پیام ویژه

آخرين مطالب

افشاگری ژنرال آمریکایی از جزئیات جدید حمله ایران به عین الاسد ویژه سایر رسانه ها

  بزرگنمايي:

پیام ویژه - فارس | فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا بار دیگر درباره دقت حمله موشکی ایران در حمله عین‌الاسد اظهارنظر کرده است.
جذابترین ها طرح جدید بنزینی آب رفت؛سهمیه ها کم شد
فروش فوق العاده ایران خودرو؛مدل‌های محبوب با قیمت جذاب
طلاق رسمی سحر دولتشاهی و همایون شجریان ؟ | عکس همسر جدید سحر دولتشاهی لو رفت
میلیاردر بین المللی مشهور مدیرعامل پرسپولیس!
کتایون ریاحی خودکشی کرد!عکس دردناک پیری عجیب و باور نکردنی کتایون ریاحی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: ژنرال «کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه غرب آسیا بار دیگر درباره دقت موشک‌های ایران اظهارنظر کرده است.
مک‌کنزی در مصاحبه با پایگاه خبری نیویورکر گفته درس حمله موشکی ایران به عین‌الاسد این بود که برنامه موشکی ایران به تهدیدی فوری‌تر از برنامه هسته‌ای این کشور تبدیل شده است.
مک‌کنزی در ادامه گفت: «[در حمله عین‌الاسد] آنها تا حد زیادی هر جایی را خواستند مورد هدف قرار دارند. حالا االان می‌توانند به سراسر خاورمیانه حمله کنند. آنها می‌توانند حملاتشان را با دقت و در حجم [بالا] انجام دهند.»
نیویورکر نوشته پیشرفت‌های ایران هم متحدان و هم دشمنانش را شگفت‌زده کرده است. این رسانه نوشته ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمرکزش را بر توسعه موشک‌هایی با برد طولانی‌تر، دقت بیشتر و قدرت تخریبی عظیم‌تر قرار داده است. به نوشته این رسانه «ایران در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موشک در دنیا است.»
رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه با نیویورکر گفت: «ایران ثابت کره از برنامه موشک‌های بالیستیک خود برای ارعاب همسایگان یا زورگویی به آنها استفاده می‌کند.»
چند روز قبل‌تر از حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد، ارتش تروریستی آمریکا سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسانده بود.
حمله موشکی ایران به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق طبق آنچه چند روز پیش پایگاه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز نوشته بود «عظیم‌ترین حمله موشکی به نیروهای آمریکایی در تاریخ» محسوب می‌شود.
کنث مک‌کنزی در مصاحبه با نیویورکر تصریح کرد ایران از لحاظ نظامی به سطح «سرآمد» (overmatch) رسیده. نیویورکر نوشته کشوری که به این مرحله برسد دارای تسلیحاتی است که مهار یا شکست دادنش بسیار دشوار است.
مک‌کنزی گفت: «ایران اکنون توانمندی‌های راهبردی عظیمی دارد. آنها در میدان [نبرد] به سرآمدی رسیده‌اند-یعنی مرحله‌ای که می‌توانند [توان دیگران] را از کار بیندازند.»
نیویورکر نوشته جمهوری اسلامی ایران طبق برآورد دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا هزاران موشک در اختیار دارد. این موشک‌ها می‌توانند به 1300 مایل در تمام جهات برسند.
علاوه بر این، مطابق تحلیل این نشریه ایران توان آن را دارد که بیش از توان پدافندی توان دشمنانش اقدام به شلیک تعداد بیشتری موشک کند.
ایران علاوه بر این، صدها موشک کروز در اختیار دارد که قابلیت شلیک از زمین یا دریا، قابلیت پرواز در ارتفاع پایین و حمله از جهات مختلف را دارد. ردیابی این موشک‌ها برای ماهواره‌ها دشوارتر است چون موتورهای آنها بر خلاف موشک‌های بالیستیک هنگام اشتعال نور روشن تولید نمی‌کند.
نیویورکر نوشته امیدواری دولت جو بایدن این است که از پیشرفت‌ها در مذاکرات هسته‌ای ایران برای توسعه دادن دیپلماسی با این کشور استفاده کرده و در نهایت، همسایگان ایران را وارد گفت‌وگوهایی با این کشور با هدف کاستن از تنش‌های منطقه‌ای کند.
مقام‌های دولت جو بایدن، علی‌رغم اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری تا کنون از انجام اقدامات لازم برای بازگشت از آن مسیر خودداری کرده‌اند.
مصاحبه رابرت مالی در حالی منتشر شده که «علی باقری»، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه، ششم دی‌ماه) برای شرکت در دور هشتم مذاکرات ایران و گروه 1+4 وارد محل برگزاری مذاکرات در وین، پایتخت اتریش شد.
نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام برای آغاز دور هشتم این مذاکرات ایران از ساعت 18 به وقت وین (20:30 به وقت تهران) در هتل کوبورگ شهر وین آغاز شده است.
جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در گفت‌وگوهای وین تشکیل می‌دهد.
در دولت «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور سابق ایران نیز 6 دور گفت‌وگو میان ایران و گروه 1+4 (انگلیس، روسیه، چین، فرانسه به علاوه آلمان) برگزار شد. طرف آمریکایی هم در آن مذاکرات با نمایندگان گروه 1+4 بدون حضور ایران در خصوص شرایط بازگشت به برجام گفت‌وگو می‌کرد اما آن مذاکرات، به دلیل اصرار آمریکا بر عدم ضمانت درباره ماندن در برجام و یا عدم رفع تمامی تحریم‌ها به بن‌بست رسید و نتیجه‌ای دربر نداشت.
مالی به نیویورکر گفت: «حتی اگر ما بتوانیم برجام را احیا کنیم، آن مشکلات منطقه را مسموم می‌کنند و خطر بی‌ثبات کردن آن را به همراه دارند.»
جفری لوئیس، کارشناس مسائل نظامی در گفت‌وگو با نیویورکر احتمال ورود ایران به مذاکراتی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خودش را ضعیف توصیف کرده است. او می‌گوید: «وقتی شما برای ساخت تأسیسات، آموزش دادن افراد و تحویل دادن موشک به یگان‌های نظامی پول هزینه می‌کنید ساختار عظیمی ایجاد می‌شود که می‌خواهد همه اینها را حفظ کند. فکر نمی‌کنم هیچ امیدی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران وجود داشته باشد.»
مقام‌های جمهوری اسلامی ایران پیش از این تصریح کرده‌اند که توانمندی‌های دفاعی و امنیتی کشور را به موضوعی برای مذاکره و چانه‌زنی تبدیل نخواهند کرد.
مضاف بر این، مقام‌های دولت آمریکا پیش از این تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.
چند ماه پیش مقام معظم رهبری در جلسه‌ای تأکید کردند آمریکایی‌ها خواستن گنجاندن بندی در توافق هسته‌ای برجام برای ملزم کردن ایران به گفت‌وگو بر سر مسائل موشکی و منطقه‌ای هستند.
رهبر انقلاب اسلامی در آخرین دیدار با دولت دوازدهم خاطرنشان کردند: «آمریکایی‌ها در زبان و وعده می‌گویند تحریم‌ها را بر می‌داریم اما تحریم‌ها را برنداشتند و برنمی‌دارند، ضمن آنکه شرط هم می‌گذارند و می‌گویند که باید در همین توافق جمله‌ای بگنجانید که بعداً درباره برخی موضوعات صحبت شود و گرنه توافقی نخواهیم داشت.»
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: «آنها می‌خواهند با گذاشتن این جمله، بهانه‌ای برای دخالت‌های بعدی خود درباره اصل برجام و مسائل موشکی و منطقه‌ای فراهم کنند و اگر ایران حاضر به بحث درباره آنها نشود بگویند توافق را نقض کرده‌اید و توافق، بی‌توافق.»
رابرت مالی به نیویورکر گفت لازم است «در آینده نه چندان دور» به اقدامات ایران در سراسر منطقه رسیده شود.
با وجود این نشریه نیویورکر نوشته تا کنون 7 رئیس‌جمهور آمریکا نتوانسته‌اند نفوذ سیاسی و اهرم نظامی ایران را مهار کنند.
نیویورکر در بخش دیگری از این گزارش نوشته اسرائیلی‌ها از سردار امیرعلی حاجی‌زاده، ففرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران به عنوان سردار سلیمانی جدید یاد می‌کنند. در سال 2019 نیروهای سردار حاجی‌زاده یک پهپاد شناسایی آمریکا را بر فراز خلیج فارس سرنگون کردند. او همچنین مأموریت هماهنگی‌های مربوط به حملات موشکی به عین‌الاسد را به عهده داشت.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/798779/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

انتقاد متفاوت عباس عبدی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها؛ چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست