پیام ویژه

آخرين مطالب

نرخ‌های سرسام‌آور سرویس مدارس سياسي

نرخ‌های سرسام‌آور سرویس مدارس
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - سامانه یکپارچه سرویس مدارس که امسال از سوی آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است نقاط ابهام زیادی را دارد که موجب نارضایتی والدین و رانندگان شده است.
به گزارش مشرق ، بعد از دو سال آموزش مجازی، سال تحصیل جدید به صورت حضوری آغاز شد. طبیعی بود یکی از موضوعاتی که برخی از خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان با آن مواجه شوند؛ گرفتن سرویس ایاب و ذهاب برای فرزندانشان باشد.
معاون سازمان تاکسیرانی تهران پیش از این گفته بود نرخ کرایه سرویس مدرسه سه تا هشت میلیون تومان است. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد این رقم اصلاً رعایت نمی‌شود.
وزارت آموزش و پرورش پیش از آغاز سال تحصیلی جدید سامانه هوشمند سرویس مدارس را به نشانی sns.tehranedu.ir را راه اندازی کرد تا به نوعی موضوع سرویس مدارس را مدیریت کند.
خانواده‌ها در سامانه هوشمند سرویس مدارس پس از ثبت اطلاعات اولیه و موقعیت منزل خود، با انتخاب مدرسه، قیمت حدودی سرویس مدرسه فرزند خود را مشاهده و پس از آن می‌توانند در سامانه برای سرویس درخواست دهند.
در سامانه پس از ثبت و اعلام نرخ این پیام به والدین نشان داده می‌شود:
اولیا گرامی؛ قیمت‌های اعلامی بر مبنای پیشنهاد کارگروه ماده 18 سرویس مدارس شهر تهران و تائید شورای شهر اسلامی شهر تهران اعلام می‌گردد؛ قیمت فوق حدودی بوده و نرخ نهایی توسط مدرسه از طریق همین سامانه به شما جهت تائید و سیر ادامه روند تخصیص سرویس مدرسه اعلام می‌گردد.
قیمت برای 8 ماه سرویس دهی، مدارس ابتدایی در صورت ارائه سرویس در ماه خرداد هزینه جداگانه محاسبه و دریافت می‌گردد.
علی رغم اینکه سامانه قیمت اعلام شده را حدودی می‌داند با این حال به نظر می‌رسد نرخ‌های اعلام شده در سامانه هم چندان منصفانه نیست.
پدر یک دانش آموز که از این قیمت‌های اعلام شده ناراضی بود گفت: فاصله منزل ما تا مدرسه با احتساب مسیر رفت و برگشت مجموعاً با ماشین تنها 15 دقیقه است چرا باید من فقط برای 8 ماه تحصیل فرزندم؛ بیش از 5 میلیون تومان هزینه بپردازم.
ولی این دانش آموز به ما این موضوع را هم اعلام کرد که سامانه چند روز قبل نرخ پیشنهادی را بیش از 8 میلیون تومان زده بود و معلوم نیست چرا این رقم در این چند روز 3 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است اما با این حال هم به دلیل فاصله خیلی نزدیک منزل ما تا مدرسه، بیش از 5 میلیون تومان خیلی زیاد است.
مسئولان سرویس مدارس به نرخ‌های اعلام شده در سامانه اهمیت نمی‌دهند
با وجود اینکه سامانه به خانواده‌ها هیچ نرخ قطعی را اعلام نمی‌کند و اعلام نرخ قطعی با پیمانکاران سرویس در هر مدرسه است؛ با این حال به نظر می‌رسد قیمت‌های اعلام شده در سایت در عمل با قیمت‌هایی که خانواده‌ها در نهایت ناچار به پرداخت آن می‌شوند اختلاف فاحشی دارد.
پدر یک دانش آموز که فرزندش در مقطع ابتدایی در حوالی میدان پونک تحصیل می‌کند گفت: قبل از اینکه ثبت‌نام کنیم به ما در مدرسه گفتند 6 میلیون تومان هزینه سرویس است. ما در سامانه ثبت نام کردیم که سامانه نرخ کرایه را حدود 12 میلیون تومان اعلام کرد. چند روز پیش فردی که خود را مسئول سرویس مدرسه پسرم معرفی کرد با من تماس گرفت و گفت که نرخ سرویس فرزند شما 18 میلیون تومان است. وقتی از او بابت علت این اختلاف زیاد نرخ با نرخ سامانه پرسیدیم، به ما گفت این نرخ‌ها ارتباطی با ما ندارد.
این پدر دانش آموز با بیان اینکه 18 میلیون تومان برای 8 ماه تحصیل خیلی زیاد است؛ گفت: 18 میلیون یعنی نصف شهریه مدرسه فرزندم و این هزینه خیلی زیادی است. حتی اگر هر روز برای فرزندم تاکسی هم بگیرم این قیمت نمی‌شود.
مسئولان مدارس اعلام می‌کنند که پیمانکاران سرویس مدرسه از سوی مناطق آموزش و پرورش به مدارس اعلام می‌شود و مدارس در انتخابات پیمانکاران و مسئول سرویس نقشی ندارد.
پیمانکاران هم اعلام می‌کنند 70 درصد پولی که از خانواده‌ها گرفته می‌شود مستقیماً به راننده داده می‌شود و مابقی به سازمان تاکسیرانی، راهنمایی رانندگی، مدرسه و آموزش و پرورش داده می‌شود.
سیدعلی محتشمی پور معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه عارضه اصلی در تعیین نرخ کرایه سرویس مدرسه، اثرگذاری سامانه‌های هوشمند مسافربری در این کسب و کار است، گفت: وقتی نرخ کرایه را برای به صرفه کردن سفر برای راننده بالا می‌بریم، خانواده‌ها ناراضی می‌شوند و وقتی نرخ کرایه را برای رضایت خانواده‌ها کاهش می‌دهیم، راننده‌ای جذب نمی‌شود؛ بگونه‌ای که ما برای سرویس مدرسه در سال تحصیلی جاری سه مرتبه فراخوان صادر کردیم که در مجموع حدود 2000 نفر راننده اعلام آمادگی کردند.
وی ادامه داد: این در حالی است که این رقم برای سال 98، حدود 18 هزار نفر بود. برای سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که به 20 هزار راننده سرویس مدرسه نیاز دارد در حالی که فقط 2000 نفر به فراخوان پاسخ دادند و ما با بحران مواجه هستیم و این خلاء و فاصله ناشی از کسب و کارهای موازی است. با این وجود به نظر می‌رسد کسب‌وکارهای موازی نمی‌تواند دلیل و توجیه مناسبی برای رشد بسیار زیاد نرخ کرایه سرویس‌ها باشد.
محاسبات نشان می‌دهد والدین در بسیاری از محلات شهر تهران اگر هر روز هم برای فرزند خود تاکسی دربست بگیرند باز هم به حق الزحمه‌ای که سرویس مدارس طلب می‌کنند نمی‌رسد.
معلوم نیست که قیمت گذاری با چه فرمولی به دست آمده است و چگونه پیمانکاران می‌توانند تا این اندازه قیمت‌های بالاتری را به خانواده‌ها اعلام کنند.
از سوی دیگر هنوز مشخص نیست که مبالغ واریزی در سامانه سرویس مدارس به چه حسابی می‌رود، چند درصد سهم آموزش و پرورش، چند درصد سهم پیمانکار و چند درصد سهم راننده است. به همین علت رانندگان نیز نمی‌دانند باید در ازای دریافت چه مبلغی 8 ماه از سال را سرویس بگیرند. اینهمه نقاط ابهام موجب موج نارضایتی در میان والدین و رانندگان شده است و مدارس نیز از پاسخگویی روشن و دقیق به دلیل عدم شفاف‌سازی آموزش و پرورش نیز طفره می‌روند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/855954/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

انتقاد متفاوت عباس عبدی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها؛ چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

5 سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌ کار خود ادامه خواهد داد

داستان ابوشجاع

تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز

2 وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند/ ذوالنوری هم وارد گود شد

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

دستگیری اراذل و اوباش شمشیر به دست تهرانپارس

تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ!

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو