پیام ویژه

آخرين مطالب

بایدن فشار بر روسیه را به تدریج افزایش می دهد بين الملل

بایدن فشار بر روسیه را به تدریج افزایش می دهد
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - جو بایدن قول داده است که فشار بیشتری بر ولادیمیر پوتین وارد کند، حتی در حالی که رهبر روسیه در یک مسابقه ملی با حضور هزاران سرباز در مسکو از جنگ اوکراین دفاع می کند.

به گزارش جماران به نقل از سى ان ان جشن روز پیروزی روسیه در روز دوشنبه به دنبال توالی خیره کننده از افشاگری ها در مورد نتایج مرگبار اشتراک اطلاعاتی ایالات متحده با اوکراین و پس از آن که بایدن خواستار حمل 33 میلیارد دلاری تسلیحات و کمک به کی یف شد در گام فوق العاده دیگری که دخالت ایالات متحده در جنگ را افزایش داد، دنبال شد.
موضع آمریکا در ارائه چنین سطحی از کمک به کشور ثالث برای زخمی کردن رقیب ابرقدرت هسته ای آمریکا قبل از حمله غیرقابل تصور بود، به ویژه با توجه به تمایل بایدن برای اجتناب از درگیری مستقیم با مسکو.
نقش ایالات متحده - در پیشروی یک جبهه گسترده غربی در برابر پوتین، که منجر به خسارات سنگین برای ارتش روسیه می شود - دوباره این سوال را مطرح می کند که تا چه حد می توان مرد قدرتمند کرملین را قبل از واکنش نشان داد.
به نظر می رسد این واقعیت که اکنون اطلاعات عمومی در مورد اطلاعات ارزشمندی که غرب به اوکراین ارائه می دهد وجود دارد، خطر تحقیر پوتین را افزایش می دهد و ممکن است به گونه ای عمل کند که باعث تشدید تنش خطرناک شود.
این واقعیت به این معناست که بایدن برای جلوگیری از لغزش فاجعه‌بار به سمت جنگ، تحت فشار بسیار زیادی قرار دارد تا بدون عبور از خطوط قرمزی که پوتین نه آن را شناسایی کرده، و نه حتی در ذهن خود ایجاد کرده است، در اوکراین چقدر پیش برود.
هشداری جدی از سوی رئیس سیا
این بازی سایه بین واشنگتن و مسکو در پس زمینه نبردهای شرورانه در شرق و جنوب اوکراین در حال رخ دادن است. در جدیدترین جنایت، حدود 60 نفر پس از پرتاب بمب توسط هواپیمای روسی بر مدرسه ای در لوهانسک که غیرنظامیان در بعدازظهر شنبه در آن پناه گرفته بودند، بیم آن می رود.
پوتین از سخنرانی سالانه روز پیروزی خود در روز دوشنبه به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم استفاده کرد تا به دروغ ایالات متحده و غرب را به خاطر باقی گذاشتن راهی جز حمله به اوکراین به او سرزنش کند. او در یک سخنرانی که واقعیت را وارونه کرد، ادعا کرد که جنگ به این دلیل آغاز شد که روسیه چاره‌ای جز دفع پیشگیرانه «تجاوز» در مرزهای خود نداشت.
قتل عام در اوکراین، که نمونه‌ای از الگوی بی‌رحمانه حملات نیروهای روسی به غیرنظامیان است، بر هشدار هشیارکننده بیل برنز، رئیس سیا در مورد خطرات مرحله جدیدی از جنگ تأکید کرد.
برنز روز شنبه در یکی از رویدادهای فایننشال تایمز در واشنگتن گفت (پوتین) در چارچوب ذهنی که در آن باور ندارد می‌تواند از عهده باخت برآید. "من فکر می کنم او در حال حاضر متقاعد شده است که دو برابر کردن او را قادر می سازد تا پیشرفت کند.
برنز همچنین گفت که در حالی که ایالات متحده تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر بسیج تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی کوچک‌تر روسیه برای استفاده در اوکراین مشاهده نکرده است، اما این احتمال را نمی‌توان نادیده گرفت.
برنز گفت: «با توجه به نوع شمشیربازی... ما از رهبری روسیه شنیده ایم، نمی توانیم این احتمالات را بی اهمیت بدانیم. "در لحظه ای که ... خطرات برای روسیه پوتین بسیار زیاد است و این خطرات در مرحله دوم درگیری جدی هستند و نباید دست کم گرفته شوند.
اقدام متعادل کننده ایالات متحده به ویژه حاد است زیرا پوتین برای سال ها روشن کرده است که او معتقد است ایالات متحده در تلاشی طولانی مدت برای سرنگونی او و سرکوب روسیه دخالت دارد، بنابراین تمایزات لفاظی در واشنگتن در مورد اینکه آمریکا چیست و چیست؟ انجام دادن برای اوکراین ممکن است برای رهبر روسیه منزوی در کرملین از بین برود.
این چیزی است که گزارش های خبری هفته گذشته در مورد اشتراک گذاری اطلاعات با کی یف را بسیار مهم می کند.
جیمز کلاپر، مدیر سابق اطلاعات ملی، هفته گذشته به ارین برنت از سى ان ان گفت: فقط نیزه ها و نیش ها نیستند که روس ها را می کشند و تجهیزات را نابود می کنند.
زمانی که نیویورک تایمز، سی‌ان‌ان و سایر رسانه‌ها فاش کردند که اطلاعات ایالات متحده در حملات موفقیت‌آمیز علیه رهبران ارشد نیروهای مسلح روسیه و کشتی پرچم‌دار نیروی دریایی این کشور، مسکوا، که در یک ضربه مهیب نظامی و نمادین غرق شد.
هنگامی که گزارش های خبری منتشر شد، مقامات ارشد ایالات متحده اصرار داشتند که ایالات متحده به شیوه ای مشروع و کاملاً قانونی عمل می کند و این به اوکراینی ها بستگی دارد که چگونه اطلاعات ارزشمند میدان نبرد را در استراتژی خود برای جنگ قرار دهند.
لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، روز یکشنبه به جیک تاپر از سی‌ان‌ان در «وضعیت اتحادیه» گفت:، ما اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار می دهیم تا بتوانند از خود در برابر تجاوز روسیه دفاع کنند و همچنین آنها را در موقعیتی قرار دهیم که در میز مذاکره در برابر روس ها قوی تر باشند.
"چگونگی استفاده از این اطلاعات به آنها بستگی دارد. اما چیزی که ما می خواهیم مطمئن شویم این است که آنها تجهیزات و اطلاعات و امکانات لازم برای جنگیدن در این جنگ را به گونه ای دارند که به آنها در دفاع از حاکمیت خود کمک کند."
آمریکا اتهامات جنگ نیابتی روسیه را رد کرد
ایالات متحده استدلال می کند که درگیر جنگ نیابتی با روسیه نیست، اما در واقع به اوکراین کمک می کند تا از خود دفاع کند -- اقدامی که اگر تهاجم بی دلیل روسیه نبود، ضروری نبود. سوال ناشناخته این است که پوتین چگونه چنین توصیفاتی از نقش آمریکا را پردازش می‌کند و آیا می‌تواند سرکوب کند - به‌ویژه با توجه به وضعیت فاجعه‌بار جنگ پس از مقاومت شدید اوکراین با استفاده از تسلیحات و مهمات غربی.
به عنوان مثال، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، قبلاً ایالات متحده را به جنگ نیابتی در اوکراین متهم کرده و هشدار داده است که خطرات جنگ جهانی اکنون در نتیجه "قابل توجه" است.
تصمیمات فردی در مورد اینکه چگونه ایالات متحده به اوکراین کمک می کند، گاهی اوقات از بیرون گیج کننده یا غیرمنطقی به نظر می رسد. به عنوان مثال، در اوایل جنگ، کاخ سفید طرح لهستان برای ارسال جت های دوران شوروی به این کشور را وتو کرد تا از دشمنی بیش از حد با پوتین جلوگیری کند.
و نیویورک تایمز گزارش داد که ایالات متحده اطلاعاتی در مورد محل اختفای بالاترین سطح ژنرال های روسی در این کشور به اوکراینی ها ارائه نمی دهد. ممنوعیت اخیر ممکن است برای محافظت از آمریکایی ها در برابر حملات تلافی جویانه طراحی شده باشد، در زمانی که مقامات و قانونگذاران آمریکایی روز به روز از کی یف جنگ زده بازدید می کنند. جیل بایدن، بانوی اول آمریکا روز یکشنبه در سفری از پیش اعلام نشده به جنوب غرب اوکراین سفر کرد.
در حالی که اصرار ایالات متحده بر عدم ارائه اطلاعات هدفمند به اوکراین ممکن است تلاشی برای جلوگیری از احتمال شعله ور شدن با روسیه باشد، این یک ساختار لفاظی است که ممکن است در عمل چندان معنی نداشته باشد.
کلاپر روز پنجشنبه به برنت گفت: "ممکن است هدف به طور خاص ارائه اطلاعات مشترک با اوکراینی ها نبوده باشد تا آنها بتوانند ژنرال های روسی را بکشند." به عنوان مثال، جایی که یک ستاد است، مقر روسیه، خوب، جایی که ژنرال ها عموماً جابجا می شوند، به مقر است. اما اگر اطلاعاتی را به اشتراک می گذارید که به اوکراینی ها آگاهی موقعیت می دهد، اگر به شناسایی یا تقویت، به عنوان مثال، جایی که یک ستاد فرماندهی است کمک کنید، ستاد روسیه، خوب، آنجاست که ژنرال ها عموماً در آنجا جابجا می شوند، به مقر است.
با این حال، کرت ولکر، سفیر سابق ایالات متحده در ناتو، این ایده را رد کرد که ایالات متحده در حال جنگ نیابتی با روسیه در اوکراین است.
ما در موقعیتی هستیم که به اوکراین کمک می کنیم در برابر حمله مستقیم روسیه به اوکراین از خود دفاع کند. ولکر روز شنبه در برنامه «اسمرکونیش» از سى ان ان گفت: این درباره این نیست که دو ابرقدرت در جایی بنشینند و عوامل خود را مجبور به جنگ کنند و علیه یکدیگر بجنگند.
ولکر گفت: این روسیه است که مستقیماً در تلاش برای نابودی اوکراین دخالت دارد و آنها را نازی می نامد. و اوکراینی‌ها از خود دفاع می‌کنند و در حین انجام این کار از حمایت بسیاری از بقیه جهان برخوردار می‌شوند.
بایدن قول داد فشار بر پوتین را افزایش دهد
ممکن است برای روسیه مناسب باشد که جهان جنگ را به عنوان یک رقابت بزرگ با غرب به جای درگیری کوچکتر با جمهوری شوروی سابق در مرز خود ببیند.
در حالی که سرکوب رسانه‌های مستقل توسط پوتین به این معنی است که بسیاری از روس‌ها تصویر واقعی از عملکرد افتضاح ارتش خود دریافت نمی‌کنند، ارزش تبلیغاتی دارد به این معنا که مبارزه، و وارونه های بعدی، در چارچوب یک جنگ گسترده تر علیه غرب به جای یک قدرت کوچکتر است.
اما تا کنون، پوتین گامی سرنوشت ساز برای گسترش درگیری برنداشته است که بخشی از آن به دلیل توانایی های بازدارندگی غرب است. از منابع در دسترس عموم، به نظر می رسد هیچ مدرکی مبنی بر حملات سایبری گسترده به تأسیسات ایالات متحده وجود ندارد که دولت از آن بیم داشته باشد. روسیه تا کنون به دنبال متوقف کردن جریان تسلیحات به اوکراین از طریق کشورهای خارجی نبوده است - اقدامی که در صورت وقوع در خاک ناتو می‌تواند جرقه‌ای درگیری مستقیم داشته باشد.
اما این احتمال وجود دارد که چنین درگیری هایی با طراحی روسیه یا از طریق محاسبه اشتباه رخ دهد، تا زمانی که جنگ ادامه داشته باشد. همچنین هیچ نشانه ای وجود ندارد که غرب در حال کاهش تعهد خود باشد. در واقع برعکس است.
بایدن روز یکشنبه پس از یک تماس ویدیویی جهانی در توییتر نوشت: «امروز با رهبران گروه هفت و رئیس جمهور (ولودیمیر) زلنسکی درباره اتحاد و تعهد ما به تقویت اوکراین و تشدید درد پوتین صحبت کردم.
اظهار نظر بایدن قابل توجه بود زیرا این حس را القا می کرد که غرب، پس از اعمال برخی از مجازات‌کننده‌ترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ بر روسیه، همچنان در تلاش است تا گرمای پوتین را افزایش دهد.
ایالات متحده روز یکشنبه دور جدیدی از تحریم ها را اعلام کرد که رسانه های تحت کنترل کرملین را از تبلیغ کنندگان آمریکایی قطع می کند و این کشور را از استفاده از خدمات مشاوره مدیریت و حسابداری ارائه شده توسط ایالات متحده منع می کند.
هیچ فشار دیپلماتیک معناداری برای پایان دادن به جنگ از سوی غرب وجود ندارد. این خلاء ظاهراً ناشی از این احساس در واشنگتن و برخی از پایتخت‌های اروپایی است که اوکراین - به لطف مقاومت قهرمانانه‌اش و جریان تسلیحات غربی - تا حدی برنده مناقشه است. و پوتین در حال نشان دادن همه نشانه‌هایی است که هر چند بهای هولناکی داشته باشد.
اما خطرات ژئوپلیتیک گسترده‌تری که با این واقعیت همراه است، تنها در کنار فشار غرب رشد خواهد کرد.
شایان ذکر است: کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد که خانم جیل بایدن همسر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده وارد اوکراین شده است.
رسانه های آمریکایی به نقل از کاخ سفید ضمن اعلام این خبر، نوشتند جیل بایدن در بدو ورود به کی یف، مورد استقبال خانم اولنا زلنسکی همسر ولودیمیر زلنسکی همسر رئیس جمهوری اوکراین قرار گرفت.
امروز دومین یکشنبه ماه می و مصادف با روز مادر در آمریکا است و خانم جیل بایدن در ملاقات با همسر رئیس جمهوری اوکراین گفت که علاقمند بود در چنین روزی به اوکراین سفر کند و این پیام را بدهد که جنگ باید متوقف شود.
جیل بایدن که پیش از سفر به اوکراین در اسلواکی حضور داشت، از طریق مرز زمینی وارد شهر مرزی اوژورود Uzhhorod اوکراین و بطور کاملا مخفیانه وارد این کشور شد. او تنها به مدت دو ساعت در خاک اوکراین توقف داشت.
از هنگام آغاز جنگ اوکراین (5 اسفند ماه 1400) تاکنون، شماری از سران و مقام های بلندپایه کشورهای غربی مانند بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و وزیران دفاع و امور خارجه آمریکا برای همبستگی با دولت اوکراین به کی یف رفته اند.
جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، روز یکشنبه با پناهندگان اوکراینی در شرق اسلواکی ملاقات کرد.
خانم بایدن با خانواده‌ها، داوطلبان و کارکنان مقامات محلی در یک مرکز پناهندگان در شرق اسلواکی صحبت کرد.
سازمان ملل متحد می‌گوید از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه حدود 6 میلیون اوکراینی از این کشور گریخته‌اند.
به گزارش رویترز، ویکتوریا کوتوچا، معلمی که به همراه دختر 7 ساله‌اش از از غرب اوکراین گریخته است، به همسر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، گفت: «وقتی جنگ شروع شد، فهمیدیم که هیچ کجای اوکراین امن نیست.»
جیل بایدن از کوتوچا پرسید که چگونه جنگ را برای کودکان توضیح می دهد. کوتوچا اما توضیح دادن جنگ به کودکان را بسیار دشوار دانست.
جیل بایدن که در یک کالج در ایالت ویرجینیا در آمریکا انگلیسی و نویسندگی تدریس می کند، از یک مدرسه محلی که کودکان پناهنده اوکراینی در آن تحصیل می کردند نیز بازدید کرد.
خانم بایدن با پایان دیدار چهار روزه خود، روز دوشنبه منطقه را ترک می‌کند.
روسیه تمرکز خود را روی شرق اوکراین گذشته است اما به مناطق مختلف این کشور حمله کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/831031/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

انتقاد متفاوت عباس عبدی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها؛ چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

5 سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌ کار خود ادامه خواهد داد

داستان ابوشجاع

تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز

2 وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند/ ذوالنوری هم وارد گود شد

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

دستگیری اراذل و اوباش شمشیر به دست تهرانپارس

تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ!

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو