پیام ویژه

آخرين مطالب

سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ اقتصادي

سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - باشگاه خبرنگاران / بنابر اعلام مسئولان، سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی کماکان پیگیر واریز سود سهام عدالت از سوی شرکت‌ها هستند؛ عدم واریز سود سهام عدالت از سمت برخی شرکت‌ها که سبب شد این سود سه مرحله‌ای شود.
سود سهام عدالت عملکرد مالی 1401 که بنا بود در دو مرحله پرداخت شود، اما بدعهدی برخی از شرکت‌ها سبب شد تا این سود سه مرحله‌ای باشد.
سود سهام عدالتی که انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی 1401 شرکت‌ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم 24 اسفندماه بود سودی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت 492 هزار تومانی مبلغ 446 هزار تومان، 532 هزار تومانی مبلغ 482 هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی 906 هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.
سود عملکرد مالی مربوط به سال 1401 شرکت‌های سهام عدالت که تسویه نشد و 28 فروردین ماه مجید عشقی رئیس سازمان در رسانه ملی در خصوص آن گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود: شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مراحل اول و دوم سود سهام عدالت خود به حساب‌های سمات واریز نکرده اند شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده اند.

سازمان بورس کماکان پیگیر واریز سود مرحله سوم سهام عدالت از سوی شرکت‌ها
حالا با فرارسیدن خردادماه باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر آخرین وضعیت واریز مرحله سوم سود سهام عدالت و تسویه آن شد در همین راستا مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند مراجعه به مکانی خاص نیستند و سود مرحله سوم سهام عدالت در صورت دریافت از شرکت‌ها همانند دوره‌های قبل به حساب افراد واریز خواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: نکته دیگر این که چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است به محض این که سودها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد.
در ادامه دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اظهار کرد: در نهایت به طور کل برای دریافت سود سهام عدالت سهامداران نباید به هیج جا مراجعه و هیچ مدرکی را نباید به کسی دهند همچنین سهامداران هوشمند باشند که برای دریافت سود سهام عدالت نباید روی هیچ لینکی را کلیک کنند.
او افزود: همچنین سهامداران مشمول دریافت سود سهام نیازمند واریز وجه نیستند و با آنها اصلا تماسی گرفته نخواهد شد و زمانی که سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت تعیین تکلیف شد همانند سال‌های گذشته سود به شماره شبای بانکی افراد که در سامانه سجام اعلام کردند واریز خواهد شد. در نهایت هم سهامداران اخبار مربوط به واریز سود سهام عدالت و دیگر موارد مربوط به این حوزه را تنها از مراجع رسمی پیگیری کنند.
در ادامه هم ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات گرفته شده از سپرده‌گذاری مرکزی هنوز شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکردند.
او همچنین پیش از این اظهار کرده بود: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.
شش دلیل که سود سهام عدالت برای افراد واریز نخواهد شد
پیش از این هم شرکت سپرده سرمایه‌گذاری مرکزی اعلام کرده بود: سود سهام عدالت برای افراد به شش دلیل واریز نمی‌شود از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.
در نهایت گفتی است، مرکز تماس 1569 شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران خواهد بود همچنین باشگاه خبرنگاران جوان هم پیگیر زمان و تعیین تکلیف واریز مرحله سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی 1401 خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1485787/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کولیوند: 5 زائر ایرانی در ایام حج فوت شدند

کارشناس هواشناسی: برای 2 روز آینده شدت بارش‌ها در نوار شمالی کشور ادامه دارد

عزیمت زائران خانه خدا به مشعر و منا

توسعه گردشگری ورزشی هدف بازدید مدیرکل گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از مجموعه المپیک کیش

جنگ نفتی قالیباف و جلیلی بالا گرفت

وزیر صمت: قیمت گذاری دستوری باید ساماندهی شود

گفتگو با دزدی که از 500 ماشین سرقت کرد!

نرخ کرایه «تاکسی‌های برقی» اعلام شد

پیش‌بینی یک کارشناس از کف مشارکت در انتخابات

معاون وزیر نفت خبر داد: امضای 22.5 میلیارد دلار قرارداد توسعه میادین نفتی در دولت سیزدهم

سیستم ترمز از چه بخش‌هایی تشکیل شده‌است؟

درمان موفق تنها پلنگ بیمار باغ‌ وحش مشهد

وفور عرضه دام زنده در عید قربان

چگونه تریدینگ ویو را شخصی سازی کنیم؟

اپل قابلیت ارسال پیام ماهواره‌ای با iMessage را به‌نمایش گذاشت

رئیس‌جمهور متخصص است یا مجری؟

تولید پلیمر راهبردی EPDM در دستور کار پتروشیمی بندرامام

دلار مبادله‌ای رشد کرد

درخواست گوگل برای رسیدگی به شکایت وزارت دادگستری آمریکا پیش از محاکمه رد شد

تبیین سیره عملی زندگی شهدا و ایثارگران ایران اسلامی را بیمه خواهد کرد

وزیر نفت: 2 میلیارد دلار قرارداد جدید نفتی به امضا رسید

جاده چالوس همچنان مسدود است

دفاع از «نامزد پوششی»: هجمه سیاسی به یک حق قانونی

تعریف و اجرای 130 میلیارد دلار پروژه نفتی در دولت سیزدهم/ رشد 20درصدی بخش نفت در سال 1402

برگزاری نشست مدیران کوثر با معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه

آینه نقطه کور ماشین

حقوق ورودی آیفون 13 مسافری 196 درصد شد

موج مطالبه اجماع در دیدار‌های مردمی

پیکر دومین مفقودی سیل جاده چالوس پیدا شد

مانیتور 27 اینچ جدید فیلیپس با نرخ نوسازی 240 هرتز و قیمت منطقی عرضه می‌شود

وقتی اشرافیت مدعی مشارکت حداقلی مدعی اکثریت می‌شود!

قرارداد طرح توسعه و بهره‌برداری میدان نفتی بند کرخه‌ امضا شد

قراردادهای خرید خدمات فرآورش نفت‌خام امضا شد

قرارداد طرح توسعه و بهره‌برداری میدان نفتی چنگوله امضا شد

حرکت زائران به سرزمین منا آغاز شد

تردد حجاج ایرانی در مسیر منا

هواشناسی اعلام کرد: فعالیت سامانه‌ بارشی تا اول تابستان

سرمقاله صبح نو/ پتکی بر سر اپوزیسیون

سرمقاله شهروند/ حج ابراهیمی؛ برائت از جلادان غزه

معیشت نیروی‌ انسانی؛ دغدغه وزارت نفت دولت سیزدهم

سرمایه‌گذاری در صنعت هیدروژن افزایش می‌یابد

استقبال بی نظیر هنرمندان جنوب از دومین جشنواره ملی موسیقی نی‌انبان کیش

درخواست «مدیرمسئول کیهان» از نامزدهای اصولگرا: فقط یک نفر بماند

سرمقاله ایران/ از سیاست صادقانه تا سیاست مسئولانه

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نبایدهای دولت آینده

سرمقاله آرمان ملّی/ انتخابات و تجربه مالزی

سود بازرگانی واردات دام و گوشت صفر شد

سرمقاله فرهیختگان/ سیلی سنگین به اپوزیسیون

سرمقاله شرق/ پزشکیان طبیب بدون «روتوش»

سرمقاله اعتماد/ انتخابات، سیاست خارجی و سوالاتی از کاندیداها