پیام ویژه

آخرين مطالب

دوربین DJI Action 3 با طراحی آشنا و قیمت 329 دلار عرضه شد خواندنی ها

دوربین DJI Action 3 با طراحی آشنا و قیمت 329 دلار عرضه شد
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - زومیت / شرکت DJI دوربین Osmo Action 3 را با طراحی قدیمی و بهبودهای درخورتوجه و قیمت 329 دلار در مدل استاندارد روانه‌ی بازار شد.
به‌گزارش Gizmodo، شرکت DJI قصد دارد به‌جای رویکرد طراحی ماژولار DJI Action 2، در نسل سوم دوربین‌های Action خود از زبان طراحی آشنایی استفاده کند. با اینکه GoPro با قدرت تمام خود را به‌عنوان برند تولیدکننده‌ی دوربین‌های کوچک فوق‌مقاوم برای فیلم‌برداری ورزشی و در شرایط هوایی نامناسب در ذهن عموم ثبت کرده است، شرکت DJI در سال‌های اخیر توانسته با این شرکت به‌خوبی رقابت کند.
شرکت DJI با دوربین جدید Osmo Action 3 در حال بازگشت به زبان طراحی آزمایش‌شده و استواری است که کم‌وبیش سری دوربین‌های Action را تعریف می‌کند. اگر می‌خواهید با برندی در سطح GoPro رقابت کنید، باید خلاقیت و نوآوری خود را طوری به‌رخ بکشید که بتواند اتمسفر بازار را به‌نفع شما تغییر دهد.
برای مثال در سال 2019 (1398)، نه‌تنها اولین نسل دوربین Osmo Action شرکت DJI فناوری لرزش‌گیر (Stabilization) فوق‌العاده‌ی شرکت برای پهپادها را به سری دوربین‌های Action آورد؛ بلکه علاوه‌بر نمایشگر بزرگ پشتی، نمایشگر دیگری در‌کنار لنز در بخش جلویی طراحی کرد تا فرایند کادربندی برای عکاسی و فیلم‌برداری سلفی را آسان کند و اکنون این طراحی به یک استاندارد در دوربین‌های GoPro نیز تبدیل شده است.

پیام ویژه

دو سال بعد از آن، یعنی در سال 2021 (1400) شرکت DJI طراحی دوربین‌های Action را با رویکرد طراحی ماژولار Action 2 کاملاً دگرگون کرد که در آن روش دستگاه به مجموعه‌ای از مکعب‌ها تقسیم می‌شود که به‌صورت مغناطیسی می‌توانند به یکدیگر متصل شوند؛ بنابراین، کاربر خواهد توانست دوربین را براساس نیازش و سناریو تصویربرداری تغییر دهد و عملکردش را شخصی‌سازی کند.
برای نمونه، اگر به باتری بیشتر نیاز باشد، می‌توان ماژول باتری را به بخش اصلی چسباند یا اگر کاربر بخواهد در زمان فیلم‌برداری خود را تماشای کند باید ماژول نمایشگر جلویی را نصب کند. دوربین Action 2 طراحی نوینی داشت؛ اما این طراحی منعطف موجب به‌وجود‌آمدن ایراداتی شد. به‌عنوان مثال، ظرفیت ضبط فیلم در زمان استفاده از ماژول کوچک اصلی دوربین به‌تنهایی محدود بود. همچنین، با اینکه ماژول اصلی ضدآب بود، ماژول‌های الحاقی که با آن امکان افزایش باتری و ظرفیت حافظه فراهم می‌شد، ضدآب نبودند.

پیام ویژه

درنتیجه، زمانی‌که احتمال قرارگیری سخت‌افزار درمعرض رطوبت مطرح بود، باید از کیف ضدآب اضافی استفاده می‌شد. علاوه‌براین، به‌طورکلی دمای این دوربین از سایر دوربین‌های اکشن سریع‌تر بیشتر می‌شد و متعاقباً سبب کاهش مدت‌زمان ضبط فیلم می‌شد.
دوربین جدید DJI Osmo Action 3 قرار است همه‌چیز را به حالت قبل برگرداند و از زبان طراحی اولین مدل بهره‌مند شوند و برخی مشکلات پردازشی کشف‌شده در دوربین Action 2 را نیز رفع کند. دوربین Action 3 حسگری با اندازه‌ی یک به‌ روی 1/7 اینچی (1/1.7) دارد که در Action 2 نیز شاهدش بودیم. همچنین، لنز دوربین Action 3 میدان دید فوق‌عریض 155 درجه‌ای خواهد داشت و می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 4K و نرخ فریم 120 فریم‌‌برثانیه ضبط کند.
دوربین‌های اکشن با‌‌توجه‌‌به ماهیتشان حتماً باید به لرزش‌گیرهای حرفه‌ای مجهز باشند. دوربین اکشن 3 DJI نیز از این قاعده مستثنی نیست و درمجموع، سه حالت لرزش‌گیر الکترونیکی شامل RockSteady 3.0 و HorizonBalancing و HorizonSteady به کاربر ارائه می‌کند. هرچند عملکرد گزینه‌ی آخر همچنان مانند مدل قبلی روی وضوح تصویر ویدئو خروجی اثر می‌گذارد و کیفیت آن را کاهش می‌دهد، میدان دید را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد.
توان موردنیاز برای کار با دوربین Osmo Action 3 را باتری 1٬770 میلی‌آمپر‌ساعتی تأمین می‌کند که بنابر ادعای DJI، حداکثر 160 دقیقه امکان فیلم‌برداری را برای کاربر فراهم خواهد کرد و با پشتیبانی از پروتکل شارژ سریع PD 3.0 PPS، هجده دقیقه طول می‌کشد تا از 0 به 80 درصد شارژ شود؛ البته شارژ مجدد 0 تا 100 درصد آن به 50 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

پیام ویژه

در مقام مقایسه، دوربین DJI Action 2 به‌دلیل طراحی ماژولار خود فقط 70 دقیقه امکان فیلم‌برداری را برای کاربر فراهم می‌کرد؛ اما با افزودن ماژول‌های اضافی امکان افزایش مدت فیلم‌برداری مداوم تا 3 ساعت نیز وجود داشت.
نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی دوربین Osmo Action 3 این است که با بهبود سیستم مدیریت گرما در این دوربین، کاربر می‌تواند از تمام زمان شارژدهی برای فیلم‌برداری بهره‌مند شود. بدین‌ترتیب، دوربین Action 3 تا وقتی باتری کاملاً تخلیه شود، به ضبط فیلم با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 فریم‌برثانیه ادامه می‌دهد؛ هرچند ممکن است قبل‌ از باتری حافظه‌ی ذخیره‌سازی کاملاً پُر شود.
درهرصورت، شرکت DJI قول داده است که مسائل مربوط به داغی دستگاه به تاریخ بپیوندد و دیگر در دستگاه‌های جدید این مشکل وجود نداشته باشد. دوربین Osmo Action 3 به‌تنهایی و بدون نیاز به کیف و محفظه‌ی اضافی تا عمق 16 متری زیر آب دوام می‌آورد. علاوه‌براین، لوازم جانبی ضروری برای تصویربرداری به‌صورت عریض و حالت پرتره نیز دراختیار افرادی قرار دارد که می‌خواهند در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا کنند.

پیام ویژه

دیگر بخش جذاب دوربین Action 3 بازگشت نمایشگر جلویی است که البته روی این دوربین تبدیل به صفحه‌ی لمسی شده است تا کاربر بتواند با استفاده از آن تنظیمات را حین تصویربرداری سلفی تغییر دهد و مطابق با سلیقه و شرایط نوری بهترین تجربه‌ی فیلم‌برداری را به‌دست آورد.
دوربین Action 3 سه میکروفون درونی دارد تا کیفیت ضبط صدا را بهبود دهد و نویز ایجادشده به‌دلیل وزش باد در طبیعت یا حین سرعت زیاد کاهش یابد. البته اگر به اتصال میکروفون‌های با‌کیفیت‌تر مجزا نیاز باشد، می‌توان با کمک کابل تبدیل جک 3/5 میلی‌متری به USB-C آن را به دوربین متصل کرد.
افزون‌براین، کاربران با فرمان صوتی نیز می‌توانند دوربین را کنترل کنند. این قابلیت باعث می‌شود هر فرد به‌تنهایی بتواند فرایند ضبط ویدئو را بدون نیاز به دستیار مدیریت کند. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به امکان پخش زنده با کیفیت 1080p و نرخ فریم 30 فریم‌برثانیه اشاره کرد که پیش‌تر در نسل قبلی نیز ارائه شده بود.

پیام ویژه

دیگر شکایتی که از دوربین DJI Action 2 می‌شد، درباره‌ی قیمت 400 دلاری آن بود که با اضافه‌شدن باندل ماژول نمایشگر قاب جلویی سریع به 519 دلار افزایش می‌یافت. با‌این‌حال برای جلب رضایت مشتریان، دوربین Osmo Action 3 با قیمت 329 دلار برای خرید باندل Standard Combo شامل لوازم جانبی نظیر Extreme Battery و تعدادی از ابزار نصبی عرضه می‌شود.
این قیمت نه‌تنها از مدل Action 2، بلکه از اولین مدل دوربین اکشن DJI نیز 20 دلار ارزان‌تر است. مشتریانی که به باتری بزرگ‌تری نیاز داشته باشند، می‌توانند باندل Advanture Combo را با قیمت 439 دلار سفارش دهند که شامل سه باتری می‌شود. درحال‌حاضر، هر دو گزینه‌ برای سفارش دردسترس خریداران قرار دارد
دیدگاه شما کاربران درباره‌ی دوربین DJI Osmo Action 3 چیست؟

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/854415/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گزیده‌های نفتی هفته

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

اجرای شگفت‌انگیز بازی Cyberpunk 2077 روی گوشی‌های قدیمی اندرویدی!

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

قیمت بیت کوین تا 63 هزار دلار کاهش یافت

آمریکا می‌خواهد دار و ندار هواوی را تحریم کند!

غوغا در گوشی‌های آیفون با مدل‌های هوش مصنوعی OpenELM اپل

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

وضعیت جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان

ادعایی درباره ضرر مرغداران؛ تولیدکننده 10 هزار تومان ضرر می‌کند

ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه

حضور دو بازی ایرانی در مراسم MENA Games Industry Awards 2024

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

عروس بزرگ امام: نمی خواستم ازدواج کنم اما.. / آقا مصطفی، روحانیِ مدرنی بود و در حجاب سختگیری نداشت/ علاقه امام به بچه‌هایم غیرقابل توصیف بود

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

اشک‌های سردار رادان در اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

عضو انجمن حمل‌ونقل ریلی: باید کفش آهنین بپوشیم و پولمان را از راه آهن بگیریم

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

کشف مکان دقیق دفن افلاطون

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛ سامانه بارشی جدی سه شنبه وارد کشور می‌شود

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

رفتارهای رادیکال در برخورد با کم حجابی، مردم را به دین بدبین می‌کند / چرا جلوی دزدی و اختلاس را نمی گیرید

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

ماجرای عجیب گم شدن حلقه ازدواج

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

علت گرانی شدید قیمت پیاز

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد