پیام ویژه

آخرين مطالب

تلاش های ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آینده بين الملل

تلاش های ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آینده
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - دونالد ترامپ قبل از اینکه واشنگتن را با شرمندگی در 20 ژانویه 2021 ترک کند، قول داد: "ما به نوعی باز خواهیم گشت." در این مورد، حداقل، او صادق بود.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور هرگز واقعاً از بین نرفت زیرا تأثیر بد او باقی مانده است و انتخاب او همچنان در حال تشدید است و اکثر قانون‌گذاران جمهوری‌خواه هنوز از کیش شخصیت او می‌ترسند. و در روز سه‌شنبه، ترامپ برای اولین بار از زمانی که از شهری که به دلیل تلاش برای کودتا آسیب دیده بود و برای بازدارندگی شورشیان خود حلقه‌ای از جنس پولادین درآورده بود، بیرون رفت.
در حالی که او از توییتر تبعید شده است و در کاخ خود در مار-آ-لاگو در حال غم و اندوه بوده است، واشنگتن تقریباً هر روز از زمانی که او را ترک کرده است، با میراث خود مبارزه کرده است. آستانه دیداری که همچنان تهدید پر جنب و جوش ترامپ برای دموکراسی را در بر می گیرد، در حالی که او کمپین 2024 را راه اندازی می کند، تفاوتی نداشت.
افشاگری‌ها در روز دوشنبه مبنی بر شهادت دستیار ارشد مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق به هیئت منصفه فدرال، اولین نگاه احتمالی از تحقیقات وزارت دادگستری در مورد رویدادهای مربوط به شورش 6 ژانویه 2021 را ارائه کرد.
کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که در مورد این حمله تحقیق می‌کند، شواهد نکبت‌بار جدیدی مبنی بر بی‌توجهی ترامپ از وظایفش در حالی که اوباش او قلعه دموکراتیک آمریکا را غارت کردند، منتشر کرد. و پرزیدنت جو بایدن، تحقیرآمیزترین انتقاد خود را نسبت به سلف خود درباره «جهنم قرون وسطایی» که ترامپ از آن بازدید کرد، علیه افسران پلیسی که با آشوبگران «آمریکا دوباره بزرگ» او در ساختمان کنگره آمریکا مبارزه کردند، انجام داد.
تنها اکنون، پس از تابستانی از جلسات استماع تلویزیونی پرفروش از سوی کمیته منتخب مجلس نمایندگان، ابعاد کامل تخلفات سیاسی ترامپ مشخص شده است. و چهل و پنجمین رئیس‌جمهور در حال لوس کردن بیشتر است. او به عنوان یک فرمانده بازنشسته که مدعی عضویت در انحصاری "باشگاه رئیس جمهور" است، برای یک دیدار تشریفاتی به واشنگتن باز نمی گردد. این یکی از برادرانی است که ترامپ هرگز نمی خواهد به آن بپیوندد. و به هر حال از او استقبال نمی شود. رئیس جمهور 76 ساله سابق در عوض در مسیر بازگشت است. او در نشست دستور کار اول آمریکا سخنرانی خواهد کرد، گردهمایی از دستیاران و مقامات سابق دولت او که در تلاش برای تحمیل یک چارچوب سیاست منسجم بر هرج و مرج ترامپیسم هستند.
میلیون ها آمریکایی در سال 2016 به ترامپ رای دادند، زیرا آنها آنچه را که نخبگان سیاسی دور افتاده و معاملات تجاری جهانی می دانستند که به قیمت شغل آنها تمام می شد را رد کردند و او را به عنوان ضامن فرهنگ عمدتا سفیدپوست و محافظه کار آمریکایی می دیدند که آنها می دیدند که توسط تغییرات اجتماعی سریع و سریع تهدید می شود. - تنوع بخشیدن به ملت با این حال، ریاست‌جمهوری ترامپ و نحوه ترک آن، سؤالی را مطرح می‌کند که فراتر از مبارزات ایدئولوژیک مشروعی است که آمریکایی‌ها را مدت‌ها متفرق کرده است: یک نامزد بالقوه ریاست‌جمهوری که مایل بود دموکراسی آمریکایی را برای ماندن در قدرت از بین ببرد، چه پیامدهایی برای ملت دارد. و برای درهم شکستن اراده اکثریت رای دهندگانی که می خواستند او برود؟ علاوه بر این، ترامپ استفاده از خشونت را برای حل مناقشات سیاسی و تلاش برای اعمال اراده یک اقلیت مشروع دانست - اقدامی برخلاف روح تجربه سیاسی آمریکا که بیش از دو قرن قدمت دارد. به همین دلیل است که چشم انداز کمپین جدید ترامپ برای کاخ سفید با چنین جریان پنهان شدیدی همراه است.
ترامپ همچنان بر واشنگتن تسلط دارد
ظاهراً، ظاهر روز سه‌شنبه به ترامپ این فرصت را می‌دهد تا برنامه‌ای برای سیاست‌گذاری کمپین را آغاز کند که منابع به سی‌ان‌ان گفته‌اند که او ناامید است هر روز راه‌اندازی کند، حتی اگر حزب جمهوری‌خواه ترجیح می‌دهد تا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای منتظر بماند. اما اگر تجربه اخیر راهنما باشد، سخنان ترامپ با دروغگویی و خود وسواسی او در مورد شکستش در برابر بایدن در سال 2020 پیشی خواهد گرفت. در آستانه بازگشت بایدن، و حتی در حالی که کاخ سفید در تلاش برای عقب نشینی از این ایده که ایالات متحده در حال فرورفتن به رکود است، ترامپ در مرکز رویدادهای بزرگ در واشنگتن قرار داشت که ممکن است همچنان او را در معرض انتقاد قانونی قرار دهد.
روز دوشنبه مشخص شد که مارک شورت، رئیس سابق دفتر پنس، به هیئت منصفه فدرال که در مورد آنچه در 6 ژانویه 2021 رخ داده است، شهادت داد. پنس عصر دوشنبه به ارین برنت خبرنگار سی ان ان تأیید کرد که تحت احضاریه صحبت کرده است، اما گفت که نمی تواند این کار را انجام دهد. با استناد به مشاوره حقوقی بیشتر بگویید. نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال روز دوشنبه گزارش دادند که دومین دستیار ارشد سابق پنس، گرگ جیکوب، در این تحقیق احضار شد و در مقابل هیئت منصفه فدرال شهادت داد.
افشای اینکه مقامات ارشد سابق کاخ سفید به هیئت منصفه رفتند، این احتمال را افزایش داد که تحقیقات گسترده ای در وزارت دادگستری در حال انجام است که قبلاً قابل مشاهده نبوده است - اتفاقی که می تواند بسیار مهم باشد. از سوی دیگر، کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه شواهد و شواهد جدیدی را منتشر کرد که نشان می‌داد ترامپ یک روز پس از حمله شورشیان در ساختمان کنگره حاضر به محکوم کردن اجباری آشوب‌گران نیست. رئیس جمهور وقت، که بعداً دخترش ایوانکا، دست خطش را با سوگند شناسایی کرد، در یک سخنرانی اشارات به مجرمانی را که مستحق زندان بودند و نماینده او نبودند، حذف کرد.
بایدن - که میراث سیاسی اش بر محدود کردن ترامپ به یک دوره توپ ویرانگر در سال 2020 استوار است و ممکن است به توانایی او برای شکست دوباره او بستگی داشته باشد - یک بار سعی کرد ترامپ را نادیده بگیرد. در حالی که تلاش می کرد کشور را به پیش ببرد و آن را گرد هم آورد، از سلف خود به عنوان "مرد دیگر" یاد کرد. اما در آستانه بازگشت ترامپ به واشنگتن، بایدن یکی از شدیدترین حملات خود را علیه سلف خود انجام داد که ناشی از شواهد وحشتناک جمع آوری شده توسط کمیته مجلس نمایندگان بود. رئیس جمهور نسبت به ترامپ شخصی، تحقیرآمیز و مستقیم بود.
ما دیدیم که چه اتفاقی افتاد: پلیس کاپیتول، پلیس متروپولیتن دی سی، دیگر سازمان های مجری قانون در مقابل چشمان ما مورد حمله و حمله قرار گرفتند. نیزه شده. اسپری شد. پا به پا شد. وحشیانه. بایدن در سخنانی مجازی در کنفرانس افسران مجری قانون سیاه پوست در فلوریدا گفت: جان ها از دست رفتند.
بایدن گفت و به مدت سه ساعت، رئیس جمهور شکست خورده سابق ایالات متحده همه اتفاقات را در حالی که در اتاق ناهار خوری خصوصی در کنار دفتر بیضی نشسته بود، تماشا کرد و افسران پلیس در ساختمان کنگره ایالات متحده را موضوع "قرون وسطایی" توصیف کرد. جهنم به مدت سه ساعت، که در خون می چکد، در محاصره قتل عام». بایدن با ستایش از افسران مجری قانون برای نجات دموکراسی آمریکا گفت: «رو در رو با اوباش دیوانه‌ای که دروغ‌های رئیس‌جمهور شکست‌خورده را باور می‌کردند، پلیس آن روز قهرمان بود. دونالد ترامپ شجاعت عمل را نداشت.
اظهارات رئیس‌جمهور بسیار شبیه پیش‌نمایش یک کمپین احتمالی علیه ترامپ بود، در صورتی که رئیس‌جمهور سابق با نامزدی و کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه و اگر رئیس‌جمهور فعلی به قول خود برای نامزدی مجدد عمل کند.
ترامپ در مورد محبوبیت خود با پرسش هایی مواجه است
در حالی که او همچنان در میان رای دهندگان پایه محافظه‌کار محبوبیت زیادی دارد و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او داغ‌ترین چشم‌انداز در اولین غوغای انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در سال 2024 است، ترامپ با پرسش‌هایی درباره قدرت سیاسی‌اش وارد واشنگتن می‌شود. در حالی که بسیاری از رای دهندگان جمهوری خواه از تابستان استماع کمیته منتخب مجلس نمایندگان خارج شده اند، افشاگری های مربوط به رفتار او به سختی می تواند به جایگاه او در میان مخاطبان عمومی انتخابات کمک کند، با توجه به مشکلات موجود او با رای دهندگان حومه شهر.
همچنین نشانه هایی از چالش های آزمایشی و در عین حال مهم برای ترامپ وجود دارد. پنس که روز جمعه یک رویداد سیاسی دوئل با رئیس سابق خود در آریزونا برگزار کرد، قرار بود دوشنبه شب در واشنگتن سخنرانی کند اما به دلیل هوای طوفانی پرواز او به تعویق افتاد. معاون سابق رئیس‌جمهور قصد داشت تمایز روشنی بین سخنان ترامپ در مورد دروغ‌هایش درباره انتخابات گذشته و تحول جنبش محافظه‌کار در بنیاد هریتیج قائل شود.
برخی از افراد ممکن است تصمیم بگیرند که بر گذشته تمرکز کنند. اما من معتقدم محافظه کاران باید روی آینده تمرکز کنند. معاون رئیس جمهور سابق با خودداری از رد کردن سوگندش به قانون اساسی و نادیده گرفتن درخواست های ترامپ برای جلوگیری از تایید پیروزی بایدن به جایگاه خود نزد وفادارترین رای دهندگان ترامپ لطمه زد - اقدامی که او قدرت انجام آن را نداشت. و نظرسنجی ها نشان می دهد که پنس در صورت کاندیداتوری، شانس زیادی برای نامزدی جمهوری خواهان در سال 2024 دارد.
اما تسریع کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2024 توسط ترامپ، که در خط مقدم سخنرانی او در روز سه شنبه خواهد بود، یک آزمایش اولیه را برای اینکه حزب می خواهد به کجا برود، وادار می کند. و دیگر نامزدهای بالقوه، نه فقط پنس، باید تصمیم بگیرند که آیا شجاعت ایستادگی در برابر رئیس جمهور سابق و مقابله با روند جمهوری خواهانی را دارند که همیشه افراط گرایی او را توجیه کرده یا از او حمایت می کنند.
شایان ذکر است: به گفته ناظران آن‌چه ترامپ را به اعلام پیش‌هنگام نامزدی خود برای انتخابات 2024 و آن‌هم پیش از انتخابات کنگره در ماه نوامبر سال جاری ترغیب کرده، افت شدید محبوبیت بایدن، رئیس جمهوری دموکرات است که طبق نظرسنجی‌ها آینده‌ انتخابات پیش‌رو را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد
روزنامه «نیویورک پست» شنبه 11 تیر نوشت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در حال بررسی حضور زودهنگام در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2024 است، شاید حتی قبل از انتخابات میان دوره‌ای که در ماه نوامبر امسال برگزار خواهد شد.»
این روزنامه به نقل از یک منبع نزدیک به ترامپ گفت: «مذاکراتی درباره شروع زودهنگام این کارزار وجود دارد و عده‌ای در حال برنامه‌ریزی هستند». این منبع اظهار کرد: «هیچ جزئیات خاصی وجود ندارد، اما افراد در حال آماده شدن هستند» و افزود: «آنها در حال زمینه‌سازی هستند.»
این منبع آگاه به «نیویورک‌ پست» گفت که «احتمالاً» ترامپ پیش از ماه نوامبر آینده کاندیداتوری خود را اعلام کند.
همزمان روزنامه «نیویورک‌ تایمز» و شبکه «سی‌ان‌ان» نیز گزارش دادند که ترامپ در نظر دارد نامزدی احتمالی خود را به طور پیش‌هنگام در روند انتخابات 2024 آغاز کند.
نیویورک تایمز نوشت تیم دونالد ترامپ از هم‌اکنون و پیش از اعلام نامزدی احتمالی او، مشغول استخدام نیرو برای ستاد انتخاباتی او هستند.
شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا نیز گزارش داد که اعلام کاندیداتوری دونالد ترامپ ممکن است بزودی در همین ماه صورت بگیرد.
ماه گذشته ترامپ در گفت‌وگو با نشریه «نیویورکر» ضمن اشاره به احتمال شرکت در رقابت‌های ریاست جمهوری، گفت که «خیلی به تصمیم‌گیری نزدیک شده است».
او همچنین مدعی شد که در رقابت‌های مقدماتی درون حزب جمهوری‌خواه که احتمالا بین او و «ران دی‌سانتیس»، فرماندار فلوریدا و یکی از رقبای بالقوه ترامپ صورت می‌گیرد، برنده خواهد شد.
خبر اعلام زودهنگام کاندیداتوری ترامپ در حالی منتشر می‌شود که همزمان «کمیته ششم ژانویه» که مسئولیت تحقیقات درباره حادثه حمله به کنگره آمریکا در ژانویه 2020 را به‌عهده دارد، اتهاماتی را به شخص او نسبت داده است.
اگر اتهامات کمیته ششم ژانویه توسط وزارت دادگستری پیگیری شده و دادگاه دونالد ترامپ را محکوم کند، آینده او برای تصدی ریاست‌ جمهوری به خطر خواهد افتاد. با این حال ناظران بر این باورند که اتهامات وارده، فاقد مستندات کافی حقوقی بوده، و وزارت دادگستری نمی‌تواند آن‌ها را به‌عنوان اسناد معتبر به دادگاه ارائه کند.
ناظران آمریکایی می‌گویند، از جمله دلایلی که ترامپ را احتمالا به اعلام پیش‌هنگام نامزدی خود برای انتخابات 2024 و آن‌هم پیش از انتخابات کنگره در ماه نوامبر سال جاری ترغیب کرده، افت شدید محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهوری دموکرات کنونی آمریکا در نظرسنجی‌ها است که آینده‌ انتخابات پیش‌رو را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به کاهش چشم‌اندازهای موفقیت «دونالد ترامپ» در مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری 2024، پس از افشاگری‌های اخیر علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جلسات استماع کنگره و ظهور بی‌سروصدای یک رقیب جدی برای او پرداخته است.
روزنامه گاردین با اشاره به افشاگری‌های اخیر یکی از وفاداران سابق ترامپ علیه او در جلسه استماع کنگره برای تحقیق درباره حمله به ساختمان کنگره آمریکا در روز 6 ژانویه 2021 می‌نویسد: «او قدرتمندترین مرد جهان و دارنده کدهای هسته‌ای آمریکا بود، اما مثل کودکی مجنون رفتار کرد که قشقرق به‌راه می‌انداخت و غذا را به‌سمت دیوار پرت می‌کرد.»
گاردین نوشته است این روایت کمیک ـ تراژیک چیزی است که در جلسه استماع هفته پیش کنگره درباره ترامپ گفته شد و حتی سرسخت‌ترین طرفداران او را به حیرت واداشت و باعث شد که آنها درباره تمام شدن دوران او در آمریکا شروع به گمانه‌زنی کنند.
طبق نوشته این روزنامه در حالی که رأی‌دهندگان محافظه‌کار به‌دنبال جایگزینی برای ترامپ در انتخابات 2024 هستند به‌نظر می‌رسد «ران دی‌سانتیس» فرماندار سابق ایالت فلوریدا کارزاری مخفیانه را برای انتخابات درون‌حزبی و ربودن گوی سبقت از ترامپ آغاز کرده است.
گاردین نوشته است عملکرد دی‌سانتیس به‌گونه‌ای بوده است که انگار ترامپی وجود نداشته است، زیرا او گوی سبقت را هم از نظر چشم‌اندازهای پیروزی و هم از نظر جذب حامیان مالی از رئیس‌جمهور سابق ربوده است.
تحلیلگران می‌گویند بعد از ادای شهادت «مارک میدوز»، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید در جلسه کمیته استماع کنگره علیه ترامپ بسیاری از سیاستمداران جمهوری‌خواه برای کنار زدن ترامپ قوت قلب گرفته‌اند.
«ریک ویلسون»، یکی از مشاوران سابق کمپین‌های انتخاباتی جمهوری‌خواهان در گفت‌وگو با گاردین عنوان می‌‌کند: «ظاهراً جمهوری‌خواهان، آن جلسه استماع را برای خودشان اتفاقی سرنوشت‌ساز می‌دانند زیرا که شرارت ترامپ زیر ذره‌بین قرار گرفت و این حمله از طرف یکی از وفاداران سابق خود او انجام گرفت بدون آنکه نیاز باشد آنها خودشان حمله‌ای انجام دهند.»
ویلسون گفته است دی‌سانتوس به‌دقت و بدون سروصدا از طریق جمع‌آوری منابع مالی و برقراری ارتباط با گروه‌های مختلف خودش را برای رقابت با ترامپ در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان آماده کرده است و ظاهراً شانس خوبی برای موفقیت دارد.
کارل روو در وال استریت ژورنال نوشت: دونالد ترامپ در سخنرانی‌ها و پست‌های خود تمامی موضوعات را کنار گذاشته و بر تبلیغ این ادعای بی اعتبار متمرکز شده که او در انتخابات 2020 پیروز شد و سپس با تقلب گسترده شامل صد‌ها هزار رأی دزدی، کنار گذاشته شد.
در ادامه این مطلب آمده است: علیرغم ناکامی تیم ترامپ در ارائه شواهد قانع کننده از ادعا‌های تقلب، این امر ادامه دارد. به نظر می‌رسد همراهی با ترامپ در محکومیت نتایج 2020 - یا حداقل ایجاد شک و تردید در مورد نتیجه - پیش شرطی برای تایید از طرف او باشد. به نظر می‌رسد که این امر به‌ویژه در رقابت‌ها برای وزیر ایالت صادق است - مقامی که در بیشتر ایالت‌ها بر بخش یا تمام فرآیند انتخابات نظارت می‌کند. در نتیجه، برخی از رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان به عنوان آزمایش‌های اولیه در مورد چگونگی پخش این پیام در ایالت‌های میدان نبرد در سال 2024 خواهند بود.
یکی از نمونه‌های قابل توجه رقابت برای نامزدی حزب جمهوری خواه برای وزیر ایالت نوادا بود، ایالتی که جو بایدن با اختلاف 33596 رای (2.4 درصد از کل آرا) برنده شد. نامزد پیروز، جیم مارچانت، ادعای تقلب در انتخابات 2020 را محور اصلی انتخابات مقدماتی خود قرار داد. او گفت: «افشاگری‌های من خیلی‌ها را عصبانی کرده. اتئلاف کمونیست/سوسیالیست/جمهوریخواهان ظاهری، به سختی به من می‌تازند.» آقای مارچانت ائتلاف وزرای ایالات "اول آمریکا" یا AFSOSC را برای حمایت از نامزد‌های همفکر خود سازمان داد. او در این مورد حتی از ترامپ رادیکال‌تر بوده و می‌گوید «دهه‌هاست که رای شما را نشمرده‌اند، هیچ کسی منتخب شما نبوده». رئیس جمهور مجبور است صرفا روی تقلب درباره خودش تمرکز کند.
انتخابات مقدماتی آریزونا برای تصدی وزارت ایالت در 2 آگوست آزمون دیگری خواهد بود. نامزد پیشتاز، نماینده ایالت مارک فینچم، از حمایت AFSOSC و ترامپ برخوردار است. رئیس جمهور سابق او را یک «جنگجوی واقعی» خوانده و به خاطر گفتن «آنچه که تعداد کمی دیگر جرات گفتن داشتند» تأیید کرد. او از جمله خواهان فراخوانی رای‌دهندگان آریزونا و تایید نتایج در شهرستان ماریکوپا است. شهری که بایدن در آنجا با بیش از 45000 رای پیروز شد و در کل ایالت 10457 رای (0.3 درصد از کل آرا) برنده شد. آقای فینچم در 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره آمریکا بود، اما می‌گوید که وارد ساختمان نشده است.
در میشیگان، نامزد‌های جمهوری خواه برای وزارت ایالت، کریستینا کارامو، و دادستان کل، مت دی پرنو، هر دو با صدای بلند نتایج انتخابات 2020 را انکار می‌کنند. خانم کارامو این ادعا را مطرح کرد که صندوق‌هایی از برگه‌های غیرقانونی رای به مرکز شمارش آرا دیترویت بین ساعت 3 تا 3:30 بامداد شب انتخابات تحویل داده شده و آقای دی پرنو وکیلی بود که ادعا کرد اختلافات در نتایج اولیه شهرستان آنتریم نه ناشی از خطای یک کارمند بلکه ناشی از "دستکاری فنی" دستگاه‌های رای گیری دومینیون از طریق اینترنت بوده است. در یک ویدئو نشان داده شد که صندوق‌های مورد ادعا، تجهیزات یک ایستگاه تلویزیونی محلی و یک گروه خبری ژاپنی بودند و هیئتی متشکل از سه قاضی ادعای آقای دیپرنو را رد کردند، زیرا شمارش دستی آرای آنتریم آرای این شهرستان را تایید کرد.
تبلیغات‌تان مبتنی بر درخواست برای «محاکمه افرادی که انتخابات 2020 را فاسد کرده و اجازه دادند تقلب در کل سیستم انتخاباتی دادند» (آقای دی پرنو) یا «اولویت دادن به اصلاح سیستم انتخاباتی مملو از تقلب» (آقای مارچانت) می‌تواند در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان موجب پیروزی شما شود. اما همیشه هم اینطور نیست. نامزد‌های مورد حمایت AFSOSC برای وزارت ایالات در جورجیا و کولورادو در انتخابات مقدماتی شکست خورده و در اولی 33 درصد و در دومی تنها 28 درصد آرا را به دست آوردند.
آزمون سخت‌تر در نوامبر خواهد آمد. ادعای بی‌اساس دزدیده شدن انتخابات 2020 برای مستقل‌ها جذابیتی ندارد در حالیکه آرای آن‌ها در ایالت‌های کلیدی اغلب تعیین‌کننده است. نظرسنجی دسامبر 2021 توسط موسسه یوماس نشان داد که مستقل‌ها 49 درصد کمتر به نامزدی رأی می‌دهند که «از گفتن اینکه جو بایدن به طور قانونی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده امتناع می‌کند» در مقابل 24 درصد بیشتر به چنین نامزدی رای می‌دهند. همچنین 38 درصد مستقل‌ها گفتند که کمتر به کسی رأی می‌دهند که «مشروعیت نتایج» انتخابات 2020 را زیر سؤال می‌برد، در حالی که 23 درصد به احتمال بیشتری به چنین نامزدی رای خواهند داد.
شاید تحولات کلی، به پیروزی برخی از این نامزد‌ها منجر شود. اما اگر جمهوری‌خواهانی که به طور مداوم بر تقلب در انتخابات تاکید نمی‌کنند، رای بیشتری بیاورند، می‌توان نتیجه گرفت تأکید بر «سرقت بزرگ» استدلال خوبی برای سال 2024 نخواهد بود.
نامزد‌های حزب جمهوری خواه، به راحتی نمی‌توانند از اظهارنظر درباره تقلب در 2020 طفره بروند. دموکرات‌ها جمهوری‌خواهان را مجبور خواهند کرد در موقعیت‌های مختلف درباره این موضوع آشکارا موضع بگیرند. پس نامزد‌های جهوریخواه از حالا باید پاسخ خود برای چنین سوالی را آماده کنند. شاید بهتر باشد با گفتن حقیقت شروع کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/846217/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای یک نماینده درباره نفوذی‌های اسرائیل در ایران

استناد نیروی انتظامی به لایحه حجاب، غیرقانونی است/ پلیس احتمالاً بر اساس قوانین دهه 60 درباره حجاب برخورد می کند/ بعید می دانم مردم با قانون حجاب و عفاف همراهی کنند

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

علم الهدی: در صورت هر حماقت اسرائیل، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند

انجام موفقیت‌آمیز 2 هزار و 200 کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران

رژیم اسرائیل با اقدامات شرارت آمیز خود چاره‌ای جز پاسخ برای ایران باقی نگذاشت/ باید از هر اقدامی که به تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران منجر شود حمایت کرد

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

اقدام جالب امیرعبداللهیان برای تشکر از سردار حاجی‌زاده/ عکس

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

قیمت نفت کاهش یافت

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد

رفع نشتی در 5 مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مراسم عید دیدنی سید محمد خاتمی در 25 فروردین/ تصاویر

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

بیش از 50 درصد اهداف عملیات ایران به نتیجه رسید/ 2 پایگاه هوایی صهیونیست‌ها ضربات اساسی خورد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

جداول مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه سال 1403 در کمیسیون انرژی اصلاح می‌شوند

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

داستان محسن رضایی؛ از ماجرای مرگ پسر تا اختلاف با فرماندهان ارتش

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

انتقال بیش از 774 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس

انتقال نوروزی 458 میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه خوزستان

پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران در ماه‌های اخیر

ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا 1410 به 12.6 می‌رسد

ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا 1410 به 12.6 درصد می‌رسد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

سید حسن خمینی: امروز همه باید به قدرت ملی خود ببالیم

شمار جایگاه‌های عرضه‌ سوخت مایع در منطقه کرمانشاه به 128 باب رسید

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

آیت الله نوری همدانی: انشاءالله به زودی رژیم صهیونیستی محو می شود/ پاسخ کوبنده سربازان اسلام بسیار بجا بود

تصویب 2 طرح بزرگ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز

عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ 6 درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد

اقدام‌های عملیاتی نفت و گاز مارون با هدف پایداری تولید در 1402