پیام ویژه

آخرين مطالب

آیا شستن هر روز موها باعث آسیب دیدگی می شود؟ اقتصادي

آیا شستن هر روز موها باعث آسیب دیدگی می شود؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - احتمالا بارها با این مسئله روبه‌رو شده‌اید که فاصله مناسب شستن موها باید چقد باشد. بسیاری بر این باورند که شستن روزانه مو، برای سلامت موها مضر است و برخی دیگر بر این باورند که شستشوی موها به صورت روزانه ضروری است تا موها از آلودگی محیطی تمیز شوند. اما پاسخ صحیح کدام است؟ آیا شستن هر روز موها باعث آسیب دیدگی می شود؟ در چه مدت زمانی باید موهایمان را بشوییم؟ برای پاسخ به این سوالات، ادامه مقاله را از دست ندهید تا موهای شاداب و سالمی داشته باشید.

احتمالا بارها با این مسئله روبه‌رو شده‌اید که فاصله مناسب شستن موها باید چقد باشد. بسیاری بر این باورند که شستن روزانه مو، برای سلامت موها مضر است و برخی دیگر بر این باورند که شستشوی موها به صورت روزانه ضروری است تا موها از آلودگی محیطی تمیز شوند. اما پاسخ صحیح کدام است؟ آیا شستن هر روز موها باعث آسیب دیدگی می شود؟ در چه مدت زمانی باید موهایمان را بشوییم؟ برای پاسخ به این سوالات، ادامه مقاله را از دست ندهید تا موهای شاداب و سالمی داشته باشید.
چه زمانی باید موهایتان را شامپو بزنید؟
شامپو زدن به موها اهمیت زیادی دارد، چرا که موها برای شادابی و تمیز شدن، نیاز به شامپوی مناسب و خوب دارند. یکی از برندهایی که مناسب هر جنس مو است، شامپوی پرطرفدار گلیس است. شامپو گلیس با بهترین کیفیت ، مناسب افرادی است که به تمیزی و سلامت موهایشان اهمیت می‌دهند، چرا که ترکیبات این شامپو به گونه‌ای است که علاوه بر تمیزی، مو را تغذیه می‌کند.
بنابراین توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامت موهایتان سراغ هر نوع شامپویی نروید و به برند و اصالت آن نیز توجه کنید. در واقع شامپوهای تقلبی یا غیراستاندارد، به تنهایی باعث آسیب موهایتان می‌شوند و دیگر تفاوتی ندارد که فاصله بین استفاده از شامپو چقدر باشد.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که موها باید هر دو تا سه روز یک بار شامپو شوند. با این حال بهتر است بدانید که این قانون شامل همه نمی‌شوند و شستشو و شامپو زدن موها به جنس مو و سبک زندگی شما نیز بستگی دارد.
اما مهم‌ترین نکته این است که شامپویی تهیه کنید که مناسب جنس موهایتان باشد. برای مثال اگر موهایتان چرب است و به سرعت کثیف می‌شود، شامپوی موی خشک، موهایتان را چرب‌تر می‌کند و ممکن است به مرور زمان به موهایتان آسیب برساند. در واقع شامپویی که برای جنس موهایتان نباشد، باعث خشکی یا ریزش موها می‌شود.
آیا شستن هر روز موها باعث آسیب دیدگی می شود؟

پیام ویژه

به طور خلاصه، در صورتی که جزو افرادی هستید که هر روز موهایشان را می‌شوند و شامپو می‌زنند، بهتر است بدانید که سبوم موهایتان به مرور زمان کاهش می‌یابد. سبوم، نوعی چربی طبیعی، مفید و مورد نیاز مو است که مانع خشکی و شکنندگی موها می‌شود. در صورتی که موهایتان به صورت روزانه شسته شود، میزان چربی مفید موها کم می‌شود و موها خشک‌تر و شکننده‌تر خواهند شد و میزان وز موها افزایش می‌یابد.
همچنین در صورتی که موهایتان رنگ شده است، شستن بیش از حد موها، باعث از بین رفتن رنگ مو نیز می‌شود. افرادی که موهای وز دارند نیز بهتر است در شستن روزانه موها کمی صرف‌ نظر کنند، چرا که موها بیشتر آسیب می‌بیند و میزان خشکی و وز موها نیز بیشتر خواهد شد.
با این حال بهتر است بدانید که شستن و شامپو زدن موها به تنها کافی نیست. چرا که موها نیز برای شادابی و سلامت به تغذیه و رسیدگی نیاز دارند. در این صورت بهتر است حداقل یک تا دو بار در هفته برای تغذیه موهایتان از ماسک مو استفاده کنید. همچنین پیش از تهیه ماسک موی خوب و باکیفیت نیز باید به جنس موهایتان توجه کنید.
برای مثال ماسک موی آدرا برای انواع مو مناسب است و شما می‌توانید با توجه به نیاز و جنس موهایتان آن را تهیه کنید. این ماسک مو، باعث آبرسانی موها می‌شود و موها را ویتامینه و تغذیه می‌کند. در این صورت موهای آسیب دیده نیز احیا خواهند شد و شما شاهد شادابی موهایتان خواهید بود.
آیا زمان شستن موها به جنس مو بستگی دارد؟

پیام ویژه

اگر می‌خواهید زمان دقیقی برای شستن موهایتان داشته باشید، باید حتما به جنس موهایتان توجه کنید. به طور خلاصه، افرادی که موهای فر و وز دارند، بهتر است کمتر از سه روز یک بار، موهایشان را (به‌ خصوص با شامپو) نشویند. چرا که موهای فر و وز به چربی طبیعی کف سر نیاز دارند و در غیر این صورت، خشک‌تر و شکننده‌تر خواهند شد.
همچنین در صورتی که کف سر خشکی دارید، توصیه می‌کنیم حداقل هفته‌ای یک بار از ماسک مو استفاده کنید. ماسک موی کامان با بسته بندی جذاب ، باعث آبرسانی موها می‌شود و چربی مورد نیاز مو را همراه با روغن‌های طبیعی فراهم می‌سازد. بنابراین شما می‌توانید به راحتی با کمک ماسک موی کامان موهایتان را احیا و تقویت کنید.
با این حال اگر موهایتان چرب و معمولی است، وضعیت و نحوه شستشوی موها کمی متفاوت خواهد بود. موهای چرب به سرعت کثیف می‌شوند و آلودگی محیط را به خود جذب می‌کنند. بنابراین شستن موهای چرب به صورت یک روز در میان، کافی است، اما میزان استفاده از شامپو نیز باید مناسب باشد. اگر موهایتان معمولی است، می‌توانید دو روز یک بار کف سر را بشویید. با این حال باید دقت کنید که معمولی بودن موهایتان نزدیک به موی چرب است یا بیشتر خشک به نظر می‌رسد.
اگر سبک زندگیتان به گونه‌ای است که باید هر روز حمام بروید، نیازی به استفاده روزانه از شامپو نیست و شما می‌توانید با آب ولرم یا سرد، به موهایتان شادابی ببخشید. با این حال بهتر است بدانید که آب خالی به تنهایی موها را تمیز نمی‌کند و پس از دو تا سه روز باید از شامپوی مناسب جنس موهایتان استفاده کنید تا موها کاملا تمیز و شاداب شوند. بنابراین هرگز اهمیت شامپوی مناسب و استاندارد را فراموش نکنید.
نتیجه‌گیری
تحقیقات نشان می‌دهد که شستن هر روز موها باعث آسیب دیدگی می‌شود. چرا که شستشوی بیش از حد و استفاده بیش از اندازه از شامپو، میزان آبرسانی و چربی مفید موها را کاهش می‌دهد و همچنین رنگ موهای رنگ شده را از بین می‌برد. موها برای شادابی و سلامت به شامپو و شستشوی صحیح در فاصله زمانی مناسب نیاز دارند. اما میزان شامپو زدن نباید بیش از اندازه باشد تا به بافت و چربی مفید مو و کف سر آسیب برساند.
علاوه بر این به یاد داشته باشید که شامپویی که مناسب جنس موهایتان نباشد، ممکن است باعث خشکی یا ریزش شدید موها شود. شامپوی استاندارد به شامپویی می‌گویند که موها را کاملا تمیز کند، اما باعث از بین رفتن چربی مفید موها نشود. در پایان، پیش از شستشوی موها به جنس مویتان توجه کنید. برخی از موها تنها باید دو بار در هفته شسته شوند و برخی دیگر نیاز به شستشوی یک روز در میان دارند.
*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/834501/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

ماجرای عجیب گم شدن حلقه ازدواج

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

علت گرانی شدید قیمت پیاز

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

سیگنال مثبت به بورس تهران

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

دردسر تیک‌تاک

سردار رادان در اجتماع مردم در حمایت از طرح حجاب: عقب‌نشینی نخواهیم کرد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری