پیام ویژه

آخرين مطالب

6 میلیون اوکراینی بدون برق/ تقویت جبهه اروپایی علیه روسیه بين الملل

6 میلیون اوکراینی بدون برق/ تقویت جبهه اروپایی علیه روسیه
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - زلنسکی در تلگرام نوشت که بیش از شش میلیون مشترک در سراسر اوکراین همچنان بدون برق هستند.

به گزارش جماران به نقل از تاس، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که بیش از 6میلیون مشترک در سراسر کشور همچنان بدون برق هستند.
زلنسکی در تلگرام نوشت که بیش از شش میلیون مشترک در سراسر اوکراین همچنان بدون برق هستند.
رئیس جمهور اوکراین مساله انرژی را در کنار دیگر چالش ها یک چالش اصلی دانست.
برخی منابع اوکراینی گفتند که سیستم انرژی اوکراین با 70 درصد توان مطلوب خود فعالیت می کند و کمبود بزرگی در عرصه برق وجود دارد.
در همین حال، ناسا، سازمان فضایی آمریکا تصویر ماهواره ای از سطح زمین را که در شب گرفته شده، منتشر کرده که نشان می دهد اوکراین در تاریکی مطلق فرو رفته است.
به گزارش اسپوتنیک، تصویر منتشر شده در 24 نوامبر اوکراین را در تاریکی کامل نشان می‌دهد که توسط تکه‌های روشن نقاط مسکونی در کشورهای دیگر از جمله روسیه احاطه شده است.
روز چهارشنبه، وزارت انرژی اوکراین گزارش داد که به دلیل حملات روسیه، کار تمام نیروگاه های هسته ای و بیشتر نیروگاه های حرارتی و نیروگاه های برق آبی به طور موقت قطع شده و اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان بدون برق مانده اند. روز پنجشنبه وزارت نیروی اوکراین از احیای برق رسانی به تاسیسات زیرساختی حیاتی خبر داد.
در تحولی دیگر، برلین و پاریس در جریان سفر نخست وزیر فرانسه به آلمان توافقنامه‌ای را در بخش انرژی امضا کردند که هدف از آن «همبستگی» در تامین گاز و برق مورد نیاز دو کشور اعلام شد.
بر پایه این توافقنامه که روز جمعه به امضای اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه رسید، پاریس متعهد شد تا در قبال تامین کسری برق خود از آلمان، گاز به این کشور صادر کند.
فرانسه به دلیل تعطیلی بخشی از راکتورهای هسته‌ای و زمانبر بودن احیای آنها، برای نخستین اولین بار در 42 سال گذشته است به واردکننده خالص برق بدل شده است.
فرانسه از اواسط اکتبر گذشته صدور گاز به آلمان را آغاز کرده ولی با امضای این توافقنامه، امکان افزایش انتقال گاز فراهم شده که موجب افزایش ظرفیت تبادل برق دو کشور می‌شود. بدین ترتیب، بخشی از نگرانی برلین در مورد جایگزینی کسری گاز وارداتی از روسیه نیز مرتفع می‌شود.
پاریس و برلین همچنان به دنبال نمایش یک جبهه مشترک علیه تهاجم نظامی مسکو به خاک اوکراین هستند و بر همین اساس، خانم بورن در جریان امضای توافقنامه انرژی با آلمان بار دیگر تاکید کرد که دو کشور«تا پایان» از اوکراین حمایت خواهند کرد.
بلاروس در جنگ اوکراین شرکت نمی کند
الکساندر لوکاشنکو در پاسخ به پرسش روزنامه‌نگاران روسی درباره احتمال حضور نظامیان این کشور در جنگ اوکراین هر گونه دخالت نظامی در این مناقشه را رد کرد.
بلاروس یکی از معدود کشورهای جهان است که رهبر دیکتاتور آن از حامیان و متحدان سرسخت روسیه و رئیس جمهوری آن ولادیمیر پوتین به شمار می‌رود.
خبرگزاری آلمان روز جمعه، 25 نوامبر به نقل از رسانه‌های رسمی بلاروس از قول لوکاشنکو گزارش داد دخالت نظامی این کشور در مناقشه اوکراین و اعزام سرباز به این کشور فقط اوضاع را بغرنج‌تر می‌کند.
لوکاشنکو با اشاره به این که ارتش بلاروس شامل 35 تا 40 هزار نظامی است تاکید کرده که این نیروها نمی‌توانند "مشکل روسیه" در جبهه‌های نبرد در اوکراین را حل کنند.
او افزود: «ما دخالت نمی‌کنیم، کسی را نمی‌کشیم و هیچ سربازی به اوکراین اعزام نمی‌کنیم زیرا این کار ضرورتی ندارد.»
بلاروس پایگاه عملیات علیه اوکراین
از آغازحمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه امسال گزارش‌های زیادی درباره استقرار نیروهای روسیه در بلاروس و استفاده از خاک این کشور برای عملیات نظامی منتشر شده است.
بلاروس از شرق با روسیه و از جنوب با اوکراین مرزهای مشترک طولانی دارد و به لحاظ سیاسی و اقتصادی به شدت به مسکو وابسته است.
روسیه نه تنها از خاک بلاروس برای اعزام نیروهای نظامی به اوکراین استفاده می‌کند که جنگنده‌های خود را از پایگاه‌های هوایی مستقر در این کشور به پرواز درمی‌آورد.
افزون بر این مطابق شواهد پس از خسارت‌های سنگین به نیروهای روسی در اوکراین، بلاروس تانک و دیگر تجهیزات نظامی در اختیار ارتش روسیه گذاشته است.
بر همین اساس اوکراین همسایه شمالی خود را یکی از طرف‌های جنگ ارزیابی می‌کند و شماری از نیروهای ذخیره ارتش خود را برای مقابله با حمله‌های احتمالی این کشور آماده نگه داشته است.
ادعای لوکاشنکو، تلاش برای میانجیگری
دیکتاتور بلاروس مدعی است برای آغاز گفت‌وگو میان مسکو و کی‌یف برای اعلام آتش‌بس و توقف درگیری‌ها تلاش می‌کند و لهستان و آمریکا را متهم کرده که مانع ورود اوکراین به این گفت‌وگوها می‌شوند.
برخی ناظران با توجه به شکست‌های فراوان نیروهای روسی در هفته‌های گذشته و بازپس‌گیری برخی مناطق اشغالی توسط ارتش اوکراین احتمال دخالت مستقیم نظامیان بلاروس در جنگ را منتفی نمی‌دانند.
وزارت دفاع بریتانیا در ارزیابی روزانه خود از وضعیت جنگ در اوکراین از تلفات سنگین نیروهای ذخیره روسی که به جبهه‌ها اعزام شدند خبر داده و می‌گوید این وضعیت باعث نگرانی مسکو از واکنش بازماندگان قربانیان شده است.
پوتین حدود هفت ماه پس از آغاز تهاجم نظامی به اوکراین در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که فرمان بسیج بخشی از نیروهای ذخیره نیروهای مسلح را امضاء کرده است.
به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه فرمان پوتین برای بسیج حدود 300 هزار نفر بود. به تازگی اعلام شد این کار خاتمه یافته است.
بر پایه ارزیابی منابع اطلاعاتی وزارت دفاع بریتانیا، روسیه برای سازماندهی آموزش این تعداد از افراد ذخیره دچار مشکلات و موانع جدی، از جمله کمبود افسر باتجربه است.
کارشناسان بریتانیایی بر این باورند که افراد بسیج شده با توجه به محدودیت‌ها یا اصلا آموزش نمی‌بینند یا آموزش آنها حداقلی خواهد بود.
نیروهای ذخیره روسیه؛ آموزش و تجهیزات ناکافی
کمبود امکانات و تجهیزات نظامی نیز معضل دیگری است که ظاهرا باعث شده استفاده از این نیروهای ذخیره به ارتقاء توان رزمی نیروهای روسی منجر نشود.
بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری روسیه پوتین قرار است روز جمعه با مادران شماری از سربازانی که در جبهه‌های جنگ اوکراین کشته شده‌اند دیدار کند.
روسیه درباره تلفات جنگ اوکراین آمار دقیقی ارائه نمی‌کند. آخرین بار حدود دو ماه پیش (21 سپتامبر) بود که مسکو اعلام کرد در جنگ اوکراین پنج هزار و 937 سرباز روسی کشته شده‌اند.
این رقم از برآوردهای بین‌المللی بسیار کمتر است. وزارت دفاع اوکراین می‌گوید تا کنون 85 هزار و 150 سرباز روسی در جریان حمله به این کشور کشته شده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/863261/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

ماجرای توییت یک فعال اقتصادی علیه اسرائیل و حمله مجری شبکه منوتو با دروغ پراکنی به او

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

همتی به رئیسی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند/ ویدئو

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

واکنش عباس عبدی به توئیت عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب درباره برخود با بی حجابی

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

بایدن در آستانه شکست؟

آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد | ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره حمله اسرائیل به ایران

لاوروف: ایران خواهان تشدید تنش نیست

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

گزیده‌های نفتی هفته

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند/ ویدئو

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند

واژگونی پراید حادثه آفرید

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس