پیام ویژه

آخرين مطالب

تجمعات پراکنده تهران و برخی شهرها/بازگشت آرامش به پایتخت سياسي

تجمعات پراکنده تهران و برخی شهرها/بازگشت آرامش به پایتخت
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - تجمع پراکنده تعدادی آشوب‌طلب که ساعاتی پیش با تلاش نیروهای حافظ امنیت به پایان رسید امروز در برخی شهرها ترافیک سنگین و کندی عبور و مرور و خسارت به اموال عمومی و شخصی را به همراه داشت.
به گزارش مشرق ، بعد از ظهر امروز شنبه -نهم مهر ماه- همزمان با شروع تحصیلی دانشگاه‌ها، تعدادی از عناصر آشوبگر و فریب‌خورده با تجمع پراکنده در برخی نقاط پایتخت اقدام به سردادن شعارهای ساختارشکنانه و تخریب خودروهای شخصی و اموال عمومی کردند.
این افراد ضمن برهم زدن نظم عمومی تلاش کردند دانشجویان را نیز به آشوبگری و تحرکات سوء ترغیب کنند که در این مسیر ناکام ماندند.
بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا، یک گروه 14 نفره از زنان در منطقه دردشت با برداشتن روسری‌های خود اقدام به کشف حجاب کردند و حدود 50 تا 70 نفر هم در محدوده دانشگاه تهران در خیابان انقلاب دست به راهپیمایی زدند که پس از ناکامی در همراهی دانشجویان به سوی خیابان‌های وصال و حجاب و حافظ و جمهوری حرکت کرده و گروهی از آنها نیز مسیر راهپیمایی خود را به سمت جنوب شهر و منطقه بازار و لاله‌زار تا خیابان وحدت اسلامی و ابوسعید تغییر دادند.
در پونک نیز گروهی از معترضان که بین 100 تا 150 نفر تخمین زده شدند، از دانشگاه آزاد تا بلوار اشرفی اصفهانی و تیراژه دست به راهپیمایی زدند و عده‌ای نیز در محدوده دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد در خیابان یخچال در قلهک تجمع کرده و قصد تحریک دانشجویان را داشتند.
در محدوده دانشگاه صنعتی شریف نیز جمعیتی حدوداً 400 نفره با تجمع در خیابان آزادی و اطراف دانشگاه، ضمن سردادن شعارهای تند و ساختارشکنانه، اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و تخریب برخی اموال عمومی کردند که تجمع آنها پس از درگیری‌های پراکنده با نیروهای انتظامی پایان یافت.
گزارش‌هایی از آتش زدن موتور در تقاطع وصال و بلوار کشاورز و همچنین آتش زدن تقاطع خیایان انقلاب- قدس با کوکتل مولوتف رسیده است.
آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها با تجمعات دانشجویی
همزمان با بازگشایی رسمی دانشگاه‌ها پس از 2 سال تعطیلات کرونایی در کشور، دانشگاه‌های تهران و برخی شهرها نیز شاهد تجمعات و اعتراضات محدود و مسالمت‌آمیز دانشجویی در واکنش به اتفاقات اخیر بود.
بررسی‌های میدانی از چند دانشگاه تهران حاکی است در دانشگاه علم و صنعت عده‌ای از دانشجویان با تجمع و بست‌نشینی در برابر ساختمان مرکزی دانشگاه، اعتراض خود را نسبت به برخوردهای صورت گرفته از سوی پلیس و بازداشت تعدادی از دانشجویان نشان دادند.
در دانشگاه تهران نیز تجمع مشابهی از سوی عده‌ای از دانشجویان برگزار شد و در طرف مقابل نیز همزمان تعداد دیگری دانشجویان مقابل سردر دانشگاه تهران در محکومیت اغتشاشات و نفرت‌پراکنی‌ها تجمع کردند که با در دست داشتن پرچم‌های ایران و تصاویر شهدای مدافع امنیت در محکومیت ایجاد آشوب و ناامنی در کشور شعارهایی سر دادند.
در این بین در برخی موارد مخاطب قرار دادن طرف مقابل در شعارهای دو طیف منجر به کنایه‌زنی‌هایی نیز می‌شد که با وساطت و پادرمیانی اساتید و دانشجویان قدیمی فروکش کرد.
فضای حاکم در تجمعات دانشجویی درون دانشگاه‌های تهران فضایی آرام و به دور از آشوبگری و خسارت به اموال عمومی بود، با اینحال در برخی موارد، معترضین اقدام به سر دادن شعارهای تند و هیجانی نیز می‌کردند.
در برخی دیگر از دانشگاه‌های تهران از جمله دانشگاه شریف، دانشگاه علوم پزشکی ایران، پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد تهران مرکز و دانشگاه تربیت مدرس نیز تجمعات و راهپیمایی‌هایی با حضور جمعی از دانشجویان در واکنش به حوادث اخیر کشور برگزار شد.
همچنین دانشگاه‌های فردوسی و داروسازی مشهد، دانشگاه‌های آزاد و خوارزمی واحد کرج، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه‌های شیراز و زنجان امروز نهم مهر ماه 1401 همزمان با نخستین روز شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، صحنه برگزاری تجمعات اعتراضی دانشجویی بود.
اعتراض کنندگان با در دست داشتن برخی تصاویر و سردادن شعارهایی چون «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، خواستار آزادی دانشجویان بازداشتی در تجمعات اعتراضی پس از فوت دختری 22 ساله در یکی از مراکز انتظامی و همچنین اصلاح برخی رویکردها و رفتارها در مواجهه با انتقادها و توجه به مطالبات مردمی و دانشجویی شدند.
فضای حاکم بر دانشگاه‌های تهران نیز مشابه دانشگاه‌های سراسر کشور بود و جمع زیادی از دانشجویان در محوطه داخلی دانشگاه‌ها به دور از آشوبگری و خسارت به اموال عمومی به بیان اعتراضات خود نسبت به برخوردها با دانشجویان پرداختند؛ گر چه در برخی موارد معترضین اقدام به سردادن شعارهایی تند و هیجانی کردند.
از سوی دیگر گروهی از دانشجویان در دانشگاه تهران با برگزاری تجمع در محکومیت آشوبگری و نفرت‌پراکنی در فضای جامعه و حمل پرچم کشورمان و تصاویر شهدا، اقدامات ساختارشکنانه را تقبیح کردند.
در حال حاضر با وجود پایان یافتن تجمعات، عبور و مرور در برخی خیابان‌های اصلی شهر به دلیل اقدامات آشوبگران با کندی مواجه است که سختی و ناراحتی شهروندان را به همراه داشته است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/856003/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

دامغان لرزید

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

پایان یکه تازی اردوغان؟

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد