پیام ویژه

آخرين مطالب

مجوز ماده 23 بودجه محور خلیل‌آباد به بردسکن هنوز اخذ نشده است فرهنگی و اجتماعی

مجوز ماده 23 بودجه محور خلیل‌آباد به بردسکن هنوز اخذ نشده است
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - سید عبدالمجید نژادصفوی در بازدید از محور شادمهر به کاشمر و در ادامه به خلیل‌آباد و بردسکن افزود: محور شادمهر به انابد که در پایان به حوزه خراسان جنوبی متصل می‌شود، حدود 115 کیلومتر می‌شود که تا بردسکن 95 کیلومتر است.
وی تصریح کرد: قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر امسال 37 میلیارد تومان اعتبار داشته که 6 میلیارد آن نقدینگی بوده که هنوز پرداخت نشده است.
نژادصفوی اظهار کرد: هر چند در گذشته سرعت پروژه کند بود اما خوشبختانه در حال حاضر سرعت بیشتری به خود گرفته است. پیمانکار پروژه قول داده طی چند روز آینده ماشین‌آلات بیشتری برای عملیات خاکی و تیم دیگری برای ابنیه، قالب‌بندی و آرماتوربندی اضافه کند.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی پیش‌بینی کرد تا خرداد ماه سال آینده اگر اتفاق خاصی نیفتد، کل عملیات خاکی و ابنیه این قطعه به نتیجه خواهد رسید؛ برای به نتیجه رسیدن این پروژه به 300 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.
وی با ابراز تاسف از اینکه در این محور شاهد تصادفات بسیاری هستیم، گفت: هر چند برای باقی مسیر از سمت خلیل‌آباد به بردسکن هنوز نتوانسته‌ایم مجوز ماده 23 را اخذ کنیم ولی برای اینکه کار عقب نیفتد، با اعتبارات استانی بخشی از پروژه در حال انجام است.
نژادصفوی بیان کرد: اکنون عملیات زیرسازی و ابنیه فنی قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر به طول 20 کیلومتر در حال انجام است که می‌طلبد برای تأمین گازوئیل کارگاه باید تدابیر لازم اتخاذ شود.
وی افزود: اگرچه مدارک لازم پیمانکار را تائید می‌کنیم اما شرکت نفت در تأمین گازوئیل مورد نیاز پیمانکار سخت‌گیری‌های زیادی دارد که می‌طلبد اقدامات لازم در این خصوص و رفع دغدغه آن مجموعه صورت گیرد.
هر ماه حدود 8 نفر جان خود را از دست داده‌اند
نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ گفت: در محور شادمهر به کاشمر و در ادامه به سمت خلیل‌آباد به بردسکن که به جاده مرگ شهرت یافته‌، به طور میانگین هرماه 7.83 نفر جان خود را دلیل تصادف از دست داده‌اند.
حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین با انتقاد از وضعیت نامطلوب و پیشرفت بسیار کند عملیات احداث باند دوم مسیر شادمهر به کاشمر و خلیل‌آباد به بردسکن اصلی‌ترین درخواست مردم منطقه ترشیز را تکمیل باند دوم محور شادمهر تا انابد دانست و افزود: تاکنون ماده 23 محور شادمهر به کاشمر اخذ و بخشی از جاده خلیل‌آباد به کاشمر تکمیل شده و محور خلیل‌آباد به بردسکن فقط مانده است.
وی با اشاره به اتفاقات ناگواری که تاکنون در محورهای مواصلاتی این منطقه رخ داده، اظهار کرد: طی 6 ماه نخست امسال 918 فقره تصادف در محورهای کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد رخ داده که طی آن 652 نفر مصدوم شده‌ و 47 نفر نیز جان خود را براثر تصادفات از دست داده‌اند.
وی بیان کرد: بیشترین تعداد تصادفات این منطقه به ترتیب مربوط به محورهای بردسکن با 573 فقره، 376 مصدوم و 30 نفر فوتی، سپس کاشمر با 215 فقره تصادف، 176 مصدوم و 12 فوتی و همچنین خلیل‌آباد با 130 فقره تصادف، 100 مصدوم و پنج فوتی است.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محور خلیل‌آباد به بردسکن چون تاکنون ماده 23 نداشته، اداره کل راه و شهرسازی از منابع داخلی استان استفاده می‌کرد اما از ابتدای سال 1400 که پیگیر دریافت بودجه ماده 23 بوده‌ایم، فقط پیوست محیط‌ زیست و پدافند غیر عامل مانده که آن هم در دست پیگیری است.
پروژه‌ای با قدمت 11 سال
فرماندار خلیل‌آباد در بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از محور این شهرستان به سمت بردسکن گفت: کل مسیر تا شهرستان بردسکن 30 کیلومتر است که تاکنون در پنج کیلومتر اولیه زیرسازی آن انجام شده و فقط منتظر آسفالت هستیم.
ابراهیم قاسم‌پور افزود: بعد از این پنج کیلومتر تا شهرستان مجاور بردسکن توسط نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های برای اخذ ماده 23 صورت گرفته و درخواست‌ها به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی رفته است.
وی عنوان کرد: چون روستاهای شهرستان در مجاورت این جاده قرار دارد، متأسفانه در این محور تاکنون تصادفات منجر به فوت بسیاری داشته‌ایم.
فرماندار خلیل‌آباد با بیان اینکه از 11 سال قبل عملیات احداث باند دوم مسیر خلیل‌آباد به بردسکن آغاز شده اما هنوز به نتیجه نرسیده، خاطرنشان کرد: به خاطر حفظ حریم جاده توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی زمین‌های کشاورزان خریداری می‌شود ولی عملا پولی داده نمی‌شود و فقط می‌گویند از آکس جاده باید 52.5 متر عقب بروند ولی چون پولی نمی‌دهند، نارضایتی‌هایی وجود دارد.
از 15 سال پیش مطالعات احداث باند دوم شادمهر به کاشمر و انابد به طول 120 کیلومتر آغاز شد و 60 کیلومتر تا کاشمر و ادامه مسیر به سمت خلیل‌آباد، بردسکن و انابد است که محور کاشمر به سمت خلیل‌آباد به طول 14 کیلومتر در سال 89 به علت ترافیک محلی که داشت اولویت فاز اول اجرا قرار گرفت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/806655/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وضعیت خیابان‌های دبی بعد از سیل

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

رئیس «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زدۀ دشتیاری بلوچستان

پورعباس: آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

فرصت مذاکره؟

آخرین وضعیت لایحه حجاب از زبان معاون رئیس جمهور

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

متفکر آمریکایی: چگونه بایدن به آتش جنگ در خاورمیانه دمید؟

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

ادامه امدادرسانی بی وقفه به متاثرین از سیلاب سیستان و بلوچستان

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است

دام تل‌آویو برای واشنگتن

آماری از تعداد معتادان متجاهر در پایتخت

نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود

عیدی رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها

فارن‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد

تصادف 3 خودرو در محور نقده _مهاباد؛ 11 نفر مصدوم شدند

محیط زیست: سیل زدگان مراقب تمساح باشند

بی خانمانی هزاران نفر از ساکنان کنیا در اثر جاری شدن سیل

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

لیلاز: اسرائیل می خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند؛ نباید در این دام بیفتیم

ادعای جدید درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد

واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

توجه توئیتر فارسی به گشت ارشاد، بیش از جنگ ایران و اسرائیل!

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

اعتراض نمایندگان به رئیس جمهور برای پست دادن به جریان انحرافی در وزارتخانه ها / اوج گرفتن اوجی برای پست دادن به یار بقایی و مشایی!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

تولید در پتروشیمی غدیر به 120 درصد ظرفیت اسمی رسید

افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد