پیام ویژه

آخرين مطالب

سرمقاله جمهوری اسلامی/ سازمان ملل و انبوه جنایات صهیونیست‌ها يادداشت

سرمقاله جمهوری اسلامی/ سازمان ملل و انبوه جنایات صهیونیست‌ها
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - جمهوری اسلامی / « سازمان ملل و انبوه جنایات صهیونیست‌ها » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
افراط رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت علیه مردم غزه، زنگ خطر در کشورهای غربی را هم به صدا درآورده است. علاوه بر یک افسر نیروی هوائی آمریکا که در اعتراض به این جنایات، اقدام به خودسوزی در برابر سفارت اسرائیل در واشنگتن کرد و علاوه بر نظامیان آمریکائی که لباس‌های نظامی خود را با همین انگیزه می‌سوزانند، حالا خبرها حکایت از اعتراض گزارشگران سازمان ملل به عملکرد این سازمان دارند.
گزارشگر سازمان ملل در موضوع فقر و حقوق بشر خواستار فشار جهانی علیه تل‌آویو شد و گفت: «باید تحریم‌ها و فشار تجاری بر اسرائیل اعمال کنیم.» این گزارشگر در سخنانی از فقدان فشار بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: «جامعه بین‌المللی برای وادار کردن اسرائیل به پایان دادن به تخلفاتش فشاری وارد نکرده است.» وی افزود: برای جلوگیری از گسترش قحطی در غزه به آتش‌بس فوری نیاز داریم.
همزمان با این پیشنهاد گزارشگر سازمان که البته تاکنون رئیس ‌جمهور آمریکا جو بایدن مانع انجام آن شده، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت اسرائیل از 15 مهر بیش از 25000 زن و کودک را در نوار غزه کشته است. وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید کرد تعداد غیرنظامیان کشته شده در جنگ غزه بسیار بالا است. وزیر دفاع آمریکا این مطالب را در جریان یک جلسه استماع کنگره، در پاسخ به سوالی در مورد تعداد زنان و کودکان فلسطینی اعلام کرد و این را هم گفت که آمریکا حدود 21000 مهمات هدایت‌شونده دقیق از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه به اسرائیل ارسال کرده است.
در همین حال، رژیم صهیونیستی حربه جدیدی را علیه مردم غزه بکار گرفته که عبارتست از نابود کردن آنان در اثر گرسنگی. صهیونیست‌ها این جنایت را با جلوگیری از ورود مواد غذائی به غزه و حتی حمله توپخانه‌ای به کامیون‌های حامل مواد غذائی و به صف‌های تشکیل شده از گرسنگان برای دریافت غذا مرتکب می‌شوند.
اشرف ‌القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه با ابراز نگرانی از شرایط بسیار اسف‌بار شمال نوار غزه در اثر جلوگیری از ورود مواد غذایی و کمک‌های حیاتی به این منطقه، اعلام کرد 7 کودک فلسطینی در اثر گرسنگی به شهادت رسیده‌اند. اشرف ‌القدره با اشاره به مخالفت صهیونیست‌ها با درخواست سازمان‌های بین‌المللی برای ورود کمک‌ها، اعلام کرد مراکز بهداشتی شمال باریکه غزه پس از توقف فعالیت بیمارستان کمال عدوان به‌طور کامل از خدمت‌رسانی عاجز شده‌اند و اکنون تعدادی کودک بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، در خطر مرگ در اثر گرسنگی هستند. وی با هشدار نسبت به تحرکات جدید رژیم صهیونیستی که جنگ گرسنگی دادن به ملت فلسطین است، از نهادهای بین‌المللی خواست برای جلوگیری از این فاجعه انسانی در شمال باریکه غزه اقدام فوری کنند.
واقعیت اینست که با توجه به حجم عظیم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و انواع جدید جنگ‌ها و فشارها که بر مردم غزه تحمیل می‌کند، تحریم‌ها و فشارها علیه این رژیم که گزارشگر سازمان ملل پیشنهاد داده تناسبی با جرم‌های ارتکابی این رژیم ندارد. رژیم صهیونیستی باید علاوه بر تحریم جهانی، از سازمان ملل اخراج شود و سران این رژیم به ویژه شخص نتانیاهو بازداشت، محاکمه و مجازات شوند. نگاهی اجمالی به آمار جنایات صهیونیست‌ها در غزه نشان می‌دهد این رژیم صلاحیت‌ حضور در جامعه جهانی را ندارد. قتل‌عام بیش از 30 هزار نفر در کمتر از 5 ماه، مجروح کردن 72 هزار نفر، ویران کردن 286 مدرسه دولتی و 65 مدرسه وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل (آنروا)، تخریب 150 مرکز بهداشتی و درمانی، قتل‌ 133 خبرنگار و ویرانی ده‌ها مسجد و کلیسا بخشی از جنایات صهیونیست‌ها در غزه را تشکیل می‌دهند. در میان شهدای غزه، بیش از 25 هزار نفر زنان و کودکانند که 5 هزار نفر از کودکان، دانش‌آموز بودند. و حالا استفاده از سلاح گرسنه نگهداشتن مردم و حتی نوزادان تا تسلیم مرگ شدن، شیوه جدید ارتکاب جنایت رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی است.
خوشبختانه وجدان ملت‌ها در سرتاسر جهان بیدار است بطوری که هر روز جمع زیادی از مردم در کشورهای مختلف با برپائی راه‌پیمائی‌های متعدد، حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام می‌کنند و خواستار مجازات سران جنایتکار رژیم صهیونیستی می‌شوند. تعدادی از دولت‌ها نیز روابط خود با این رژیم را قطع کرده‌اند و دیوان عالی دادگستری بین‌المللی نیز اسرائیل را به خاطر جنایاتش در غزه محکوم کرده است. آنچه هنوز تحقق نیافته اقدام موثر سازمان ملل برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی و اخراج آن از مجامع بین‌المللی است. این، خواسته تمام ملت‌هاست که اگر در سازمان ملل به مرحله اقدام برسد می‌تواند به انزوای رژیم صهیونیستی و پایان یافتن جنایات صهیونیست‌ها منجر شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1467387/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تماس با شماره‌های ذخیره‌نشده در واتساپ ساده‌تر می‌شود

