پیام ویژه

آخرين مطالب

امیرعبداللهیان: هیچ گونه مطالبات فرابرجامی نداریم/ وزیر خارجه قطر: خواستار احیای برجام هستیم سياسي

امیرعبداللهیان: هیچ گونه مطالبات فرابرجامی نداریم/ وزیر خارجه قطر: خواستار احیای برجام هستیم
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - وزیر خارجه کشورمان برخلاف برخی ادعاهای رسانه‌ای طرف آمریکایی، ما هیچگونه مطالبه زیاده خواهانه و فرابرجامی مورد ادعای آمریکا را نداریم.
به گزارش مشرق ، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در جمع خبرنگاران حضور یافت.
مشکلی برای اقامت طولانی مدت تجار ایرانی در قطر وجود ندارد
در ابتدای این نشست وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در حوزه مناسبات دوجانبه قبل از هر چیز مراتب قدردانی خود را از عبدالرحمن آل ثانی به دلیل هماهنگی‌های خوب روز گذشته بین مقامات ورزشی کشور ما با مقامات ذیربط برگزارکننده مسابقات جام جهانی فوتبال در جام جهانی قطر اعلام می‌کنم.
وی بیان کرد: خوشبختانه توانستیم از زمان دیدار رؤسای دو کشور، کارگروه‌هایی را فعال کنیم و برخی از هماهنگی‌های ضروری که هم برای تسهیل ورزشکاران و فوتبالیست‌های ما و هم برای مشارکت طرفداران تیم ملی در مسابقات جام جهانی در قطر لازم بود که انجام شود تا شب گذشته پیگیری شده و به نتایجی خوب و رضایت بخشی در سایه همکاری موجود میان مقامات فنی دو کشور رسیدیم.
امیر عبداللهیان ادامه داد: برخی از تجار ما در گذشته با مشکل اقامت طولانی‌مدت در دوحه مواجه بودند که این مساله در جریان سفر روسای جمهور دو کشور در دستور کار قرار داشت. خوشبختانه در گفت‌وگوهای روز جاری ما از زبان وزیر امور خارجه دولت قطر این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که از این به بعد مشکلی برای اقامت طولانی مدت تجار ایرانی در کشور دوست و همسایه قطر نخواهد بود.
وی افزود: همچنین در زمینه تسهیل حمل و نقل و تسهیل مشکلاتی که به دلیل شرایط کرونایی برخی از لنج‌داران ایرانی با آن مواجه بودند گفت‌وگو کردیم و امیدوار هستیم در آینده نزدیک شاهد رفع این مشکلات و مباحثی که نگرانی‌هایی را در مسیر افزایش حجم تبادل تجاری ایجاد کرده و یا همکاری‌های استان‌های ما با دولت قطر تحت تاثیر آن قرار گرفته است، باشیم و همکاری‌ها در سطح بهتری به پیش برود.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: من از حسن میزبانی دولت قطر برای گفتگو های ایران و نماینده اتحادیه اروپا و گفتگو های سه جانبه غیر مستقیم در دوحه تشکر می‌کنم از تلاش های سازنده امیر قطر برای تسهیل گفتگو ها تشکر می کنم.
وزیر امور خارجه عنوان کرد:‌ ما درخصوص لزوم تقویت ساز و کارهای منطقه‌ای و همکاری‌های درون‌منطقه‌ای گفت‌وگوهای مثبتی داشتیم. قطر همواره در حوزه گفت‌وگو و همکاری‌های هرچه بیشتر منطقه‌ای نقش مثبتی را ایفا کرده است و در زمینه تقویت گفت‌وگوهای منطقه، گام‌های موثری را برداشته است. این مسیر همچنان از سوی دوستان و برادرانمان در قطر و سایر کشورهای منطقه پیگیری می‌شود.
امیرعبداللهیان اضافه کرد: همچنین قدردانی می‌کنم از حسن استقبال و حسن میزبانی دولت قطر برای گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران و نماینده اتحادیه اروپا و گفت‌وگوهای سه‌جانبه غیرمستقیمی که هفته گذشته در دوحه انجام شد. هماهنگی‌های خوب و نقش سازنده و تلاش‌های، امیر قطر و وزیر امور خارجه برای تسهیل و پیشرفت گفتگو ها قابل توجه بود و در مسیر بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان گام‌های مثبت و سازنده‌ای را همواره از طرف دوستانمان در دولت قطر شاهد هستیم.
وی بیان کرد: ایران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار مصمم است برخلاف برخی ادعاهای رسانه‌ای طرف آمریکایی ما هیچگونه مطالبه زیاده‌خواهانه‌ای نداریم، هیچ‌گونه مطالبه فرابرجامی مورد ادعای آمریکا را نداریم.مطالبات ما کاملاً در چارچوب توافق سال 2015 است.
وزیر امور خارجه گفت: اگر در حوزه‌ای طرف آمریکایی احساس می‌کند موضوعی فرابرجامی است ما در درون گفت‌وگوها به طرف آمریکایی تاکید کرده‌ایم براساس آنچه که در ماه‌های گذشته در مذاکرات وین رخ داد، بارها طرف‌های غربی اعلام کردند«هر آنچه را که مانع نفع اقتصادی ایران از برجام بشود را از میان بر خواهند داشت.»
امیرعبداللهیان افزود: ما در گفت‌وگوهای اخیر در دوحه یک موضوع اساسی که بر آن تمرکز کردیم بحث تضمین موثر از سوی آمریکا در حوزه هر آن چیزی است که بخواهد نفع کامل اقتصادی ایران از برجام را تحت تاثیر قرار دهد.
وی ادامه داد: بنابراین خواسته و مطالبه ما زیاده‌خواهانه نیست اما در مسیر اخذ تضمین‌ها هستیم ، آمریکا باید متعهد باشد که جمهوری اسلامی ایران از مزایای کامل توافق سال 2015 برخوردار خواهد شد.این چیزی است که تاکنون طرف آمریکایی نتوانسته ما را نسبت به تحقق آن مطمئن کند.
وزیر امور خارجه گفت: بار دیگر تاکید می کنم ما حسن نیت داریم، ما اهل مذاکره منطقی هستیم و در این مسیر جدی هستیم. یکبار دیگر از میزبانی، حسن هماهنگی و تلاش‌های سازنده مقامات کشور دوست و برادر قطر در این مسیر قدردانی می‌کنم.
وزیرامو خارجه قطر: گفتگو بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌تواند نتایج مثبتی برای منطقه داشته باشد
در ادامه محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در جمع خبرنگاران گفت:مهم است که همه طرف ها و شرکا در کشورهای همسایه تلاش های سازنده داشته باشند برای موفقیت‌های هسته‌ای و راه اندازی گفت‌وگوهای منطقه‌ای از ایران برای اعتمادی که به قطر داشت، تشکر می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ما از گفتگوهای منطقه‌ای حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: ما همیشه تلاش می کنیم از این گفتگوها برای رسیدن به توافق که نگرانی همه طرف ها را از بین ببرد،حمایت کنیم و زمینه بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات را فراهم کنیم.
وزیر امور خارجه قطر تصریح کرد: گفتگوهایی که بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار می‌شود ،می‌تواند نتایج مثبتی برای ما داشته باشد،روابط شکوفا بین کشورهای منطقه می‌تواند به نفع ملت‌ها باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که ایرانی ها بتوانند با خوبی در قطر به تشویق تیم ملی کشورشان بپردازند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/843396/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس