پیام ویژه

آخرين مطالب

آزمون سخت نخست وزیر انگلیس بين الملل

آزمون سخت نخست وزیر انگلیس
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - از زمانی که رسوایی «پارتی گیت» در پایان سال گذشته نخست‌وزیر بوریس جانسون را لرزاند، نخست‌وزیر بریتانیا بارها از پرسش‌های مربوط به آینده خود طفره رفت و تاکید کرد که آنچه مردم می‌خواهند این است که سیاستمداران به اداره کشور ادامه دهند، نه وسواس در مورد آینده. حوادثی که نزدیک به دو سال پیش رخ داد.

به گزارش جماران به نقل ازسى ان ان در اواخر این هفته، جانسون نشانه هایی از درست بودن یا نبودن این ادعا خواهد داشت. روز پنجشنبه، مردم در سراسر انگلستان، اسکاتلند و ولز در انتخابات محلی رای خواهند داد، که نزدیک‌ترین اتفاق به میان دوره‌ای است که جانسون از زمان روی کار آمدن در سال 2019 با آن مواجه شده است.
این رای گیری در حالی برگزار می شود که جانسون و محافظه کاران حاکم بر او با رسوایی ها و بحران هایی احاطه شده اند که اعضای حزب خودش علناً خواستار استعفای او شده اند. در واقع، مبرم ترین این رسوایی ها، که باعث شد جانسون به دلیل نقض قوانین کووید در طول قرنطینه سال 2020 توسط پلیس جریمه شود، ممکن است در شرایط عادی منجر به برکناری او از مقامش شود.
با این حال، جانسون بارها و بارها ثابت کرده است که در بین سیاستمداران منحصربه‌فرد است و می‌تواند با هر مشتی که به او پرتاب می‌شود غلت بزند. چیزی که در حال حاضر ناشناخته است این است که آیا هر یک از این مشت ها، در حالی که نتوانسته نخست وزیر را از بین ببرد، آسیب کافی به بار آورده است که جانسون همچنان در نهایت محکوم به فنا است.
نگاهی کوتاه به خرابه‌هایی که در حال حاضر جانسون را احاطه کرده‌اند کافی است تا بیشتر حوله را در آن فرو ببرند.
حوادث متعدد درگیر در رسوایی پارتی گیت، که جانسون قبلاً به دلیل نقض قانون مجرم شناخته شده است، هنوز توسط پلیس در حال بررسی است. جریمه های بیشتری برای افرادی که با نخست وزیر در داونینگ استریت کار می کردند صادر شده است و کاملاً ممکن است جانسون دوباره جریمه شود.
پس از پایان کار پلیس، سو گری، یک کارمند ارشد دولتی، گزارش کامل خود را در مورد این رسوایی منتشر خواهد کرد، که احتمالاً به شدت از جانسون انتقاد می کند، اگر قسمت هایی که قبلاً منتشر شده است، قابل انجام باشد.
همچنین این احتمال وجود دارد که جانسون عمداً پارلمان را گمراه کرده است، زمانی که او در پاسخ به اتهامات مربوط به تجمعات نقض قرنطینه در خیابان داونینگ، به قانونگذاران گفت که قوانین همیشه رعایت شده است، نگران کننده است. طبق قانون وزارتخانه، چنین احتمالی معمولاً منجر به استعفا می شود.
احساس بحران پیرامون نخست وزیری جانسون فراتر از حزب گیت است. هفته گذشته، پس از آن که یکی از پشتیبانان وی به طور ناشناس به روزنامه میل آن ساندی ادعا کرد که آنجلا راینر، معاون رهبر حزب مخالف کارگر، تلاش کرده است جانسون را در مجلس عوام با عبور از خانه منحرف کند، حزب او به داشتن یک مشکل جدی زن ستیزی متهم شد.
راینر این ادعاها را «دروغ‌های زشت» توصیف کرد و در توییتی نوشت: «هیجان‌بازان بوریس جانسون در تلاش‌های محکوم به فنا برای نجات پوست او به انتشار لکه‌های ناامیدانه و انحرافی متوسل شده‌اند». جانسون خود داستان میل را به‌عنوان «ترس‌های زن‌ستیز و وحشتناک» مورد انتقاد قرار داد و گفت که در صورت پیدا شدن، «ترورهای زمین» را بر سر منبع منتشر خواهد کرد. و روز شنبه، نیل پریش، یکی دیگر از قانونگذاران حزب جانسون، گفت که پس از اعتراف به تماشای چندین بار پورنوگرافی در مجلس عوام، استعفا خواهد داد.
در همین حال، در حال حاضر 56 نماینده پارلمان به دلیل آزار جنسی تحت بازجویی قرار دارند و به اعتقاد مقامات دولت، اعضای کابینه جانسون در این فهرست قرار دارند. به همه اینها اضافه کنید یک بحران هزینه زندگی مرتبط با برگزیت و سرنوشت جانسون برای رفتن به این انتخابات تاریک به نظر می رسد. تورم در بریتانیا به بالاترین حد خود در 30 سال اخیر رسیده است و منتقدان نخست وزیر او را به عدم پاسخ جدی به این بحران متهم کرده اند.
هنگامی که در مصاحبه ای در روز سه شنبه از او خواسته شد تا به بیوه سالخورده ای که قبض انرژی اش آنقدر بالا رفته بود توصیه کند که مجبور شده بود تمام روز را سوار اتوبوس کند تا گرم بماند، جانسون پاسخ خود را با گرفتن اعتبار برای معرفی کارت اتوبوس رایگان شروع کرد. شهردار لندن بود.
در حالی که ممکن است وضعیت نامطمئن او در روز آشکار نباشد، اما در اوایل ماه جاری زمانی که او مجبور شد اصلاحیه ای را در مورد طرحی که اجازه تحقیقات پارلمانی در مورد پارتی گیت را می داد، به طرز وحشیانه ای تاکید شد، زیرا علیرغم اکثریت پارلمانی 75، دولت به اندازه کافی مطمئن نبود که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از نخست وزیر حمایت کنند.
یکی از نمایندگان ارشد محافظه‌کار می‌گوید، به بیان ساده، شلاق‌ها نمی‌دانستند که رای لازم برای حمایت از نخست‌وزیر را ندارند. اگر نمایندگان مجلس با شلاق‌ها صحبت نمی‌کنند، پس شما در مشکل جدی هستید.
با وجود همه این‌ها، هنوز مشخص نیست که جانسون باید استعفا دهد یا برکنار شود - و برخی فکر می‌کنند که این احتمال وجود دارد که او در انتخابات عمومی بعدی در سال 2024 شرکت کند.
چگونه می تواند با این همه خطر فوری چنین باشد؟ اول، انتخابات محلی ممکن است آنقدر فاجعه آمیز نباشد که بسیاری از اطرافیان جانسون می ترسند. کریس کورتیس، رئیس نظرسنجی سیاسی در Opinium Research توضیح می دهد: «انتخابات محلی از رأی دهندگان سؤالات متفاوتی نسبت به انتخابات ملی می پرسد».
مردم ممکن است به یک عضو شورای محلی رای دهند که می شناسند، دوست دارند و می بینند که یک میلیون مایل از وست مینستر فاصله دارد. این برای نمایندگانی که باید در پارلمان از نخست وزیر دفاع کنند سخت تر است."
اساساً، نتایج این انتخابات ممکن است منعکس کننده نارضایتی گسترده رأی دهندگان از جانسون نباشد، که تقریباً هر هفته در نظرسنجی ملی وجود دارد. به عبارت دیگر، آنها ممکن است تفنگ سیگاری نباشند که نمایندگان مجلسی که می خواهند از شر جانسون خلاص شوند تا در نهایت حرکت خود را انجام دهند.
بسیاری از ما بسیار عصبانی هستیم، اما می دانیم که خلاص شدن از شر یک نخست وزیر دیگر ظاهر خوبی نیست. یکی از وزیران کابینه محافظه‌کار سابق می‌گوید ما به دلیل بسیار خوبی نیاز داریم تا آن را برای مردم توجیه کنیم و فکر نمی‌کنم این نتایج انتخابات باشد.
همچنین در میان نمایندگان محافظه‌کار این حس رو به رشد وجود دارد که حتی گزارش گری در مورد پارتی‌گیت ممکن است برای اخراج جانسون کافی نباشد، زیرا هرچه این داستان طولانی‌تر شود، نمایندگان کمتر فکر می‌کنند که مردم به آن اهمیت می‌دهند.
برای سرسخت‌ترین منتقدان جانسون، این آنها را در بدترین سناریوی دنیا قرار می‌دهد: دولتی آشفته که نمی‌توانند درست زمانی که بحران هزینه‌های زندگی میلیون‌ها بریتانیایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، آنها را کنار بزنند.
و در حالی که بحران هزینه زندگی تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله بهبود بیماری همه گیر و جنگ در اوکراین است، عنصری در آن وجود دارد که منحصر به فرد بریتانیا است: برگزیت.
یک گزارش هفته گذشته توسط بریتانیا در اروپای در حال تغییر، یک سازمان تحقیقاتی مستقل، تخمین زد که از زمانی که بریتانیا از بازار واحد اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی در ژانویه 2021 خارج شد، قیمت مواد غذایی 6 درصد افزایش یافته است. اگر این روند ادامه یابد، می تواند به ویژه برای جانسون، مردی که کمپین خروج از اتحادیه اروپا را رهبری کرد، آسیب زا باشد.
جاناتان پورتس، استاد اقتصاد و کینگز کالج لندن، می‌گوید افرادی که می‌گویند هزینه زندگی ارتباطی با برگزیت ندارد، انکار می‌کنند. در درازمدت، این امر باعث کاهش واردات و صادرات می‌شود و احتمالاً ما را تا حدودی فقیرتر می‌کند. ما در غیر این صورت می بودیم.
تردیدی وجود ندارد که انتخابات عمومی بعدی با نحوه مدیریت دولت فعلی، به رهبری جانسون یا نه، با این بحران هزینه های زندگی تعیین می شود.
برای بسیاری از نمایندگان محافظه کار، این باعث بی خوابی شبانه می شود. خیلی‌ها فکر نمی‌کنند جانسون توانایی مقابله با چالش‌هایی را که در حال حاضر بریتانیا با آن روبه‌رو است را ندارد و به طور خصوصی امیدوارند که گزارش گری چیز بدی داشته باشد که در نهایت بتوانند از شر او خلاص شوند، ایده‌آل تا سپتامبر.
تا زمانی که این اتفاق نیفتد، جانسون در قدرت باقی می‌ماند، اما قدرتش به شدت آسیب دیده است. نظرسنجی‌ها می‌گویند که عموم مردم تا حد زیادی معتقدند که او غیرقابل اعتماد است، در حالی که نمی‌توان به پشتوانه‌های خود برای حمایت از او اعتماد کرد.
کسانی که خواهان رفتن او هستند امیدوارند که او استعفا دهد، اگرچه تا به امروز جانسون این موضوع را رد کرده است. همه اینها به این معنی است که حزب محافظه کار خود را در موقعیت غیر قابل رغبتی می بیند که به اندازه کافی قوی نیست تا رهبر خود را برکنار کند، که به نوبه خود آنقدر قوی نیست که بتواند از نمایندگان خود وفاداری کند.
جانسون هنوز هم می‌تواند همه چیز را تغییر دهد، اما هر چه این مدت طولانی‌تر شود، بوی تعفن مرگ اجتناب‌ناپذیر در اطراف او و دولتش بیشتر می‌شود و دورنمای مبارزه در انتخابات بعدی را حتی برای کسانی که شکم قوی‌تری دارند غیرقابل رشک‌تر می‌کند.
