پیام ویژه

آخرين مطالب

در گفت‌و‌گو با جماران؛

عباسی، نماینده مجلس: یک عده سازماندهی شده خط بی‌حجابی اجباری را پیش می‌برند/ امروز نماد اسلام در کشور حجاب است/ عده‌ای با بی‌حجابی به دنبال دوقطبی در جامعه هستند/ ممکن است بانوان در بحث حجاب با شدت و ضعف روبه‌رو باشند، ولی به دنبال حجاب هستند سياسي

عباسی، نماینده مجلس: یک عده سازماندهی شده خط بی‌حجابی اجباری را پیش می‌برند/ امروز نماد اسلام در کشور حجاب است/ عده‌ای با بی‌حجابی به دنبال دوقطبی در جامعه هستند/ ممکن است بانوان در بحث حجاب با شدت و ضعف روبه‌رو باشند، ولی به دنبال حجاب هستند
  بزرگنمايي:

پیام ویژه -

به گزارش جماران: امروز با وجود مشکلات عدیده‌ای که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند موضوع حجاب صدرنشین مسائل روز است. از جلوگیری ورود زنان بی‌حجاب به فرودگاه و ممانعت از ورود به اماکن عمومی گرفته تا اتفاقاتی مانند «سطل ماست» که در فضای مجازی بسیار سر و صدا به پا کرد و تا امروز که دولت لایحه حجاب و عفاف را به مجلس تقدیم کرده است؛ لایحه ای که انتقادات بسیاری نیز به همراه داشته است. عده‌ای از سلبی بودن آن صحبت می‌کنند و در مقابل گروهی هم آن را صیانت از بی‌حجابی می‌نامند.
در این‌باره علیرضا عباسی نماینده مردم کرج به خبرنگار جماران گفت: بانوان ما نه تنها امروز بلکه از قبل جمهوری اسلامی نشان دادند عفیف و محجبه بوده اند، اما اینکه سبک حجاب چطور باشد بحث دیگر است. رضاخان زمانی که خواست کشف حجاب انجام دهد همین بانوان ما جلوی او ایستادند؛ در حالی‌که آن زمان جمهوری اسلامی وجود نداشت. جمهوری اسلامی، نظام اسلامی مقید به اجرای اصول و احکام دین است. آن زمان رضا خان به دنبال بی‌حجابی اجباری در جامعه بود که نشد و امروز هم برخی به دنبال بی‌حجابی اجباری هستند و ما با این موضوع مشکل داریم.
ممکن است بانوان در بحث حجاب با شدت و ضعف روبرو باشند ولی به دنبال حجاب هستند
وی ادامه داد: در جریانات نیمه دوم سال گذشته شاهد بودیم که با بی‌حجاب‌ها برخورد نمی شد، بلکه با محجبه‌ها برخورد می‌شد و به آن‌ها حمله کرده و چادرشان را می‌کشیدند و به آن‌ها تعرض می‌کردند، حال ما باید قانونی را بنویسیم که در حین اینکه احکام شریعت در آن رعایت می‌شود در بحث بی‌حجابی اجباری هم کسی به خودش اجازه ندهد که انجام دهد. حضرت آقا فرمودند کشف حجاب یک حرام سیاسی و یک حرام شرعی است. یک عده سازماندهی شده خط بی‌حجابی اجباری را پیش می‌برند. ممکن است بانوان در بحث حجاب با شدت و ضعف روبرو باشند ولی به دنبال حجاب هستند.
ما با جریان سازماندهی شده طرف هستیم که باید با آن مقابله کنی م
