پیام ویژه

آخرين مطالب

هشتاد و سه روز از لشکرکشی مسکو به اوکراین گذشت؛

رزمایش بزرگ ناتو بیخ گوش روسیه/ تشدید حملات روس ها و مقاومت رو به جلوی اوکراینی ها بين الملل

رزمایش بزرگ ناتو بیخ گوش روسیه/ تشدید حملات روس ها و مقاومت رو به جلوی اوکراینی ها
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - ائتلاف نظامی ناتو روز دوشنبه بزرگترین رزمایش تاریخ خود را در استونی آغاز کرد و قرار است این رزمایش تا 3 ژوئن ادامه داشته باشد.

به گزارش جماران ، هشتاد و سومین روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین گذشت و همچنان جنگ به ویژه در شرق اوکراین با شدت ادامه دارد.
ارتش روسیه همچنان به تلاش‌های خود به تسلیم کردن نیروهای اوکراینی در کارخانه آزوف‌ستال در ماریوپل ادامه می‌دهد تا بتواند این منطقه را به طور کامل اشغال کند.
همزمان نیروهای اوکراینی همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهند. از سوی دیگر در حالی که روسیه تلاش می‌کند نیروهای اوکراینی را در دونباس محاصره کند با یک ضد حمله در اطراف شهر ایزیوم از سوی نیروهای اوکراینی مواجه شده است. 
در صحنه سیاسی نیز سوئد و فنلاند رسما درخواست خود را برای پیوستن به ناتو ارائه داده‌اند؛ تصمیمی که می‌تواند اثرات قابل توجهی در آینده معادلات امنیتی شمال اروپا و حوزه دریای بالتیک در آینده بر جا بگذارد. ترکیه با این تصمیم مخالفت کرده و روسیه هم به این دو کشور اسکاندیناوی هشدار داده پیوستن به ناتو برای استکهلم و هلسینکی عواقبی در پی خواهد داشت. 
آخرین خبرها و رویدادها
تشدید حملات روسیه در جبهه شرق همزمان با مقاومت رو به جلوی اوکراین
شهر کوچک سیورودونتسک در شرق منطقه دنباس نیز زیر آتش شدید نیروهای روسیه قرار دارد. فرماندار منطقه لوهانسک کشته شدن 10 نفر شامل 9 غیرنظامی را تایید کرده است.
همزمان گارد مرزی اوکراین می‌گوید موفق شده‌اند از تلاش روسیه برای خرابکاری در منطقه سومی، در 150 کیلومتری شمال‌غربی خارکیف جلوگیری کنند.
روسیه پس از محاصره کی‌یف و عدم پیشروی محسوس برای اشغال پایتخت اوکراین، اولویت خود را شرق اوکراین قرار داده است. با این حال تاکنون موفق به «یکسره کردن کار» در مناطق شرقی که عمدتا تحت نفوذ جدایی طلبان هوادار کرملین هستند، نشده است.
یک مقام دفاعی آمریکا به‌شرط فاش نشدن هویتش به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که کمک آمریکا و کشورهای دیگر به کی‌یف موجب شده که حتی کار در شرق اوکراین هم برای روس‌ها دشوار شود و نبرد روستا به روستا ادامه داشته باشد. این مقام دفاعی مدعی شده که نیروهای اوکراینی موفق شده‌اند نیروهای روسیه را بین 1 تا 4 کیلومتر در منطقه مرزی به عقب برانند.
انفجارهای شدید در غرب اوکراین
شاهدان عینی از وقوع دست‌کم 8 انفجار در ساعات اولیه بامداد سه‌شنبه در لویو خبر می‌دهند. در این شهر که فاصله کمی با مرز لهستان دارد مقررات منع آمد و شد اعمال می‌شود. خبرنگار آسوشیدتدپرس از روشن شدن آسمان شهر با یک شیء نارنجی خبر داده است. 
رئیس اداری نظامی منطقه لویو می‌گوید روس‌ها زیرساخت‌‌های نظامی در منظقه یاوریوف را هدف قرار داده‌اند. این شهر کوچک در 15 کیلومتری مرز لهستان قرار دارد.
با خروج سربازان اوکراینی، روسیه کنترل کارخانه آزوف‌ستال را به دست می‌گیرد
ارتش اوکراین می‌گوید با خارج شدن بخشی از آخرین نیروهایی که از سنگر خود در آزوف‌ستال از سقوط کامل بندر ماریوپل جلوگیری می‌کردند، کنترل این کارخانه به روسیه واگذار می‌شود.
نیروهای مسلح اوکراین با انتشار بیانیه‌ای ماموریت سربازان خود در نبرد آزوف‌ستال را تمام شده دانسته است. در این بیانیه این سربازان «قهرمانان زمانه» توصیف شده‌اند و ولودیمیر زلسنکی، رییس جمهور اوکراین هم ابراز امیدواری کرده که کی‌یف بتواند جان این افراد را نجات دهد.
معاون وزیر دفاع اوکراین خروج 260 سرباز اوکراین از این کارخانه محاصره شده را شامگاه گذشته تایید کرده بود. این نیروها که بین آن‌ها ده‌ها مجروح دیده می‌شود به مراکز درمانی نوازوفسک و اولنیوکا منتقل شده‌اند. این دو شهر به‌ترتیب در کنترل نیروهای روسیه و جدایی‌طلبان هوادار روسیه هستند.
تصاویری از انتقال مجروحان با آمبولانس و اتوبوس‌ به نوازوفسک منتشر شده است. رویترز می‌گوید دست‌کم از 5 دستگاه اتوبوس در انتقال این سربازها استفاده شده است. اوکراین مترصد است تا این نیروهای خود را در قالب تبادل اسرا به کی‌یف انتقال دهد. 
مقام‌های اوکراینی هفته گذشته وجود بیش از 1000 سرباز اوکراینی در آزوف‌ستال، شامل دست‌کم 600 مجروح را تایید کرده بودند و گفته بودند متاسفانه امکان شکستن محاصره با راه حل نظامی وجود ندارد. 
لوکاشنکو از اعضای «پیمان امنیت جمعی» خواست که در برابر غرب متحد بمانند
الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس روز دوشنبه از دیگر اعضای ائتلاف نظامی «پیمان امنیت جمعی» تحت رهبری روسیه خواست که متحد باشند. او غرب را متهم کرد که به دنبال طولانی کردن جنگ اوکراین با هدف تضعیف روسیه است.
لوکاشنکو که در اجلاس سران سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) به میزبانی مسکو صحبت می‌کرد، گفت اگر این گروه متحد و یک صدا بودند، می‌شد از «تحریم‌های جهنمی» علیه کشورش و روسیه جلوگیری کرد.
آغاز رزمایش بزرگ ناتو در منطقه بالتیک
ائتلاف نظامی ناتو روز دوشنبه بزرگترین رزمایش تاریخ خود را در استونی آغاز کرد و قرار است این رزمایش تا 3 ژوئن ادامه داشته باشد.
در این رزمایش که برنامه‌ریزی‌های آن به زمانی قبل از آغاز حمله روسیه به اوکراین برمی‌گردد، 10 کشور و حدود 15000 سرباز شرکت می‌کنند.
این رزمایش در حدود 60 کیلومتری مرز استونی و روسیه برگزار می‌شود و هدف آن شبیه سازی حمله مسکو به استونی است.
ویکتور اوربان: مجارستان قصد تحریم صادرات انرژی روسیه را ندارد
در حالی که رهبران اتحادیه اروپا به فشارها برای تحریم نفت روسیه ادامه می‌دهند، نخست‌وزیر مجارستان روز دوشنبه تاکید کرد که کشورش از هیچ تحریمی که بر «امنیت انرژی» مجارستان تأثیر منفی بگذارد، حمایت نخواهد کرد.
ویکتور اوربان در جریان سخنرانی در پارلمان مجارستان گفت که او مانع اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا تا زمانی که «از خط قرمزهای اقتصادی مجارستان عبور نکند» نخواهد شد و افزود: «یعنی تا زمانی که این تحریم‌ها امنیت انرژی مجارستان را به خطر نیندازند.»
آمریکا هیأتی را رهسپار مولداوی و گرجستان خواهد کرد
همزمان با ادامه حملات روسیه به اوکراین، ایالات متحده اعلام کرد که در این هفته هیأتی را به مولداوی و گرجستان خواهد فرستاد.
قرار است درک شولت، مشاور وزارت خارجه آمریکا رهبری این گروه را برعهده داشته باشد.
او قصد دارد در مولداوی، یکی از کشورهای آسیب‌پذیر در برابر گسترش احتمالی جنگ روسیه، با مقامات دولتی دیدار و بر «حمایت ایالات متحده از دموکراسی، رفاه و امنیت مولداوی» تاکید کند. 
شولت سپس عازم گرجستان خواهد شد و در آنجا با نمایندگان دولت همچنین نمایندگان جامعه مدنی دیدار خواهد کرد تا با آنها درباره تداوم اشغال بخش‌هایی از گرجستان توسط روسیه، جنگ اوکراین و چگونگی تقویت حمایت‌های آمریکا از گرجستان گفتگو کند.
استقبال دانمارک، ایسلند و نروژ از تصمیم فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو
رهبران سه کشور با انتشار بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که امنیت فنلاند و سوئد «نگرانی مشترک همه ما» است و «چنانچه فنلاند یا سوئد قبل از عضویت در ناتو هدف تجاوز خارجی قرار بگیرند، به این دو کشور به هر طریق لازم کمک خواهیم کرد».
آنها همچنین متعهد شدند که تمام تلاش خود را برای تسریع روند الحاق انجام دهند.
انفجار یک انبار نیترات آمونیوم در پی حملات نیروهای روسیه
مقامات اوکراین روز دوشنبه اعلام کردند که نیروهای روسیه به یک انبار در منطقه خارکیف که در آن نیترات آمونیوم ذخیره شده بود، حمله کرده‌اند.
خارکیف همسایۀ شمالی منطقه دونتسک اوکراین محسوب می‌شود و فرماندار آن در کنار اعلام این خبر، عکسی از ابری نارنجی رنگ که در بالای مزارع نزدیک به محل انفجار شکل گرفته بود را منتشر کرد.
وزیر خارجه اوکراین امتیازدهی به روسیه را رد کرد
دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، دادن امتیازات احتمالی به روسیه به منظور رسیدن به آتش‌بس در جنگ را رد کرد و گفت کی‌یف خواهان بازگشت تمامیت ارضی کامل خود، از جمله در ناحیه دونباس در شرق کشور، است.
آقای کولبا با انتقاد از تلاش‌ها برای «حفظ وجهه پوتین» توسط شماری از کشورهای میانجی گفت: «گشتن به دنبال گزینه‌هایی جهت حفظ وجهه پوتین یک رویکرد نادرست است. بگذارید خود پوتین گزینه‌ای پیدا کند.»
وی که در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت کرده بود با ابراز امیدواری به پیروزی اوکراین در جنگ گفت افکار عمومی در 27 کشور اتحادیه به نفع کشورش حرکت می‌کند و این پیام را ارسال می‌کند که اوکراین «یکی از ما» است.
پیشتر شماری از رهبران اروپا ابراز نگرانی کرده بوده‌اند که یک مسیر سریع برای عضویت در اتحادیه می‌تواند انتظارات نادرستی را برای کی‌یف ایجاد کند.
وزیر خارجه اوکراین در پاسخ به سوالی درباره احتمال رد شدن نامزدی اوکراین در اتحادیه اروپا، گفت: «این یک شکست اخلاقی خواهد بود که تاریخ آن را قضاوت خواهد کرد.»
فرانسه از پیوستن سوئد به سازمان ناتو حمایت می‌کند
کاخ الیزه روز دوشنبه اعلام کرد امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از تصمیم سوئد برای پیوستن به ائتلاف نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) به صورت کامل حمایت می‌کند.
نخست‌وزیر سوئد: درخواست عضویت در ناتو را ارائه می‌دهیم
ماگدالنا اندرسون، نخست‌وزیر سوئد، روز دوشنبه اعلام کرد این کشور به منظور ایجاد عاملی بازدارنده در برابر تجاوز روسیه نسبت به عضویت در ناتو اقدام خواهد کرد.
وی در این اظهارات، که یک روز پس تصمیم مشابه در کشور همسایه فنلاند بیان‌ می‌شود، گفت: «دولت تصمیم گرفته است به ناتو اطلاع دهد که سوئد می‌خواهد به عضویت این ائتلاف درآید. سفیر سوئد در امور ناتو به زودی این سازمان را مطلع خواهد کرد.»
روسیه برای تخلیه مجروحان کارخانه فولاد آزوفستال آتش‌بس اعلام کرد
وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای تخلیه سربازان مجروح از کارخانه فولاد آزوفستال در شهر بندری ماریوپل با اوکراین به توافق رسیده است.
این وزارتخانه گفته است در مدت زمان تخلیه مجروحان به مقررات منع آتش ملتزم خواهد بود.
پایان سیاست بی‌طرفی؛ سوئد برای عضویت در ناتو درخواست رسمی می‌دهد
به گزارش یورونیوز، «ماگدالنا اندرسون» نخست وزیر سوئد روز دوشنبه 16 مه از ارائه درخواست رسمی کشورش برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو خبر داد.
به گفته خانم اندرسون، سوئد در حال خروج از یک دوره و ورود به دوره جدید است. سوئد و فنلاند که در دهه‌های گذشته با اتخاذ سیاست بی‌طرفی، از عضویت در ناتو خودداری کرده‌ بودند روز یک‌شنبه به صورت رسمی از قصد خود برای پیوستن به ناتو خبر دادند.
با وجود این حزب سوسیال دموکرات، حزب حاکم سوئد اعلام کرده است که این کشور در صورت موافقت ناتو با عضویت استکهلم، با استقرار تسلیحات هسته‌ای و پایگاه‌های نظامی دائمی ناتو در خاک خود مخالفت خواهد کرد.
پیشتر نخست وزیر سوئد با رد درخواست‌ احزاب مخالف دولت برای بررسی طرح پیوستن این کشور به ناتو، گفته بود که پذیرش این درخواست پس از حمله روسیه به اوکراین باعث بی‌ثباتی اروپا می‌شود.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دو حزب کوچک چپ و سبز سوئد با عضویت استکهلم در ناتو مخالف هستند. بحث در مورد پیوستن به ناتو در سوئد و فنلاند پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین آغاز شد.
بنا به گزارش رسانه‌های سوئد و فنلاند، جمع زیادی از مردم این دو کشور پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، طرفدار عضویت سوئد و فنلاند در ناتو هستند.
روسیه بارها بر مخالفت خود با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو تأکید و تهدید کرده است که این اقدام، عواقب ناخوشایند سیاسی و نظامی خواهد داشت.
با این حال ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به این پیمان نظامی با فوریت بررسی می‌شود.
اگرچه مقام‌های ناتو نسبت به روند تصویب سریع عضویت سوئد و فنلاند در این پیمان نظامی ابراز امیدواری کرده‌اند اما تمام 30 عضو فعلی آن باید با درخواست این دو کشور موافقت کنند. پیشتر ترکیه مخالفت خود را با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو اعلام کرده است.
آمریکا، بریتانیا و چند کشور اروپایی از تصمیم فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو حمایت کرده‌اند.
فنلاند با داشتن هزار و 300 کیلومتر مرز مشترک با روسیه، در صورت عضویت در ناتو، مرزهای زمینی بین کشورهای عضو این پیمان نظامی و روسیه را دو برابر کرده و به 2 هزار و 600 کیلومتر می‌رساند.
رنو سهام خود در روسیه را به دولت این کشور فروخت
رنو سهام خود را در روسیه به دولت این کشور فروخت. هر دو طرف روز دوشنبه 16 ماه مه این معامله را تایید کردند؛ با این حال خودروساز فرانسوی می‌گوید حق بازخرید سهمش در آوتوواز (سازنده لادا) را ظرف 6 سال آینده برای خود محفوظ نگه داشته است.
این خودروساز فرانسوی در حالی توقف مشارکت حدودا 68 درصدی خود درآوتوواز Avtovaz ، اصلی‌ترین خودروسازی در روسیه را تایید کرده‌ که در اواخر ماه مارس و در پی فراخوان وزیرامورخارجه اوکراین به تحریم بین‌المللی روسیه، فعالیت خط تولید خودرو در این کشور را متوقف کرده بود.
جزئیاتی از رقم این معامله رسانه‌ای نشده است. دنیس مانتورف، وزیر صنایع و بازرگانی روسیه که پیش‌تر در سخنانی احتمال داده بود رنو سهامش در روسیه را به قیمت «نمادین» یک روبل به دولت روسیه بفروشد با انتشار بیانیه‌ای از امضا شدن این توافق و انتقال سهام روسیه گروه رنو به فدراسیون روسیه و شهر مسکو خبر داده است.
همزمان، در بیانیه گروه فرانسوی رنو به نقل از لوکا د مئو، مدیرکل این شرکت آمده: «امروز تصمیم دشواری گرفتیم که البته ضرورت داشت. با حفظ و ادامه تولید، در برابر 45 هزار حقوق‌بگیر خود در روسیه یک انتخاب مسئولانه انجام دادیم و در نظر داریم در یک فضای متفاوت حضورمان را روسیه را از سر بگیریم.»
شورای اداری رنو به اتفاق آرا واگذاری 100 درصد سهام گروه رنوی روسیه به شهر مسکو و همچنین واگذاری مشارکت حدود 68 درصدی رنو در خودروسازی آوتوواز به «موسسه مرکزی تحقیقات و توسعه خودرو و موتور» را تایید کرده است. پیش‌تر شایعاتی در مورد عدم امکان فروش سهام رنو به بخش دولتی روسیه که تحت تحریم غرب است مطرح شده بود و از یک خریدار چینی به عنوان خریدار احتمالی سهام رنو در روسیه صحبت شده بود.
سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو نیز تصمیم رنو مبنی بر تعطیل کردن کارخانه خود در حومه مسکو را که در آن خودروهای نیسان و رنو تولید می‌کرده را تایید کرده است.
این تصمیم رنو به‌دلیل تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، درحالی اتخاذ می‌شود که روسیه دومین بازار بزرگ رنو بعد از اروپاست. رنو تنها در سال 2021 موفق به فروش نزدیک 500 هزار خودروی خود در روسیه شده بود.
همزمان، تحریم‌های متعدد کشورهای غربی علیه روسیه موجب کمبود قطعات و اختلال در روند تولید شده به‌طوری که حتی گروه خودروساز آوتوواز مجبور شده کارکنان خود را در ماه آوریل به مرخصی اجباری 3 هفته‌ای بفرستد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/832839/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

توجه توئیتر فارسی به گشت ارشاد، بیش از جنگ ایران و اسرائیل!

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

اعتراض نمایندگان به رئیس جمهور برای پست دادن به جریان انحرافی در وزارتخانه ها / اوج گرفتن اوجی برای پست دادن به یار بقایی و مشایی!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

تولید در پتروشیمی غدیر به 120 درصد ظرفیت اسمی رسید

افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره

تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی

توزیع 40 میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند

برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال 1403

گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون

لایحه حجاب طوری دیده شده که برای کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

تعظیم روز ارتش

اجرای 80 پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری

توزیع 1.5 میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1403 امشب شارژ می‌شود

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1403 بامداد شنبه شارژ می‌شود

پس از این دستاوردهای راهبردی و سرنوشت ساز، یک هواپیمای اوکراینی و مهسا امینی دیگر نسازید

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از 28 میلیارد دلار در سال 1402

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا مقابل سفارت اردن در تهران/ تصاویر

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده تسلیت گفت

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا 3 ماه طول می‌کشد/ تمام موشک‌های هایپر سونیک ما به هدف اصابت کرد

آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم