پیام ویژه

آخرين مطالب

اگر قیمت بیت‌کوین به صفر برسد چه اتفاقی می‌افتد؟ خواندنی ها

اگر قیمت بیت‌کوین به صفر برسد چه اتفاقی می‌افتد؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - شهر سخت افزار / این روزها را باید از خونین‌ترین ایام در دوران ارزهای دیجیتال پس از سال 2018 بدانیم. اما اگر بیت کوین به عنوان معتبرترین ارز دیجیتال، تمام ارزش خود را از دست دهد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
همه ما می دانیم که بازار ارزهای دیجیتال چقدر می تواند بی ثبات و غیرقابل پیش بینی باشد. یک ماه یک سکه می تواند در اوج ارزش خود باشد و ماه دیگر تقریباً هیچ ارزشی ندارد. متأسفانه، وقتی صحبت از کریپتو به میان می آید، این فقط نام بازی است. اما اگر قدیمی ترین و با ارزش ترین دارایی بازار یعنی بیت کوین به صفر برسد چه اتفاقی می افتد؟
نوسانات بیت کوین
از آنجایی که بیت کوین یک استیبل کوین نبوده و به هیچ دارایی مشخصی در دنیای واقعی نیز متصل نیست، می‌تواند به اندازه بسیاری از دیگر ارزهای دیجیتال مستعد سقوط باشد. اگر بیت کوین و قیمت آن را دنبال کنید، احتمالاً به این موضوع پی برده‌اید که بیشتر اوقات پیش‌بینی رفتار این ارز دیجیتال بسیار دشوار است. بسیاری از سرمایه‌گذاران هرگز سقوطی را برای این ارز یا برخی ارزهای دیجیتال دیگر پیش‌بینی نمی‌کنند و به همین دلیل است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد.
بیت کوین در نوامبر سال 2021 به اوج قیمت خود یعنی حدود 67000 دلار رسید، اما پس از این اوج بی‌سابقه، نمودار این ارز دیجیتال، شرایطی بسیار پرفراز و نشیب را دنبال کرده است. بیت کوین در اوایل سال 2018 سقوط بزرگی را تجربه کرد، سپس یک سقوط دیگر در ماه می 2021 و سپس سقوط دیگری در همان ماه که با موج کوچک دیگری، به اوج ارزش خود رسید. اما همانطور که طی چند روز گذشته دیده‌ایم این روند در سال 2022 نیز ادامه یافته است.
بنابراین، می‌توان با اطمینان گفت که حتی بزرگترین کوین‌ها نیز می‌توانند به همان سرعتی که هر ارز دیگری سقوط کند، نمودارهای قرمز را تجربه کنند. اما اگر سقوطی اتفاق بیفتد که قیمت بیت کوین را به صفر برساند چه؟ آیا این امکان پذیر است و اگر چنین اتفاقی رخ دهد چه اتفاقی می‌افتد؟
آیا قیمت بیت کوین به صفر می رسد؟
از نظر فنی ممکن است قیمت هر ارز دیجیتال به صفر برسد، همانطور که در سقوط قیمت Terra Luna مشاهده شد. اما، برای چیزی به محبوبیت و ارزش بیت کوین، باید تغییرات عظیمی رخ دهد تا امکان کاهش ارزش فاجعه‌باری را فراهم کند. درک عملکرد بیت کوین برای درک دلیل این امر بسیار حائز اهمیت است.
بیت کوین اغلب به عنوان یک برنامه سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت خریداری می شود. برخی دوست دارند زمانی که قیمت کاهش می‌یابد آن را بخرند و به محض افزایش قیمت آن را بفروشند. برخی دیگر با وجود سقوط ها و افزایش هایی که ممکن است به دنبال خریدشان اتفاق بیفتد، بیت کوین را با این هدف که برای مدت طولانی تری آن را نگه دارند، خریداری می کنند.
اما افرادی هستند که معتقدند بیت کوین (یا رمزارز دیگر) روزی جایگزین مناقصه سنتی خواهد شد. این مشتاقان ارزهای دیجیتال اغلب بر این باورند که بانکداری متمرکز خطرناک یا ناعادلانه است و تمرکززدایی آینده است. برای شخصی که چنین اعتقادی دارد، خرید بیت کوین فراتر از یک سرمایه گذاری است. این نشان دهنده اشتیاق آنها به ارزهای دیجیتال است.
در حال حاضر، بیت کوین همچنین می تواند برای خرید کالاها و خدمات در کشورهای مختلف در سراسر جهان استفاده شود. حتی برخی کشورها آن را به عنوان یک مناقصه ملی پذیرفته اند! السالوادور در سال 2021 بیت کوین را به عنوان ارز قانونی (با نتایج بسیار متفاوت) پذیرفت، در حالی که سایر کشورها حتی ارزهای دیجیتال را برای شهروندان به عنوان روش پرداخت توسعه دادند.
علاوه بر این، انحلال کل شبکه بیت کوین بسیار سخت خواهد بود، حتی اگر در اکثر کشورهای جهان بسیار محدود یا غیرقانونی شود. با بیش از 100،000 گره فعال در شبکه بیت کوین که در سراسر جهان پخش شده اند، از بین رفتن ایمان یا علاقه این گره ها لازم است تا بلاک چین واقعاً نابود شود.
از بین بردن بیت کوین مانند از بین بردن یک وب سایت نیست. زیرساخت پیچیده آن، همراه با ماهیت غیرمتمرکز آن، به آن پایه ای قوی می دهد که بی ثبات کردن آن آسان نیست، حتی اگر یک دولت قدرتمند باشید.
علاوه بر این، بازیگران بزرگ در صنعت کریپتو می توانند تأثیر زیادی بر قیمت بیت کوین داشته باشند. این افراد یا گروه‌ها که با نام نهنگ‌های رمزنگاری شناخته می‌شوند، دارای مقادیر زیادی ارز دیجیتال هستند و به آن‌ها اجازه می‌دهد در صورت لزوم بازار را دستکاری کنند. اگر این نهنگ ها نمی خواهند بیت کوین به صفر برسد، می توانند در سناریوهای خاصی از این اتفاق جلوگیری کنند.
همه این عوامل سقوط کل بیت کوین را بسیار بعید می‌کند. اما تأثیرات دیگری نیز وجود دارد که ارزش بیت کوین را به خطر می اندازد.
چه چیزی قیمت بیت کوین را در معرض خطر قرار می دهد؟
یکی از بزرگترین استدلال هایی که توسط کسانی که از بیت کوین پشتیبانی نمی کنند استفاده می شود این است که هیچ نوع دارایی فیزیکی از آن پشتیبانی نمی شود. علاوه بر این، برخی می گویند که هنوز در اقتصاد سنتی شیوع کافی برای موفقیت ندارد. البته، پول ملی کشور شما در زندگی روزمره شما نسبت به بیت کوین بسیار متنوع تر از خرید کالا است، به این معنی که کاربرد عملی بیشتری نسبت به دومی دارد.
مبارزه مداوم بیت کوین با مقیاس پذیری نیز آینده آن را به خطر می اندازد. با سرمایه گذاری بیشتر و بیشتر افراد در بیت کوین، بار تراکنش روی بلاک چین افزایش می یابد. این امر چیزی به نام تأخیر ایجاد می کند که در آن زمان زیادی طول می کشد تا هر تراکنش توسط ماینرها تأیید شود. از آنجایی که اندازه بلاک بیت کوین بسیار کوچک است، بلاک چین تنها می تواند تعداد محدودی از تراکنش ها را در هر دقیقه پردازش کند. بسیاری این عامل را پاشنه آشیل بیت کوین می دانند.
مجموعه ای از عوامل دیگر نیز بر قیمت بیت کوین تأثیر می گذارد. حتی یک توییت ساده از ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس، باعث سقوط در سال 2021 شد، بنابراین می توان گفت که بیت کوین دارایی پایداری نیست.
همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که بالاتر از همه، بیت کوین دارایی است که توسط تقاضا هدایت می شود و نه چیزهای دیگر. این نیز آن را به شدت فرار می کند.
بنابراین، فرض کنید قیمت بیت کوین به نوعی به صفر رسید. این چه تاثیری بر بازار خواهد داشت؟
اگر قیمت بیت کوین به صفر برسد چه اتفاقی می افتد؟
بیایید تصور کنیم که روزی هر کشوری در جهان تجارت، استخراج و خرج بیت کوین را غیرقانونی کرد و قیمت آن به صفر رسید. در حالی که خود شبکه هنوز می تواند دست نخورده باقی بماند، چنین افتی همچنان برای میلیون ها نفر در سراسر جهان خسارات مالی عظیمی به همراه خواهد داشت. هیچ راهی برای فروش مجدد بیت کوین به صرافی ها وجود نخواهد داشت، زیرا از نظر قانونی باید بیت کوین را برای تجارت حذف کنند. به طور خلاصه، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین که قبلاً پول نقد نکرده‌اند، در وضعیت غیرممکنی قرار خواهند گرفت.
علاوه بر این، سقوط کل بیت کوین امواج عظیمی را در صنعت ماینینگ کریپتو ایجاد می کند. بازار ماینینگ بیت کوین به تنهایی بزرگ است و بسیاری برای امرار معاش به آن تکیه می کنند. از آنجایی که بیت کوین دیگر هیچ ارزش یا استفاده ای ندارد، پاداش استخراج به هیچ وجه کاهش می یابد و تقریباً یک میلیون ماینر مجبور می شوند جریان درآمد دیگری پیدا کنند. مزارع معدنی نیز باید تعطیل شوند که باعث بیکاری هزاران نفر می شود.
صدها شرکت دیگر نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، از جمله آنهایی که با پرداخت بیت کوین، وام دادن یا مبادله سروکار دارند. به طور خلاصه، سقوط کل بیت کوین برای میلیون ها نفر ویرانگر خواهد بود.
اگر بیت کوین به این شکل سقوط کند، احتمالاً منجر به سقوط بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر می شود. به هر حال، اگر سرمایه‌گذاران ببینند که بزرگ‌ترین سکه بازار کریپتو تمام ارزش خود را از دست داده است، به احتمال زیاد در اسرع وقت پول نقد کرده و کریپتو خود را برای جلوگیری از ضرر بیشتر بارگذاری می‌کنند. در مجموع، اگر بیت کوین سقوط کند، احتمالاً بسیاری از رمزارزهای دیگر نیز به دنبال آن خواهند آمد.
سقوط کل بیت کوین بعید است به این زودی اتفاق بیفتد
شکی نیست که کاهش قیمت بیت کوین به صفر تاثیر فاجعه باری بر صنعت کریپتو خواهد داشت. با این حال، احتمال سقوط ناگهانی بیت کوین به این روش بسیار کم است. اگرچه برخی عوامل می‌توانند ارزش بیت‌کوین را در طول زمان کاهش دهند، اما تغییرات اقتصادی و دولتی عظیمی لازم است، به غیر از نابودی شبکه بیت‌کوین، تا بیت‌کوین در مدت کوتاهی به صفر برسد.
علاوه بر این، اگرچه سقوط بیت کوین به صفر می تواند آسیب زا باشد، تأثیر آن بر تأثیر گسترده تر بر بازارهای مالی جهانی نیز قابل تامل است. نظر کارشناسان در مورد این موضوع متفاوت است و برخی گمانه زنی می کنند که سقوط قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال تأثیر کمی خواهد داشت.
با این حال، وقتی در نظر بگیرید که برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارزهای دیجیتال، مانند Crypto.com، بایننس، و BitPay، همگی با شرکت‌هایی (معمولاً مربوط به ورزش) قراردادهای حمایت مالی دارند، شکی وجود ندارد که حداقل آسیبی به آن وارد شود.
چقدر خسارت؟ چه کسی می داند. در سال 2022، زمانی که قیمت Terra Luna سقوط کرد، واکنش بازارهای مالی جهانی تقریباً صفر بود. با این حال، بیت کوین احتمالاً داستان متفاوتی خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/834185/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

توجه توئیتر فارسی به گشت ارشاد، بیش از جنگ ایران و اسرائیل!

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

اعتراض نمایندگان به رئیس جمهور برای پست دادن به جریان انحرافی در وزارتخانه ها / اوج گرفتن اوجی برای پست دادن به یار بقایی و مشایی!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

تولید در پتروشیمی غدیر به 120 درصد ظرفیت اسمی رسید

افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره

تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی

توزیع 40 میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند

برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال 1403

گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون

لایحه حجاب طوری دیده شده که برای کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

اجرای 80 پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری

توزیع 1.5 میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1403 بامداد شنبه شارژ می‌شود

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1403 امشب شارژ می‌شود

پس از این دستاوردهای راهبردی و سرنوشت ساز، یک هواپیمای اوکراینی و مهسا امینی دیگر نسازید

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از 28 میلیارد دلار در سال 1402

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا مقابل سفارت اردن در تهران/ تصاویر

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده تسلیت گفت

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا 3 ماه طول می‌کشد/ تمام موشک‌های هایپر سونیک ما به هدف اصابت کرد

آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم