پیام ویژه

آخرين مطالب

گوشی جذاب Google Pixel 8a رسماً معرفی شد؛ ارزان و زیبا پر از هوش مصنوعی در همه جا خواندنی ها

  بزرگنمايي:

پیام ویژه - شهر سخت افزار / در شبی که بیشتر وب پر از اخبار مربوط به محصولات جدید اپل از دنیای آیپد و تجهیزات جدیدش بود، شرکت گوگل به صورت رسمی نسخه ارزان قیمت هشتمین نسل از گوشی‌های پیکسل خود، موسوم به Pixel 8a را به صورت رسمی معرفی کرد. این گوشی را باید فورانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی Gemini دانست که به صورت انبوه در همه جای دستگاه وارد شده و می‌تواند تجربه کاربران از هوش مصنوعی را در یک محصول (ظاهراً) میان‌رده، از نو تعریف کند.
پس از ماه‌های انتشار شایعات مختلف در مورد نسخه ارزان گوشی‌های پیکسل، بالاخره Google Pixel 8a معرفی شد. این گوشی که یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های معرفی شده گوگل تا به امروز است را باید نتیجه تمامی تلاش‌های گوگل برای جای دادن قابلیت‌های هوش مصنوعی جمنای گوگل دانست که حالا به سطح پیشرفت بسیار مناسبی رسیده که می‌تواند آنها را به صورت کاربردی در اختیار کاربران قرار دهد.
مشخصات ظاهری و طراحی Pixel 8a
در بخش ظاهری، Pixel 8a دارای طراحی به روز شده نسبت به مدل قبلی خود است که حالا با پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو جدید مطابقت دارد. لبه‌های مربعی در این گوشی از بین رفته با گوشه‌های گردتر جایگزین شده‌اند. در پیکسل 8آ، پشت پلاستیکی و قاب آلومینیومی بافت مات صافی دارند و جلوی دستگاه نیز از شیشه گوریلا گلس 3 Corning پوشانده شده است. این گوشی به استاندارد محافظتی IP67 جهت مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تجهیز شده و گوگل می‌گوید که Pixel 8a بادوام ترین گوشی سری A طراحی شده این شرکت تا به امروز است.

پیام ویژه


نمایشگر و دوربین گوشی پیکسل 8a
Pixel 8a دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED جدید با رزولوشن 2400 در 1800 پیکسل و نرخ به روز رسانی 120 هرتز است. نمایشگر این گوشی می‌تواند نور زمینه‌ای تا 1400 نیت داشته باشد و حتی در حین پخش محتوای HDR می‌تواند با حداکثر روشنایی تا 2000 نیت نیز برسد.
در بخش اپتیک Pixel 8a از یک سیستم با دوربین دوگانه در پشت، شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f1.89 و یک دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f2.2 تشکیل شده است. در جلو نیز گوگل برای دوربین سلفی دستگاه از یک سنسور 13 مگاپیکسلی f2.2 استفاده کرده است. همه دوربین‌ها قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه هستند اما دوربین‌های پشتی دستگاه می‌توانند فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم را نیز در اختیار کاربر قرار دهند.
این دوربین‌ها همچنین به قابلیت‌هایی مانند تایم لپس عکاسی نجومی، حرکت آهسته 240 فریم بر ثانیه، لرزشگیر فیلم پیشرفته، پانل فیلمبرداری سینماتیک، زوم دیجیتال 5 برابر و لرزشگیر اپتیکال تصویر را در دوربین اصلی واید مجهز شده‌اند. اما اگر با دیدن این مشخصات تصور کردید که با یک دوربین ضعیف و بسیار معمولی روبرو هستید باید بگوییم که اینطور نیست.

پیام ویژه


در واقع گوگل تلاش کرده که تمرکز خود را بیشتر از به کاربران انبوهی از مگاپیکسل‌ها و اعداد بزرگ و فریب‌دهنده، در نرم‌افزار هیجان‌انگیز دوربین متمرکز کند؛ ویرایشگر خاص Magic Editor، پیشنهاد دهنده و جداکننده بهترین عکس با Best Take، حذف هوشمند سوژه‌های اضافی در عکس با Magic Eraser، بازگردانی عکس‌های تار شده با Photo Unblur، رفع محو شدن چهره با Face Unblur، تنظیم رنگ طبیعی محیط با Real Tone، انتخاب بهترین نسخه عکس با Top Shot، اضافه کردن قابلیت‌های رنج داینامیک به صورت زنده با Live HDR+ و Ultra HDR از قابلت‌هایی هستند که بدون شک در هیچ گوشی هوشمند میان‌رده‌ای تا به این حد متمرکز نشده و به صورت باکیفیت ارائه نخواهند شد.
قابلیت‌های سخت‌افزاری و تراشه پردازشی Pixel 8a گوگل
مانند همیشه، تراشه نیز اختصاصی بوده و Pixel 8a از چیپست Tensor G3 گوگل همراه با پردازنده امنیتی Titan M2 استفاده خواهد کرد. 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR5x برای این گوشی در نظر گرفته شده و می‌توانید از بین نسخه‌های با حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایت با تراشه سریع UFS 3.1 مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پیام ویژه


گوشی پیکسل سری a جدید، دارای باتری 4492 میلی آمپر ساعتی است که گوگل ادعا می‌کند عمر آن در یک استفاده معمولی بیش از 24 ساعت است. همچنین پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 18 وات و شارژ بی سیم Qi نیز در این گوشی در نظر گرفته شده است.
گوگل خانه اندروید است و بدون شک Pixel 8a نیز با بهترین و بالاترین نسخه‌ها با انبوه بروزرسانی‌ها همراه خواهد بود. بنابر اعلام گوگل، این گوشی با اندروید 14 عرضه خواهد شد و مانند دیگر دستگاه‌های معرفی شده شرکت در سال گذشته یعنی پیکسل 8، Pixel 8a به مدت هفت سال به‌روزرسانی‌های مربوط به سیستم عامل، پچ‌های امنیتی و قابلیت‌های جانبی را دریافت خواهد کرد.
این گوشی همچنین سایر ویژگی‌های انحصاری Google مانند Circle to Search برای جستجوی هوشمند در همه جای دستگاه با کشیدن یک دایره به دور سوژه، Pixel Call Assist برای همراهی در حین دریافت تماس‌های ورودی و مسدودسازی تماس‌های کلاهبرداری، Audio Emoji برای اموجی‌های صوتی و هوش مصنوعی همه‌جانبه Gemini به صورت یکپارچه داخل گوشی را نیز دریافت خواهد کرد.
از دیگر ویژگی های Pixel 8a می‌توان به اسپیکرهای استریو، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، وای فای 6، بلوتوث 5.3 و اتصال USB 3.2، NFC و پشتیبانی از دو سیم کارت (نانو + eSIM) اشاره کرد.

پیام ویژه


قیمت و زمان عرضه گوشی Pixel 8a
طبق اعلام شرکت سازنده، قیمت نسخه پایه گوشی Pixel 8a گوگل 499 دلار یا 549 یورو برای مدل 128 گیگابایتی و 559 دلار یا 609 یورو برای مدل 256 گیگابایتی است. پیش‌سفارش‌های این گوشی در ایالات متحده از امروز شروع می‌شود و تا یک هفته دیگر که گوشی نیز به صورت عمومی در بازار عرضه خواهد شد به دست کاربران خواهد رسید.
نظر شما در مورد پیکسل جدید چیست؟ خرید آن را به رقبایی مانند Galaxy S23 FE و انبوه شیائومی‌های موجود در بازار یا حتی آیفون‌های اپل ترجیح می‌دهید؟

supports HTML5 video

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1481358/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون دادستان تهران: بهانه‌ای برای تعطیلی مغازه‌های طلافروشی وجود ندارد

رئیس مطالعات بین‌المللی انرژی: در آینده باید صادرات نفت را باید با واردات بنزین تهاتر می کنیم

استاد اقتصاد دانشگاه کانادا: در کشورهای آمریکای لاتین رایزن بازرگانی نداریم

گلکسی S21 FE بی‌سروصدا یک اپلیکیشن مهم را دریافت کرد

ارمنستان در مدار غرب؟

هشدار نسبت به نشر اکاذیب در فضای مجازی

استوری اسحاق جهانگیری در پی وقوع سانحه برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی

واکنش روحانی به خبر سقوط بالگرد رئیسی/ عکس

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی: نمای کامپوزیت یک خطر بزرگی است

212 کیلوگرم شمش طلا معامله شد

چرا واشنگتن به توافق چابهار روی خوش نشان نداد؟

سیل یا آب‌گرفتگی کوچک؛ تغییر نام به سبک نیاکان!

میان‌رده قدرتمند جدید ریلمی نمایشگر 120 هرتز LTPO دارد

کلاهبرداری زن و شوهر جوان با رسیدهای جعلی در 3 استان

اجرای برنامه‌های شب میلاد امام‌رضا(ع) با محوریت توسل و دعا برای سلامتی رئیس‌جمهور

فرصت 20 روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران

گلکسی Z Fold 6 سامسونگ با اسنپدراگون 8 نسل 3 در Geekbench ظاهر شد

گفت وگو با مشهورترین سیاستمدار حامی فلسطین در اسپانیا

رونمایی از کاندیدای دولت برای ریاست مجلس!

بشنو باورنکن

مذاکره در مسقط

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان والامقام «پرورش»

واکنش علی لاریجانی به مفقودی بالگرد حامل رئیسی/ دست به دعا برداریم

وزیر نفت عازم محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور شد

سرقت موتور سنگین هوندا 1000 از یکی از لوکس ترین اتو گالری‌های پایتخت

همه در حرم رضوی برای سلامتی رئیس جمهور دست به دعا برداشتند

معاون سازمان تامین اجتماعی: بیمه راهکاری برای مشارکت مردم در تولید است

ایکس‌باکس بعدی احتمالاً اواخر سال 2026 عرضه می‌شود

1000 هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه

این کامپیوتر ویندوزی خوش‌قیمت شبیه مک استودیو است و 32 گیگابایت رم دارد

قالیباف به اندازه کفایت، رأی می‌آورد

دستگیری باند مروج شیطان پرستی در پایتخت

قرائت دعای توسل برای دفع بلا و گرفتاری از رئیس‌جمهور و مسئولان کشوری

آخرین تغییرات بازار ارز و طلا

مؤسسه خیریه چگونه یک‌شبه حزب سیاسی شد؟

خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر موجب وحدت در جامعه هستند

مدیرکل دفتر مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران از روابط عمومی بنیاد تجلیل کرد

درخواست مجازات برای کلاهبرداری خانوادگی 790 میلیاردی

فهرست خودروهای برقی وارداتی در سامانه مشخص شد

اوپو حالت عکاسی 25 مگاپیکسلی را وارد فایند X7 اولترا کرد

با گسترش هوش مصنوعی، انتشار آلودگی‌های مایکروسافت 30 درصد افزایش یافته است

همزمان با روز دختر تجلیل از دختران شهدا در سراسر کشور صورت گرفت

افزایش دکل‌های حفاری آمریکا برای نخستین بار در 4 هفته اخیر

افزایش 2.5 برابری صادرات نفت خام ایران در دولت سیزدهم/ جایزه روایت برتر به توسعه فاز 11 پارس جنوبی رسید

برگزاری مراسم جشن روز دختر به مناسبت دهه کرامت با حضور جمعی از دختران شهدا

مراسم جشن روز دختر به مناسبت دهه کرامت با حضور جمعی از دختران شهدا

پلیس سرقت مسلحانه از طلافروشی را ناکام گذاشت

بدعهدی دولت، سد راه رشد بازار سرمایه

اینترنت کوانتومی در راه است

رجیستری موبایل فردا در کمیسیون اصل 90 بررسی می‌شود