه از سوی شرکای غربی نیست.»
وی افزود که سلاح‌های نظامی غربی ارتش اوکراین در نبرد باخموت به تصرف نیروهای روس درآمده است و می‌توان آن‌ها را از بازار سیاه خریداری کرد. 
دنیس کاپوستین با اشاره به این که تنها کمک کی‌یف به آن‌ها پشتیبانی اطلاعاتی و اهدای سوخت، غذا و دارو است، گفت: «البته که اوکراینی‌ها به داد زخمی‌های ما می‌رسند. اما هر کمک بیشتری قضایا را پیچیده می‌کند.»
وی افزود: «ما خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم. البته می‌توانیم روی رفقای اوکراینی‌مان برای برنامه‌ریزی حساب کنیم. نقشه آینده ما در اختیار گرفتن قلمروهای جدید در فدراسیون روسیه است. فقط کمی صبور باشید و چند روزی صبر کنید.»
اتحادیه ضد افترا که یک سازمان غیرانتفاعی حقوق بشری مستقر در نیویورک است آقای کاپوستین را «یک نئونازی روس که سال‌ها است در آلمان زندگی می‌کند» معرفی کرده است.
با این حال او اگرچه راست‌گرا بودن گروهش را قبول دارد، اما «نازی» بودن را ناسزا می‌داند.
رییس واگنر: مسکو حملات را تشدید نکند انقلاب دیگر 1917 روسیه را تکان می‌دهد
رییس گروه شبه نظامی واگنر در ارزیابی کوبنده‌ای درباره آمادگی نظامی مسکو هشدار داد و گفت که اگر تلاش‌های جنگی نامنظم در اوکراین ادامه پیدا کند، یک «انقلاب» جدید می‌تواند روسیه را تکان دهد. این اظهارات اختلافات در سلسله مراتب نظامی ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه را بیشتر آشکار کرده است.
یوگنی پریگوژین در مصاحبه‌ای با کنستانتین دولگوف، وبلاگ نویس طرفدار روسیه گفت که نیروهای مسکو آمادگی مقاومت در برابر نیروهای وفادار کی‌یف در خاک روسیه را ندارند. 
او همچنین از توانایی‌های ارتش اوکراین تمجید کرد و از مسکو خواست برای اجتناب از یک درگیری طولانی‌مدت و پرهزینه، تلاش‌های جنگی خود را تشدید کند. 

پیام ویژه

پریگوژین گفت: «من معتقدم اوکراینی‌ها امروز یکی از قوی‌ترین ارتش‌های جهان هستند.» او نیروهای کی‌یف را «سازماندهی شده، آموزش دیده و اطلاعات آنها را در بالاترین سطح» ارزیابی کرد. او ادامه داد: «آنها می‌توانند هر سیستم نظامی چه نظام اتحاد جماهیر شوروی [سابق] و چه برای ناتو را با موفقیت اداره کنند.»
در روزهای اخیر گروهی از روس‌های ضدپوتین وارد منطقه بلگورود شدند و خشم و سردرگمی تحلیلگران نظامی روسیه را برانگیختند. پریگوژین در پاسخ به سوالی درباره این حادثه گفت که «نیروهای دفاعی روسیه آماده مقاومت در برابر این گروه به هر شکل و فرمی نیستند.»
به گفته پریگوژین، گروه «ارتش داوطلبان روسی» بدون زحمت وارد روسیه می‌شوند و بدون هیچ عواقبی از مرز عبور می‌کنند. او مکررا از سلسله مراتب نظامی سنتی روسیه انتقاد کرد، زیرا او به دنبال پیروزی در جنگ قدرت علیه فرماندهان نظامی برای رهبری ارتش پوتین در شرق اوکراین است. 
او اوایل این ماه، فرماندهان روسیه را مسئول «ده‌ها هزار» تلفات واگنر دانست، چرا که به گفته او مهمات کافی وجود نداشته است. 
فرمانده واگنرها از مسکو خواست تا تلاش خود را برای شکست دادن اوکراین افزایش دهد. او از پوتین خواست تا «حکومت نظامی و موج جدیدی از بسیج» را اعلام کند.
او هشدار داد اگر تلفات روسیه ادامه یابد، «همه این تقسیم‌بندی‌ها می‌تواند به انقلابی درست مانند انقلاب سال 1917 ختم شود.»
او گفت: «اول سربازان و بعد از آن عزیزانشان قیام خواهند کرد. این اشتباه است که فکر کنیم بستگان آنها صدها نفر هستند. در حال حاضر ده‌ها هزار نفر از بستگان کشته‌شدگان در جنگ وجود دارد و احتمالا تعداد آنها به صدها هزار نفر خواهند رسید و ما نمی‌توانیم از این وضعیت چشم بپوشیم.»

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1364580/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟/ ماجرای عمل جراحی رهبری بدون بیهوشی عمومی/ ایشان دیگر به کوه نمی روند اما در خانه پیاده روی می کنند

سیدمحمد خاتمی: پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

افزایش 23 درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در 1402

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

در عملیات «وعده صادق» به هیچ وجه به مردم تعرض نشد و مراکز اقتصادی هدف قرار نگرفت/ مردم را ترساندند که رژیم صهیونیستی چنین و چنان می‌کند، در حالی که هیچ غلطی نتوانست بکند

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده

آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

چهره‌ سیاسی اصولگرا: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!/ پایداری‌ها نشان دادند برخلاف ادعاهایشان اهل معامله هستند!

حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

برداشت 750 هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران

قیمت نفت بالای 90 دلار ایستاد

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

ادعای یک نماینده درباره نفوذی‌های اسرائیل در ایران

استناد نیروی انتظامی به لایحه حجاب، غیرقانونی است/ پلیس احتمالاً بر اساس قوانین دهه 60 درباره حجاب برخورد می کند/ بعید می دانم مردم با قانون حجاب و عفاف همراهی کنند

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

علم الهدی: در صورت هر حماقت اسرائیل، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند

انجام موفقیت‌آمیز 2 هزار و 200 کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران

رژیم اسرائیل با اقدامات شرارت آمیز خود چاره‌ای جز پاسخ برای ایران باقی نگذاشت/ باید از هر اقدامی که به تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران منجر شود حمایت کرد

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

اقدام جالب امیرعبداللهیان برای تشکر از سردار حاجی‌زاده/ عکس

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

قیمت نفت کاهش یافت

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد

رفع نشتی در 5 مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود