پیام ویژه

آخرين مطالب

ایرانی‌ها اردیبهشت ماه در گوگل بیشتر به دنبال چه چیزی بودند؟ خواندنی ها

ایرانی‌ها اردیبهشت ماه در گوگل بیشتر به دنبال چه چیزی بودند؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - دیجیاتو / بررسی کلمات و عبارات بیشتر سرچ شده در گوگل نشان می‌دهد سامانه یکپارچه فروش خودرو در صدر جستجوی ایرانی‌ها طی اردیبهشت ماه بوده است. طی چند سال اخیر، عرضه اندک خودرو از سوی خودروسازان و تفاوت قیمت کارخانه با بازار باعث شده تا بر عطش مردم جهت ماشین‌دار شدن یا کسب سود افزوده شود. روز معلم، عید فطر و یارانه نیز از دیگر موضوعاتی هستند که ایرانی‌ها با جستجوی آن‌ها در گوگل، به دنبال مطالبی درباره این موارد بوده‌اند.
سرویس گوگل ترندز میزان جستجوی کلمات و عبارات مختلف در گوگل را گزارش می‌کند. این سرویس پرجستجوها را به دو حالت نمایش می‌دهد؛ «موضوعات و کلماتی که روند رو به رشد طی بازه زمانی مشخص شده داشته‌اند» و «عباراتی که مجموع تعداد جستجوهایشان در بازه زمانی خاص بالا بوده است».
از همین رو ما نیز عبارات پر سرچ گوگل در اردیبهشت 1401 را در دو دسته «رو به رشد» و «پرجستجوترین‌‎ها» بیان می‌کنیم.
لازم به یادآوری است که آمارهای گوگل ترندز احتمالا براساس آی پی کاربران است و کوکی‌ها تاثیری در شناسایی منطقه افراد ندارند؛ از همین رو عباراتی که ایرانی‌ها با VPN در گوگل جستجو می‌کنند، جزو این آمار اعلامی قرار نمی‌گیرد.
کلمات پر سرچ گوگل در اردیبهشت 1401
از تکراری بودن برخی کلمات در این فهرست تعجب نکنید. پرجستجوترین‌ها معمولا تک کلمه‌هایی هستند که با سایر عبارات ترکیب شده اما چون بارها در موتور جستجو گوگل تکرار شده‌اند، در این فهرست به تنهایی نمایش داده می‌شوند. به طور مثال تک عبارت «آهنگ» پر سرچ ترین کلمه طی اردیبهشت 1401 بوده است که به علت جستجو آهنگ‌های جدید «خسته‌ام» از «بهنام بانی»، متنی از آهنگ «دست بکش رو سرم» از «مجید رضوی»، آهنگ لری «بسم الله چویلی» و... جزو پرسرچ‌ها قرار گرفته است.
آهنگ، فیلم، عکس، بازی، ایران خودرو، دیوار، ماشین، کارتون،طلا و واتساپ، 10 کلمه‌ای هستند که طی ماه گذشته، بیش از سایر کلمات در گوگل جستجو شده‌اند.
عبارت‌هایی که جستجویشان در اردیبهشت رشد داشته است
اما اگر کلی‌گویی جستجوهای گوگل را کنار بگذاریم، بخش «رشد در جستجو» اطلاعات بهتری را برای مقایسه رفتار کاربران ایرانی در اختیارمان قرار می‌دهد.
سامانه یکپارچه خودرو: براساس اعلام گوگل ترندز، پرتکرارترین عبارتی بوده است که کاربران ایرانی طی ماه گذشته آن را در گوگل جستجو کرده‌اند. «سامانه یکپارچه تخصیص خودرو» و آدرس اینترنتی سامانه از دیگر عبارات مرتبط بوده‌اند.
اواخر اردیبهشت ماه بود که پس از اصرارهای وزارت صمت، سامانه فروش یکپارچه خودرو راه‌اندازی شد و خودروسازان بخش خصوصی و دولتی موظف شدند تا محصولات خود را از طریق این سامانه راهی بازار کنند. این سامانه در روزهای ابتدایی راه‌اندازی آن به علت هجوم کاربران، بارها با اختلال رو به رو شده و از دسترس خارج شد.
چند سالی است که ایرانی‌ها برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا، برای خرید خودرو بایستی صف کشیده و در قرعه‌کشی ثبت نام کنند. اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه نیز باعث شده تا بسیاری افراد به فکر سوداگری افتاده و بر تعداد صف‌نشینان افزوده‌اند.
روز معلم: 12 اردیبهشت ماه و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری به عنوان روز معلم نام‌گذاری شده است. مردم نیز همچون سایر مناسبت‌ها، با جستجو این عبارت و ترکیب آن با سایر کلمات دیگر به دنبال متن، عکس، شعر و مواردی از این قبیل جهت تبریک روز معلم بوده‌اند. روز معلمی که البته امسال، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بوده و مدتی است شاهد اعتراض فعالین این قشر به شرایط پیش آمده هستیم.
رضا رویگری: بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون است. او نزدیک به یک دهه است که هر سال با سریال مختارنامه، میهمان مردم در یکی از شبکه‌های تلویزیون می‌شود. انتشار ویدئویی از رویگری که در خانه‌ سالمندان رها شده با واکنش مردم و چهره‌های مختلف همراه شد.

پیام ویژه


کاربران نیز با جستجوی موضوعاتی مرتبط با او مثل همسر، فرزند و... سعی در کسب اطلاعات بیشتر درباره این چهره داشتند.
یارانه: جراحی اقتصادی دولت که تا حدودی ناگهانی نیز بود، اثرات منفی بسیاری در افکار عمومی داشته است. دولت به تازگی تصمیم گرفته تا استفاده از کالابرگ را بار دیگر اما این بار به صورت الکترونیکی در کشور به جریان بیندازد. با توجه به آزادسازی قیمت برخی از کالاهای سبد خانوار مثل روغن، مرغ و تخم مرغ و افزایش قیمت آرد آزاد، با اعلام رئیس جمهور یارانه چند برابری به دهک‌های مختلف تعلق گرفت.
این افزایش یارانه و عدم اختصاص به برخی باعث شد تا افراد با جستجو در گوگل، درباره میزان و زمان استفاده از آن جستجو کنند. عده‌ای نیز به دنبال راهی جهت اعتراض به قطع یارانه‌شان بودند از همین رو «یارانه معیشتی» و ثبت نام از پر سرچ های گوگل در اردیبهشت ماه بود.
عید فطر: اولین روز شوال، عید فطر مسلمانان جهان است که در تقویم رسمی ایران به مدت 2 روز تعطیل است. اما امسال این روز با واکنش‌های توییتری بسیاری همراه شد چرا که هلال اول ماه شوال براساس آنچه که در تقویم پیش‌بینی شده رویت نشد و دو روز تعطیلی رسمی جا به جا شد. همین امر باعث نارضایتی و انتقادات بسیاری از شاغلین و مدیران کسب‌وکارها شد. اما ایرانی‌ها در گوگل به دنبال یافتن کلیپ، متن و عکس برای تبریک این روز بودند.
نادر طالب‌زاده: از چهره‌های رسانه‌ای اصولگرا بود که علاوه بر فیلمسازی، مجری‌گری در تلویزیون و تهیه‌کنندگی، سمت‌های دیگری نیز بر عهده داشت. او 9 اردیبهشت ماه امسال درگذشت و خبر فوت و خاکسپاری او پوشش رسانه‌ای زیادی بالاخص در صدا و سیما داشت. شهرداری تهران نیز بنرهایی از او در شهر به نمایش گذاشت.
همین امر سبب شد تا نام طالب زاده بارها در گوگل جستجو شده و افراد به دنبال عکس، بیوگرافی و علت مرگ وی باشند.
سلام فرمانده: اگرچه پخش نماهنگ سلام فرمانده به ماه‌های گذشته باز می‌گردد اما با بازگشایی مدارس و بهبود شرایط کرونایی این شعر و آهنگ بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است. مخاطب سلام فرمانده، نوجوانان هستند و طی یک هفته گذشته اجتماعاتی در مشهد، تهران و سایر شهرها برای بازخوانی این سرود برگزار شده یا خواهد شد.
ضمن خدمت فرهنگیان: سامانه جامع ضمن خدمت فرهنگیان (ltms) خدمات مختلفی را در زمینه یادگیری و آموزش فرهنگیان ارائه می‌کند. به نظر می‌رسد با توجه به سخت بودن آدرس اینترتی این سامانه، فرهنگیان جستجوی این سامانه در گوگل را به تایپ آدرس اینترنتی ترجیح می‌دهند، از همین رو در بخش پر سرچ گوگل اردیبهشت ماه هم قرار گرفته است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/835008/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند