پیام ویژه

آخرين مطالب

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، تخلیه اجباری از منطقه دونتسک را اعلام کرد بين الملل

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، تخلیه اجباری از منطقه دونتسک را اعلام کرد
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - دولت کی‌یف دستور داد تا فورا مردم از بخش‌هایی از جمهوری خودخوانده خلق دونتسک که همچنان در کنترل نیروهای اوکراینی است، تخلیه شوند.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه از ساکنان باقی‌مانده در منطقه دونتسک خواست که به‌عنوان «تصمیم دولتی» فوراً این منطقه را تخلیه کنند. او در سخنرانی شبانه خود گفت: "همه چیز در حال سازماندهی است. پشتیبانی کامل، کمک کامل -- هم لجستیکی و هم پرداختی. ما فقط به تصمیم خود مردم نیاز داریم که هنوز برای خودشان تصمیم نگرفته اند."
هر چه زودتر این کار انجام شود، هر چه تعداد افراد بیشتری منطقه دونتسک را ترک کنند، ارتش روسیه زمان بیشتری برای کشتن خواهد داشت. زلنسکی از اوکراینی‌هایی که فرصت دارند با «کسانی که هنوز در مناطق جنگی در دونباس باقی‌مانده‌اند» صحبت کنند، خواست تا هموطنان خود را متقاعد کنند که ترک آن‌ها ضروری است، «به‌ویژه اگر خانواده‌هایی با فرزند باشند». رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: در حال حاضر صدها هزار نفر و ده ها هزار کودک در منطقه دونباس باقی مانده اند.
زلنسکی گفت که صد‌ها هزار نفر هنوز در مناطقی از دونباس زندگی می‌کنند که درگیری‌ها شدید است.
او گفت: «بسیاری از رفتن امتناع می‌کنند، اما هنوز باید انجام شود. اگر فرصت دارید، لطفاً با کسانی که هنوز در مناطق جنگی در دونباس هستند صحبت کنید. لطفاً آن‌ها را متقاعد کنید که باید آن جا را ترک کنند.»
در اوایل هفته، نیروهای اوکراینی گفتند که توانسته‌اند تلاش‌های روسیه برای یورش به چندین منطقه در منطقه دونتسک را دفع کنند. نیروهای اوکراینی از گلوله باران شدید در سراسر خط مقدم شرقی خبر دادند اما هیچ پیشروی از سوی نیروهای روسی مشاهده نشد.
52000 کودک در منطقه دونتسک
ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین، بامداد شنبه به رسانه‌های اوکراینی گفت در حال حاضر گاز در منطقه دونتسک وجود ندارد و "در فصل زمستان در منطقه دونتسک گرمایش وجود نخواهد داشت."
ورشچوک گفت که دولت اوکراین یک مرکز هماهنگی برای کمک به تخلیه ساکنان منطقه دونتسک به مناطق امن اوکراین ایجاد کرده است. وی افزود: تخلیه با قطار و اتوبوس انجام خواهد شد. ورشچوک گفت در حال حاضر "52000 کودک در منطقه دونتسک" وجود دارد. ورشچوک افزود، افرادی که از تخلیه امتناع می ورزند، باید "شکل خاصی از امتناع از تخلیه اجباری" را امضا کنند و بیان کنند که آنها از تمام عواقب ماندن در مناطق جنگی آگاه هستند و مسئولیت شخصی زندگی خود را دارند.
به گفته معاون نخست‌وزیر اوکراین، تامین گرمایش سکنه این منطقه در ماه‌های سرد ممکن نیست.
به گزارش خبرگزاری راشا تودی، ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین که همچنین ریاست "وزارت ادغام مجدد سرزمین‌های موقتا اشغال‌شده" را در دست دارد، شنبه گفت با توجه به کمبود گاز و قطعی برق گسترده، "منطقه دونتسک در دوره زمستان از گرمایش برخوردار نخواهد بود و بنابراین حدود 200 هزار تا 220 هزار سکنه آن باید خانه‌هایشان را ترک کنند."
او گفت: در منطقه دونتسک مطلقا گاز وجود ندارد، تمام خطوط لوله گازی که قابلیت تعمیر داشتند تعمیر شدند، اما متأسفانه دشمن بارها و بارها هر چیزی را که به گرم کردن مردم در زمستان کمک می‌کند، نابود می‌کند.
طبق گزارش راشا تودی، حتی پیش از آغاز جنگ اوکراین، منطقه دونتسک، کی‌یف را به هدف گرفتن زیرساخت غیرنظامی متهم می‌کرد. با آغاز این عملیات، صرفا بمباران‌ها و اتهام‌زنی‌های متقابل شدت گرفت.
به گفته معاون نخست‌وزیر اوکراین، تخلیه خانه‌ها وظیفه هر عضو بزرگسال خانواده است. او تاکید کرد: به عنوان مثال 52 هزار کودک در منطقه دونتسک هستند. آنها باید تخلیه شوند چون اگر در زمستان بدون گرما و برق بمانند، در معرض خطر خواهند بود. 
براساس گفته او، دستور تخلیه اجباری طبق قوانین اوکراین مجاز است اما کسانی که بر ماندن اصرار داشته باشند، باید سندی که تایید می‌کند آنها کاملا به تبعات تصمیمشان واقف هستند و مسوولیت کامل آن را می‌پذیرند، امضا کنند. همچنین منطقه زاپوریژیا که 65 درصد اراضی‌اش بدون گاز مانده است، احتمالا هدف بعدی تخلیه قرار گیرد.
روز جمعه دولت کی‌یف از ابتکار وزارتخانه این مقام برای ایجاد یک مرکزی هماهنگی که بر تخلیه از منطقه دونباس نظارت کند، حمایت کرد.
در بیانیه دولت کی‌یف آمده است: دونتسک اکنون در آستانه یک فاجعه انسانی است. خصومت‌ها در آنجا ادامه دارد و زیرساخت‌ها ویران شده است. نه تنها مردم هر لحظه با این خطر مواجهه هستند که در معرض آتش قرار گیرند، بلکه در زمستان در غیاب نور، گرما، دارو و غذا زنده ماندن آسان نخواهد بود. راه‌حل، تخلیه است.
براساس گزارش رویترز، روز شنبه همچنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تصمیم دولتش برای تخلیه اجباری از منطقه دونتسک واقع در شرق این کشور را اعلام کرد.
او در سخنرانی تلویزیونی شامگاه شنبه خود همچنین گفت، صدها هزار تن از مردم هنوز در مناطق درگیری در کل منطقه دونباس هستند که باید خارج شوند
زلنسکی گفت: اکنون هر چه مردم بیشتری منطقه دونتسک را ترک کنند، ارتش روسیه تعداد کمتری از مردم را می‌کشد. به این سکنه غرامت پرداخت می‌شود. بسیاری از رفتن امتناع می‌کنند، اما این کار باید انجام شود. اگر می‌توانید، با کسانی که هنوز در مناطق درگیری در دونباس باقی مانده‌اند، صحبت کنید. لطفا آنها را متقاعد کنید که رفتن ضرورت دارد.
این در حالی است که وزارت دفاع روسیه، آمریکا و رئیس جمهور اوکراین را مسئول جان زندانیان جنگی معرفی کرد.
وزارت دفاع روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مسئولیت سیاسی، حقوقی و اخلاقی قتل عام خونین اسیران جنگی اوکراینی در بازداشتگاه النووکا، واقع در جمهوری دموکراتیک دونتسک، متوجه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، رژیم جنایتکار او و واشنگتن است.
به گفته وزارت دفاع روسیه، در زمان حمله به بازداشتگاه مذکور 193 اسیر جنگی در این مرکز حضور داشتند که اکثر آنها در اثر این حمله کشته یا مجروح شدند. آنگونه که در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده تعداد قربانیان در حال حاضر 50 نفر است و 73 نفر به دلیل جراحات شدید در بیمارستان بستری شده اند. فهرست اسرای جنگی کشته و زخمی شده در وب سایت وزارت دفاع روسیه قرار گرفته است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/847195/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

همتی به رئیسی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند/ ویدئو

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

واکنش عباس عبدی به توئیت عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب درباره برخود با بی حجابی

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

بایدن در آستانه شکست؟

آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد | ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره حمله اسرائیل به ایران

لاوروف: ایران خواهان تشدید تنش نیست

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

گزیده‌های نفتی هفته

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند/ ویدئو

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند

واژگونی پراید حادثه آفرید

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

مرغ کیلویی چند؟

واکنش ها به تذکر دفتر رهبری در مورد گشت ارشاد جدید/ طرح نور تعطیل می شود؟

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

درگیری درکابینه نتانیاهو بعد از گنده گویی درباره ایران | ماجرا چیست؟

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

پدر گلاب ایران درگذشت

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

آذری جهرمی: این یک رجزخوانی نیست، هشدار است/ جنگ طلب نیستم اما در صورت اعلام جهاد از سوی رهبری، لباس سربازی خواهم پوشید