پیام ویژه

آخرين مطالب

نجار: همه استان‌ ها مکلف به اعلام مشکلات حاد حوزه بحران شدند فرهنگی و اجتماعی

نجار: همه استان‌ ها مکلف به اعلام مشکلات حاد حوزه بحران شدند
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - تسنیم / رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: همه استان‌ها باید مسائل حاد حوزه خود را برای بررسی تخصصی برروی آن‌ها به تهران اعلام کنند.
اسماعیل نجار عصر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در سالن اجتماعات استانداری گیلان ضرورت توجه به مسائل ضروری و بحرانی با توجه به تنگناهای مالی را مورد تأکید قرار داد ابراز داشت: تمامی استان‌ها بررسی‌ها را انجام دهند تا اگر مسائلی ضروری وجود دارد مشخص کرده و به مدیریت بحران بفرستند تا در تهران به شکل تخصصی آن را تحلیل و بر روی آن موضوع کار کنیم.
رئیس ستاد مدیریت بحران کشور خشکسالی و پیش‌بینی‌ها در بخش شرب، صنعت و کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه باید واقعیت خشکسالی را بپذیریم که متأسفانه در بعضی استان‌ها امسال 90 درصد خشکسالی رخ داده است افزود: جلسات متعددی ابتدای امسال برگزار و حدود 310 میلیارد تومان تنظیم و برش استانی آن نیز در نظر گرفته شد.
نجار با بیان اینکه در پرداخت بحران‌ها نگاه عادلانه نداشته و نگاه ضرورتی داریم و به عنوان مثال در بحث کشاورزی تنها دو محموله پرداخت خسارت داریم و با اشاره به اینکه بیمه حوادث همگانی برای کل ساختمان‌های کشور نیز از دیگر برنامه‌ها است اذعان داشت: یک بحث صندوق بیمه کشاورزی و دیگری اجرای بند(خ) ماده 33 برنامه 6 یعنی امحای تسهیلات پرداختی است.
رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه 146 هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که 70 هزار کیلومتر از آن از مراکز جمعیتی کشور عبور می‌کند و با اشاره به شرایط آب و هوایی ایران خاطرنشان کرد: ایران کشوری پرحادثه‌ است بنابراین باید همواره از آمادگی کامل برخوردار بود.
رئیس سازمان دهیاری‌های کشور نیز در این نشست مسئله پسماند را مهم‌ترین بحث شهرهای شمال کشور دانست و با تأکید بر ضرورت ساماندهی هر چه سریعتر پسماند خاطرنشان کرد: پسماند سال‌های سال است که با استان‌های شمالی عجین است و برای حل مشکل پسماند همه باید پای‌کار بیایند.
مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه برای وزارت کشور برای نخستین بار مکلف به تشکیل قرارگاه در حوزه‌های مختلف از جمله نوسازی حمل‌ونقل عمومی و پسماند، شده است اذعان کرد: اعتبارات خوبی برای برطرف کردن معضل پسماند تخصیص پیدا کرده و تکالیفی برای معاونت‌ها و دستگاه‌های مختلف مشخص شده است.
جمالی‌نژاد با منابعی که در دو سال گذشته به شهرداری‌ها برای مدیریت پسماند اختصاص یافته را در چهل سال اخیر بی‌سابقه خواند و با تأکید بر ضرورت تدوین و ارائه طرح مدیریت تصریح کرد: امیدواریم یک بار برای همیشه با تشکیل کارگروه ساماندهی پسماند در بازه زمانی کوتاه تا سال آینده اقدامات خوبی در حوزه مدیریت پسماند رقم بزنیم.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه مشکلات مختلفی توسط مجمع نمایندگان گیلان برای توسعه گیلان در سال 99 در یک سند آمایش تهیه شد گفت: طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کمیسیون مطرح است اما متأسفانه استان‌ها بر اساس نقشه راه و سند آمایش حرکت نمی‌کنند.
محمدصالح جوکار حل مشکلات شهری را نیازمند مدیریت یکپارچه شهری دانست و افزود: لایروبی رودخانه‌ها برای جلوگیری از بروز سیلاب‌ها در گیلان قابل توجه بوده اما این کار در استانی مانند گیلان گره خورده‌ است؛ مسائل مطرح شده توسط دستگاه‌ها به حل مشکلات کمکی نمی‌کند؛ بازیافت شیرابه و زباله یکی از مسائل مهم گیلان بوده و عدم تفکیک زباله قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه اگر شهرداری‌ها قادر به انجام این کار نیستند باید کار را به بخش خصوصی بسپارند و طرح‌های پسماند باید علمی باشند تا در این وضعیت بحرانی اعتبارات حیف و میل نشود گفت: اجرای اقدامات فوری برای مدیریت بحران در این حوزه مورد تأکید است؛ در بحث زمین‌های فاقد سند مالکیت قانونی تصویب شد که اجرای آن به حل بسیاری از مشکلات این حوزه کمک می‌کند.
همچنین استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه خیلی از شهرها هنوز شهردار ندارند و پهنه سراوان هنوز تکمیل نشده است لذا مدیریت پسماند باید در قالب یک سازمان متمرکز اداره شود ابراز داشت: روزانه 2 هزار و 200 تن زباله در گیلان تولید می‌شود و این شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی استان گیلان نفوذ پیدا می‌کنند.
اسدالله عباسی با بیان باید کارگروه مدیریت پسماند را در گیلان تشکیل دهیم اما اگر اراده از مرکز نباشد ما در گیلان راه به جایی نمی‌بریم خاطرنشان کرد: اعتبارات معمولاً برای استان قطره‌ای است به همین دلیل از آستارا تا چابکسر طرح‌های مدیریت پسماند استان به جایی نرسید و حتی استان‌های دیگر نظیر مازندران هم از گیلان پیشی گرفته است.
وی با بیان اینکه بعضی از پل‌های گیلان را حتی با یک میلیارد تومان می‌توان مقاوم‌سازی کرد و از مدیریت بحران کشور انتظار داریم اعتبارات لازم را در این بخش به گیلان که دائما با بحران مواجه است تخصیص دهند افزود: بحران برف، رانش زمین، و سیلاب گیلان را تهدید می‌کند و مدیریت بحران کشور باید بودجه‌ای به گیلان اختصاص دهد تا نسبت به اجرای پروژه‌های زیرساختی اقدام کنیم. 
رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این جلسه افزود: در مباحث مدیریت شهری درخواست‌هایی در حوزه تقنینی وجود دارد و مسئله منابع پایدار یکی از دغدغه‌‌هاست لذا باید برای این منابع دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنیم همچنین ساماندهی پسماند باید پیگیری شود و با تشکیل کارگروهی ویژه‌ به صورت جدی به مسئله مدیریت پسماند بپردازیم.
همچنین رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌هایی است که به صورت بحرانی با مسئله پسماند دست و پنجه نرم می‌کند اظهار داشت: شیرابه‌ها در محل زندگی روستاییان برای آنان مشکلاتی ایجاد کرده که هر چه سریعتر باید برای حل این مسئله چاره‌اندیشی کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/795275/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

ماجرای توییت یک فعال اقتصادی علیه اسرائیل و حمله مجری شبکه منوتو با دروغ پراکنی به او

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

همتی به رئیسی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند/ ویدئو

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

واکنش عباس عبدی به توئیت عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب درباره برخود با بی حجابی

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

بایدن در آستانه شکست؟

آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد | ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره حمله اسرائیل به ایران

لاوروف: ایران خواهان تشدید تنش نیست

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

گزیده‌های نفتی هفته

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند/ ویدئو

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند

واژگونی پراید حادثه آفرید

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

مرغ کیلویی چند؟

واکنش ها به تذکر دفتر رهبری در مورد گشت ارشاد جدید/ طرح نور تعطیل می شود؟

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

درگیری درکابینه نتانیاهو بعد از گنده گویی درباره ایران | ماجرا چیست؟