پیام ویژه

آخرين مطالب

در حال به روز رسانی...

گزارش لحظه به لحظه از سفر مخبر به روسیه/ ‌‌معاون اول رئیس‌جمهور: منافع ایران و روسیه در گرو تلاش دو کشور برای اجرای توافقات فیمابین است سياسي

گزارش لحظه به لحظه از سفر مخبر به روسیه/ ‌‌معاون اول رئیس‌جمهور: منافع ایران و روسیه در گرو تلاش دو کشور برای اجرای توافقات فیمابین است
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برای شرکت در دومین مجمع اقتصادی خزر به روسیه سفر کرده است.

به گزارش جماران؛ معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت و سخنرانی در دومین مجمع اقتصادی خزر دقایقی پیش عازم روسیه شد.
محمد مخبر ظهر امروز(چهارشنبه) به دعوت «میخائیل ولادیمیرویچ میشوستین» نخست وزیر روسیه برای شرکت در دومین مجمع اقتصادی خزر، در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی-اقتصادی تهران را با بدرقه رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به مقصد مسکو ترک کرد.
معاون اول رییس جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در دومین مجمع اقتصادی خزر، با برخی مقامات شرکت کننده در این اجلاس در خصوص توسعه روابط و سایر موضوعات مورد توجه طرفین گفتگو و مذاکره خواهد کرد.
وزرای امور اقتصادی و دارایی، نفت و جهاد کشاورزی و تعدادی از معاونین وزرا در این سفر معاون اول رییس جمهور کشورمان را همراهی می کنند.
مخبر همچنین پیش از عزیمت به روسیه در گفتگو با خبرنگاران به تشریح برنامه های سفر دو روزه خود به مسکو پرداخت و گفت: این سفر به دعوت نخست وزیر روسیه برای شرکت در دومین مجمع اقتصادی خزر انجام می شود.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران با روسیه نزدیک و صمیمانه است، افزود: روابط تهران و مسکو خصوصا با راهبرد جدیدی که دولت سیزدهم برای ارتقا و توسعه مناسبات با کشورهای همسایه و منطقه در پیش گرفته، طی یکسال اخیر تحولات جدی و مثبتی را در حوزه تجارت، سرمایه گذاری و صنعت داشته است.
مخبر با تاکید بر اهمیت دومین مجمع اقتصادی خزر خاطرنشان کرد: این اجلاس هم به لحاظ حقوقی و هم اقتصادی و هم از نظر مسائل زیست محیطی از اهمیت فراوانی برای کشورهای ساحلی خزر برخوردار است.
وی با اشاره به ملاقات رئیس جمهور کشورمان با سران کشورهای ساحلی خزر و همچنین حضور دکتر رئیسی در ششمین اجلاس سران کشورهای پیرامون خزر افزود: یکی از برنامه های این سفر پیگیری مصوبات اجلاس سران و همچنین توافقات میان رؤسای جمهور کشورهای حاشیه خزر است تا اگر موانعی وجود داشته باشد این موانع برطرف شود.
وی افزود: در این سفر همچنین ملاقات های دوجانبه با نخست وزیران کشورهای حاشیه خزر انجام خواهد شد تا توافقات و تفاهمات فیمابین مورد بررسی قرار گرفته و اجرای آنها تسریع شود.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موقعیت جغرافیایی استثنایی ایران برای توسعه ترانزیت خاطرنشان کرد: کشورهای حاشیه خزر مصمم هستند در حوزه سرمایه گذاری، ترانزیت و مناسبات اقتصادی، روابط خود را گسترش دهند که امیدوارم در این زمینه شاهد توافقات جدی باشیم.

پیام ویژه

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم برای توسعه مناسبات با کشورهای منطقه و همسایه، باید از فرصت استثنایی عضویت در سازمان همکاری شانگهای به نحو مطلوب استفاده کنیم.
گفتنی است نخستین مجمع اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر مرداد ماه سال 1398 با حضور پنج کشور عضو یعنی ایران، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و آذربایجان در منطقه گردشگری آوازه ترکمنستان برگزار شد.
رییس جمهور کشورمان نیز در تیر ماه سال جاری در ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در کشور ترکمنستان شرکت و سخنرانی کرد.
معاون اول رییس جمهور وارد روسیه شد
معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت و سخنرانی در دومین مجمع اقتصادی خزر دقایقی پیش وارد روسیه شد.
محمد مخبر عصر امروز(چهارشنبه) در رأس یک هیات عالی رتبه سیاسی-اقتصادی وارد مسکو شد و در بدو ورود به فرودگاه بین المللی وانکووا مسکو از سوی معاون یکی از وزرای فدراسیون روسیه، سفیر و کارکنان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و نمایندگان نهادهای ایرانی مستقر در مسکو مورد استقبال قرار گرفت.
مخبر در بدو ورود به مسکو در گفتگو با خبرنگاران گفت: توسعه و ارتقاء همکاری با کشورهای همسایه از راهبردهای جدی دولت است و در این میان کشور روسیه از جایگاه خاصی برخوردار است و با سفرهای متقابل روسای جمهور دو کشور، پایه گذاری خوبی در تعمیق روابط صورت گرفت.
وی با بیان اینکه دریای خزر و کشورهای حاشیه این دریا به لحاظ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و محیط زیست دارای اهمیت فراوان هستند، تصریح کرد: ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با پانزده کشور و همچنین همجواری با دریای خزر در شمال و خلیج فارس در جنوب، جایگاه ویژه ای به لحاظ ترانزیت دارد.
مخبر با اشاره به توافقات اولین نشست مجمع اقتصادی خزر و همچنین توافقات صورت گرفته میان سران کشورهای حاشیه خزر در ششمین اجلاس، خاطرنشان کرد: بخشی از این توافقات اجرایی شده و بخشی نیز نیازمند پیگیری است که باید اجرای این برنامه ها را سرعت ببخشیم و امیدوارم مردم ایران و روسیه و سایر کشورهای حاشیه خزر از این ارتباطات به خوبی بهرمند شوند.
معاون اول رییس جمهور در این سفر که به دعوت میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه انجام شده است، علاوه بر سخنرانی در دومین مجمع اقتصادی خزر، با تعدادی از همتایان خود و مقامات شرکت کننده در این اجلاس دیدار و رایزنی خواهد کرد.
وزرای امور اقتصادی و دارایی، نفت و جهاد کشاورزی در این سفر معاون اول رییس جمهور کشورمان را همراهی می کنند.
نخستین مجمع اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر مرداد ماه سال 1398 با حضور پنج کشور عضو یعنی ایران، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و آذربایجان در منطقه گردشگری آوازه ترکمنستان برگزار شد و رییس جمهور کشورمان نیز در تیر ماه سال جاری در ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در کشور ترکمنستان شرکت و سخنرانی کرد.

پیام ویژه

مخبر در دیدار دستیار رییس جمهور روسیه: منافع ایران و روسیه در گرو تلاش دو کشور برای اجرای توافقات فیمابین است
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم اجرای دقیق توافقات میان تهران و مسکو گفت: منافع دولت ها و ملت های ایران و روسیه در گرو تلاش برای اجرایی شدن توافقات صورت گرفته میان دو کشور است.
محمد مخبر عصر امروز(چهارشنبه) در دیدار «ایگور لویتین» دستیار رییس جمهور روسیه، بر گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: مسیر رشت-آستارا و توسعه همکاریهای بانکی برای تسهیل فعالیت تجار و بخش خصوصی نقش موثری در ارتقاء سطح همکاریهای تهران و مسکو خواهد داشت.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ساز و کار خوبی برای اجرای توافقات فیمابین فراهم شده است، اظهار داشت: برای توسعه همکاریهای بانکی‌ باید برنامه‌ای دقیق و زمانبندی شده تدوین و با جدیت آن را پیگیری کنیم.
مخبر همچنین با اشاره به توافقات صورت گرفته برای همکاری های دو کشور در حوزه انرژی، افزود: توافقات بسیار خوبی در بخش انرژی میان ایران و روسیه حاصل شده اما باید نسبت به زمان اجرای این توافقات حساس باشیم و با جدیت آن را دنبال کنیم تا شاهد اجرای هر پروژه مطابق برنامه زمانبندی باشیم.
ایگور لویتین دستیار رییس جمهور روسیه نیز در این دیدار با بیان اینکه مدیران بزرگترین شرکتهای تجاری روسیه گردهم آمده‌اند تا با هیات عالی رتبه ایرانی برای توسعه همکاریهای تجاری و اقتصادی مذاکره کنند، از اهتمام جدی مسکو برای اجرای توافقات با تهران خبر داد.
وی با اشاره به تمایل شرکتهای فعال در حوزه انرژی برای سرمایه گذاری و همکاری در ایران، افزود: رییس جمهور روسیه نیز بر اجرای توافقات دو کشور تاکید دارد و تمام توافقات گذشته نیز به قوت خود باقی است.
تکمیل می شود...

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/856438/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

درآمد عجیب از زباله گردی

رسوایی 99 درصدی

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

پایداری آب مصرفی 45 روستا با عملیات جهادی صنعت نفت

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود