پیام ویژه

آخرين مطالب

جهان چگونه به استقبال 2022 رفت؟ بين الملل

جهان چگونه به استقبال 2022 رفت؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - بسیاری از کشورهای جهان تحویل سال نو را با احتیاط برگزار کردند و تلاش کردند از تجمع های بزرگ جلوگیری کنند.

به گزارش جماران، حدود یک روز از پایان یافتن سال 2021 میلادی با همه اندوه‌ها و ترس‌ها می‌گذرد و جهان در حالی سال جدید میلادی را آغاز کرده است که سیاستمداران با اتکاء به موفقیت‌های دانشمندان در تولید انواع واکسن‌های ضدکرونا و سپس داروهایی برای مبتلایان به این ویروس، نوید پایان نه‌چندان دور این همه‌گیری جهانی را می‌دهند.
با این وجود دل بستن به چنین نویدی آن هم در حالی که سویه «اومیکرون» به سرعت در حال گسترش و پر کردن بیمارستان‌ها از مبتلایان است، چندان آسان به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل نیز در بسیاری از کشورهای غربی، آغاز سال 2022 میلادی همچون آنچه در سال گذشته دیده شده بود، آزادانه جشن گرفته نشد.
از اواخر سال 2019 میلادی یعنی زمانی که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر «ووهان» چین به ثبت رسید، بیش از 285 میلیون نفر در سراسر جهان به کووید19 مبتلا شده‌اند و از این تعداد بیش از 5 میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند.
کشورهای جهان چگونه به استقبال سال 2022 میلادی رفتند؟
به گزارش یورونیوز، در پاریس، پایتخت فرانسه مقامات ترجیح دادند که مراسم آتش بازی آغاز سال نو را به دلیل افزایش شمار عفونت‌ها لغو و پوشیدن ماسک را در فضاهای باز دوباره اجباری کنند.
در برلین، پایتخت آلمان پلیس از مردم خواست که در نزدیکی دروازه براندنبورگ جمع نشوند؛ یعنی جایی که کنسرتی بصورت زنده اما بدون تماشاگران در حال اجرا بود.
در مادرید، پایتخت اسپانیا مقامات تنها به 7 هزار نفر اجازه ورود به میدان دروازه خورشید (پوئرتا دل سول) را دادند، مکانی که به طور سنتی میزبان حدود 20 هزار نفر برای جشن و پایکوبی است.
در ایالات متحده، مقامات چند شیوه متفاوت را به اجرا گذاشتند. از جمله در لس آنجلس مانع از حضور مردم در کنسرتی بزرگ شدند که تا زمان شمارش معکوس آغاز سال نو ادامه داشت و در مقابل، در نیویورک اجازه حضور مردم در چنین کنسرتی داده شد اما برای تعدادی بسیار کمتر از حد معمول.
جو بایدن نیز در پیامی ویدئویی نوید سالی بهتر را داد و گفت در سال گذشته بازگشت به کار و مدرسه و شادی را ممکن کردیم و سال جدید را نیز با همین خط مشی ادامه خواهیم داد. این پیام در حالی منتشر شد که در شب جشن‌های کریسمس، برنامه پرواز هزاران نفر به دلیل تاثیر همه‌گیری کرونا بر کارکنان شرکتهای هواپیمایی لغو شده بود.
در روسیه، رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین به قربانیان ویروس کرونا ادای احترام کرد و روس‌ها را به خاطر قدرتشان در مواجهه با شرایط سخت ستود؛ با این حال هشدار داد که همه‌گیری «هنوز عقب‌نشینی نکرده است».
روسیه در حال حاضر پنجمین کشور جهان با بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا است. تا کنون بیش از 10 میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت 146 میلیون نفری روسیه به ویروس کرونا و سویه‌های مختلف آن مبتلا شده و از این تعداد بیش از 309 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
در واتیکان نیز پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان سنت هرسالۀ بازدید از مکان شبیه سازی شده محل تولد عیسی مسیح را که در میدان سنت پیتر ساخته شده بود، لغو کرد تا به این ترتیب از حضور و ازدحام جمعیت جلوگیری شود.
او جمعه شب در جریان اجرای مراسم عشاء ربانی، طی سخنانی گفت که در جریان همه‌گیری ویروس کرونا، احساس «گم شدن» در سراسر جهان تقویت شده است.
در لندن، پایتخت بریتانیا نمایش سنتی آتش‌بازی که ده‌ها هزار نفر را به مرکز شهر و کرانه‌های رودخانه تیمز می‌کشاند لغو شد و نمایش نور و پهپادها جایگزین آن گردید که آن نیز از تلویزیون‌ها پخش شد. محل دقیق برگزاری این برنامه اعلام نشد تا از تجمع مردم جلوگیری شود.
در آن سوی جهان در برزیل، در سواحل دلفریب کوپاکابانای ریودوژانیرو، تنها به جمعیت محدودی اجازه داده شد که 16 دقیقه تماشاگر برنامه آتش بازی باشند.
پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، هرساله جشن سال نوی میلادی بیش از 2 میلیون نفر را به ساحل کوپاکابانای شهر ریو می‌کشاند. اما در سال 2020 به همین دلیل هیچ جشنی برگزار نشد و امسال نیز کنسرت زنده‌ای وجود نداشت و موسیقی از بلندگوها پخش می‌شد.
با این وجود همه کشورها تا این اندازه محتاط نبودند. در بلگراد، پایتخت صربستان برخلاف سایر نقاط اروپا برگزاری تجمعات گسترده مجاز بود و برای سال نو جشن‌های پرشوری برگزار شد. همین موضوع باعث شده که تیم‌های پزشکی این کشور از هم اکنون درباره رویارویی با هزاران مورد جدید ابتلا به کووید پس از تعطیلات کریسمس ابراز نگرانی کنند.
استرالیا نیز از کشورهایی بود که با وجود گزارش رکورد 32 هزار مورد جدید ابتلا به کووید، جشن‌های سال نو میلادی را برگزار کرد و در نیمه شب 31 دسامبر، برنامه آتش بازی مفصلی را بر فراز پل بندرگاه سیدنی و خانه اپرا به اجرا گذاشت. با این حال جمعیت تماشاگران بسیار کمتر از سال‌های قبل از همه‌گیری بود.
در کره جنوبی نیز مقامات بسیاری از سواحل و تفریگاه‌ها و سایر جاذبه‌های گردشگری سواحل شرقی را که معمولاً مملو از جمعیتی می‌شد که می‌خواستند اولین طلوع خورشید سال جدید را تماشا کنند، بستند.
در هند، میلیون‌ها نفر مراسم ورود به سال جدید را در خانه‌های خود برگزار کردند زیرا با وضع مقررات منع آمد و شد شبانه و سایر محدودیت‌ها، جشن‌های مرسوم در دهلی نو، بمبئی و دیگر شهرهای بزرگ لغو شده بود.
در منطقه شانگهای چین، مقامات مجبور شدند نمایش نوری را که هرساله برگزار می‌شود و صدها هزار تماشاگر را در امتداد رودخانه هوانگپو جذب می‌کند، لغو کنند. هیچ برنامه‌ای برای برگزاری جشن‌های عمومی در پکن وجود نداشت و معابد پرطرفدار شهر یا بسته شده بود و یا بطور محدود زائرانی را می‌پذیرفت.
در فیلیپین مردم در کنار همه‌گیری ویروس کرونا با معضل دیگری نیز دست و پنجه نرم می‌کردند؛ زیرا طوفان قدرتمند دو هفته پیش، مایحتاج اولیه ده‌ها هزار نفر را در آستانه شب سال نو از بین برده بود. بیش از 400 نفر در اثر طوفان کشته شدند و حداقل 82 نفر همچنان ناپدید هستند.
وقتی خبرنگاران از لیمر سینگسون، مادر 17 ساله‌ای که ماه گذشته خانه‌اش را بر اثر آتش سوزی از دست داد و سپس طوفان کلبه چوبی موقت او را نیز ویران کرد و خانواده کوچک او به همراه فرزند یکساله‌اش را روانه اردوگاه آوارگان کرد پرسیدند چه آرزویی برای سال جدید داری؟ تنها پاسخ داد: «امیدوارم که مریض نشویم.»

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/800958/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

واکنش ابطحی به بازگشت گشت ارشاد/ ویدئو

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته

آموزش و پرورش: احکام رتبه‌بندی 100 هزار معلم بازنشسته سالهای 1400 تا 1402 اصلاح شد

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

انفجار کپسول گاز در پایانه شرق تهران با 6 کشته

تایم لپس بارش باران سیل آسا در دبی

انفجار کپسول گاز در پایانه شرفق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

صدور 3.5 میلیون گواهینامه مهارت در 2 سال گذشته

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

رئیس سازمان سنجش: شبکه‌های زیرزمینی عده‌ای را اجیر می‌کنند تا سر جلسه آزمون غایب باشند‌

پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود

تابلوی طلا و سکه یکدست سبز پوش شد؛ دلار در سودای رسیدن به کانال بالاتر

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان 1403 به بیش از 100 میلیون تن می‌رسد

رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد

ثبت ویدیویی از حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی

دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران

دستگیری تعدادی از متهمان سایبری کنکور؛ دریافت بالغ بر 100 هزار تتر از داوطلبان

کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار

معاون محمود احمدی نژاد درگذشت

وضعیت خیابان‌های دبی بعد از سیل

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

رئیس «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زدۀ دشتیاری بلوچستان

پورعباس: آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

فرصت مذاکره؟