گوشی جدید ناتینگ 2 روز دیگر رونمایی می‌شود

پنجره بن سلمان رو به بسته شدن است؟

ایران و روسیه؛ معادلات برهم خورده اسرائیل

شبح ویتنامی دیگر بر سر آمریکا

گرداب تورم و مالیات

دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با خانواده های معظم شهدا

حمله هم‌بنیانگذار فیسبوک به تسلا با پاسخ تند «ایلان ماسک» مواجه شد

آغاز لابی‌ها برای حذف

گزارش از دل اعتراض؛ در دانشگاه کلمبیا چه خبر است؟

برنامه های روز ملی خلیج فارس اعلام شد

قابلیت جادویی اندروید وارد حالت Split-Screen می‌شود

کنکور دوباره برای جاماندگان مناطق سیل‌زده

نقش قالیباف در قانون اقدام راهبردی

استاد دانشگاه استنفورد: چطور غزه دانشگاه‌های آمریکا را فتح کرد؟

برنامه های روز ملی خلیج فارس اعلام شدمعاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش

درخواست اعدام برای متهمان تجاوز به پسر نوجوان

تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در 10 سال آینده

پیوستن شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان

بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران

جزئیات سرقت از صندوق امانات بانک ملی از زبان کاراگاه پرونده

پیش‌بینی قیمت دلار 9 اردیبهشت 1403

جیمیل ظاهراً با کمک جمینای قابلیت خلاصه‌سازی ایمیل‌ها را دریافت می‌کند

مدل جدید گلکسی S24 سامسونگ رسماً رونمایی شد

افزایش 260 میلیارد دلاری ارزش بازار انویدیا؛ غول‌های فناوری مشتاق هوش مصنوعی هستند

آیا MSI دیگر به تولید کارت گرافیک AMD تمایلی ندارد؟

وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان در چه حالی است؟

درگذشت یک پزشک زن؛ مرگ یا خودکشی؟

واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی موفق خواهد بود؟

پیش‌بینی مردم درباره عوامل موثر بر افزایش قیمت‌ها در سال جاری

تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

تسخیر دانشگاه

ماندگاری نام شهید «الداغی» در غیرت و فداکاری ایرانیان

عملیات «وعده صادق» خنجر جهان اسلام روی گلوی رژیم صهیونیستی بود

آتش‌سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران

بازی/ Idle World - Build The Planet؛ سرنوشت زمین را به دست بگیرید

خشونت‌‌ در چهاردیواری‌های بدون شاهد

عیادت مدیرکل بنیاد مازندران از پدر شهید مدافع حرم حسین مشتاقی در بیمارستان آمل

پدر شهیدان والامقام بابایی ملکشاه از مازندران آسمانی شد

دفاع جوان کاشمری از 3 دختر در مقابل اراذل

پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن

آخرین وضعیت ارائه ارز از زبان معاون ارزی مرکز مبادله

افزایش 30 تا 50 درصدی قیمت جهانی حبوبات/ واسطه‌ها بازار را بهم می‌ریزند

وجدان بیدار در جامعه بیمار

بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد

بدترین روز بورس آمریکا در یک سال گذشته

ضرب‌الاجل به پاستور

تعداد کاربران فعال روزانه بینگ مایکروسافت از 140 میلیون گذشت

اپل رویداد 18 اردیبهشت‌ماه خود را ظاهراً همراه با مراسمی در لندن برگزار می‌کند

واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی