پیام ویژه

آخرين مطالب

تحصیل رایگان در آلمان چه شرایطی دارد؟ خواندنی ها

تحصیل رایگان در آلمان چه شرایطی دارد؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - بازار /هزینه های تحصیل در دانشگاه های خارجی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی های متقاضیان تحصیل در کشورهای برتر جهان است. می توان گفت که هزینه های تحصیلی بزرگترین مانع برای تحصیل متقاضیان ایرانی در کشورهای اروپایی و کانادا و استرالیا است. اما خبر خوب اینکه کشور آلمان با فراهم کردن شرایط تحصیل رایگان برای متقاضیان مستعد از سراسر جهان یکی از بزرگترین موانع ادامه تحصیل در این کشور را از میان برداشته و کمک فراوانی به تحصیل متقاضیان بین المللی کرده است. بر این اساس در این مقاله جزئیات لازم در مورد شرایط تحصیل رایگان در آلمان را ارائه می دهیم.
شرایط کلی تحصیل رایگان در آلمان
تا قبل از سال 2014 قانون دریافت سالانه 1000 یورو از متقاضیان بین المللی برای هزینه های تحصیل در دانشگاه های آلمان اجرا می شد که در سال 2014 این قانون منسوخ شد. از سال 2014 قانون تحصیل رایگان در آلمان در راستای فراهم کردن شرایط تحصیل برای همه متقاضیان مستعد اما با تمکن مالی ناکافی در دانشگاه های این کشور اجرا شد.
رایگان بودن تحصیل در آلمان به معنای عدم نیاز به پرداخت شهریه و هزینه های تحصیلی است، اما برای ارائه خدمات دانشجویی و اداری متقاضیان باید هزینه اندکی را در هر ترم پرداخت کنند که چندان موضوع نگران کننده ای نیست. از مهم ترین شرایط تحصیل رایگان در آلمان دارا بودن مدرک زبان آلمانی و یا تسلط به این زبان است. در واقع تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان با تحصیل به زبان آلمانی امکان پذیر است. تحصیل رایگان بیشتر در دانشگاه های دولتی و ایالتی امکان پذیر است و تحصیل در دانشگاه های خصوصی با پرداخت شهریه همراه است.
آیا رایگان بودن تحصیل در آلمان به معنای تحصیل بدون کیفیت است؟
دانشگاه‌های دولتی و رایگان آلمان از جمله دانشگاه‌های برتر آلمان و دارای رنکینگ های برتر در میان 100 دانشگاه برتر جهان می‌باشند. رایگان بودن تحصیل در این دانشگاه‌ها یکی از قوانین این کشور برای جذب متقاضیان مستعد است که فاقد تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان می باشند. بر این اساس تحصیل رایگان به معنای تحصیل بدون کیفیت در دانشگاه های سطح پایین و نامعتبر نمی باشد و فقط یکی از قوانین کشور آلمان است.
آیا امکان تحصیل رایگان در آلمان برای همه متقاضیان وجود دارد؟
متقاضیانی که برای تحصیل در آلمان اقدام می کنند، چه شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشند و چه شهروندان غیر-عضو اتحادیه اروپا، می توانند به طور رایگان در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. البته متقاضیان از کشورهای غیر-عضو اتحادیه اروپا باید در ابتدا مجوز رسمی برای سکونت در آلمان را دریافت کنند تا بتوانند ویزای تحصیلی این کشور را اخذ کنند.

پیام ویژه

آیا تحصیل رایگان در آلمان به معنای اخذ بورسیه های تحصیلی است؟
دانشگاه های آلمان بورسیه‌های تحصیلی و کمک هزینه‌های دانشجویی را به متقاضیان با شرایط مالی ناکافی و یا با شرایط تحصیلی عالی اعطا می کنند. در واقع گرچه متقاضیان با دریافت بورسیه های تحصیلی بخش زیادی از هزینه های زندگی در کشور آلمان را تامین می کنند، اما به معنای تحصیل رایگان نمی باشد. تحصیل رایگان در آلمان به معنای عدم پرداخت شهریه تحصیلی و هزینه های تحصیلی است.
گرچه هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشور آلمان به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی مقرون به‌صرفه است، اما هزینه‌های زندگی در یک کشور اروپایی به مراتب برای متقاضیان آسیایی و به ویژه ایرانی‌ها بالا و گران است. متقاضیان با برخورداری از بورسیه‎های تحصیلی و کمک هزینه‌های دانشجویی، توانایی تأمین بخش زیادی از هزینه‌های زندگی در این کشور را خواهند داشت.
بر اساس قانون آلمان دانشجویان با تمکن مالی ناکافی و شرایط اقتصادی نامطلوب می توانند تا پایان دوره کارشناسی ماهانه کمک هزینه ای در حدود 650 یورو برای تامین هزینه های زندگی خود دریافت کنند.
تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در آلمان
متقاضیان با دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان می‌توانند در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های دولتی آلمان به رایگان تحصیل کنند. البته دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح B1 و B2 برای تحصیل رایگان و بدون هزینه در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های آلمان الزامی است. مدت زمان تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی دانشگاه های آلمان در حدود 4 سال است.
به جز هزینۀ اندک خدمات دانشجویی و ثبت نام، متقاضیان ملزم به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی آلمان نمی‌باشند. شرایط تحصیل رایگان در آلمان همانند شرایط تحصیل در فرانسه 2022 به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه است. برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی متقاضی باید در ابتدا در دوره یک ساله کالج شرکت کند تا آمادگی لازم را برای تحصیل در دانشگاه های این کشور کسب کند.
تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان
متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه‌های معتبر و مورد تأیید آلمان و همچنین مدرک زبان آلمانی سطح B2 باشند، می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های آلمان به طور رایگان تحصیل کنند. به جز پرداخت مبلغ 100 تا 350 یورو برای خدمات اداری دانشجویی متقاضیان ملزم به پرداخت هیچ هزینه ای برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد آلمان نمی باشند. مدت زمان تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های آلمان در حدود 2 سال است. متقاضیان علاوه بر مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و مدرک زبان باید دارای نتایج آزمون های بین المللی GMAT و GRE نیز باشند. شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری راحت تر از مقطع کارشناسی است.
تحصیل رایگان در مقطع دکتری در آلمان
اخذ پذیرش در مقطع دکتری آلمان چندان راحت نمی باشد و از طریق سوپروایزر و استاد راهنمای دانشگاه های آلمان مبنی بر تایید مدارک تحصیلی و رزومه علمی تحصیلی انجام می شود. تحصیل در مقطع دکتری آلمان کاملاً رایگان است و متقاضیان به جز هزینه خدمات اداری 250 یورویی ملزم به پرداخت هیچ هزینه ای نمی باشند. مدت زمان تحصیل رایگان در مقطع دکتری دانشگاه های آلمان در حدود 3 تا 4 سال است. متقاضیان با تحصیل رایگان در مقطع دکتری می توانند بدون محدودیت زمانی در این کشور کار کنند و با کسب درآمد بخش زیادی از هزینه های زندگی در آلمان تامین کنند.

پیام ویژه

مزایای تحصیل رایگان در آلمان چیست؟
متقاضیان با تحصیل رایگان در آلمان از مزایای کار و اشتغال مرتبط با رشته تحصیلی پس از فارغ التحصیلی برخوردار می شوند. فارغ التحصیلان در فرصت 18 ماهه جستجوی کار می توانند در این کشور شغل مورد نظر را پیدا کرده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنند. امکان اخذ مجوز کار دانشجویی در حین تحصیل و کسب درآمد و تجربه کاری و همچنین امکان رفت و آمد به کشورهای حوزه شینگن از دیگر مزایای تحصیل رایگان در آلمان است.
در نهایت امکان تابعیت و شهروندی آلمان و برخورداری از حقوق شهروندی از مهم ترین مزیت تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان محسوب می شود. متقاضیان برای آگاهی از شرایط تحصیل پزشکی در آلمان، تحصیل پزشکی در کانادا و دیگر کشورهای برتر می توانند از مشاوره های کارشناسان موسسه اصطهباناتی بهره مند شوند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/850167/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

علی آقامحمدی؛ چهره امنیتی- اقتصادی طرفدار استقلال/ ویدئو

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

ماجرای توییت یک فعال اقتصادی علیه اسرائیل و حمله مجری شبکه منوتو با دروغ پراکنی به او

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

همتی به رئیسی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند/ ویدئو

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

واکنش عباس عبدی به توئیت عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب درباره برخود با بی حجابی

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

بایدن در آستانه شکست؟

آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد | ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره حمله اسرائیل به ایران

لاوروف: ایران خواهان تشدید تنش نیست

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

گزیده‌های نفتی هفته

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند/ ویدئو

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند

واژگونی پراید حادثه آفرید