پیام ویژه

آخرين مطالب

انتخابات آمریکا و استراتژی بایدن بين الملل

انتخابات آمریکا و استراتژی بایدن
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - بمب هفته گذشته دادگاه عالی دو دوره جدید را وارد لفاظی های جو بایدن در ریاست جمهوری کرد. یکی سقط جنین بود. دیگری ممکن است چشم انداز سال انتخاباتی خود را بیشتر شکل دهد.

به گزارش جماران به نقل از سى ان ان، این اصطلاح «جمهوری خواهان MAGA» است که بایدن آن را «افراطی» بدوزید، اما به طور قابل توجهی نه «دونالد ترامپ». این تمایز نشان‌دهنده نظرسنجی و تحلیل متحدان بایدن است که برای شناسایی مؤثرترین استدلال‌ها برای دموکرات‌ها در تلاش برای دفع ضربه فلج‌کننده جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر طراحی شده است.
آنیتا دان، مشاور ارشد بایدن که در این تحقیق شرکت داشت و به زودی به کارکنان کاخ سفید می‌پیوندد، می‌گوید: «بسیار واضح است که حزب دموکرات داستان منسجمی برای گفتن درباره حزب جمهوری‌خواه و آنچه بر آن اتفاق افتاده است، نداشته است.» فکر نمی کنم دنبال این پیام خاص بودیم، اما ما را پیدا کرد.
دموکرات‌ها مدت‌هاست که قصد دارند تا سال 2022 را در تلاش باشند تا توجه رای‌دهندگان را از نارضایتی از عملکرد بایدن به سمت تضاد با مخالفان جمهوری‌خواه هدایت کنند. آنها چاره ای ندارند؛ روندهای تاریخی یک قرن، که با نارضایتی امروز از تورم تقویت شده است، در میان سایر مسائل، به ضررهای میان مدتی اشاره دارد که احتمالاً به قیمت کنترل مجلس نمایندگان و شاید سنا تمام می شود.
سوال این بوده است که چه نوع تضادی را باید ترسیم کرد.
به طور سنتی دموکرات ها از موضوعاتی مانند اولویت های مالیاتی و هزینه ها برای حمله به جمهوری خواهان به عنوان حزب ثروتمندان استفاده می کردند. این به پرزیدنت باراک اوباما کمک کرد تا در سال 2012 بر میت رامنی، مدیر اجرایی سابق سهام خصوصی که اکنون نماینده یوتا در سنا است، در انتخابات دوباره انتخاب شود.
در سال‌های 2018 و 2020، دموکرات‌ها با موفقیت در برابر شخصیت و دستور کار نامحبوب ترامپ رقابت کردند. اما او اکنون نه رئیس‌جمهور است و نه در رای‌گیری، حقایقی که تلاش‌های دموکرات‌ها را برای استفاده از او به عنوان ورقه‌ای در رقابت برای فرمانداری ویرجینیا در پاییز گذشته تضعیف می‌کند.
این زمانی بود که مرکز لیبرال برای پیشرفت آمریکا شروع به بررسی رویکردهای مختلف کرد. با نگاهی فراتر از رئیس‌جمهور سابق، نظرسنجی‌های آن مضامین گسترده‌تری را آزمایش کرد که شامل تغییراتی بود که ترامپ در حزب جمهوری‌خواه تسریع کرد و مدت زمان تصدی او به پایان رسیده است.
ناوین نایاک، رئیس مرکز صندوق اقدام پیشرفت آمریکا توضیح می دهد: این بسیار بزرگتر از او است. آنها رادیکال شده اند.
با توجه به پرتره بزرگتر، مرکز پیشرفت آمریکا نگرش نسبت به موضوعات مجزا مانند تغییرات آب و هوا یا سقط جنین را اندازه گیری نکرد. از آنجایی که آمریکایی‌ها کمتر به مواضع سیاسی خود رای می‌دهند تا حزبی که شخصاً با آن همذات پنداری می‌کنند، به بررسی تعریف یک حزب جمهوری‌خواه تغییر شکل‌یافته برای تبدیل حامیان بالقوه به سمت دموکرات‌ها پرداخت.
در نظرسنجی‌های جداگانه، گروه تحقیقاتی هارت و استراتژی جهانی از آمریکایی‌هایی که به شدت با ترامپ همسو نیستند در مورد تحول جمهوری‌خواه پرسیده است. تحقیقات آنها نشان داد که بسیاری شاهد تغییرات گسترده در پنج تا 10 سال گذشته در حزب جمهوری‌خواه بوده‌اند و در بخش‌های کلیدی رای‌دهندگان - مستقل‌ها، غیر سفیدپوستان، سفیدپوستان بدون مدرک دانشگاهی - سهام قابل توجهی گفتند که این تغییرات بدتر بوده است.
در نواحی و ایالت‌هایی که در میدان نبرد برای مجلس نمایندگان، سنا و فرمانداری‌ها رقابت می‌کنند، نظرسنجی‌کنندگان دریافتند که حمله به «برنامه افراطی جدید MAGA» بیش از ضربه زدن به تلاش جمهوری‌خواهان برای «کاهش مالیات برای ثروتمندان»، رأی‌دهندگان را به حرکت در می‌آورد. نظرسنجی‌کنندگان همچنین به این نتیجه رسیدند که توافق گسترده‌ای با این ایده وجود دارد که جمهوری‌خواهان «مایل به انجام هر کاری برای قدرت هستند.
نقش ترامپ و متحدان جمهوری خواه
این یافته‌ها استدلال جدیدی را که بایدن و دیگر دموکرات‌ها شروع کرده‌اند، نشان می‌دهد. به دنبال آن است که تلاش جمهوری خواهان برای کسب قدرت را نه تنها به عنوان تهدیدی برای منافع اقتصادی رأی دهندگان، بلکه برای ارزش های آمریکایی، حقوق شخصی و خود دموکراسی معرفی کند.
نمونه اصلی آنها در 6 ژانویه 2021 رخ داد. ماه آینده، جلسات استماع عمومی کمیته مجلس نمایندگان برای بررسی شورش مرگبار، با نمایش نقش ترامپ و متحدان جمهوری خواه، موضوع را به سمت اصلی هدایت خواهد کرد.
اکنون پیش نویس رأی دادگاه عالی درز کرده در مورد سقط جنین به طور غیرمنتظره ای چیزی را ارائه کرده است که نایاک آن را «نقطه اثبات قدرتمند» می نامد. همانطور که بایدن هفته گذشته از کاخ سفید نشان داد، دموکرات‌ها از عقب‌نشینی بالقوه حق قانون اساسی نیم قرنی برای جمع‌آوری رأی‌دهندگان علیه افراط‌گرایی استفاده خواهند کرد.
تأکید بر نحوه اعمال قدرت جمهوری‌خواهان برای ایجاد اکثریت محافظه‌کار در دادگاه عالی نیز با این استراتژی مطابقت دارد. در سال 2016، میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواه سنا از کنتاکی، بهانه‌ای در سال انتخابات برای جلوگیری از بررسی نامزدی در دادگاه اوباما ساخت، سپس در سال 2020 آن را کنار گذاشت تا گزینه ترامپ را پیش ببرد. از زمان افشای اطلاعات، سوزان کالینز، سناتور جمهوری‌خواه اظهار داشت که دو قاضی منصوب شده توسط ترامپ، او را در مورد دیدگاه‌های خود در مورد رو علیه وید در طول فرآیند تأیید گمراه کرده‌اند.
چارچوب افراط گرایی شامل فراخوان جیمز کارویل، استراتژیست کهنه کار دموکرات برای برجسته کردن جمهوری خواهان "غریب و عجیب" مانند نمایندگان مارجوری تیلور گرین از جورجیا و مدیسون کاوتورن از کارولینای شمالی است. دان می‌گوید دموکرات‌ها قصد دارند «آن‌ها را حتی بهتر از آنچه قبلاً خودشان ساخته‌اند، بشناسانند.
بایدن با هدایت حملات به "جمهوری خواهان MAGA" فضا را برای همکاری با قانونگذاران سنتی تر جمهوری خواه باز می کند. یکی از آنها، سناتور بازنشسته اوهایو، راب پورتمن، در یک کارخانه فلزات در اینجا به رئیس جمهور ملحق شد و او لایحه معلق سرمایه گذاری میلیاردها دلاری در تولید نیمه هادی ها را تبلیغ می کرد. اما افزایش دمای حزبی خطر پیچیده شدن مذاکرات را دارد.
از آنجایی که اکثر رای دهندگان همچنان عملکرد رئیس جمهور را تایید نمی کنند، احتمال برگزاری کنگره توسط دموکرات ها طولانی است. آنچه مشاوران بایدن امیدوارند این است که موضوع "جمهوری خواه MAGA" به آنها فرصت مبارزه بدهد.
انتخاب کردن، نه رفراندوم
دان نتیجه می گیرد که هیچ فرمول جادویی برای حزبی که در قدرت است برای پیروزی در انتخابات میان دوره ای وجود ندارد. «انتخاب کردن، نه رفراندوم، اولین قدم است.
شایان ذکر است: رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: اگر در سال 2024 وضعیت سلامتی خوبی داشته باشد قطعاً در انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهد داشت.
شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در یک نشست مطبوعاتی در بروکسل گفت: در انتخابات آینده ریاست جمهوری اگر حریفم ترامپ باشد خیلی خوش شانس خواهم بود.
بایدن در پاسخ به این سوال که آیا نگران بازگشت دونالد ترامپ یا یکی از متحدانش به صحنه انتخاباتی و پیروزی احتمالی آنهاست یا خیر تاکید کرد: من هیچ‌گونه نگرانی در مورد این موضوع ندارم و اصلاً چنین فکر نمی‌کنم.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه تصریح کرد: فکر نمی‌کنم شما هیچ رهبر اروپایی را پیدا کنید که با من مخالف باشد.
جو بایدن در این نشست خبری تأکید کرد: اگر در سال 2024 وضعیت سلامتی خوبی داشته باشد قطعاً در انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهد داشت.
او پیشتر گفته بود حتی به خاطر رقابت با دونالد ترامپ شده بار دیگر در صحنه رقابت‌های انتخاباتی حاضر خواهد شد. بایدن در این نشست خبری خاطرنشان کرد: من چرا باید در رقابت با دونالد ترامپ کنار بکشم؟ چرا نباید کاندید شوم؟ او هم یک نامزد انتخاباتی است و این امر می‌تواند احتمال پیروزی من را افزایش دهد.
این اظهارات در زمانی مطرح می شود که بایدن در بروکسل حضور دارد و مشغول دیدار با رهبران ناتو است. بسیاری از کشورهای عضو ناتو نگران بازگشت شعار" اول آمریکا" و عموما سیاست های ضد ناتوی ترامپ هستند.
دونالد ترامپ در ماه‌های اخیر بار‌ها تاکید کرده در رقابت‌های انتخاباتی سال 2024 حضور فعال خواهد داشت.
کاهش محبوبیت جو بایدن
بسیاری در آمریکا به دلیل کاهش قابل ملاحظه محبوبیت جو بایدن به دلیل برخی سیاست‌های داخلی و بین المللی پیروزی دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی آتی را بسیار محتمل می‌دانند.
پیروزی قاطع نامزدهای مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا در انتخابات مقدماتی درون‌‌حزبی جمهوری‌خواهان، خشم جو بایدن رئیس جمهوری کنونی این کشور را برانگیخت. وی روز چهارشنبه چهارم مه/14 اردیبهشت‌ماه، طی یک سخنرانی دونالد ترامپ را تلویحا هدف حمله لفظی قرار داد. 
پس از اعلام پیروزی نامزدهای مورد تایید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در انتخابات مقدماتی درون‌‌حزبی جمهوری‌خواهان، جو بایدن رئیس جمهوری کنونی این کشور با حملات لفظی صریح خود علیه افکار راست افراطی در ایالات متحده، به این پیروزی واکنش نشان داد.
جو بایدن که طی یک سخنرانی در مورد وضعیت اقتصادی ایالات متحده سخن می‌گفت، روز چهارشنبه چهارم مه/14 اردیبهشت‌ماه، جنبش «ماگا» (MAGA) را مورد انتقاد شدید قرار داد و تاکید کرد: «این جنبش افراطی‌ترین سازمان سیاسی در تاریخ معاصر آمریکاست.»
طبق گزارش «نیویورک پست» هر چند رئیس جمهوری آمریکا مستقیما همتای سابق خود را در این سخنرانی هدف حمله لفظی قرار نداد اما، با انتقاد از جنبش «ماگا» (آمریکا را دوباره عالی کنیم) که شعار انتخاباتی دونالد ترامپ محسوب می‌شود، تلویحا به وی تاخت.
وی همچنین در یک پیام توییتری با حمله لفظی به برنامه‌ اقتصادی جنبش دونالد ترامپ تاکید کرد: «این برنامه‌ می‌تواند مالیات 75 میلیون خانواده آمریکایی را افزایش دهد. بر اساس این برنامه جدید، طبقه کارگر هزینه‌های بسیار بیشتری را پرداخت خواهد کرد.
سخنان رئیس جمهوری آمریکا در حالیست که تمامی22 نامزد مورد تایید دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخابات مقدماتی درون‌‌حزبی جمهوری‌خواهان که روز سه‌شنبه (سوم مه 2022) به پایان رسید، در دو ایالت اوهایو و ایندیانا به پیروزی قاطع رسیدند.
در این میان، می‌توان به پیروزی خبرساز جی.دی ونس، کاندیدای مجلس سنای آمریکا که از حمایت دونالد ترامپ برخوردار است، اشاره کرد. جی.دی وانس، نویسنده کتاب پرفروش «مرثیه هیل‌بیلی» در انتخابات مقدماتی درون‌‌حزبی جمهوری‌خواهان در اوهایو پیروز شد.
دونالد ترامپ پس از اعلام پیروزی همه نامزدهای مورد حمایت خود در انتخابات اخیر، در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: «سه‌شنبه‌شب، واقعا یک شب عالی برای جمهوری‌خواهان بود. من 22 به صفر همه در رقابت‌ها پیروز شدم.»
قرار است انتخابات مقدماتی درون‌‌حزبی در دیگر ایالت‌های آمریکا در هفته‌های آینده برگزار شود و انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این کشور نیز پاییز امسال، در ماه نوامبر، برگزار خواهد شد. این انتخابات که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، تعیین خواهد کرد که آیا دموکرات‌ها همچنان خواهند توانست هر دو مجلس نمایندگان و سنا را در دست بگیرند و یا جمهوری‌خواهان اکثریت را در یکی از مجالس به دست خواهند آورد.
باور غالب این است که حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات میان‌دوره‌ای در اواخر امسال، دست‌کم یکی از دو مجلس از دست رفته را پس خواهد گرفت. اما سران این حزب اجتناب می‌کنند که بگویند برنامه‌شان در صورت پیروزی چه خواهد بود. این به معنای دردسر در رقابت‌های انتخاباتی نه چندان طولانی است.
بعضی از جمهوری‌خواهان که چشم به انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 دارند، اولویت‌ برنامه‌های تبلیغاتی خود را که ممکن است در انتخابات بر اساس آن کمپین کنند، اعلام کرده‌اند. اما به نظر می‌آید نامزدهای حلقه رهبران جمهوری‌خواه کنگره فکر می‌‌کنند اگر جزئیات برنامه‌های خود را به عمد مبهم نگه دارند، راه رسیدن‌شان به قدرت هموارتر خواهد شد. این باعث می‌شود حزب آنها متحد بماند و دموکرات‌ها اهداف کم‌تری برای حمله داشته باشند.
برای هفتمین بار در 22 سال گذشته، به نظر می‌رسد کنترل دست‌کم یکی از دو مجلس آمریکا [سنا و مجلس نمایندگان] به حزب مخالف برسد و این بار جمهوری‌خواهان هستند که دست بالا دارند.
بر اساس نظرسنجی‌ها، گروه کثیری از آمریکایی‌ها می‌خواهند به نامزدهای جمهوری‌خواهان در کنگره رای بدهند که نشانه خوبی از موفقیت قریب‌الوقوع است. و کافی است فقط چند صندلی به دست آورند تا این اتفاق بیفتد.
تاریخ نشان می‌دهد که برای آنها دو راه برای پیروزی وجود دارد؛ تبلیغات انتخاباتی حول محورهایی که خون محافظه‌کاران را به جوش می‌آورد یا اتحاد علیه رییس‌جمهوری که رای‌دهندگان در دو سال گذشته از دستش دلخور شده‌اند.
اولی در سال 1994 اتفاق افتاد، وقتی که جمهوری‌خواهان در سراسر آمریکا از طرح پیشنهادی نیوت گینگریچ به نام "قرارداد با آمریکا" استقبال کردند. این طرح قوانین و اصلاحاتی را که حزب قرار بود به انجام برساند، شرح می‌داد و با آن جمهوری‌خواهان توانستند بعد از 40 سال اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند.
اما در 2022 به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان سناریوی موخرتری را از انتخابات میان‌دوره‌ای دنبال کنند. در سال 2014 آنها با کمپینی در انتخابات سنا پیروز شدند که مشخصه اصلی‌اش حمله به اوباما رییس‌جمهور وقت، هشدار درباره تهدیدات داخلی ناشی از ویروس ابولا و تهدید شبه‌نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی بود.
امسال رهبری حزب جمهوری‌خواه ظاهرا مسیر مشابهی پیش می‌گیرد. به این معنی که به جای پیشبرد یک دستور کار ویژه برای اداره کشور، پیامش را بر نارضایتی از جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا، متمرکز می‌کند.
سردرگمی در همه جا
ژانویه گذشته از سناتور میچ مک‌کانل، که احتمالا در صورت پیروزی حزبش در انتخابات رییس سنا می‌شود، پرسیده شد در صورت پیروزی در انتخابات حزب جمهوری‌خواه چه خواهد کرد. او پاسخ داد: "این سوال خیلی خوبی است و وقتی که آن را (مجلس سنا) پس گرفتیم به شما خواهم گفت."
در مجلس نمایندگان هم مشکل مشابهی وجود دارد. کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در این مجلس، یک کارگروه را برای تعیین اولویت های برنامه انتخابات مشخص کرده است؛ چیزی که گفتنش راحت‌تر از انجام آن است. قبل از کنوانسیون ملی حزب در سال 2020 تلاش شد که یک پلتفرم انتخاباتی برای حزب جمهوری‌خواه تنظیم شود که بر سر آن توافق نشد. پلتفرم انتخاب مجدد دونالد ترامپ هم صرفا تمدید متن متعلق به سال 2016 بود؛ حتی با ارجاعات تاریخ‌گذشته آن به باراک اوباما و رییس‌جمهور "شکست‌خورده" فعلی.
رای‌دهندگان وفادار حزب جمهوری‌خواه فقدان تمرکز را به وضوح احساس می‌کنند؛ رای‌دهندگانی که حزب به شور و اشتیاق آنها در ماه نوامبر نیاز دارد.
در کنفرانس ماه فوریه حزب محافظه‌کار به نام "کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کار" یا به اختصار "سی‌پک" که تجمعی از سیاستمداران و فعالان دست راستی ایالت فلوریداست، تعداد شرکت‌کنندگان ناراضی بیش از یک نفر بود.
برنیتا گیگوسکی مقیم فلوریدا می‌گوید: "به سی‌پک آمدم و همه‌اش می‌شنوم فلان و فلان و فلان …. و فقط دلم می‌خواهد فریاد بزنم "اما شما 10 تا 12 سال در قدرت بودید و چه کردید؟""
دانیل هاپینگ، یک دانشجو که در کنفرانس است می‌گوید‌: "حزب جمهوری‌خواه اکنون در حال عبور دردناک از مرحله رشد است."
آقای هاپینگ می‌گوید نبود یک مانیفست جامع در حزب جمهوری‌خواه تا قسمتی به خاطر تغییراتی است که حزب از زمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات 2016 تجربه کرده است.
او می‌گوید: "ما بیشتر به یک حزب پوپولیستی و فرهنگ محور با دولت محدود تبدیل می‌شویم تا اینکه "فقط مالیات را محدود کنیم و یک قرارداد تجاری خوب داشته باشیم و غیره"".
همانطور که در سال‌های ترامپ برای محافظه‌کاران این سیاست کار کرد، یک دشمن مشترک می‌تواند شکاف‌های داخل حزب را ترمیم کند.
در میان جمهوری‌خواهان، گسل میان کسب‌ و کارهای عظیم حزب، منافع شرکت‌ها، و شکاف رای‌دهندگان کلیسای انجیلی و سفیدپوستان طبقه کارگر که به شعار "اول-آمریکا" آقای ترامپ جذب شدند، تا حدودی آرام گرفته هرچند اختلاف همچنان عمیق است.
اما این اتحاد موقت نه تنها شکننده، بلکه با خطرهایی هم همراه است.
بعد از آنکه جمهوری‌خواهان سنا را در کنترل گرفتند و در سال 2014 هم مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آوردند،‌ نارضایتی در میان رای‌دهندگان وفادار به حزب به ویژه بر سر مسائلی مانند تجارت و مهاجرت، احتمالا از دلایل پیروزی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ علیه ساختار موجود بود. آن شکاف‌ها به طور کامل از بین نرفته و اگر جمهوری‌خواهان سال آینده قدرت را به دست بگیرند، تنش بر سر جهت‌گیری‌های حزب در مسائل اجتماعی، تجارت، سیاست خارجی و مهاجرت می‌تواند دوباره ظاهر شود.
دستور کار به جایی نمی‌رسد
خلأ نبود سیاست مشخص در رأس رهبری حزب جمهوری‌خواه برای بعضی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 فرصت مناسبی ایجاد کرده است.
مایک پنس، معاون رییس‌جمهور سابق، جدید‌ترین مدعی است که توانایی خود برای تعیین دستور کار حزب را به بوته آزمایش گذاشته است.
او امسال از یک طرح سیاستگذاری 19 صفحه‌ای پرده‌برداری کرد که آن را "آموزش میهنی" برای دانشجویان آمریکایی می‌خواند.
او همچنین پیشنهاد داده که مسابقه ورزشکاران ترنس با زنان ممنوع شود، امتیازات آمریکا به چین به عنوان طرف تجاری بزرگ واشنگتن لغو شود، نظارت بر شرکت‌های مالک رسانه‌های اجتماعی بیشتر شود و کاهش مالیات شرکت‌ها در دوره ترامپ به طور دائم ادامه پیدا کند.
دست‌کم تا کنون تلاش‌های آقای پنس با توجه محترمانه و توأم با بی‌تفاوتی مواجه شده است.
استیو بنن، مشاور ارشد پیشین دونالد ترامپ به شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی می‌گوید "از نظر سیاسی نوآورانه نیست."
با این حال تلاش‌های آقای پنس از برنامه 11 نکته‌ای "نقشه نجات آمریکا" که ریک اسکات، سناتور فلوریدا، ارائه داده، بهتر بوده است.
پیشنهاد او که به موضوعات اجتماعی جنجالی‌ مانند ممنوعیت سقط جنین، و الزام دانش‌آموزان به اعلام وفاداری به آمریکا در مدرسه اشاره می‌کند، قبلا مورد انتقاد شدید دموکرات‌ها قرار گرفته و باعث ایجاد اختلاف در حزب جمهوری‌خواه شده است.
دموکرات‌ها یکی از بخش‌های این طرح را مایه انتقاد قرار داده‌اند که تمام آمریکایی‌ها را ملزم می‌کند دست‌کم مبلغی را به عنوان مالیات بر درآمد بدهند. و آن را عاملی برای افزایش واقعی مالیات ده‌ها میلیون کارگر کم‌درآمد معرفی می‌کنند.
این باعث برخورد آقای مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا شد که به خبرنگاران گفت: "ما به عنوان بخشی از دستور کار خود، لایحه‌ای نمی‌دهیم که مالیات نیمی از مردم آمریکا را افزایش دهد." اشاره مستقیم او به پیشنهاد آقای اسکات، سناتور فلوریدا بود.
قراردادها و اولویت‌ها
یکی از مزایای طرح "قرارداد با آمریکا" که نامزدهای جمهور‌ی‌خواه مجلس نمایندگان در سال 1994 حول آن جمع شده بودند، این بود که وقتی جمهوری‌خواهان به قدرت رسیدند یک برنامه اولویت کاری مشخص در چشم‌انداز داشتند. بعضی از آن برنامه‌ها بحث‌برانگیز بود اما رهبران حزب توانستند به سرعت قانون را برای رای‌گیری در مجلس آماده کنند.
با یک حزب دوپاره در سال 2022 چنین انسجامی در صفوف بالا و پایین حزب جمهوری‌خواه بعید به نظر می‌رسد.
در مجلس سنا آقای مک‌کانل گفته است که اولویتش "تورم، انرژی، موضوعات دفاعی، و مرزهای کشوری و جرایم" خواهد بود.
در مجلس نمایندگان، آقای مک‌کارتی در کنار کارگروه خود، گفته می‌خواهد "منشور حقوق والدین" را در اولویتش قرار دهد.
آقای اسکات و آقای پنس که هر دو چشم به کاخ سفید دوخته‌اند، برنامه‌های خود را دارند.
در همین حال رای‌دهندگان جمهوری‌خواه اولویت‌های خودشان را دارند. بر اساس یک نظرسنجی از شرکت‌کنندگان اجلاس سی‌پک، امنیت انتخابات از اولویت‌های اصلی حزب است؛ نشانه‌ای از اینکه چالش‌های ادامه‌دار آقای ترامپ درباره شکستش در انتخابات 2020 همچنان در حزب طنین‌انداز است. آنها همچنین قانون اساسی (آزادی بیان، قوانین اسلحه و …)، مهاجرت و "بازگشایی اقتصاد" بعد از محدودیت‌های کووید را هم از اولویت‌های مهم ذکر کرده‌اند.
یک پیمایش ملی که شبکه خبری سی‌بی‌اس در ماه آوریل انجام داده، نشان می‌دهد اقتصاد، مهاجرت و جرم و جنایت مهم‌ترین اولویت‌های جمهوری خواهان است.
جمهوری‌خواهان ممکن است توافق داشته باشند که در حال حاضر اولویت‌ اولشان شکست دادن دموکرات‌ها است، اما سال آینده این حزب ممکن است به صدها مسیر متفاوت کشیده شود. این می‌تواند چالش‌هایی را ایجاد کند؛ چرا که وفاداران حزب ممکن است با طیفی از متقاضیان نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 مواجه شوند که هر کدام مجموعه‌ای از سیاست‌ها و اولویت‌های خود را دارند.
همه اینها مواد لازم برای ساخت یک دوره مقدماتی مناقشه‌برانگیز و احتمالا مخرب را برای جمهوری‌خواهان فراهم خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/830827/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

سیگنال مثبت به بورس تهران

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

دردسر تیک‌تاک

سردار رادان در اجتماع مردم در حمایت از طرح حجاب: عقب‌نشینی نخواهیم کرد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

نجات روسیه با اقتصاد موازی

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد