پیام ویژه

آخرين مطالب

معاملات اسپات و آموزش نحوه Spot Trading در ارز دیجیتال اقتصادي

معاملات اسپات و آموزش نحوه Spot Trading در ارز دیجیتال
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - بازار / معاملات اسپات نوعی معامله نقطه‌ای یا لحظه‌ای است که خرید یا فروش یک ابزار مالی، ارز خارجی یا کالا را با تحویل فوری در یک تاریخ مشخص شامل می‌شود. اغلب قراردادهای مربوط به معاملات اسپات یا معاملات نقدی از تحویل فیزیکی ارز، وسیله و کالا تشکیل شده است. تفاوت اسپات و فیوچرز در زمان پرداخت آن‌هاست. در معاملا اسپات (Spot Trading) پرداخت به صورت آنی انجام می‌گیرد اما در معاملات فیوچرز براساس قرارداد میان دو طرف، دارایی در قیمت تعیین شده خریده یا فروخته خواهد شد. در واقع در معاملات اسپات همزمان با خرید و فروش به صورت آنی، مالکیت سهام یا ارز به صورت آنی میان طرفین مبادله می‌گردد. شما با آموزش اسپات و انجام معاملات اسپات در فارکس ریسک کمتری را تجربه خواهید کرد.
علاوه بر ریسک مالی کمتر در بازارهای نقدی، در بازار اسپات، معاملات به صورت نقدی و تحویل فوری انجام می‌گیرد. قیمت اسپات تحت تاثیر تغییرات روزمره در عرضه و تقاضا، هزینه‌های مربوط به ذخیره‌سازی و نرخ بازدهی بدون ریسک برای دارندگان کالا تعیین می‌گردد. در بازار اسپات (Spot Market) یا بازار نقدی و فیزیکی، امکان خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به صورت لحظه‌ای فراهم شده است. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی مفهوم Spot Trading و مزایای معاملات اسپات یا معاملات نقدی در ادامه با ما همراه باشید.
مفهوم Spot Trading و معاملات اسپات چیست؟
در پاسخ به اینکه معنی اسپات چیست؟ می‌توان گفت معامله اسپات (Spot Trading) خرید و فروش مستقیم یک دارایی تعریف می‌شود. در این معاملات هزینه آنی و تحویل فوری است. اسپات تریدینگ نه تنها در بازار ارز دیجیتال بلکه در دیگر بازارهای مالی نظیر بورس، طلا و فارکس نیز وجود دارد. این معاملات براساس قیمت لحظه‌ای انجام می‌شود و به صورت لحظه‌ای می‌باشد. از این رو در پاسخ به پرسش تفاوت اسپات و فیوچرز چیست؟ می‌توان گفت یکی از تفاوت اسپات و فیوچرز این است که اهرم در معاملات اسپات وجود ندارد. این معاملات در واقع در مقابل قرارداهای آتی یا فیوچرز قرار دارند. تفاوت اسپات و فیوچرز در ارزش زمانی پرداخت مشخص می‌شود که اعتبارهای زمانی و میزان سود بکار رفته در معاملات آتی را تعیین می‌کند.
معاملات اسپات در بازار کریپتو یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین نحوه خرید و فروش دارایی به شمار می‌رود که رویکرد معاملاتی ترجیحی اغلب معامله‌گران مبتدی می‌باشد. در حقیقت افرادی که توانایی کافی برای پیش بینی قیمت بیت کوین و دیگر رمز ارزها را بواسطه عدم آموزش ارز دیجیتال به صورت حرفه‌ای ندارند، می‌توانند از این معاملات استفاده کنند. زیرا این معاملات دارای تجربه معاملاتی ساده‌تری است و شما می‌توانید مالک دارایی‌های دیجیتالی خریداری شده خود باشید.

پیام ویژه

معاملات اسپات در کریپتو به چه صورت است؟
معاملات لحظه‌ای یا اسپات تریدینگ در کریپتو نظیر معاملات اسپات در فارکس است و شامل فرآیند خرید و فروش رمز ارزها و توکن‌ها براساس قیمت فعلی بازار می‌شود. هدف از انجام این معاملات، خرید با قیمت کنونی بازار و فروش با قیمتی بالاتر در بازار جهت دستیابی سود از معاملات است. برخلاف معاملات مارجین و آتی که معامله‌گران روی نزول قیمت و یا حرکت رو به بالای ارزهای دیجیتال شرط‌بندی می‌کردند، این معاملات انجام معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با قیمت فعلی ممکن می‌سازد. سرمایه‌گذاران بدین روش مالکیت دارایی خود را به صورت آنی در اختیار خواهند داشت.
به علت انجام معامله براساس قیمت فعلی بازار (Spot Price)، این معاملات با هر میزان دارایی و برای هر فردی قابل انجام است. در واقع در بازار اسپات، درصورتی که شما قصد خرید و فروش دارایی خاصی را دارید، باید در اولین مرحله قیمت تعیین کنید. فرد خریدار بعد از تعیین قیمت دارایی توسط شما و بررسی شرایط، دارایی شما را می‌خرد. صرافی‌ها در این میان تنها نقش یک واسطه را ایفا می‌کنند. این موضوع سبب ایجاد بخشی به نام Order Book یا دفتر سفارش خواهد شد؛ که از طریق آن درخواست‌های خرید و فروش با قیمت‌های مختلف در دسترس است.

پیام ویژه

مفهوم قیمت اسپات و Order Book در بازار اسپات
قیمت اسپات (Spot Price) در واقع قیمت فعلی برای پرداخت، خرید و تحویل فوری یک کالای خاص یا یک Medium of exchange است. با پر شدن سفارش خریداران و فروشندگان، قیمت لحظه‌ای نیز به صورت مداوم درحال تغییر و بروزرسانی می‌باشد. در حقیقت می‌توان گفت قیمت لحظه‌ای یا نقطه‌ای براساس میزان عرضه و تقاضای ایجاد شده در بازار حاصل می‌شود. این قیمت می‌تواند کمتر و یا بیشتر از ارزش ذاتی یک ارز باشد. از این رو نرخ مبادله‌ در معامله اسپات برابر با قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال مورد معامله می‌باشد.
اردر بوک یا Order Book به معنای لیست سفارش‌های خرید و فروش دارایی می‌باشد که بوسیله تمام افراد در آن بازار یا صرافی ارائه شده است. برای درک بهتر تصور کنید افرادی که قصد خرید بیت کوین را دارند، سفارشاتشان را در یک صرافی ثبت نمایند. در هنگام تنظیم سفارش، هر کدام از آن‌ها قیمت پیشنهادیشان و مقدار بیت کوینی که قصد خرید آن را دارند مشخص می‌کنند. در سوی دیگر بازار نیز افرادی هستند که قصد فروش بیت کوین را دارند. صرافی تمامی سفارشات خرید و فروش افراد را توسط یک لیست نمایش می‌دهد که به آن لیست اردر بوک یا دفتر ثبت سفارش‌ها گفته می‌شود. 
مزایای معاملات اسپات چیست؟
در زیر به برخی از مزایای انجام معاملات اسپات اشاره خواهیم کرد:
استفاده ساده: انجام معاملات اسپات به خصوص برای افرادی تازه‌وارد، نسبتا ساده است.
گزینه‌های بیشتر کریپتو: در معاملات اسپات، نسبت به معاملات مارجین رمز ارزهای بیشتری در صرافی‌های راز دیجیتال پشتیبانی خواهند شد.
مالکیت رمز ارزها: این معاملات به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید مالکیت دارایی‌های دیجیتالی خریداری شده را در اختیار بگیرید و آن‌ها را برای اهداف مختلف اسنفاده نمایید. برای مثال به عنوان وثیقه برای دریافت وام از استخرهای وام غیرمتمرکز استفاده کنید.
ریسک کمتر: این معاملات دارای ریسک کمتری نبست به معاملات فیوچرز و مارجین هستند و ضرر شما تنها محدود به سرمایه اولیه‌ای است که وارد می‌کنید.
معایب معاملات اسپات یا معاملات نقدی
این روش معامله در بازارهای مالی نیز همانند سایر روش‌ها، علی‌رغم مزایای گفته شده، معایبی نیز دارد:
کارمزد: این معاملات کارمزدهای مختلفی نظیر کارمزد برداشت، کارمزد معاملات، کارمزد شبکه جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را شامل می‌شود. این مسئله روی سود کلی تریدرها تاثیر خواهد داشت.
سود محدود: اهرم ارز دیجیتال در معاملات اسپات وجود ندارد. از این رو شما باید با استفاده از وجوه خود وارد معامله شوید که می‌تواند سود بالقوه و ضررها را محدود نماید. 

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1468975/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان با مادر خانواده با برکت ایثارگر

گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس

خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی

خاطره‌ای تلخ از برق گرفتگی یک کودک با چوب پرده!

تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود

پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد

تفاهم‌نامه‌ای بین دفتر برنامه‌ریزی امور ورزشی و اردوئی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بسیج ورزشکاران منعقد شد

رئیسی: نباید با فشار نماینده و استاندار هرجایی دانشگاه فرهنگیان بنا کرد

ضرورت پاسخگویی وزارت صمت درباره‌ی نوکیای تقلبی

هواوی به استفاده 100 درصدی از قطعات بومی در تولید گوشی‌های هوشمند نزدیک شده است

تازه داماد 20 ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند

دلار در مرز حساس

گوگل تغییراتی در بخش مخاطبین اندروید اعمال کرد

آموزش ارتقای مهارت‌های شناختی و ارتباطی برای ایثارگران و کارکنان بنیاد منجر به افزایش رضایتمندی خواهد شد

پلیس راهور تهران: علت وقوع 46 درصد از تصادفات استفاده از تلفن همراه است

کلید اولیه نوبت اول کنکور فردا منتشر می شود

آیت الله نوری همدانی: نیروی انتظامی برنامه ای را در زمینه حجاب آغاز کرده که امری مبارک است

وزیر ارشاد: خلیج فارس، خلیج فارس است تا ابد

وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد

ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد

قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت

لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد

ابطال کارت سوخت تاکسی‌های فاقد بیمه

افت بیش‌از 3 هزار واحدی شاخص کل بورس

با دستور قضایی گزینه «عجله ندارم» از تپسی حذف شد

گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد

پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده صفر شد

انتقاد نرجس سلیمانی عضو شورای شهر از توافق زاکانی با چین

گزارش ایسنا از بررسی جداول بودجه 1403 در مجلس

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور

جدول هزینه های متفرقه بودجه 1403 تصویب شد

رگولاتوری گزارش داد؛ میانگین سرعت ایرانسل و همراه اول کاهش یافت، رایتل رشد کرد

علل پیشتازی دختران در آزمون سراسری از نگاه وزیر علوم

صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور

نقره‌داغ‌شدن فروشندگان مجازی سلاح گرم

"عجله ندارم" هم از تپسی حذف شد

نوسان قیمت‌ها در بازار طلا و سکه کم‌رنگ شد

اسحاق جهانگیری: ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری بر عهده من بود/ اصلاح‌طلب‌ها باید برای نحوه ارتباط فکر دیگری کنند/ رهبر انقلاب در جریان مسائل و مشکلات کشور هستند/ ویدئو

جانباز سرافراز 70 درصد "عبدالزهرا سیلاوی " به خیل شهدا پیوست

بارش تگرگ در امارات

سقوط خودروی گردشگران در رودخانه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در گلستان

بازی خطرناک در آسیا

نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال 1403 منتشر شد

اشتباه بزرگ قالیباف در ائتلاف با پایداری‌ها/ رئیس مجلس بعدی، هرکس باشد، جایگاهش چهره ملی نیست؛ فقط نقش سخنگو دارد

خسارت فاجعه بار پس از وقوع طوفان شبانه در اوکلاهاما

واردات 500 هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه

رویای خرید مسکن برای تهرانی‌ها؛ 5 میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید

منظور: امسال بار مالیاتی سبک‌تر است

چرا سیاست انجیلی ترامپ خطرناک است؟