پیام ویژه

آخرين مطالب

عوامل موثر در قیمت فرش سجاده ای اقتصادي

عوامل موثر در قیمت فرش سجاده ای
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - خریداران فرش برای سفارش و خرید سجاده نمازی می توانند به دو روش حضوری و اینترنتی از فروشگاه فرش کوروش اقدام نمایند. برای خرید حضوری باید به آدرس نمایندگی فرش در کاشان و تهران و برای خرید اینترنتی نیز به کارخانه فرش کاشان مراجعه کنید. خرید اینترنتی فرش سجاده ای از هدر رفتن زمان و هزینه های اضافه جلوگیری می کند. در خرید حضوری و اینترنتی سجاده فرش شما می توانید کالای مورد نظر را به قیمت ارزان تر از بازار فرش خریداری کنید.

تاریخچه بافت فرش سجاده به کمتر از دو دهه قبل باز می گردد. به دلیل زیبایی و راحتی نصب و حمل این فرش ها، هیئت امنای مساجد و مدارس برای خرید فرش سجاده ای بسیار استقبال کردند. به طوری که امروزه در بیشتر اماکن مذهبی می توان فرش های سجاده را دید. قیمت فرش سجاده ای، به عوامل بسیاری چون کیفیت نخ و الیاف، تعداد شانه و تراکم و متراژ محصول وابسته است. هیئت امنا مساجد و اماکن متبرکه در زمان خرید فرش سجاده ای به کیفیت و قیمت این محصولات توجه ویژه ای دارند، تا با توجه به بودجه خود فرش مسجدی مناسبی را تهیه ‌کنند. در این مطلب عوامل موثر در قیمت فرش سجاده ای را بررسی خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پیام ویژه

فرش سجاده ای
امکان متبرکه و نماز خانه ها برای برگزاری مراسم دینی و خواندن نماز است که متراژ متفاوتی دارند. اما رفت و آمد در این مکان زیاد است و باید فرشی انتخاب شود که کیفیت بالایی داشته و در برابر پاخوری ساییده و پوسیده نشود. از فرش سجاده برای مکان هایی چون مسجد، حسینیه، نمازخانه مدارس و دانشگاه و ادارات، زیارتگاه ها و مراکز مذهبی مختلف استفاده می شود.
تنوع در طرح و رنگ، تراکم و کیفیت بافتِ سجاده فرش سبب شده تا خریداریان در زمان اخرید، دامنه انتخابی زیادی داشته باشند. و باتوجه به فضای و دکوراسیون مسجد و نمازخانه، و... اقدام به خرید فرش محرابی یا فرش تشریفات کنند و فرش سجاده ای موردنظر خود را بدون محدودیت خریداری کنند. کارخانه فرش کاشان یکی از تولید کنندگان فرش های سجاده ای با بهترین کیفیت و قیمت ارزان می باشد. قیمت فرش 12 متری به نسبت همان متراژ فرش سجاده ای بالاتر هست
عوامل موثر در قیمت فرش سجاده ای
عوامل زیادی در قیمت فرش سجاده ای تاثیر دارند، که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کیفیت الیاف و نرخ مورد استفاده
میزان ضخامت فرش سجاده تعداد شانه و تراکم فرش نوع دستگاه بافت فرش میزان آهار و وزن فرش جنس نخ و مواد اولیه موثر در قیمت فرش سجاده

پیام ویژه

یکی از عوامل جنس الیاف مورد استفاده می باشد که در کیفیت بافت و قیمت فرش تاثیر دارد. ازجمله انواع نخ مورد کاربرد در بافت فرش سجاده ای می توان به نخ اکرولیک، نخ نایلون، نخ پود PP ، نخ BCF و نخ پلی استر اشاره کرد. که از این بین، بهترین نخ مورد استفاده در بافت فرش نمازی، نخ 100% اکریلیک می باشد و بعد از آن نخ های پلی استر و نخ BCF بیشتر در بافت فرش سجاده به کار می رود. ارزان ترین نخ و الیاف نیز نخ BCF است.
فرش های سجاده ای کاشان با الیاف اکریلیک تولید می شود که سبب می شود تا نخ خاب فرش بسیار نرم و لطیف باشد. به دلیل رفت و آمد زیاد در مساجد و اماکن متبرکه، فرش های اکرولیک گزینه بسیار خوبی است، چون پاخور بسیار بالایی دارند و سال های زیادی دوام دارند.
تعداد شانه و تراکم موثر در قیمت فرش سجاده ای تمام فرش ها دو ویژگی مشترک دارند که به آن شانه و تراکم گویند. شانه فرش، به تعداد گره های موجود در یک متر از عرض فرش می گویند. و تعداد گره های موجود در یک متر از طول فرش، تراکم فرش نام دارد. افزایش شانه و تراکم در فرش سجاده باعث می شود تا کیفیت، مقاومت و فشردگی فرش افزایش یاید که در نتیجه زیبایی و ظرافت فرش سجاده ای بیشتر می شود. در نتیجه تاثیر مستقیمی در قیمت فرش سجاده خواهد داشت. از جمله فرش های سجاده ای تولید شده و موجود در بازار، می توان به انواع 440 شانه، 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه و 1200 شانه اشاره کرد.
تاثیر دستگاه بافت در قیمت فرش مسجدی از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت فرش سجاده ای، نوع دستگاه بافت فرش است. دستگاه CRT شرکت وندویل بلژیک یکی از بهترین انواع دستگاه های بافت فرش سجاده است. ماشین بافندگی HCP شرکت وندویل بلژیک، هم دستگاه مناسبی برای بافت انواع فرش سجاده ای محرابی، فرش تشریفات و سجاده فرش یکپارچه می باشد.
کیفیت آهار در فرش سجاده ای آهار در فرش نمازی، به دو گروه طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می شود. در آهار طبیعی، از مواد طبیعی ازجمله نشاسته، ترکیب نشاسته و مواد سلولزی استفاده می شود. و در آهار مصنوعی، از موادی چون پلی اکریلات های متنوع، پلی وینیل الکل و انواع کوپلیمر استاپرین استفاده می گردد.
در انوع فرش ها ممکن است قسمتی از فرش که پاخوردگی زیادی دارد، دچار فرسودگی و پارگی شود. که با آهار زدن فرش می توان، تا حدود بسیاری از این فرسایش ممانعت کرد. آهار زدن فرش، پراکندگی پرز فرش مسجدی را هم یکدست می کند. بنابراین، هر قدر کیفیت آهار به کار رفته بهتر باشد، مقامت فرش بیشتر شده و کمتر دچار فرسودگی می شود، بنابراین قیمت فرش سجاده ای نیز بیشتر خواهد شد.
پود فرش موثر در قیمت فرش مسجدی فاکتور دیگری هم در قیمت فرش های سجاده ای موثر است و آن جنس پود فرش است. در پود فرش های سجاده از نخ جوت، پلی استر (فیلامت) و پنبه استفاده می شود. که از میان این ها، ساتفاده از پنبه در پود فرش باعث بالا رفتن کیفیت فرش می شود.
ابعاد و رنگ فرش سجاده متراژ و ابعاد فرش هم تاثیر مستقیمی در قیمت این محصولات دارد. با افزایش ابعاد فرش سجاده ای قیمت آن نیز به همین نسبت بیشتر می شود.
رنگ بندی فرش سجاده ای کاشان هم از عوامل موثر در قیمت این فرش است. هر چه در بافت فرش از تعداد بیشتری رنگ استفاده شود، کیفیت ظاهری فرش نیز بالاتر می شرود که در نتیجه سبب افزایش قیمت آن می گردد.
خرید فرش سجاده ای ارزان

پیام ویژه

کارخانه فرش کاشان تولید کننده انواع فرش سجاده ای باکیفیت بالا می باشد. در بافت این فرش ها از نخ اکریلیک و رنگ بندی متنوع استفاده شده است که سبب شده تا خریداران محصول مورد نظر خود را به راحتی انتخاب و خریداری کنند. فروشگاه اینترنتی فرش کوروش ارائه کننده انواع طرح و رنگ فرش سجاده ای است که شما با توجه به سلیقه و سبک فضای مسجد می توانید به راحتی و در هر ساعتی اقدام به ثبت سفارش نمایید. با مراجعه به وبسایت carpet-kashan.ir می توانید انواع فرش سجاده ای با قیمت ارزان را مشاهده و طرح مورد نظر خود را خریداری کنید.
کلام آخر
خریداران فرش برای سفارش و خرید سجاده نمازی می توانند به دو روش حضوری و اینترنتی از فروشگاه فرش کوروش اقدام نمایند. برای خرید حضوری باید به آدرس نمایندگی فرش در کاشان و تهران و برای خرید اینترنتی نیز به کارخانه فرش کاشان مراجعه کنید. خرید اینترنتی فرش سجاده ای از هدر رفتن زمان و هزینه های اضافه جلوگیری می کند. در خرید حضوری و اینترنتی سجاده فرش شما می توانید کالای مورد نظر را به قیمت ارزان تر از بازار فرش خریداری کنید. برای آگاهی از قیمت فرش کاشان با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.
*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/834592/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رایگان، بیت‌کوین استخراج کنید+جایزه (فرصت محدود)

شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کرد

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

اقدام به خودکشی مرد جوان در متروی تهران

جزییات پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن کارگران

برنامه ماشین‌حساب macOS 15 احتمالاً با قابلیت‌های جدید متحول می‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف: شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات لیست 16 نفره می‌دهد/ تداوم وحدت با جبهه پایداری

دلیل تاکید فراوان رهبری به وحدت چیست؟

مهاجری: وزیر کشور شرایط 1401 را تشدید کرد

بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور رأساً آن را اداره می‌کند

کشف جسد سوخته داخل بشکه اسید

فعلا خبری از نسخه کنسولی Cities: Skylines 2 نخواهد‌ بود

نمایش دلقک

رکورد جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن شکسته شد

ادامه روند کاهشی قیمت انواع سکه؛ دلار به کانال 64 هزار تومان برگشت

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی: دولت کارش التماس به دشمن بود "بگذار نفت صادر کنم"

این بازی پس از 9 سال حتی از GTA V و Call of Duty هم محبوب‌تر شده است

هم میهن گزارش داد: واکنش‌ها به احیای گشت ارشاد

تعمیر تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه با روش‌های نو

آغاز اعزام زائران به حج عمره از سوم اردیبهشت

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران: 2.8 میلیارد دلار ارز در نخستین ماه سال 1403 تامین شد

ممنوعیت تبلیغ کولر گازی، راهکار مقابله با کمبود برق؟

بازی‌های پلی‌استیشن و سگا به آیفون می‌آیند

دادستان کل کشور: پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود

تاریخ انقضای اتهام‌زنی به روحانی؟

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

گوشی‌های تاشو دیگر دست نیافتنی نیستند

سیستان و بلوچستان فراموش شده

آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

پاسخ ضرغامی به بحث گرانی ورودی موزه‌های ایران

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

درگذشت یار محمودها و پایداری

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

اینتل از بزرگ‌ترین کامپیوتر نورومورفیک جهان رونمایی کرد

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

اشتغال بیش از 2 هزار نیروی بومی استان بوشهر در منطقه ویژه پارس

احیای اعتبار خرید آمبولانس دریایی جزیره خارک پس از 10 سال

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با مدیران سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

بامداد بی‌رمق

خودروساز سرشناس به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد

مسخره‌بازی

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

اندروید 15 برنامه‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