پیام ویژه

آخرين مطالب

ایجاد مراکز مطالعات راهبردی با هدف شناسایی چالش‌ها در صنعت نفت/ راه‌اندازی خانه پتروشیمی و پالایش و پخش در دستور کار است وزارت نفت

ایجاد مراکز مطالعات راهبردی با هدف شناسایی چالش‌ها در صنعت نفت/ راه‌اندازی خانه پتروشیمی و پالایش و پخش در دستور کار است
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - معاون پژوهش مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با اشاره به ایجاد مراکز مطالعات راهبردی در چهار شرکت اصلی وزارت نفت با هدف شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکارها گفت: با چهار شرکت اصلی برمبنای این چارچوب کار را ادامه می‌دهیم و این مراکز در مؤسسه مستقر خواهند شد.

عباس زرعا نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به اینکه خانه گاز ایران سه سال پیش با رویکرد و چارچوب آینده‌پژوهشی و بررسی چالش‌های این حوزه ایجاد شد، بیان کرد: امسال در نمایشگاه نفت موفق شدیم تفاهم‌نامه ایجاد خانه پتروشیمی و پالایش و پخش را هم امضا کنیم.
وی تأکید کرد: در نمایشگاه نفت امسال دو تفاهم‌نامه همکاری برای ایجاد و راه‌اندازی خانه پتروشیمی یا به عبارتی مرکز مطالعات راهبردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و خانه پالایش و پخش یا مرکز مطالعات راهبردی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی امضا شد. این دو مرکز، مبتنی بر چارچوب کاری که در خانه گاز داشتیم ایجاد خواهد شد و همکاری در قالب یک ساختار نظام‌مند و به‌صورت فرایند و جریان مستمر انجام می‌شود.
معاون پژوهش مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با بیان اینکه ماهیت همکاری به این صورت است که یک دفتر و مرکز مطالعات راهبردی برای هرکدام از بخش‌ها ایجاد می‌کنند، گفت: در داخل مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی، گروه‌های مطالعاتی مختلفی در حوزه‌های تخصصی همان شرکت سازمان‌دهی می‌شوند که در رأس آن یک شورای سیاست‌گذاری تحت رهبری همان شرکت قرار دارد.
زرعانژاد ادامه داد: دو رویکرد در این خانه‌ها وجود دارد: رویکرد نخست، رویکرد بالا به پایین است که در این رویکرد، شرکت‌ها نیازهای مطالعاتی و پژوهشی خود را به مرکز مطالعات راهبردی مربوطه اعلام می‌کنند. به این معنا که این رویکرد، رویکرد حل مسئله است.
وی افزود: بنابراین مسائل، چالش‌ها و مشکلاتی را که در شرکت‌ها وجود دارد، در چارچوب مطالعات و پژوهش‌ها بررسی و راه‌حل و راهکار مناسب را پیشنهاد می‌کنیم.
معاون پژوهش مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی رویکرد بعدی را رویکردی پایین به بالا دانست و گفت: ازآنجاکه بسیاری از شرکت‌ها درگیر کارهای اجرایی و عملیاتی می‌شوند، زمان لازم برای مطالعه مسائل مختلف را ندارند.
زرعانژاد تصریح کرد: این مراکز مطالعات راهبردی، در رویکرد پایین به بالا، به‌عنوان نوعی رصدخانه و مرکز پایش، چالش‌هایی را که این شرکت‌ها در حوزه عملکردی خود در آینده با آن‌ها روبه‌رو خواهند شد بررسی می‌کنند.
وی افزود: در این مسیر، مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی از طریق مراکز پایش، داده‌کاوی و الگوسازی، مراکز آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری و بررسی روندها، رویدادها و پیشران‌های مؤثر در عملکرد هریک از شرکت‌ها، به‌عنوان نوعی سیستم هشدار سریع برای برنامه‌ریزی‌های آینده عمل می‌کند.
معاون پژوهش مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی ادامه داد: درمجموع این همان چارچوب و سازوکاری است که در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که با شرکت‌های مختلف امضا می‌کنیم، ایجاد شده است.
زرعانژاد با اشاره به اینکه دو تفاهم‌نامه دیگر نیز در جریان نمایشگاه نفت امسال با شرکت‌های ایرانی امضا شد، گفت: در این چارچوب، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت پالایش نفت آبادان تحت عنوان مرکز توسعه کسب‌وکار امضا شد.
وی با بیان اینکه با شرکت انرژی سینا از زیرمجموعه‌های تابع بنیاد مستضعفان نیز تفاهم‌نامه ایجاد دفتر توسعه کسب‌وکار را در نمایشگاه امضا کردند، تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های اجرایی لازم انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان، این مراکز راه‌اندازی شوند تا با استخراج نتایج، در حوزه تصمیم‌گیری برای این شرکت‌ها استفاده می‌شوند.
معاون پژوهش مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها، در یک طرح راهبردی، مجموعه‌ای از مطالعات و پژوهش‌های مختلف برای شرکت ملی نفت ایران انجام خواهد شد.
زرعانژاد ادامه داد: با توجه به مذاکرات و توافق‌های ضمنی که انجام‌شده، ایجاد مرکز مطالعات راهبردی مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک بتوانیم این مرکز مطالعاتی ویژه شرکت ملی نفت را در داخل مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: با چهار شرکت اصلی وزارت نفت برمبنای این چارچوب کار را ادامه داده‌ایم و این مراکز مطالعات راهبردی در مؤسسه مستقر خواهند شد و به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
معاون پژوهش مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌های همکاری که مؤسسه در نمایشگاه نفت امسال امضا کرد، چند ویژگی مهم دارد، گفت: ویژگی نخست این است که این تفاهم‌نامه‌ها به‌دنبال تعریف یک نظام ساختاریافته همکاری میان مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی به‌عنوان اتاق فکر صنعت نفت، شرکت‌های اصلی وزارت نفت و بعضی از شرکت‌های تابع بود.
زرعانژاد در پایان با بیان اینکه ویژگی دوم این است که به‌دنبال همکاری‌های مستمر به‌جای پروژه‌های موردی هستیم تا فعالیت ما اثرگذارتر باشد، گفت: فرایندی مستمر را در قالب این تفاهم‌نامه‌ها برای همکاری با شرکت‌های مختلف آغاز کردیم که به ایجاد و راه‌اندازی دفاتر و مرکز مطالعاتی و پژوهشی راهبردی در داخل مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی منجر خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1486610/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تهرانی‌ها منتظر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید باشند

سود میلیاردی یوفا از یورو 2024

پیش بینی بورس سه شنبه 29 خرداد 1403

بازی استراتژی Battle Aces از سازندگان استارکرفت برای کامپیوتر معرفی شد

سقف مجاز افزایش اجاره‌بها مشخص شد

حرکت کشتی‌های جنگی روسیه از هاوانا

رشد سریع آمار ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش

نارضایتی خاندوزی از سیاست‌های ارزی

بازی/ Alien Creeps - Tower Defense؛ یکی از بهترین بازی های سبک دفاع از برج را تجربه کنید

حماس: آتش زدن سالن‌های مسافری گذرگاه رفح توسط اسرائیل «جنایت جنگی» است

درخواست عجیب ایلان ماسک از مردم جهان؛ بچه دار شوید!

تماس تصویری، در کوچکترین گجت ها در دسترس عموم قرار گرفت

فارن پالیسی: چرا طرح آتش بس بایدن در غزه شکست خواهد خورد؟

سرقت گروهی از جواهرفروشی در کالیفرنیا

بازی تلگرامی جایگزین معامله دلاری!

تاکید ولیعهد سعودی بر ضرورت آتش‌بس در غزه و تشکیل کشور فلسطین

بازی/ Woodturning؛ چوب‌ها را به شکل دلخواه‌تان درآورید

استفاده پلیس هلند از سگ‌های رباتیک برای مبارزه با مواد مخدر

قیمت انواع میوه و سبزی امروز 28 خرداد 1403

آیا همستر کامبت در گوشی های آیفون مسدود می‌شود؟

حادثه مرگبار در برخورد قطار باری و مسافربری در هند

حمله هوایی ترکیه به شمال عراق

باید به آن‌ها که از صندوق رأی ناامیدند حق داد و به آن‌ها وعده سراب و امید کاذب نداد/ ما تلاش می‌کنیم، اما پیام اصلی را باید حاکمیت بدهد

عرضه احتمالی آنر X60i در تابستان؛ مروری بر مشخصات و شایعات

مدیرکل بهزیستی: نگهداری از کودک تبعه بی‌سرپرست برای ایرانیان و اتباع میسر شد

حفظ ارزش پول و راهکارهای کارآمد برای محافظت از سرمایه

کرملین: توافقنامه روسیه و کره‌شمالی علیه کشورهای ثالث نخواهد بود

کروم با آپدیت جدید خود در اندروید می‌تواند صفحات وب را بخواند

پوتین فردا به کره شمالی سفر خواهد کرد

قیمت روز تخم‌مرغ 28 خرداد 1403

«ویوو V30 پرو» به‌عنوان گوشی رسمی مسابقات یورو 2024 معرفی شد

محدودیت در ارتباطات جهانی، مهم‌ترین چالش امروز ایران است

تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در رابطه با الحاق کریمه

پایان بی‌خانمانی در جهان با ساخت روزانه 96 هزار خانه

بتسدا برای ساخت بازی جدید Fallout عجله نمی‌کند

5 زخمی در حمله با سلاح سرد در شهر «متز» فرانسه

دهن کجی رژیم صهیونیستی به کشورهای اروپایی

روند کاهشی نرخ اخزا ادامه دارد

سیری تا پایان سال 2024 به برخی ویژگی‌های جدید مجهز می‌شود

بررسی آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور

30 پاسخ «عصر ایران» به 30 دلیل مخالفان شرکت در انتخابات

خطر سقوط در کمین محافظه کاران انگلیس

رئیس سازمان هواشناسی کشور: بارش کشور به محدوده نرمال رسید

پسر نتانیاهو ارتش صهیونیستی و شین‌بت را به خیانت متهم کرد

Light Phone III رونمایی شد؛ گوشی هوشمندی که کلافه‌‌تان می‌کند!

واکنش یائیر لاپید به انحلال کابینه جنگ

جلوگیری پلیس از توزیع 70 تن گوشت فاسد

کنترل قیمت بلیت هواپیما از وزارت راه سلب شد

تظاهرات ده‌ها هزار اسرائیلی در تل‌آویو علیه حکومت نتانیاهو

اپل به‌دنبال کاهش ضخامت دستگاه‌های تولیدی آینده خود است