پیام ویژه

آخرين مطالب

هزینه‌های سرسام‌آور خانه تکانی؛ 3 میلیون تومان برای یک گردگیری جمع‌و جور گزارش

هزینه‌های سرسام‌آور خانه تکانی؛ 3 میلیون تومان برای یک گردگیری جمع‌و جور
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - فرارو / سپردن فرش‌ها به قالیشویی اگر 2 تخته فرش 9 متری دستباف و ماشینی باشد، از 135 هزار‌تومان تا 360 هزار تومان خواهد شد؛ یعنی میانگین باید درنظر بگیرید 247 هزار و 500 تومان برای فرش کنار بگذارید
هرچه به نوروز نزدیک‌تر می‌شویم، روزهایمان بیش از هر زمان دیگری رنگ شست‌وشو و گردگیری به‌خود می‌گیرد. خانه‌تکانی‌ها، اما دیگر مانند گذشته نیست. حالا هر کار کوچکی در خانه را می‌توان به متخصص خود سپرد؛ از گردگیری و شست‌وشو، تا تمیزکردن دیوار‌ها و لکه‌گیری مبل و شستن فرش و پاکیزگی ملحفه‌ها. اما چه‌کسی باید این کار‌ها را انجام دهد؛ وقتی اهالی خانه در فکر معاش، در محل کار خود حاضرند.
پی‌شک اینجاست که استفاده از مهارت متخصصان به‌کار می‌آید؛ متخصصی که بداند برای از‌بین بردن لکه‌ها از چه محلول‌هایی استفاده کند و چطور چرک و کثیفی را بی‌آنکه آسیب جدی به‌خود برساند، از بین ببرد. هیچ‌یک از این کار‌ها هم رایگان نیست. حتما برای اینکه روز‌های نوروز خانه‌تان را بتکانید و رنگ و روی تازه‌ای در عید به آن بدهید، باید دست به جیب شوید. اما چقدر باید برای این کار هزینه کنید؟ ما برای اینکه بدانیم در روز‌های آخر سال تمیزی خانه چه مقدار هزینه برمی‌دارد، با بسیاری از این مراکز خدماتی تماس گرفتیم و میانگینی از هزینه‌ای که باید برای نظافت خانه پرداخت کنید، به‌دست آورده‌ایم.
اولین نیاز خانه‌تکانی نیروی خدماتی
هرچه به نوروز نزدیک می‌شویم آگهی‌های چسبانده شده روی دیوار، روزنامه‌ها و سایت‌ها هم بیشتر و بیشتر می‌شود؛ آگهی‌هایی که ماهرترین نیرو‌های خدماتی را با حداقل و حداکثر ساعت به شما معرفی خواهند کرد. ساعت، اما از عوامل مهم در قیمت نظافت منزل است. به‌طور معمول حداقل ساعت کاری نیرو‌های نظافتچی 4 ساعت است و شما می‌توانید با توجه به حجم کار مورد نیاز خود و لیست قیمت نظافت منزل، دستمزد نظافتچی را محاسبه کنید. اما انجام 8ساعت نظافت منزل در مناطق مختلف شهر ساعتی بین 30 تا 80هزار تومان متفاوت است. برای این ساعت نظافتچی خانم حدود 20هزار تومان با نظافتچی آقا هم تفاوت قیمت دارد؛ به‌طوری که 8 ساعت کار نظافت آقایان 250 هزار تومان و همین ساعت کار توسط نظافتچی خانم 270 هزار تومان هزینه‌بر است. برای هر ساعت اضافی نیز 35 هزار تومان به مبلغ افزوده خواهد شد. البته اگر بخواهید نیروی خود را وارد راهرو و درگیر نظافت ساختمان کنید، درنظر داشته باشید که یا باید قرار ساعتی ببندید یا برای راه‌پله‌ها نیروی دیگری را به‌کار بگیرید. معمولا برای نظافت ساختمان‌های بالای 4 طبقه، 140 تا 180 هزار تومان هزینه دریافت خواهد شد. حیاط بالای 20متر و پارکینگ، هزینه اضافی به مبلغ مدنظرتان اضافه خواهد کرد.
این رقم را به سایر هزینه‌ها مانند انعام و عیدی‌هایی که باید با نزدیک‌شدن به روز‌های عید نوروز بپردازید، بیفزاید. همه این‌ها هزینه‌هایی است که باید پرداخت کنید، اما میزان رضایت خود را چندان درنظر نیاورید. مثلا بار‌ها شنیده شده که فکر کرده‌اید چقدر نیروی خدماتی‌تان آهسته کار می‌کند و چقدر زمان هدر می‌دهد. یا ازکیفیت کارش راضی نبوده اید یا نیروی کار دیرتر از زمانی که منتظرش بوده‌اید، رسیده است. این وسواس‌ها را در روز‌های شلوغ پایان سال فراموش کنید. به‌کارگیری نیروی خدماتی برای نظافت داخل منزل از 120 تا 400 هزارتومان است. میانگین مبلغی که باید برای نیروی خدمات درنظر بگیرید 260 هزار تومان است.
خشکشویی؛ از پرده تا ملحفه‌ها
اندازه و ابعاد از اصلی‌ترین عوامل مؤثر بر هزینه خشکشویی خواهد بود. شست‌وشو هم به پرده، ملحفه‌ها و پتو محدود نمی‌شود، اما این‌ها مهم‌ترین موارد مراجعه به خشکشویی‌ها هستند. هرچه تعداد پرده‌ها بیشتر یا بزرگ‌تر باشد هزینه خشکشویی نیز بیشتر می‌شود. هزینه خشکشویی پرده‌های ابریشم، کشمیر یا ترمه نسبت به هزینه پرده‌های ساتن، کتان و توری به‌طور معمول 3 تا 4 برابر و نسبت به قیمت خشکشویی پرده حریر 2 تا 3 برابر بیشتر است. قیمت شست‌وشوی پرده زبرا و چاپی یا لوردراپه بعد از بررسی به‌صورت توافقی با کارفرما تعیین می‌شود. شست‌وشوی هر تخته پرده مخمل، ابریشم و کتان 175 هزار تومان و اتوی آن 75 هزار تومان است. شست‌و‌شوی آستر، تور و حریر یک در 3 متر، 33 هزار تومان و اتوی آن 19 هزار تومان است. تافته و کتان هم هر متر 44 هزار تومان شسته و 25 هزار تومان اتو می‌شود. پرده رومن و لوردراپه نیاز به کارشناسی دارد و زبرا و شید 250 هزار تومان شست‌وشو خواهد شد. شاید بتوان گفت شما می‌توانید به‌طور میانگین از 50 تا 170 هزار تومان پرده‌های خانه را شسته تحویل بگیرید.
اما اگر به داخل کمد‌ها هم بروید و بخواهید پتوهایتان را هم به خشکشویی بسپارید، باید برای هر پتو 63 هزار تومان و برای لحاف 81 هزار تومان و لحاف پر 163 هزار تومان بپردازید. ملحفه 38 هزار تومان شسته و 19 هزار تومان اتو خواهد شد. شستن هر بالشت پر و رو‌فرشی هم 63 هزار تومان است؛ بنابراین خشکشویی پرده‌ها 80 تا 250 هزار تومان می‌شود. میانگین را می‌توانید 165 هزارتومان درنظر بگیرید. خشکشویی کالای خواب خانواده 4 نفره از 700 هزار تومان تا یک میلیون و 450 هزار تومان است؛ یعنی شما برای خانواده کوچک خود باید میانگین یک میلیون و 75 هزار تومان پرداخت کنید.
قالیشویی؛ از دستی تا ماشینی
سنـتـی‌تـرین شمـایل خانه‌تکانی شستن قالی و فرش‌هایی است که تصویری از حیاط‌های پرنقش آب‌خورده و پشت‌بام‌های مفروش آفتاب‌دیده را در شستن و خشک‌کردن قالی‌ها برایمان به ارمغان می‌آورد؛ کاری سخت، طاقت‌فرسا و سنگین که در عین‌حال مهیج است. از این‌رو شستن قالی از حیاطی‌ترین شمایل خانه‌تکانی است. نرخ آن نیز از قالی دستی تا ماشینی و موکت متفاوت است. شست‌وشوی قالی‌ها نیز به نسبت متراژ و تراکم قیمت‌گذاری می‌شود. فرش‌های ماشینی هر متر از 15 تا 25 هزار تومان شسته می‌شود. مثلا فرش ماشینی 500 شانه، گران‌تر و 350شانه ارزان‌تر شسته خواهد شد. در فرش‌های دستباف اصولا کارشناسی انجام می‌شود. اما معمولا قیمت به‌طور متوسط 40 هزار تومان در هر متر است. البته تیرگی و روشنی زمینه فرش هم در این قیمت‌گذاری مؤثر است. شستن موکت و کناره ماشینی هم بسته به ساده یا پالاز‌بودن آن با قیمت‌های متفاوتی شسته می‌شود؛ یعنی از متری 13 تا 15 هزار تومان. معمولا قالیشویی‌ها میانگین شست‌وشوی هر متر از قالی‌ها را 15 تا 60 هزار تومان درنظر می‌گیرند.
سپردن فرش‌ها به قالیشویی اگر 2 تخته فرش 9 متری دستباف و ماشینی باشد، از 135 هزار‌تومان تا 360 هزار تومان خواهد شد؛ یعنی میانگین باید درنظر بگیرید 247 هزار و 500 تومان برای فرش کنار بگذارید.
اما حالا نوبت به هزینه شست‌وشو به مبل‌ها هم رسیده است. قیمت شست‌وشوی مبل بین کارفرما و کارگر هم به‌دلیل نوع استفاده از مواد، جنس مبل و... توافقی است. به‌طور مثال، قیمت شست‌وشوی یک دست مبل 7 نفره از 350 هزار تومان به بالا و یک دست مبل 9 نفره 500 هزار تومان به بالا خواهد بود. هرچند صاحب مبل‌هایی که پارچه کمتری در آن استفاده شده هزینه کمتری پرداخت خواهد کرد که به‌طور میانگین 150 تا 300 هزار تومان خواهد بود.
از سویی در شست‌وشوی مبل 7 نفره هم باید 350 هزار تا 500 هزار تومان هزینه کنید. میانگین شستن مبل‌های شما 425 هزار تومان خواهد شد.
مواد شوینده برای خودمان و نیرو‌های خدمات
ما به وسایل و لوازم مورد احتیاج برای خانه‌تکانی، چه خودمان دست به‌کار شده و چه نیروی خدماتی برای این کار درنظر گرفته باشیم، نیازمندیم. همین لوازم نیز هزینه‌های قابل‌توجهی به خانواده تحمیل خواهد کرد. مثلا نیاز مبرم به پاک‌کننده‌ها از چندمنظوره تا سفیدکننده و شیشه‌شوی، جلا‌دهنده، براق‌کننده، جرم‌گیر، چربی‌زدا، شامپوی فرش و مبل، سرکه و جوش‌شیرین، پودر و مایع لباس و ظرف تا ابزارهایی، چون دستکش، ماسک، حوله و دستمال، اسکاچ و سیم و روزنامه باطله تا گردگیر، تی و فرچه. اما برای همه این‌ها چقدر باید بپردازیم؟
مایع لباسشویی به‌طور میانگین 70 هزار تومان، مایع ظرفشویی یک لیتری 20 هزار تومان، یک عدد شیشه‌پاک‌کن 20 هزار تومان و سفید‌کننده 4 هزار گرمی 35 هزار تومان، یک عدد چندمنظوره 40 هزار تومان و یک جرم‌گیر 30 هزار تومان و یک عدد جرم‌گیر شیرآلات 40 هزار تومان خواهد بود. پودر دستی هزار گرمی 20 هزار تومان، شامپو فرش یک لیتری 30 هزار تومان و دستکش هم همین قیمت است. 20 هزار تومان هم می‌شود مبلغ اسکاچ و سیم که باید به این هزینه‌ها اضافه شود. البته این هزینه‌ها حداقلی و مایحتاج خانواده‌ای کوچک است. برای تهیه مواد شست‌وشو و کالای نظافت از 350 تا 700 هزار تومان با میانگین 525 هزار تومان هزینه می‌شود.
در کل چقدر خرج داریم؟
چنانچه دیدیم، خانه‌تکانی را در 6‌دسته کلی می‌شود پیگیری کرد. حالا باید ببینیم میانگین هزینه‌ای که خانواده باید برای خانه‌تکانی کنار بگذارد، چقدر است. اگر برای خرید وسایل و لوازم نظافت میانگینی حدود 525 هزار تومان درنظر بگیریم و به نیروی خدماتی که 8 ساعت در خانه شما کار می‌کند، تا 260 هزار تومان پرداخت کنید و کار منزل‌تان در همان یک روز و وعده تمام شود و درنظر بگیریم که با 165 هزار تومان پرده‌ها را شسته و با یک میلیون و 75 هزار تومان لوازم خواب را از خشکشویی تحویل بگیرید و با 247 هزار و 500 تومان فرش‌ها را شسته و با 425 هزار تومان مبل‌ها را برای عید آماده کنید، سر جمع با حداقل‌ها باید 2 میلیون و 697 هزار و 500 تومان هزینه کنید؛ بنابراین شما برای خانه‌تکانی در اسفندماه، سر کیسه را تا حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان باید شل کرده باشید. این رقم منهای نوسان بازار، عیدی‌هایی که به نیرو‌های کار باید پرداخت کنید و کم و زیاد مواد مصرفی و اسباب و وسایل‌تان است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/815119/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

رئیس سازمان سنجش: شبکه‌های زیرزمینی عده‌ای را اجیر می‌کنند تا سر جلسه آزمون غایب باشند‌

پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود

تابلوی طلا و سکه یکدست سبز پوش شد؛ دلار در سودای رسیدن به کانال بالاتر

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان 1403 به بیش از 100 میلیون تن می‌رسد

رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد

ثبت ویدیویی از حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی

دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران

دستگیری تعدادی از متهمان سایبری کنکور؛ دریافت بالغ بر 100 هزار تتر از داوطلبان

کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار

معاون محمود احمدی نژاد درگذشت

وضعیت خیابان‌های دبی بعد از سیل

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

رئیس «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زدۀ دشتیاری بلوچستان

پورعباس: آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

فرصت مذاکره؟

آخرین وضعیت لایحه حجاب از زبان معاون رئیس جمهور

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

متفکر آمریکایی: چگونه بایدن به آتش جنگ در خاورمیانه دمید؟

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

ادامه امدادرسانی بی وقفه به متاثرین از سیلاب سیستان و بلوچستان

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است

دام تل‌آویو برای واشنگتن

آماری از تعداد معتادان متجاهر در پایتخت

نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود

عیدی رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها

فارن‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد

تصادف 3 خودرو در محور نقده _مهاباد؛ 11 نفر مصدوم شدند

محیط زیست: سیل زدگان مراقب تمساح باشند

بی خانمانی هزاران نفر از ساکنان کنیا در اثر جاری شدن سیل

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

لیلاز: اسرائیل می خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند؛ نباید در این دام بیفتیم

ادعای جدید درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران