پیام ویژه

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

افزایش مصرف بنزین پس از کرونا امکان صادرات بنزین را از بین برد/ به‌کارگیری طرح‌های نه‌گانه برای مقابله با عرضه خارج از شبکه سوخت وزارت نفت

افزایش مصرف بنزین پس از کرونا امکان صادرات بنزین را از بین برد/ به‌کارگیری طرح‌های نه‌گانه برای مقابله با عرضه خارج از شبکه سوخت
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به مصرف روزانه 70 میلیون لیتر در دوره کرونا گفت: این در حالی بود که میزان تولید بنزین در آن ایام، بیش از روزانه 90 میلیون لیتر بود که با افزایش جهشی و به‌یکباره مصرف به بیش از 100 میلیون لیتر پس از کنترل شیوع ویروس کرونا، ‌عملاً امکان صادرات بنزین از بین رفت.

به گزارش خبرنگار شانا، جلیل سالاری صبح امروز (سه‌شنبه، 22 خرداد) در نشست با نمایندگان رسانه‌های خبری در محل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با ارائه گزارشی کامل از عملکرد این شرکت در طول دوره 1000 روزه فعالیت دولت سیزدهم گفت: با افزایش روزافزون مصرف بنزین پس از استقرار دولت سیزدهم که با مهار ویروس کرونا هم‌زمان شده بود، در سال 1400، 4 میلیون تراز مثبت بین تولید و مصرف بنزین کشور وجود داشت که تلاش کردیم در چنین شرایطی بنزین موردنیاز کشور را تأمین کنیم. پس از آن نیز با افزایش تعداد خودروها بدون خروج خودروهای فرسوده، این میزان باز هم به‌شکلی جهشی افزایش یافت، تا جایی که این عدد هم‌اکنون به‌طور میانگین به روزانه حدود 120 میلیون لیتر رسیده است.
وی با اشاره به تعمیرات اساسی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس افزود: این پالایشگاه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مبادی تولید بنزین کشور که نزدیک به نیمی از بنزین کشور را تولید می‌کند، به حدود سه دوره تعمیرات اساسی نیاز داشت که در این دولت بدون لطمه به تولید بنزین و بدون کوچک‌ترین وقفه در عملیات توزیع بنزین کشور، با موفقیت‌ اجرایی شد.
معاون وزیر نفت در امور پالایش تأکید کرد: واحد گوگردزدایی پالایشگاه اصفهان نیز در مسیر بهره‌برداری دچار اشکالاتی مهم در حوزه ایمنی بود که پس از رفع این چالش‌ها در نقاط متعدد (در صورت بهره‌برداری، با وجود عیوب متعدد در نقاط مختلف مخاطراتی را به همراه داشت) که ظرف مدت‌زمان چهار ماه اجرایی شد، این طرح نیز به بهره‌برداری رسید و با راه‌اندازی آن حدود 20 میلیون لیتر به ظرفیت نفت‌گاز یورو 5 کشور افزوده شد.
سالاری با اشاره به اینکه با اجرای اقدام‌هایی که در نهادهای توسعه‌ای شرکت انجام شد، شرکت را از شرایط زیان‌دهی خارج کردند، گفت: در زمان تحویل دولت سیزدهم در سال 1400، تعهدات صادرات بنزین ما 744 میلیون لیتر معادل 21 کشتی بود و به حل‌وفصل و تعیین‌تکلیف نیاز داشت، همچنین 27 فقره صادرات بدون پشتوانه انجام شده بود که معادل 58 کشتی بود که آن هم بخشی از تعهدات بود. افزون‌برآن، 11 کشتی بنزین نیز فروش رفته بود که مجبور شدیم تعهدهای آن را باطل کنیم.
وی همچنین با اشاره به توسعه زیرساخت‌های سامانه هوشمند سوخت در کشور با استقرار دولت سیزدهم به ویژه پس از حمله سایبری گفت:‌ وقتی وارد مجموعه شدیم فقط 9 هزار قطعه کارت سوخت موجود بود که افزون بر تأمین کارت و بومی‌سازی آن و صدور و تحویل حدود 4 میلیون قطعه کارت سوخت المثنی، زمان انتظار صدور کارت سوخت نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت، همچنین افزون بر بومی‌سازی کارت‌خوان‌ها و دیگر تجهیزات سامانه هوشمند سوخت، کارگاه‌های تعمیرات تجهیزات سامانه هوشمند سوخت را در سراسر کشور راه‌اندازی کردیم.
معاون وزیر نفت در امور پالایش همچنین با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور شفاف‌سازی واگذاری‌ها افزود: نزدیک یک‌میلیارد یورو پروژه در شرکت‌های پالایشی را تعیین‌تکلیف کردیم و با اقدام‌هایی که در نهادهای توسعه‌ای شرکت انجام شد، شرکت را از شرایط ضرردهی خارج کردیم.
سالاری با اشاره به اجرای پروژه‌های فراسرزمینی برای نخستین بار از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در صنعت نفت گفت: طی 6 سال گذشته افزون بر اجرای پروژه‌های فراسرزمینی و صدور خدمات فنی - مهندسی در قالب این پروژه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، دانش فنی طرح‌های ارتقای کیفی را با کمک‌ دانش‌بنیان‌ها در کشور بومی‌سازی کردیم.
وی همچنین به توسعه زیرساخت‌های صنعت انتقال با بهره‌برداری از پروژه‌های جدید خط لوله و نیز توسعه حمل‌ونقل ریلی فرآورده در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: با توجه به شکاف قیمتی قابل توجه فرآورده با کشورهای همسایه، تعرضات زیادی به خطوط لوله کشور داشتیم، اما با تلاش شبانه‌روزی همکاران من، هیچ کمبودی در تأمین و تحویل سوخت کشور وجود نداشت.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: کیفی‌سازی فرآورده را در دستور کار قرار دادیم و امروز بیش از 85 تا 90 درصد فرآورده تولیدی در کشور با استاندارد یورو 4 و 5 تولید می‌شود، همچنین برای نخستین بار در کشور دانش فنی طرح‌های ارتقای کیفی نفت‌کوره را در کشور بومی‌سازی و از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، اجرای این طرح‌ها را در واحدهای پالایشی به‌دقت رصد و پیگیری کردیم.
سالاری با اعلام اینکه امسال حدود هزار و 100 کیلومتر خط لوله جدید به بهره‌برداری می‌رسد که روند عرضه و دسترسی به فرآورده در کشور را به مقدار قابل ملاحظه‌ای تسهیل خواهد کرد، گفت: با احتساب این خطوط، طول خطوط لوله نفت و فرآورده کشور به نزدیک 16 هزار کیلومتر خواهد رسید.
وی همچنین با اشاره به اقدام‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای مبارزه با قاچاق سوخت با تعریف بیش از 9 اقدام در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت و به‌کارگیری سیاست‌های غیرقیمتی به‌منظور مصرف بهینه سوخت در کشور و جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی، بیان کرد: در همه حوزه‌ها با احتساب بخش نیروگاهی، سلانه معادل حدود 9 میلیارد دلار عرضه خارج از شبکه سوخت در کشور داریم که به‌منظور مقابله با این عرضه خارج از شبکه، همکاران من در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی 9 طرح مهم را اجرایی کردند که نقش مهمی در مبارزه جدی با قاچاق سوخت داشته است. پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای این طرح‌ها از اتلاف و قاچاق روزانه 10 میلیون لیتر فرآورده در کشور جلوگیری شود.
این خبر در حال تکمیل است ...

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1489928/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رییس بنیاد شهید: ایثارگران در سامانه کاریابی بنیاد شهید مراحل اشتغال به کار را گذرانده‌اند

معاملات امروز بازار سرمایه طبق روال عادی انجام می‌شود

شرط و شروط آمریکا برای کاهش تحریم‌های ونزوئلا

عدم توجه به دستور ایست پلیس در شهرستان نور

افزایش 500 درصدی شمار بازیکنان No Man’s Sky در پلی استیشن 5

استقبال ترامپ از نتانیاهو در عمارت مارالاگو

آمریکا: شرایط برای اختصاص دارایی‌های روسیه به اوکراین محیاست

سازمان غذا و دارو: مشکل شیرخشک نداریم

صادرات رب گوجه 75 درصد افزایش یافت

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بنیاد شهید کاملا هوشمند شده و تمامی خدمات را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهد

وزارت بهداشت: کاهش ساعات کار ادارات شامل مراکز درمانی نمی‌شود

گره کور پرونده قتل مرد دستفروش با شلیک گلوله

تاریخ عرضه Shadows of the Damned: Hella Remastered با انتشار تریلری مشخص شد

حادثه امنیتی علیه نظامیان صهیونیست در بیت المقدس

شصت‌وچهارمین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)

«تیبا» سارقان حرفه‌ای را به دام انداخت

10 فرمان نظام حمایتی و رفاه

آماده باش کامل گروه‌های واکنش سریع صنعت برق

گروه‌های مقاومت پایگاه آمریکایی «کونیکو» را با موشک هدف قرار دادند

حدود 30 درصد از آمریکایی‌ها آماده پذیرش یک رئیس‌جمهور زن نیستند

پیشتازی 2 درصدی ترامپ نسبت به هریس در نظرسنجی وال‌استریت‌ژورنال

بمباران هشت مدرسه سازمان ملل در غزه

انهدام 9 پهپاد جنبش انصارالله در اطراف یمن

نمایش ترس در تریلر زمان عرضه Sylvio: Black Waters

حمله آمریکا و انگلیس به فرودگاه بین‌المللی الحدیده یمن

سرمقاله ابتکار/ دولت دکترپزشکیان چگونه دولتی است؟

سرمقاله جام جم/ افزایش نشاط اجتماعی با همدلی میان دولت و مجلس

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کابینه باید صدای بی‌صدایان باشد

سرمقاله اعتماد/ دفع این خطر فقط کار پزشکیان است

سرمقاله ایران/ الزامات شکوفایی فرهنگی

سرمقاله دنیای اقتصاد/ برای ایران عزیز

سرمقاله کیهان/ قانون بومرنگ دیروز «دوحه» امروز «پاریس»

سرمقاله وطن امروز/ ماجرای هریس و دموکرات‌های جکسونی

سرمقاله فرهیختگان/ سختی‌های دفاع از انسانیت در جهان سیاست‌زدایی‌شده

سرمقاله شرق/ فیلترینگ و پیامدهای اقتصادی

سرمقاله خراسان/ دولت سایه؛ حزب سیاسی یا...؟

تندروهای مجلس با کابینه پزشکیان لجبازی نکنند!

ما به تمام گذشته تاریخی خود افتخار می‌کنیم/ ایرانی‌ها پیش از اسلام و پس از اسلام، متمدن و باعظمت پای کار اخلاق و انسانیت ایستاده‌اند

درخواست داوری از ظریف: دوباره کت را در بیاورید/ عکس

سامسونگ و مک‌آفی برای محافظت از گوشی‌های گلکسی، همکاری‌شان را ادامه می‌دهند

گزیده‌های نفتی هفته

"هو" شدن کاروان رژیم صهیونیستی در رژه المپیک 2024

اتفاق تاریخی؛ آیفون در بازار موبایل چین به رتبه ششم سقوط کرد

قیمت و زمان عرضه شیائومی میکس فلیپ در اروپا اعلام شد

روایت "عصر ایران" در خصوص حاشیه‌های بازدید پزشکیان از خانه کشتی

پیش‌بینی مشاور سابق کارتر و ریگان درباره نتیجه انتخابات آمریکا

فرو نشست زمین در خیابان ولیعصر

گوشی مورد انتظار گلکسی A16 احتمالا در آستانه رونمایی قرار دارد

همه چیز درباره تمدید اعتبار گذرنامه

حادثه‌ای تلخ بر اثر واژگونی قایق بادی