پیام ویژه

آخرين مطالب

توسط آمریکا صورت می گیرد؛

حمایت از جنایتکار با موشکهای پیشرفته بين الملل

حمایت از جنایتکار با موشکهای پیشرفته
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - مجلس سنای آمریکا با اکثریت آرا قطعنامه ممنوعیت فروش 280 موشک میان برد پیشرفته "هوا به هوا" به عربستان را رد کرد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، قطعنامه ممنوعیت فروش موشک به عربستان که با 62 رای مثبت و 25 رای مخالف روبرو شد، شامل 280 موشک هوا به هوای پیشرفته میان برد از نوع (إیه.آی.إم-120سی-7 / سی-8) و 596 راکت انداز (إل.إیه.یو-128) است.
علاوه بر این لایحه مذکور شامل کانتینرها، تجهیزات پشتیبانی، قطعات یدکی و فنی مهندسی ارائه شده توسط دولت آمریکا و پیمانکاران است.
این طرح را «رند پال» و «مایک لی» دو قانونگذار جهوری‌ خواه، به همراه «برنی سندرز» که بیشتر با دموکرات‌ ها همراه است، ارائه کردند.
نشریه هیل نوشت: سناتور پال روز سه‌ شنبه اعلام کرد که نقش عربستان در جنگ داخلی یمن، از جمله از طریق محاصره هوایی و دریایی یمن، یک مورد "نفرت انگیز" است.
19 نوامبر گذشته، سه تن از اعضای سنا اعلام کردند که گروهی از اعضای این مجلس با اولین معامله تسلیحاتی بزرگ به عربستان در دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بخاطر دخالت ریاض در جنگ یمن، مخالف هستند.
کاخ سفید هم در بیانیه‌ ای اعلام کرد که به شدت با قطعنامه سنا در ممانعت از فروش 280 موشک هوا به هوای میان برد به عربستان مخالف است زیرا تصویب این قطعنامه توسط سنا "تعهد جو بایدن برای حمایت و دفاع از شریک خود در زمان افزایش حملات موشکی و پهپادی در عربستان را تضعیف می‌کند".
جنگ یمن که سازمان ملل از آن به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان یاد می‌کند، فروش تسلیحات به عربستان را که رهبری ائتلاف عربی را عهده دار است زیر ذره بین برده است.
این در حالی است که ریاض از واشنگتن،همپیمانانش در حاشیه خلیج فارس و اروپا خواست که برای مقابله به حملات موشکی و هوایی انصار الله یمن، به این کشور موشک بدهند این در حالی است که انبارهای تسلیحاتی عربستان در حال خالی شدن از موشک های ضد موشک«پاتریوت» هستند.
روزنامه وال استریت ژورنال در این زمینه نوشت که عربستان از قطر و کشورهای اروپایی خواسته صدها موشک‌ پاتریوت را برای دفاع از خود در برابر حملات حوثی‌ها در اختیار آن بگذارند.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: ذخیره تسلیحاتی عربستان برای دفاع از خود در برابر حملات هفتگی پهپادها و موشک‌ها علیه این کشور رو به پایان است و این کشور از آمریکا، هم‌پیمانانش در خلیج فارس و اتحادیه اروپا خواسته فورا به آن کمک کنند.
به نوشته این روزنامه، مسؤولان آمریکایی و سعودی توضیح دادند، زرادخانه تسلیحاتی عربستان از موشک‌های رهگیری کننده به شکل خطرناکی کاهش یافته است. در حالی که به نظر می‌رسد مسؤولان آمریکایی در آستانه موافقت رسمی با درخواست سعودی مبنی بر تجهیز آن به موشک‌های بیشتر هستند.
یک مسئول حکومتی عربستانی گفت که تعداد حملات به عربستان سعودی به شکل چشمگیری افزایش یافته است.
این مسئول عربستانی تأکید کرد که پهپادهای یمنی در ماه نوامبر 29 بار و در ماه اکتبر 25 به خاک این کشور حمله کردند و این کشور در ماه گذشته 11 بار و در ماه اکتبر 10 در معرض حملات موشک های بالستیک قرار گرفت.
این روزنامه آمریکایی افزود: این موقعیت موجب نگرانی مسؤولان در ریاض شده زیراکه بدون وجود ذخایر کافی موشک‌های رهگیری کننده پاتریوت ممکن است حملات حوثی‌ها به تلفات جانی و خسارات بیشتری به زیرساخت‌های نفتی حیاتی این کشور از جمله حملات ژانویه گذشته به ساختمان‌های وابسته به دفتر سلطنتی منجر شود.