عباسی با بیان اینکه باید قانون حجاب و عفاف با مسیر نظام اسلامی همسو باشد و در آن شرع و قانون دیده شود، گفت: ما وظیفه داریم اگر لایحه ایراداتی دارد برطرف و از نقطه قوت‌ها نیز حمایت کنیم. حال ما چطور عمل کنیم که بازدارندگی وجود داشته باشد؛ از یک طرف شاید ما با جریان سازماندهی شده طرف هستیم که باید با آن مقابله کنیم و در مقابل عده‌ای نیز لب مرز هستند ممکن است فضا به سمتی برود و تهدیدی باشد که به سمت بی‌حجابی اجباری برود اما در حالت عادی زندگی می‌کنند، زمانی که به مترو و یا اتوبوس بروند و افرادی به آن‌ها تعرض کنند ممکن است افراد به خاطر تعرض کوتاه بیایند ولی در حالت عادی حجاب خود را دارند. ما باید قانون را طوری بنویسیم که بازدارنده باشد و از طرفی قانون و شرع در آن لحاظ شود و باعث بی‌دینی و سست شدن مردم نشویم.
امروز نماد اسلام در کشور حجاب است
نماینده مردم کرج در پاسخ به این سوال که برخی می پرسند چرا امروز با وجود اینکه بزرگترین دغدغه امروز مردم معیشت است تمام حساسیت‌ها به سمت حجاب است؟ گفت: بله بحث مهم امروز ما معیشت است. در مجلس 13 کمیسیون داریم که هر کدام کار خود را انجام می‌دهند، مثل آخرین طرح ما در حوزه مسکن و اجاره‌بها و مالیات عایده بر سرمایه و امنیت غذایی بود، اما کمیسیون فرهنگی که نمی‌تواند بیکار بنشیند، باید لایحه و طرحی با توجه به مسائل فرهنگی بیاورد. دشمن به این نتیجه رسیده اگر بخواهد اسلامیت نظام را دچار خدشه کند؛ زیرا امروز نماد اسلام در کشور حجاب است و اگر مقابله کنند این اولین سد است که باید شکسته شود و اگر این بشکند بنیان خانواده به هم ریخته خواهد شد و دشمن از کار راه می‌تواند کل جامعه ایرانی را منهدم کند، مثل اتفاقی که در اندلس افتاد و جامعه اسلامی را در مسیر مسائل جنسی و شهوانی بهم ریختند و حال می‌خواهند ذهن جوان ما را درگیر این موضوعات کند تا به دنبال ساخت موشک، مسائل هسته‌ای، شرکت‌های دانش بنیان نرود.
عده‌ای با بی‌حجابی به دنبال دوقطبی در جامعه هستند
عباسی افزود: این موضوع قابلیت دو قطبی کردن در جامعه را دارد و برای این هم برنامه ریزی کردند تا وحدتی که در کشور وجود دارد را بهم بزنند، یک عده طرفدار حجاب هستند و عده‌ای نه و امکان دارد برای دسته‌ای دیگر این موضوع اهمیتی نداشته باشد. سفیر خارجی که به کشور ما وارد می‌شود روسری سر می‌کند و به قانون احترام می‌گذارد و یا اقلیت‌هایی که در کشور هستند حجاب را رعایت می‌کنند، اما عده‌ای در کشور می‌خواهند دو قطبی ایجاد کنند و آب گل آلود ماهی بگیرند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان به نقش سلبریتی‌ها در این موضوع پرداخت و گفت: نقش سلبریتی‌ها بسیار موثر است. یکی از ایراداتی که شاید ما در این قسمت داشتیم به عده‌ای فضا دادیم و بزرگشان کردیم که شاید اعتقادی به مسیر انقلاب و نظام نداشته باشند و در بزنگاه‌ها به سمتی غش می‌کنند. همه باید کمک کنیم و اگر خدای ناکرده آسیبی به کشور برسد دیگر نه تو مانی و نه من. دشمن به دنبال شیعه، سنی، کرد، لر، فارس و عرب نیست بلکه کلیت ایران برایش موضوعیت دارد و به دنبال تجزیه است. حال باید وحدت راحفظ کنیم تا به سرانجام خوبی برسیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1369847/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توضیحات وزیر ارتباطات درباره لایحه امنیت کاربران

افزایش 10 درصدی تولید تجمعی آریاساسول در 1402

سکوتِ خبرساز محمود احمدی نژاد/ او منتظر انتخابات 1404 است؟

آیفون 12 با iOS 17.4 به قابلیتی مدرن و کاربردی مجهز شد

این ویدیو با هوش مصنوعی OpenAI Sora ساخته شده است

یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه کشته شد

جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ بیش از 200 آواره فلسطینی در بیمارستان شفا اعدام شدند

تالاب زیبای ایران پس از 3 سال دوباره زنده شد

اولین تصاویر از گوشی Redmi Note 13 Turbo را اینجا ببینید؛ طراحی آشنای قاتل پرچمداران

تغییرات بازار طلا از ابتدای سال تاکنون

مقام سابق دولتی: کاظم صدیقی از من خواست ملک بهزیستی را به هم مدرسه او ملحق کنیم!

احمدی‌نژاد منتظر انتخابات 1404 است؟

درگیری خونین در قبرستان یاسوج؛ 2 نفر کشته شدند

سود تقلب در بازار پوشاک

بازدهی هفتگی دلار چقدر شد؟

شیائومی ساعت هوشمند جدیدی برای کودکان عرضه کرد

پس‌لرزه‌های جنگ در دو گوشه جهان

پزشکان متخصص در تعطیلات نوروزی حضور دارند؟

تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر درآمد دارند؟

سخاوت آسمان، «آق گل» را زنده کرد

3 برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی

بررسی معطلی 10 ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل

اگر بازی پاندای کونگ فو کار جهان باز برای پلتفرم‌های نسل بعدی ساخته شود

انتقاد امام جمعه شیراز: اگر نمی‌توانید مدیریت کنید، به سبک خودم مدیریت کنم/ ویدئو

پیشنهاد یک استاد دانشگاه درباره حواشی ماجرای صدیقی و پسران: فهرست اموال 100 روحانی مشهور و آقازاده ها منتشر شود

پوتین در کمین ناتو

آمار ساخت و ساز در کف تاریخی خود قرار گرفت

جز آرزوی مرگ یکدیگر را در سر نمی‌پروریم

برج میلاد، 13 فروردین تعطیل است

با پول کوئیک امکان خرید کدام خودروها در سال 1390 وجود داشت؟

اگزینوس 1480 رسماً رونمایی شد؛ پردازنده گلکسی A55 با گرافیک پرسرعت

وزیر ارتباطات: در سال 1403 رویدادهای فضایی متعددی خواهیم داشت

برنامه/ یادگیری لغات مفید و پرکاربرد انگلیسی

اگه گوشیمون خیس شد، چی‌کار کنیم؟  ‌

زهرا شجاعی، زنی که «زنان» و «بانوان»‌ را جانشین «خواهران» کرد

کدام استان‌ ها بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند؟

سامسونگ جزئیات بیشتری درباره باتری گوشی‌هایش ارائه می‌دهد

یوزپلنگ‌های شناسنامه‌دار توران کمتر از 20 قلاده هستند

چرا بایدن عجله چندانی برای واکنش به کله‌شقی‌های نتانیاهو ندارد؟

آرژانتین فقیرتر شد

رندرهای جدید سری پیکسل 9 گوگل افشا شد

برگزاری محفل انس با قرآن ویژه دهه سوم ماه مبارک رمضان در کیش

قاتل فراری به دام افتاد

گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در 50 سال گذشته را شکل داد

احیای قدر در جزیره/ مراسم دعا و مناجات شب‌های قدر کیش با سخنرانی حجت‌الاسلام سرلک و مناجات حاج سیدمهدی میرداماد برگزار می‌شود

ثبات مدیریتی؛ خبر خوش عبدالملکی به کیشوندان

انفجار منزل مسکونی حادثه آفرید

بتل پس فصل اول Suicide Squad محتوای جذابی ارائه می‌دهد

رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا

تلاش شبانه‌روزی برای تسهیل خروج بیش از دو هزار و پانصد خودروی گردشگران از حزیره کیش