پیام ویژه

آخرين مطالب

در چهارمین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم؛

رئیسی: اگر تحریم‌های ظالمانه را لغو کنند جا برای هر گونه توافق کاملا وجود دارد/ مذاکرات همه چیز ما نیست/ روسیه یکی از همسایه‌های بزرگ ماست/ ما بنای تامل با همه دنیا را داریم/ اینکه حاصل سفر «لبخند» باشد اتفاقی برای مردم نمی افتد! سياسي

رئیسی: اگر تحریم‌های ظالمانه را لغو کنند جا برای هر گونه توافق کاملا وجود دارد/ مذاکرات همه چیز ما نیست/ روسیه یکی از همسایه‌های بزرگ ماست/ ما بنای تامل با همه دنیا را داریم/ اینکه حاصل سفر «لبخند» باشد اتفاقی برای مردم نمی افتد!
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - سید ابراهیم رئیسی در چهارمین گفتگوی تلویزیونی خود با مردم تاکید کرد: دولت نوعی توازن را در سیاست بین الملل دنبال می‌کند. تجارت و تعامل اقتصادی ایران با تاجیکستان پس از سفر من به این کشور سه برابر شده است. به نوعی داریم کمبود‌ها و کاستی‌ها را رفع می‌کنیم.

به گزارش جماران؛ سید ابراهیم رئیسی در چهارمین گفتگوی تلویزیونی خود با مردم ضمن تبریک روز زن و گرامیداشت ایام الله دهه فجر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مخالفان و منتقدان دولت گسترش روابط با روسیه و چین را ناقض شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی می‌دانند، نظر شما چیست؟، گفت: جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی فعالیت‌ها و تلاش‌های بسیاری داشته و دارد، اما به شکل متوازن عمل نشده است.
ظرفیت عظیم تجاری و اقتصادی می‌تواند با 15 همسایه کشور برقرار شود
رئیس جمهور افزود: به عنوان مثال آنچنان که ارتباطات سیاسی کشور در عرصه بین‌الملل پیش‌برده شده، به ارتباطات و تعاملات اقتصادی و تجاری توجه نشده است و نوعی عقب‌ماندگی در این زمینه داریم. خطاب به کسانی که این بحث‌ها را مطرح می‌کنند می‌گویم که تا کنون متوازن عمل نشده و باید نوعی توازن در روابط خارجی کشور برقرار کنیم. چرا ما به همسایگان توجه نکردیم و چرا توجه نمی‌کنیم؟؛ ظرفیت عظیم تجاری و اقتصادی می‌تواند با 15 همسایه کشور برقرار شود.
رئیسی ادامه داد: در نتیجه توافقات به دست آمده در سفر بنده به تاجیکستان، روابط اقتصادی و تجاری دو کشور سه برابر شده است. همچنین در سفر به ترکمنستان، غیر از بحث سوآپ، ارتباط ترانزیتی دو کشور برقرار شد و تحرک خوبی در روابط تجاری - اقتصادی ایجاد شد. اخبار تحولات ایجاد شده در روابط کشورمان با جمهوری آذربایجان را خود رسانه ملی پخش کرد. امروز به نوعی کمبودها و کاستی‌ها دارد جبران می‌شود و درباره روسیه نیز همینطور است.
رئیس جمهور اظهار داشت: ظرفیت تجاری ایران با روسیه آن چیزی نیست که امروز شاهد آن هستیم. حجم 3 و خرده‌ای میلیارد دلاری روابط تجاری امروز دو کشور به راحتی می‌تواند به 10 میلیارد دلار برسد. کالاهای زیادی را می‌توانیم از روسیه وارد کنیم و محصولات کشاورزی و کالاهای بسیاری نیز داریم که می‌تواند به بازار روسیه صادر شود.
رئیسی تصریح کرد: در زمینه نفت و گاز با توجه به تکنولوژی که روس‌ها در اختیار دارند، ظرفیت خوبی برای همکاری وجود دارد که می‌تواند باعث رشد تعاملات اقتصادی دو کشور و نیز رشد اقتصادی ما شود.
رئیس جمهور افزود: زمینه همکاری در ترانزیت، حمل و نقل، انرژی، کشاورزی، صنعت، هوا فضا و حوزه‌های مختلف با روس‌ها وجود دارد. ظرفیت‌های بسیاری در هر دو کشور وجود دارد و این ظرفیت‌ها می‌تواند تبادل شود. ما مزیت‌هایی در کشورمان داریم که این مزیت‌ها مورد نیاز روسیه است و مزیت‌هایی آنجا وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده ما قرار گیرد.
رئیسی در پاسخ به این پرسش که سه سفر خارجی رئیس جمهور، نگاه به شرق را در سیاست خارجی دولت تقویت می‌کند و تعریف سیاست متوازن در سیاست خارجی چگونه خواهد بود؟، اظهار داشت: مذاکرات آغاز شده است و سیاست خارجی دولت در حوزه‌های مختلف فعال است اما اینکه بگوییم مذاکرات همه چیز را حل می‌کند چنین چیزی وجود ندارد. مذاکرات را پیش می‌بریم لیکن همه چیز ما مذاکرات نیست.
رئیسی افزود: دولت در دو حوزه فعالیت می‌کند. یک؛ خنثی کردن تحریم‌ها، دو؛ رفع تحریم‌ها. یکی از راه‌های خنثی سازی تحریم‌ها ارتباط با همسایگان است و روسیه یکی از همسایه‌های بزرگ کشور ایران است لذا نمی‌توانیم با او ارتباطات اقتصادی، تجاری، مناسبات بسیاری که می‌توانیم با هم داشته باشیم به عنوان یک کشور مستقل و توانمند نداشته باشیم.
رئیسی افزود: بنای ما تعامل با همه دنیاست. من این را در برنامه‌های انتخاباتی اعلام کردم و همین را دنبال می‌کنم، تعامل با همه کشورهای جهان که بخواهند با ما تعامل داشته باشند خواهیم داشت اما کشورهایی که بخواهند تقابل داشته باشند طبیعتا ما در مقابل آنها مقاومت خواهیم کرد. اما آنچه که در برنامه سیاست خارجی ماست تعامل بر همه کشورهاست.
رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره حواشی سفر وی به روسیه از جمله نحوه استقبال از او و نیز اقامه نماز در کاخ کرملین گفت: اگر محصول و نتیجه یک سفر لبخند باشد، خب اتفاقی برای مردم نمی‌افتد. نتیجه سفر باید توسعه روابط در حوزه‌های انرژی، کشاورزی، صنعت و زندگی مردم باشد. مساله ما منافع مردم است، یعنی آنچه که در روسیه در نشست سه ساعته با آقای پوتین دنبال کردیم، از ابتدا تا انتها مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با محوریت منافع ملت ایران بود.
رئیسی افزود: آنجایی که در مسائل بین‌المللی مواضع مشترک داشتیم، برنامه‌ریزی شد که چگونه کار دنبال شود و آن بخش‌هایی که مربوط به مسائل داخلی بود نیز به همین ترتیب بود. آقای لاوروف به آقای امیرعبداللهیان گفته بود که بلافاصله بعد از دیدار ما، آقای پوتین وزرا را ماموریت دادند که سریعا تصمیماتی که ما با رئیس جمهور ایران گرفتیم باید اجرایی شود. بنده نیز به وزیر امور خارجه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر نفت و وزرای مربوطه ماموریت دادم که سریعا توافقاتی را که داشتیم اجرایی کنند تا آثار آن در اقتصاد و مسائل مختلف روشن شود.
اتفاق‌نظر ایران و روسیه درباره لزوم شکستن سلطه دلار بر تعاملات پولی و مالی دو کشور
رئیس جمهور با اشاره به اتفاق‌نظر ایران و روسیه درباره لزوم شکستن سلطه دلار بر تعاملات پولی و مالی دو کشور، اظهار داشت: بنده و آقای پوتین توافق داشتیم که می‌توانیم با ارز ملی بسیاری از مراودات تجاری فیمابین را انجام دهیم. توافقات خوبی در عرصه‌های دفاعی، امنیتی، هوا و فضا و دیگر زمینه‌های مورد علاقه طرفین داشتیم.
رئیسی تصریح کرد: امروز در بوشهر غیر از فاز اول نیروگاه هسته‌ای که به بهره‌برداری رسیده است، اجرای فاز دو و سه را با روس‌ها دنبال می‌کنیم. تسریع در اجرای این طرح‌ها از مسائلی بود که مطرح شد. صادرات محصولات کشاورزی به روسیه و واردات کالاهای استراتژیک از روسیه با توجه به حذف تعرفه‌ها نیز از جمله مسائلی بود که مورد بحث قرار گرفت و با توجه به نگاه مثبت روس‌ها به این بحث می‌تواند باعث گسترش تجارت دوجانبه شود.
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت فعال کردن مسیر تجاری شمال – جنوب برای تسهیل و گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران با کشورهای همسایه و از جمله روسیه خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها در این سفر تصمیمات متعددی برای تامین منافع مردم و توسعه اقتصادی کشور، در راستای پیشبرد دیپلماسی همسایگی اتخاذ شد.
رئیسی گفت: مسائل منطقه از جمله تحولات سوریه تا قفقاز نیز از جمله مباحث مورد گفتگو با رئیس جمهور روسیه بود که در راستای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دنبال شد.
رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که مذاکرات وین چگونه پیش می‌رود و چنانچه درخواست آمریکایی‌ها برای مذاکره مستقیم به شکل جدی مطرح شود، موضع ایران چه خواهد بود؟ اظهار داشت: این درخواست مال الان نیست. این درخواست مدت‌هاست که مطرح می‌شود. خیلی از این کشورهایی که می‌آیند با ما دیدار می‌کنند، حامل یک پیام‌هایی هستند مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها پیام دادند که می‌خواهیم مستقیم صحبت کنیم. مدتهاست این مطرح بوده، شاید در دولت‌های قبل هم مطرح بوده است و در دولت ما هم مطرح بوده است، ولی تا الان مذاکره با آمریکایی‌ها صورت نگرفته است.
در صورت لغو تحریم‌های ظالمانه امکان هرگونه توافق وجود دارد
رئیسی افزود: ما اعلام کردیم، باز هم اعلام می‌کنیم، در صورتی که طرف‌ها آماده باشند که تحریم‌های ظالمانه را علیه ملت ایران لغو کنند، جا برای هرگونه توافق کاملا وجود دارد.
رئیس جمهور درباره اینکه آیا دستور اعطای تسهیلات خرد تا سقف 100 میلیون تومان به کارکنان و بازنشستگان بدون ضامن می‌تواند در راستای اصلاح ساختار بانکی باشد و اینکه چقدر بر اجرای این دستور در برابر مقاومت احتمالی بانک‌ها اصرار خواهید داشت؟ تصریح کرد: مساله بانک و بانک‌داری بحث مفصلی است که نمی‌خواهم اینجا مختصرا به همه آنها اشاره کنم. اما اجمالا بگویم که بانک‌ها باید 3 کار را تا حالا دنبال می‌کردند؛ یکی نقش‌شان در رشد اقتصادی کشور است که سهم بسیار بالایی دارند و می‌توانند نقش بی‌بدیلی در رشد اقتصادی کشور داشته باشند.
رئیسی ادامه داد: مسأله دوم خدمت به مردم است که اعطای تسهیلات بخشی از آن است و مسأله سوم سود بانک‌ها است. متأسفانه طی سال‌های گذشته، نکته اول و دوم مقداری مورد غفلت قرار گرفته و بیشتر به بخش آخر یعنی سود بانک‌ها توجه شده است. به عنوان مثال وقتی بانک یک کارخانه را تملک می‌کند، این کارخانه باید فعالیت داشته و کارگران آن مشغول کار باشند، نه اینکه تعطیل باشد و درش را قفل بزنند. این صرفا در جهت تامین سود بانک است، اما رشد اقتصادی به دنبال ندارد و خدمت به مردم در آن نیست.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در بسیاری از معادلاتی که در بانک‌ها هست، نگاه و توجه فقط به منافع بانک است. ساختمان‌هایی که بانک‌ها فریز می‌کنند، اینها ثروت بانک است که باید در اقتصاد کشور گردش کند. نقدینگی اگر تبدیل به تولید نشود و نیاید به طرف تولید مشکل ایجاد می‌کند. مدیریت نقدینگی و خلق نقدینگی در بانک‌ها اگر به طرف تولید برود نگرانی ندارد ولی اگر این نقدینگی بدون توجه به تولید به جامعه بیاید و توزیع شود، نتیجه‌اش این خواهد بود که به هر طرفی از جمله زمین، طلا و ارز که برود، مثل سیل بنیان‌کن مشکل ایجاد می‌کند.
بانک‌ها اعطای تسهیلات به مردم را سهل کنند
رئیسی ادامه داد: در رابطه با نظام بانکی، جلسات مقدماتی را دوستان داشتند، لکن یک جلسه هم چند روز پیش بنده داشتم. در این جلسه گفتیم که بانک‌ها اعطای تسهیلات به مردم را سهل کنند؛ می‌گوییم تسهیلات نه تضییقات، یعنی با سهولت به دست مردم برسد. وزیر امور اقتصادی و دارایی هم مسئول پیگیری این تصمیمات شدند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه بنده بر اجرای این تصمیمات تاکید کردم، گفت: وقتی دولت با کار کارشناسی تصمیمی می‌گیرد، اگر هر بخشی این تصمیم را اجرا نکند، حتما باید با آن برخورد شود. تاکید کرده‌ام که همه بخش‌هایی که با مردم سر و کار دارند، شرکت‌های دولتی و امثال آنها، اگر به تصمیمات دولت توجه نکردند، حتما با آنها برخورد شود و اولین برخورد این باشد که مدیر مربوطه برکنار شود. این قابل قبول نیست که یک بخشی یا شرکتی یا بانکی بگوید که من نمی‌خواهم به تصمیم دولت عمل کنم و بر اساس میل خودش رفتار کند.
رئیسی افزود: در جلسه‌ای که با حضور مدیران بانک‌ها داشتیم احساس بنده این بود که خود بانک‌ها بنای همکاری دارند و اینجا نیز خواهش بنده این است که بانک‌ها به آنچه که تصمیم گرفته شد، عمل کنند.
رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که زمزمه‌هایی از حذف وام ازدواج در بودجه سال 1401 وجود دارد، گفت: حتماً وام ازدواج متناسب با تورم برقرار است، تشویق به ازدواج در قانون جمعیت آمده و برنامه دولت است. ترغیب جوانان به ازدواج با صحبت و بیان نمی‌شود. یکی از کارهای دولت همین وام ازدواج است و یکی دیگر از تصمیات که بعضی‌ها ناباورانه مطرح می‌کنند، ساخت مسکن است.
ساخت 4 میلیون مسکن هم نیاز کشور، هم وعده ما و هم قانون است
رئیسی با اشاره به ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال، خاطر نشان کرد: ساخت 4 میلیون مسکن هم نیاز کشور، هم وعده ما و هم قانون است.
رئیس جمهور در مورد اینکه برخی تصورشان این است که دولت هر سال یک میلیون مسکن تولید می‌کنید، اظهار داشت: ساخت مسکن روستایی زودتر به نتیجه می‌رسد اما ساخت مسکن در شهر یک مقدار زمان بیشتری لازم دارد. اما نسبت به وعده‌مان ان‌شاء الله صادق بوده و صادق خواهیم بود. بنای عمل به وعده‌های خود را با مردم داریم. دولت ما می‌خواهد دولت «صادق الوعد» باشد.
رئیسی در پاسخ به پرسشی در مورد نرخ اجاره بها و تلاش دولت برای مدیریت آن، گفت: در جلسه ستاد اقتصادی قرار گذاشتیم که کار گروهی از بخش‌های مختلف مأمور شوند و سریعاً این مسأله را بررسی کنند که بتوانیم برای مسأله اجاره‌بها فکری داشته باشیم.
رئیس جمهور با طرح این سوال که عوامل افزایش اجاره بها در سال‌های اخیر چیست؟ و چرا این موضوع به اینجا انجامیده است؟، گفت: این بحثی است که در این فرصت نمی‌گنجد، اما از نگرانی‌های جدی‌ مسأله اجاره‌بها است و دولت در این رابطه باید مساعدت داشته باشد و همان کارگروهی که اعلام شد و مأمور کردیم بتواند برنامه‌اش را به زودی ارائه دهد و به اطلاع مردم برسانیم که نسبت به اجاره‌بها بتواند تسهیلاتی داشته باشیم.
رئیسی تصریح کرد: این اقدامات ریشه‌ای نیست و موقتی است. یکی از موارد اقتصاد پیشران صنعت مسکن‌سازی است. مسکن‌سازی صنایع بسیاری را دنبال خودش می‌کشاند. در شهرهای بسیاری زمین لازم شناسایی شده است که بیشتر زمین‌ها مربوط به دولت است که در حاشیه بسیاری از شهرها، این زمین‌ها وجود دارد. لذا مشکل زمین نداریم تنها شناسایی و آماده‌سازی آن مقداری زمان برده است.
اساس این است مسکن‌سازی کنیم تا قیمت مسکن و اجاره‌بهای مسکن تعدیل شود
رئیسی در مورد تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح تامین مسکن، گفت: وزارت راه و شهرسازی به دنبال تامین اعتبارات است. من روی این قضیه حساس هستم و به مردم وعده دادیم که از ابتدای دولت این مسأله مسکن را دنبال می‌کنیم و دنبال کردیم و گفتیم به مردم پیشرفت کار را گزارش دهند و مردم اطلاع داشته باشند که کار به کجا رسیده است. اساس این است مسکن‌سازی کنیم تا قیمت مسکن و اجاره‌بهای مسکن تعدیل شود.
رئیسی در پاسخ به این پرسش که بعضاً گفته می‌شود دستگاه‌های دولتی زمین‌های بسیاری ممکن است در اختیار داشته باشند اما به این راحتی در اختیار طرح ایجاد مسکن قرار نمی‌دهند، تاکید کرد: ما به راحتی از آنها خواهیم گرفت. در دولت قرار نیست هر کسی خودش تصمیم بگیرد. خیلی از دستگاه‌ها به راحتی به فروش اموال مازاد تن نمی‌دهند، اما این کار را دنبال می‌کنیم. بنا نیست که در دولت هر کسی بخواهد برای خودش تصمیم بگیرد یا بگویید «نمی‌شود»، «نشد»، «عده‌ای عمل نمی‌کنند».
رئیس جمهور افزود: در دولت یا تصمیمی گرفته نخواهد شد یا اگر تصمیمی گرفته شود بر اساس سبقه کارشناسی و هم به صورت اجرایی خواهد بود. سنوات گذشته را نگاه کنید، دولت‌ها چقدر توانسته‌اند اموال مازاد به مقداری که در بودجه آمده تأمین کنند یا مسأله فرار مالیاتی از بحث‌های بود که همیشه در بودجه می‌آمد اما الان ببینید مودیان جدید مالیاتی مطرح است. بحث روی افزایش مبلغ مالیات نیست بلکه تعداد مودیان افزایش پیدا کرده است.
بنای دولت بر کنترل تورم است
رئیسی در مورد پیش‌بینی میزان مالیات در سال آینده گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته، شاهد یک تورم بی‌نظیر بودیم اما بنای دولت بر کنترل تورم است. نشانه‌هایی که امروز از بانک مرکزی، مرکز آمار ایران، بخش‌های اقتصادی می‌آید، این است که دولت در کنترل تورم موفق بوده است، البته کاهش تورم نیاز به کار دارد.
این خبر تکمیل می‌شود..


حجم ویدیو: 1.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:54
دانلود ویدیو

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/808519/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری محفل انس با قرآن ویژه دهه سوم ماه مبارک رمضان در کیش

قاتل فراری به دام افتاد

گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در 50 سال گذشته را شکل داد

احیای قدر در جزیره/ مراسم دعا و مناجات شب‌های قدر کیش با سخنرانی حجت‌الاسلام سرلک و مناجات حاج سیدمهدی میرداماد برگزار می‌شود

ثبات مدیریتی؛ خبر خوش عبدالملکی به کیشوندان

انفجار منزل مسکونی حادثه آفرید

بتل پس فصل اول Suicide Squad محتوای جذابی ارائه می‌دهد

رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا

تلاش شبانه‌روزی برای تسهیل خروج بیش از دو هزار و پانصد خودروی گردشگران از حزیره کیش

تاکید سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش

حالِ خوب مردم با دیدن دریاچه پُر آب ارومیه

چگونه سیاست درهای باز اقتصاد امارات، به بازار املاک این کشور رونق بخشید؟

گوشی های جدید سامسونگ به بازار ایران رسیدند!

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب سال جدید در مسابقات پارا المپیک پاریس شرکت می‌کنند

جزئیات سقوط سنگ در جاده کندوان

بازدهی بورس در هفته دوم فروردین 1403

در سال جدید می‌توان انتظار صلح میان روسیه و اوکراین را داشت؟

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی است؛ رئیس نخواهد شد

آخرین وضعیت تردد در همه محورهای کشور

چهره‌ها/ عکس خانوادگی مه‌لقا باقری برای عید نوروز

چهره‌ها/ استوری طوفانی زینب موسوی علیه الناز شاکردوست

مصرف حدود 127میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار

ایران با ترامپ کنار می‌آید، اگر...

دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یک سال

انتقادات امام جمعه شیراز نسبت به بی حرمتی برخی مسافران در مساجد

آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان

فصل سوم کال آو دیوتی: مدرن وارفر 3 رونمایی شد

توضیحات پلیس در خصوص تصادف دلخراش امروز که جان 9 نفر را گرفت

تورم کدام استان بیشتر است؟

تصویب ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت؛ حداکثر پرداختی 70 میلیون تومان شد

آپدیت اندروید 15 شاید یک دردسر بزرگ برای برنامه های ایرانی باشد!

سازمان انرژی اتمی: هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است

ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از 600 دلار

حراج بهاره پلی استیشن با تخفیف‌های بی‌سابقه آغاز شد

صادرات حدود 52 میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش 15 میلیارد دلار

پیکر شهید «بهروز واحدی» جمعه در کرج تشییع و تدفین می‌شود

مادر شهیدان خانمحمدی در جوار گلزار شهدای وادی‌رحمت تبریز آرام گرفت

برگزاری اولین ملاقات عمومی با جامعه ایثارگری در بنیاد مازندران

درماندگی مسافران شرکت هواپیمایی ایران ایر در فرودگاه استانبول

لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است

واکنش فرزند علم‌الهدی به شایعه سهامداری در یک هلدینگ

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: 1403 سال خیلی سختی است/ رأی ندادن خاتمی یک علامت است/ حتما حرف‌هایی هست که بعد از 4 سال مطرح کنم /مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد

طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است

شهردار تهران: زباله‌گردی و کودکان کار امسال ساماندهی می‌شوند

استودیوی Don’t Nod چهار بازی معرفی نشده در دست توسعه دارد

بهترین مارک یخچال چیست؟ راهنمای خرید یخچال برای نوعروسان و خانم های خانه دار

5 تغییر کابینه رئیسی در سال 1402؛ چه کسانی از دولت جدا شدند؟

صنعت نفت در دولت سیزدهم با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد

ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»