این منابع توضیح دادند: به رغم نگرانی‌هایشان درباره سابقه حقوق بشر و مسائل دیگر در عربستان مسؤولان آمریکایی تصور می‌کنند باید به کمک به عربستان نفت‌خیز در دفاع از خود متعهد باشند به خصوص که آمریکا به دلیل افزایش بهای نفت در حال مبارزه است و نمی‌خواهد حمله بقیق تکرار شود.
این روزنامه متذکر شد، عربستان از قطر و کشورهای اروپایی خواسته صدها موشک‌ پاتریوت را برای دفاع از خود در برابر حملات حوثی‌ها در اختیار آن بگذارند.
از سوی دیگر،وزارت امور خارجه آمریکا بر حمایت از متجاوزان سعودی در تجاوز به یمن تاکید کرد.
«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: با شرکای خود در عربستان سعودی که از سوی حوثی ها مورد حمله قرار گرفته اند می ایستیم و حمله آنان را محکوم می کنیم و حمایت خود را از این کشور اعلام می داریم.
پرایس مدعی شد : فرستاده ویژه ما با هانس گروندبرگ همتای خود در سازمان ملل همه تلاش خود را برای برقراری آتش بس با هدف رسیدگی به اولویت های انسانی و اقتصادی فوری به منظور از سرگیری روند سیاسی در یمن به کار می گیرد.
این در حالی است که انصار الله یمن عملیات بزرگی را در پاسخ به ادامه تجاوزهای عربستان و متحدانش به یمن، علیه عربستان انجام داد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای این کشور مواضع نظامی حساس و حیاتی‌ای را در ریاض، «جده، طائف، جیزان، نجران و عسیر» هدف قرار داده‌اند.
سرتیپ «یحیی سریع» با اشاره به اینکه این عملیات تحت عنوان «هفتم دسامبر» انجام شده، ادامه داد که عملیات مذکور با موشک‌های بالستیک و 25 پهپاد صورت گرفته است.
یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: عملیات هفتم دسامبر علیه اهداف نظامی و حیاتی در ریاض و جده و طائف و جیزان و نجران و عسیر اجرا شد، 6 فروند پهپاد صماد 3 و تعدادی موشک ذوالفقار، وزارت دفاع و فرودگاه ملک خالد و چند اهداف نظامی دیگر در ریاض را هدف قرار دادند.
وی افزود: 5 فروند پهپاد صماد 1 و صماد 2 مواضع نظامی در مناطق ابها و جیزان و عسیر را هدف قرار دادند.
یحیی سریع در ادامه همچنین خبر داد که هشت پهپاد از نوع «قاصف 2k» و تعداد زیادی موشک بالستک مواضع حساس و مهمی را در «ابها، جیزان و نجران» هدف قرار داده‌اند.
وی همچنین اعلام کرد که شش پهپاد از نوع «صماد 2» و صماد 3، پایگاه هوایی «الملک فهد» در طائف و شرکت آرامکو را در جده هدف قرار داده‌اند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: نیروهای یمنی از قبل به شهروندان و مردم عادی حاضر در مناطق مورد هدف هشدار داده بودند تا از این مناطق دور شوند.
وی تصریح کرد: ما هر گونه حمله را با حمله جواب می دهیم و در راستای دفاع مشروع از خود در پاسخ به ادامه تجاوزات دشمن و محاصره یمن، عملیات های بیشتری را انجام خواهیم داد
یحیی سریع، دوشنبه‌شب، خبر داده بود که در پاسخ به جرایم ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی، نیروهای مسلح این کشور یک عملیات هجومی گسترده و منحصر به فرد را در عمق خاک عربستان انجام داده‌اند.
عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.
این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/795289/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

سیگنال مثبت به بورس تهران

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

دردسر تیک‌تاک

سردار رادان در اجتماع مردم در حمایت از طرح حجاب: عقب‌نشینی نخواهیم کرد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

نجات روسیه با اقتصاد موازی

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

شیائومی نیامده رکورد زد!