پیام ویژه

آخرين مطالب

احمقانه ترین دعوای یک رئیس جمهور با مرد شماره دو ثروتمند جهان بين الملل

احمقانه ترین دعوای یک رئیس جمهور با مرد شماره دو ثروتمند جهان
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - جف بزوس، بنیانگذار آمازون در واکنش به توییت رئیس جمهور آمریکا که گفته بود با وادار کردن شرکت‌های ثروتمند به پرداخت سهم منصفانه‌شان، تورم می‌تواند مهار شود، جو بایدن را به دادن آدرس غلط در توییتر متهم کرد.

به گزارش جماران به نقل از سى ان ان در میان بسیاری از مبادلات احمقانه، بی‌حس و بی‌حس‌کننده و محرک دستور کار که در هر لحظه در توییتر اتفاق می‌افتد، موردی که بین رئیس‌جمهور ایالات متحده و دومین فرد ثروتمند جهان انجام می‌شود، هم به دلیل کسل‌کننده بودن و هم ساده‌سازی بیش از حد عمدی‌اش برجسته است.
اگر اخیراً از توییتر دور بوده اید، اول از همه: آفرین به شما. در اینجا خلاصه ای کوتاه از اختلاف بین جف بزوس و رئیس جمهور جو بایدن آمده است. روز جمعه، بایدن در توییتی نوشت که راه کاهش تورم این است که "اطمینان حاصل شود که ثروتمندترین شرکت ها سهم خود را پرداخت می کنند."
بزوس، موسس آمازون، یک شرکت ثروتمند، با آن مخالفت کرد. او پاسخ داد و گفت که ارتباط دادن مالیات شرکت ها به تورم "فقط یک جهت گیری نادرست" است.
کاخ سفید عقب نشینى کرد، سپس بزوس دوباره عقب نشینى کرد.
به طور خلاصه، بزوس معتقد است که پرداخت های محرک فدرال باعث تورم شده است. بایدن می گوید که طمع شرکتی مقصر است.
هر دو حق دارند و هر دو به شدت در حال اغراق در مواضع خود هستند.
حقیقت این است که تورم هیچ دلیل واحدی ندارد. آیا نزدیک به 2 تریلیون دلار محرک برای خانواده ها و افراد باعث افزایش تقاضا برای کالاها شده و به تورم بالای 40 ساله ای که در آن زندگی می کنیم کمک کرده است؟ بله.
شاخص قیمت مصرف کننده در اولین ماه کامل ریاست جمهوری بایدن زیر 2 درصد بود. چک های محرک در مارس 2021 به حساب های بانکی وارد شد، زمانی که نرخ تورم سالانه به 2.6٪ افزایش یافت. در ماه آوریل به 4.2 درصد رسید. در ماه می 5 درصد، در اکتبر 6 درصد و اکنون بیش از 8 درصد است.
این یک امتیاز برای تیم بزوس است. (اگرچه شایان ذکر است که بیکاری از 6.2 درصد در زمان روی کار آمدن بایدن به 3.6 درصد در حال حاضر رسید - که همه اینها نشان دهنده بهبود اقتصاد است.)
اما آیا شرکت‌هایی مانند آمازون در سال گذشته از سود بی‌سابقه‌ای برخوردار بودند و همچنان قیمت‌ها را برای مصرف‌کنندگان افزایش می‌دادند تا از حاشیه سود خود محافظت کنند؟ کاملا.
چیزی که نه بایدن و نه بزوس در توییت‌های خود به آن اشاره نمی‌کنند، عوامل بی‌شمار دیگری هستند که در افزایش سرسختانه تورم جهانی مقصر هستند. عواملی مانند تنگناها و کمبودهای زنجیره تامین که به دلیل تعطیلی بی‌سابقه جهانی اقتصاد جهانی دو سال پیش هنوز در حال بررسی هستند.
نیروی دیگری که به نظر نمی رسد مشتاق ذکر آن باشد: مداخله بی سابقه بانک مرکزى آمریکا (فدرال رزرو) در بازارهای مالی که در بهار 2020 آغاز شد. وقتی همه‌گیری در ایالات متحده رخ داد، فدرال رزرو سیل پول آسان را راه انداخت و در عین حال نرخ بهره را به نزدیک صفر کاهش داد تا از فروپاشی اقتصادی جلوگیری کند.
این سیاست که در دولت ترامپ توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو منصوب شده توسط ترامپ، وضع شد، بازارهای سهام را تا سال 2021 به شدت در حال رشد نگه داشت، همانطور که بزوس مطمئناً می داند - آمازون مسلماً بزرگترین ذینفع اقتصاد همه گیر بود، اگرچه سهام آن همراه با سایر سهام فناوری در ماه های اخیر چکش خورده است.
اوه، همچنین یک جنگ زمینی در اروپای شرقی وجود دارد که بازارهای جهانی را متحول می کند و قیمت مواد غذایی و انرژی را از سقف می اندازد. میلیون‌ها نفر در چین تحت قرنطینه شدید قرار گرفته‌اند و تقاضای مصرف‌کننده را کاهش داده و تولید دومین اقتصاد بزرگ جهان را متوقف کرده است. و فقط برای جمع آوری: یک عدم تعادل پیچیده روانشناختی حل نشده در بازار کار باقی مانده است که کسب و کارها را مجبور می کند بیشتر برای دستمزدها و سایر مزایا هزینه کنند.
علی‌رغم اینکه بایدن و بزوس گفته‌اند که اگر شرکت‌ها دست از طمع خود بردارند یا دولت فدرال از خرج کردن این همه پول دست بردارد، تورم همه قابل حل است، هیچ درمان آسانی وجود ندارد.
شایان ذکر است جف بزوس، بنیانگذار آمازون در واکنش به توییت رئیس جمهور آمریکا که گفته بود با وادار کردن شرکت‌های ثروتمند به پرداخت سهم منصفانه‌شان، تورم می‌تواند مهار شود، جو بایدن را به دادن آدرس غلط در توییتر متهم کرد.
این بحث بعدازظهر جمعه با توییت بایدن شروع شد که نوشت: می‌خواهید تورم را پایین بیاورید؟ بیایید مطمئن شویم که پولدار ترین شرکتها سهم منصفانه‌شان را پرداخت می‌کنند.
آمازون که در سال 2021 برای 469 میلیارد دلار درآمد جهانی، 3.7 میلیارد دلار مالیات در آمریکا پرداخت کرد، اغلب برای این که به عنوان یک شرکت بزرگ در مالیاتهای فدرال مشارکت کافی ندارد، هدف انتقاد قرار می‌گیرد. با این حال جف بزوس که دومین مرد ثروتمند جهان است و اغلب به عنوان نماد نابرابری درآمد معرفی می شود، حاضر نشد ساکت بنشیند و برای تورم مورد انتقاد قرار بگیرد.
بزوس در توییتی با اشاره به فعالیت کمیسیون نظارت بر اطلاعات نادرست وزارت امنیت داخلی آمریکا که در آوریل اعلام شد، نوشت: این کمیسیون تازه تاسیس باید این توییت را بررسی کند یا شاید لازم است کمیسیون جدیدی تشکیل شود. بحث درباره افزایش مالیات شرکت‌ها مشکلی ندارد. بحث درباره مهار تورم مهم است. اما وصل کردن آنها بهم دادن آدرس غلط است.
بزوس و آمازون اهداف همیشگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در توییتر بودند و وی تلاش کرده بود گزارشهای تحقیقی مهم واشنگتن پست را که متعلق به بزوس است، به اختلاف شخصی با بزوس ربط دهد.
این نخستین بحث علنی بزوس با بایدن بود و در روزی اتفاق افتاد که بزوس در توییتر کاملا فعال بود و علاوه بر بحث با بایدن درباره تورم، به صحبت با کاربران دیگر توییتر درباره موضوعات دیگر پرداخت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، توییتر از زمانی که ایلان ماسک پیشنهاد خرید این شرکت را ماه گذشته مطرح کرد، به مرکز اخبار تبدیل شده است.
از طرفى دولت آمریکا با یک ضربه کوبنده غیر معمول پاسخ داد که بزوس در تلاش است از ثروت خود محافظت کند و اتحادیه ها را تضعیف کند. نیازی به یک بررسی بزرگ نیست تا متوجه شویم چرا یکی از ثروتمندترین افراد روی زمین با یک برنامه اقتصادی برای طبقه متوسط که برخی از بزرگترین هزینه های خانواده ها را کاهش می دهد، برای مدت طولانی با تورم مبارزه می کند و به مسائل تاریخی می افزاید.
اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت: رئیس جمهور با درخواست از ثروتمندترین مالیات دهندگان و شرکت ها برای پرداخت سهم عادلانه خود، به کاهش کسری بودجه دست می یابد. همچنین جای تعجب نیست که این توییت پس از ملاقات رئیس جمهور با سازمان دهندگان کارگری، از جمله کارمندان آمازون منتشر شده است.
بزوس پاسخ داد که دولت در تلاش است تا بر سیاست های محرکی که تورم را تحریک می کند، تمرکز کند. او در توییتر گفت: آنها به طور قابل درک می‌خواهند موضوع را مخدوش کنند. آنها می‌دانند که تورم بیشترین آسیب را به نیازمندان می‌زند. اما اتحادیه‌ها باعث تورم نمی‌شوند و افراد ثروتمند هم همینطور.
پس از حمله بایدن به آمازون به دلیل پرداخت بسیار کم مالیات های فدرال، به نظر می رسد که با کارگرانی که به دنبال اتحاد برخی از کارمندان این شرکت هستند، جنگ لفظی بین کاخ سفید و یکی از ثروتمندترین مردان جهان تشدید شد. بایدن تحت فشار فزاینده ای برای مهار تورم بوده است که به بالاترین حد در 40 سال گذشته رسیده است و برخی از اقتصاددانان فکر می کنند که افزایش برخی مالیات ها می تواند فشار قیمت ها را در اقتصاد کاهش دهد.
تورم در سطح جهان از زمان همه‌گیری افزایش یافته است، اما برخی از اقتصاددانان جنگ شدید در ایالات متحده را به محرک‌هایی از جمله طرح نجات آمریکایی 1.9 تریلیون دلاری سال گذشته با حمایت بایدن نسبت می‌دهند. بسیاری از اقتصاددانان همچنین فکر می کنند که هزینه ها به اقتصاد ایالات متحده کمک کرد تا از رکود اقتصادی جلوگیری کند.
حدود دو سال پیش هم شرکت آمازون در صفحه توییتر خود به جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که غول فناوری اطلاعات جهان را به عدم پرداخت مالیات کافی براساس میزان سودآوری آن متهم کرده بود، تاخت.
آقای بایدن با انتشار توییتی نوشته بود: «همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام، شرکتی که میلیاردها دلار سود می‌کند، نباید مالیات کمتری نسبت به آتش‌نشانان و معلمان بپردازد.» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سپس آمازون را خطاب قرار داده و افزوده بود: «وقت آن رسیده است که آمازون سهم(مالیات) عادلانه خود را بپردازد.»
در مقابل آمازون یادآور شد که قوانین مالیاتی آمریکا که اکنون در این کشور جاری است، در طول سه دهه‌ای که آقای بایدن در مجلس سنا حضور داشته، توسط کنگره تصویب شده است.
آمازون در پاسخ توییتری خود به آقای بایدن به کنایه نوشت که همان‌طور که باید به عنوان یک سناتور بدانید، کاهش نرخ مالیات‌ بر شرکت‌ها توسط کنگره با هدف تشویق شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری بیشتر در ایالات متحده بوده است. این شرکت با تاکید بر این که یک سنت تعهد مالیاتی خود را نیز می‌پردازد، افزوده است:«ما در حال حاضر 500 هزار کارگر با حداقل دستمزد 15 دلار به ازای هر ساعت کار داریم که در 40 ایالت آمریکا مشغول به کارند. ظاهرا مشکل شما قانون مالیات است و نه آمازون.»
آقای بایدن قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها را از 21 درصد کنونی به 28 درصد افزایش دهد و برای شرکت‌هایی که سود سالانه بیش از 100 میلیون دلار دارند، حداقل نرخ مالیاتی تعیین کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/834993/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دلبری جدید فنلاندی‌ها؛ نوکیا 3210 نسخه 2024 معرفی شد

کنایه آذری جهرمی به خبرگزاری دولت، آمارِ دروغ ، دروغِ آماری

پرداخت یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت

اختیارات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز تمدید شد

رونمایی ردمی پد پرو و پوکو F6 بسیار نزدیک است

ذره‌بین روی بودجه فرهنگی

عرضه بیش از 24 محصول متنوع پالایشگاه آبادان در بورس

بازدید وزیر نفت از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

سامسونگ شرکت هوش مصنوعی پزشکی Sonio را می‌خرد

گریه برای وحدت!

تأمین مالی و ریسک داخلی‌سازی در صنعت پتروشیمی پوشش داده می‌شود

مدیرمسئول همشهری نوشت: بغض وحدت ساز

دعوت دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف از صنعت گاز ایران برای برگزاری کارگاه آموزشی ساخت داخل

فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد

قتل یک مدیر شهرداری تهران با همدستی همسر وی!

کارشناس تلویزیون: زنان خانه دار را فرستادند دنبال درس و مشق تا جمعیت را کاهش دهند!

فاطمه هاشمی: با گفتن دل‌مان می‌سوزد، کار پیش نمی‌رود

بحران‌طلبی یک جریان سیاسی در زنگ حساب

برنامه‌ریزی برای بومی‌سازی اهم لایسنس‌های صنعت پتروشیمی تا 7 سال آینده

آتش‌سوزی عظیم در یک کارخانه جایگاه شارژ در شمال ایتالیا

بارش تگرگ در اردبیل

خودروسازان چینی ارز دولتی را بلعیده‌اند!

سامسونگ بزرگ‌ترین برند مانیتورهای OLED در جهان شد

ریاست یا رقابت در 1404؟

امنیت درون‌زا و توسعه ایران

مدیرعامل پالایشگاه آبادان از تحریریه رسانه‌های روابط عمومی وزارت نفت بازدید کرد

سامانه طرح جامع هوشمند تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی رونمایی شد

آیین گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

نیاز به جذب سرمایه‌گذاری هنگفت در فناوری کربن‌زدایی داریم

خالق ChatGPT ابزاری برای شناسایی تصاویر هوش مصنوعی منتشر می‌کند

بغض رئیس ترکید

سرقت 3 میلیاردی توسط زوج سارق

درخواست ابطال افزایش 35 درصدی حقوق کارگران به دیوان عدالت اداری

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو 2024 با پردازنده نسل جدید اینتل از راه رسید

ارسال پست در تردز ازطریق اینستاگرام به‌صورت آزمایشی امکان‌پذیر شد

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

گوش شنوای وزیر نفت در بازدید از غرفه‌های شرکت‌های داخلی

تسریع در روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت

گزارشی از وضعیت بازار اجاره بهای مسکن؛ اجاره بها، رهای رها !

هشدار درباره تهدید ظرفیت صادرات نفت ایران به دلیل مصرف بالای سوخت خودروها

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

هفت پله قرمز بورس؛ پیش‌بینی کارشناسان از بازار کم‌رونق در سال جاری

بازی/ Mr Meat: Horror Escape Room؛ قهرمان خانه ترسناک شوید

اولین تیزر هوم‌لندر برای مورتال کامبت 1 منتشر شد

سامسونگ برای تولید انبوه تراشه 3 نانومتری اگزینوس خود آماده می‌شود

شرکت ملی گاز و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت قرارداد همکاری امضا کردند

وزیر نفت درگذشت معاون پیشین حقوقی و مجلس وزارت نفت را تسلیت گفت

صنعت نفت ایران به مرحله تازه‌ای از توانمندی دست یافته است