شایان ذکر است: رسوایی در پی رسوایی این روزها گریبانگر حزب محافظه‌کار انگلیس شده و محبوبیت آن را در آستانه انتخابات شوراهای شهر به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
بعد از ماجرای برگزاری مهمانی‌های غیرقانونی در ساختمان نخست وزیر انگلیس موسوم به پارتی‌گیت و ارجاع پرونده آن به کمیته تحقیقات پارلمان که احتمال کناره‌گیری بوریس جانسون از قدرت و برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام را تقویت کرده است، تماشای تصاویر مستهجن توسط یکی از نمایندگان عضو حزب محافظه‌کار دردسر تازه‌ای را برای این حزب ایجاد کرده است.
نیل پریش نماینده مناطق «تیورتون» و «هونیتون» به دیدن تصاویر مستهجن حین برگزاری جلسات پارلمان متهم و با راه افتادن جنجال‌ها، تحقیق درباره اتهام او آغاز شده است. این نماینده عضو حزب محافظه‌کار ادعا کرده که شاید به‌صورت تصادفی از تلفن همراهش یک فیلم مستهجن را باز کرده باشد.
اما رسانه‌های انگلیس او را «محافظه‌کار مستهجن نگاه‌کن» خطاب کرده و پرونده وی را به تاسی از ماجرای مهمانی‌های غیرقانونی دفتر نخست وزیری، «پورن‌گیت» نامیده‌اند. «پریش» دیروز خودش را به کمیته انضباطی پارلمان معرفی کرد تا از عضویت در حزب محافظه‌کار معلق شود.
یکی از نمایندگان زن می‌گوید که آقای پریش را هنگامی که در صحن مجلس کنار او نشسته و سرگرم مشاهده تصاویر مستهجن بود مشاهده کرده است. گفته می‌شود که اقدام غیراخلاقی آقای پریش محدود به آن جلسه نبوده و وی در جلسه پارلمانی دیگری هنگام مشاهده تصاویر غیراخلاقی رویت شده است.
همسر این نماینده حزب محافظه‌کار امروز در گفت‌وگو با نشریه تایمز چاپ لندن این رویداد را شرم‌آور توصیف کرده و گفته که از شنیدن ماجرای تخلف همسرش، نفسش بند آمد. وی تماشای تصاویر غیراخلاقی توسط نمایندگان را اقدامی ناپسند خوانده است.
البته رسوایی اخلاقی قانون‌گذاران انگلیس موضوع تازه‌ای نیست و گفته می‌شود پرونده 56 نماینده متهم به آزار جنسی که عمدتا از حزب حاکم محافظه کار هستند، به کمیته انضباطی پارلمان ارجاع شده است. روزنامه تایمز چاپ لندن دو هفته پیش گزارش داد که این کمیته پارلمانی 70 فقره شکایت علیه نمایندگان یادشده دریافت کرده که از اتهامات آزار جنسی گرفته تا تخلفات جدی تر را شامل می شود.
بر اساس تحقیقات انجام شده در پارلمان انگلیس، فساد اخلاقی و آزار جنسی در میان نمایندگان این کشور به لطف سکوت مقام‌های ارشد این نهاد سیاسی به امری رایج بدل شده است.
این تحقیقات که از سوی «لورا کاکس» حقوق دان انگلیسی صورت گرفته حاکیست که براثر رواج فرهنگ سکوت و چاپلوسی در پارلمان، آزار و اذیت جنسی به عنوان یک معضل پنهان جریان دارد.
این گزارش هشدار داده است که مفاسد اخلاقی برخی از نمایندگان، کل اعتبار و مشروعیت پارلمان را زیر سؤال برده است. گزارش یاد شده که براساس نظرسنجی از یک هزار و 377 تن از کارکنان پارلمان انگلیس تهیه‌ شده همچنین مؤید آن است که نیمی از قربانیان به مسئولان انضباطی پارلمان برای طرح شکایت‌های خود اعتماد ندارند.
گفتنی است که «مایکل فالون» وزیر پیشین دفاع و «دامیان گرین» معاون اول پیشین نخست‌وزیر سابق انگلیس از جمله شخصیت‌هایی بودند که به دلیل رابطه غیراخلاقی با زنان جوان از سمت خود استعفا کردند.
این تحولات در کنار مشکلات حاد اقتصادی ناشی از برگزیت، همه‌گیری کرونا، تاثیرات جنگ اوکراین بر افزایش قیمت سوخت، جهش قابل توجه هزینه‌های زندگی و تورم فزاینده، باعث شده تا محبوبیت حزب حاکم محافظه‌کار به شدت کاهش یافته و افکار عمومی در آستانه انتخابات شوراهای شهر که در اصل آزمونی برای سنجش اعتبار و محبوبیت احزاب سیاسی بشمار می رود، به حزب اصلی مخالف دولت (کارگر) گرایش پیدا کنند.
طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه معتبر یوگاو، 38 درصد مردم انگلیس به دولت حزب کارگر به رهبری «کی‌یر استارمر» و 20 درصد به دولت حزب محافظه‌کار رای داده‌اند. همچنین 35 درصد مردم انگلیس معتقدند که آقای استارمر نخست وزیر بهتری نسبت به بوریس جانسون محسوب می‌شود. جانسون در این نظرسنجی که در فاصله زمانی 26 تا 27 آوریل صورت گرفت، 26 درصد رای آورده است.
واقعیت این است که محبوبیت حزب حاکم محافظه‌کار که در انتخابات سراسری سه سال پیش موفق شد با شعار «انجام برگزیت» رکورد تازه‌ای را برای تصاحب اکثریت کرسی‌های پارلمان ثبت کند، بشدت کاهش یافته است.
مردم انگلیس به تدریج متوجه بی فایده بودن برگزیت شده‌اند. در این توافق انگلیس امتیاز خاصی بدست نیاورد و آنچه از آن با نام حفظ حاکمیت یا به دست گرفتن کنترل و سرنوشت کشور تعبیر می شود عملاً با محدودیتهای تحمیل شده در این توافق بی معنی است.
بوریس جانسون به هر قیمتی برگزیت را به سرانجام رساند و این روزها فقط مسیر سرازیری محبوبیتش را طی می‌کند. طبق یک پیش‌بینی انجام شده امسال سال پایانی نخست وزیری بوریس جانسون خواهد بود.
دیوید کانزینی، استراتژیست انتخاباتی و یک مدیر سابق کمپین انتخاباتی در حزب محافظه‌کار انگلیس که در ماه فوریه به عنوان معاون جدید دفتر نخست وزیر منصوب شد، طبق گزارشات به مشاوران دولت انگلیس هشدار داده "برای یک انتخابات سراسری در هر زمانی"‌ آماده شوند.
به گزارش وب‌سایت دیلی میل، منابع ارشد دولتی انگلیس مدعی شدند،‌ بوریس جانسون احتمالا قصد دارد طرحی را برای برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در کشورش، نه در سال 2024 بلکه در سال 2023 با هدف دفع چالش‌های بالقوه‌ای که برای رهبری‌اش ایجاد می‌شود، مطرح کند.
چنانچه «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس بتواند از تبعات رسوایی به اصطلاح "پارتی گیت" مربوط به مهمانی‌هایی که در زمان اجرای قرنطینه‌ مربوط به مقابله با شیوع کروناویروس برگزار کرد، زنده بیرون بیاید و تنزل یافتن جایگاه حزب محافظه‌کار در نظرسنجی‌ها به دورنمای شرکت این حزب در رقابت مربوط به انتخابات محلی پنجم مه آسیب وارد نکند، به گفته برخی منابع در آن صورت جانسون شانسی معادل 50-50 برای رهبری کردن این حزب در انتخابات آتی کشورش خواهد داشت.
اوایل ماه جاری میلادی، بوریس جانسون، به همراه همسرش کری و ریشی سوناک، وزیر دارایی دولتش از سوی پلیس شهر لندن به دلیل تخلفشان از قوانین مربوط به اجرای قرنطینه در زمان برگزاری یک جشن تولد برای نخست وزیر انگلیس در مقر نخست وزیری در ژوئن 2020 جریمه شدند. همچنین انتظار می‌رود مجازات‌های دیگری در ارتباط با این رسوایی در ماه آینده میلادی علیه آنها اعمال شود.
گمانه‌زنی شده که نخست وزیر انگلیس در دست‌کم دو دورهمی از 12 مورد در دست تحقیق از سوی پلیس شهر لندن حضور پیدا کرده است.
دولت انگلیس برنامه‌ریزی کرده بود تا از تمام مدت زمان باقی‌مانده تا انتخابات سال 2024 کشورش بهره ببرد تا اجازه به اجرای برنامه بازیابی اقتصادی مربوط به دوره پس از همه‌گیری در ضمن اجرای یک برنامه جدید کاهش مالیات ارائه شده از سوی ریشی سوناک وزیر دارایی این کشور ادامه دهد اما گفته شده که استراتژیست‌های دولت لندن قصد دارند ملاحظاتشان را از این بابت کنار بگذارند. طبق گزارش‌ها، در حال حاضر تمرکز روی چگونگی حفظ بوریس جانسون در قدرت است.
اگر برای اجرای انتخابات زودهنگام در انگلیس فراخوان داده شود، گمان برده می‌شود که زمان کافی برای آنکه یک نامزد جدید نخست وزیری به جای جانسون تا قبل از روز انتخابات تدارکات لازم را فراهم کند وجود نخواهد داشت.
نظرسنجی جدید موسسه یوگاو نشان می دهد که سخنرانی های اخیر جانسون کمتر تاثیری در تغییرافکار عمومی این کشور داشته است و 63 درصد انگلیسی ها بر این باورند که جانسون باید استعفا دهد.
38 درصد رای دهندگان محافظه کار بر این باورند که جانسون باید استعفا دهد.
تابیاس الوود از اعضای حزب محافظه کار پارلمان انگلیس گفته نامه رای عدم اعتماد به نخست وزیر را روز چهارشنبه ارسال خواهد کرد.
رئیس کمیته منتخب پارلمان انگلیس و وزیر سابق این کشور جدیدترین چهره قانونگذاران محافظه کار است که گفته نامه عدم اعتماد به جانسون را ارسال خواهد کرد.
رای عدم اعتماد اعضای پارلمان انگلیس که در واکنش به رسوایی پارتی گیت مطرح شده است در صورتی که 15 درصد از 359 عضو محافظه کار پارلمان نامه خود را ارائه دهند کلید خواهد خورد.
دیوید کانزینی، استراتژیست انتخاباتی و یک مدیر سابق کمپین انتخاباتی در حزب محافظه‌کار انگلیس که در ماه فوریه به عنوان معاون جدید دفتر نخست وزیر منصوب شد، طبق گزارشات به مشاوران دولت انگلیس هشدار داده "برای یک انتخابات سراسری در هر زمانی"‌ آماده شوند.
کانزینی که زمانی از سوی دیوید جونز، معاون رئیس نهاد موسوم به گروه تحقیقات اروپایی (ERG) به عنوان "یکی از زیرک‌ترین عامل‌های سیاسی در بریتانیا" لقب گرفته بود، ظاهراً جلو افتاده تا دست به "تغییر روایت" درباره عملیات‌ها در دولت انگلیس بزند.
این در حالی است که ناظم‌های پارلمانی حزب محافظه‌کار انگلیس معتقدند جانسون در صورت شکست این حزب در انتخابات میان دوره ماه ژوئن این کشور به طرزی غیرقابل اجتناب با رای عدم اعتماد در پارلمان انگلیس مواجه می‌شود.
علاوه بر آن به گفته جان کرتیس، رسوایی "پارتی گیت" ممکن است مشکلات چشمگیری را در جریان انتخابات محلی ماه مه انگلیس متوجه محافظه‌کاران کند. از زمان بالا گرفتن مناقشه مربوط به رسوایی پارتی گیت در انگلیس نتایج حزب محافظه‌کار در نظرسنجی‌ها روندی تنزلی پیدا کرده است.
به نوشته ایندیپندنت، کرتیس گفت: این ماجرا نه تنها قرار نیست تمام شود بلکه حالا قوت گرفته و مخالفان دولت جانسون قصد دارند به صحبت درباره آن ادامه دهند. همه این اتفاقات به نفع کر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس تمام می‌شود.
به گفته منابع، تاکنون مجموعا 46 نامه درخواست برگزاری رای عدم اعتماد برای بوریس جانسون نزد گراهام برادی، رئیس کمیته 1922 محافظه‌کاران فرستاده شده است. با این وضعیت، تنها هشت درخواست دیگر برای رسیدن به حد نصاب لازم برای به جریان افتادن یک رقابت بر سر رهبری در حزب محافظه‌کار انگلیس لازم است.
دو سال مانده به برگزاری انتخابات سراسری در انگلیس، منابع خبری از احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور خبر می‌دهند.
روزنامه های دیلی میل و تایمز لندن این مطلب را به نقل از منابع آگاه در دفتر نخست وزیری گزارش دادند.
دیلی میل در گزارش خود نوشته است: با وجود اینکه گفته می‌شود بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات سراسری حداقل تا سال 2024 منتظر می‌ماند اما به کارکنان دفتر نخست وزیری گفته شده که برای برگزاری انتخابات در اوایل سال آینده میلادی آماده شوند.
این گزارش می‌افزاید: «دیوید کانزینی» معاون جدید رئیس دفتر نخست وزیر، هفته گذشته جدول زمان‌بندی غافلگیر کننده‌ای را به کارکنان داونینگ استریت ارائه و اعلام کرد که شمارش معکوس تا برگزاری انتخابات آغاز شده و آنها باید آماده باشند.
وی افزود که نخست‌وزیر هنوز به خاطر رسوایی پارتی‌گیت تحت فشار است و بخش قابل توجهی از نمایندگان حزب، خواستار کناره‌گیری وی از قدرت هستند.
این در حالیست که نظرسنجی نشریه انگلیسی«آبزرور» هم نشان می‌دهد میزان محبوبیت بوریس جانسون به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. بر اساس این نظرسنجی، میزان محبوبیت بوریس جانسون به منفی 20 رسیده است. میزان محبوبیت جانسون در نظرسنجی قبلی، منفی 18 بود که این مسئله نشان می‌دهد سطح محبوبیت او رو به کاهش بوده است.
طبق قانون، دوره فعالیت پارلمان انگلیس پنج ساله است و از این منظر انتخابات بعدی در ماه «می» سال 2024 برگزار خواهد شد. نمایندگان انگلیس اخیرا به طرحی رای دادند که دوره فعالیت پارلمان چهار ساله شود. این طرح هفته آینده برای تائید به ملکه انگلیس ارجاع و در صورتی که مورد موافقت قرار گیرد به قانون تبدیل می‌شود.
بوریس جانسون رهبر حزب محافظه کار در انتخابات سال 2019 موفق شد با کسب 365 کرسی در پارلمان پیروز شود. اگر طرح جدید به تائید ملکه برسد، احتمال برگزاری انتخابات سراسری در سال آینده میلادی (2023) تقویت می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/830261/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

سیگنال مثبت به بورس تهران

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

دردسر تیک‌تاک

سردار رادان در اجتماع مردم در حمایت از طرح حجاب: عقب‌نشینی نخواهیم کرد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

نجات روسیه با اقتصاد موازی

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد