پیام ویژه

آخرين مطالب

سرمقاله ایران/ تشکیل دولتی فاشیستی‌تر از همیشه يادداشت

سرمقاله ایران/ تشکیل دولتی فاشیستی‌تر از همیشه
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - ایران / « تشکیل دولتی فاشیستی‌تر از همیشه » عنوان یادداشت روزنامه ایران به قلم ریچارد سیلور اشتاین و ترجمه وصال روحانی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
همه مخالفت‌های امریکا با اقدامات افراطی «نتانیاهو» صوری است
بنیامین نتانیاهو پس از پیروزی اخیرش در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی مشغول تشکیل کابینه‌ای است که فاشیستی‌تر از تمامی دولت‌هایی است که او در دوران‌های زمامداری 15 ساله قبلی‌اش تشکیل داده بود.
دو وزیر پیشنهادی نتانیاهو پیشینه زندانی شدن یا ارتکاب به قتل‌های گسترده علیه فلسطینی‌ها را دارند. همه انتخاب‌های سال‌های دور نتانیاهو هم آدم‌هایی افراطی و راستگرا بوده‌اند ولی او این بار رادیکال‌ترین گزینش‌ها را داشته است این را بخصوص می‌توان در انتخاب بزال اسموتریچ، رهبر حزب تندرو موسوم به زیونیسم (صهیونیسم) و همچنین ایتامار بن گویر سرکرده حزب موسوم به «قدرت یهود» مشاهده کرد. قرار است بن گویر که سابقه‌ای طولانی در نسل‌کشی و ترور فلسطینی‌ها دارد، به عنوان وزیر اطلاعات و امنیت به کابینه جدید نتانیاهو بپیوندد و اسموتریچ هم در حالی گزینه اداره وزارت دفاع است که اخیراً به سبب جابه‌جا کردن بدون اجازه چند خودرو بزرگ حامل مواد منفجره توسط دولت تل‌آویو بازداشت و از مقابل چشم‌ها دور شد. اسموتریچ قصد داشت با آن ادوات عظیم جنگی روبه‌روی گروه‌های مقاومت فلسطینی‌ بایستد که با روند تصرف مواضعی تازه در کرانه غربی و شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در آنجا به مخالفت برخاسته و اشغالگران صهیونیستی را به عقب رانده بودند.
جنایت‌های بدون پیگرد
شکی نیست که همین شهرک‌نشینان قانون‌شکن بیشترین شادمانی را بابت روی کار آمدن عناصری بسیار تندرو در کابینه تازه نتانیاهو دارند. زیرا خانه‌های آنها در سرزمین فلسطین را برایشان حفظ می‌کنند و از آنان در قبال اقدامات جبرانی گروه‌های مقاومت به محافظت می‌پردازند. دولت نتانیاهو لایحه‌ای را به مجلس رژیم صهیونیستی برده که هر اقدام تهاجمی بعدی دولت را در راه تسخیر اراضی تازه‌ای در نوار غزه بدون رجوع به آرای نمایندگان مجلس میسر و قانونی می‌کند و «کنست» قادر به رأی‌گیری مؤثر از نمایندگان در خصوص آن نیست. این امر سفاکان رژیم صهیونیستی را قادر می‌سازد به بهانه شتاب الزامی برای عقب راندن گروه‌های مقاومت هر جنایتی را مرتکب شوند بدون اینکه پیگردی قضایی بر آن متصور و قابل اجرا باشد.
امریکا؛ از ظاهر تا باطن
در چنین فضایی فقط امریکا شریک اول اسرائیل و بواقع دولت خط‌ دهنده به رژیم نامشروع تل‌آویو است که می‌تواند کمی تا قسمتی از حجم عملیات افراطی جدید توسط دولت در دست تشکیل نتانیاهو را بکاهد اما از یک سو حواس جو بایدن این روزها مشغول مسأله جنگ روسیه – اوکراین است و از جانب دیگر همچنان روی هماوردی بزرگ اقتصادی‌اش با چین متمرکز است. کاخ سفید البته مدعی شده، به نتانیاهو هشدار داده از هرگونه افراط‌گرایی در تشکیل کابینه جدیدش پرهیز و منطقه خاورمیانه را از آنچه هست، ملتهب‌تر نکند اما این یک ادعای غیرواقعی است و دولت جو بایدن در دل از هر گونه عقب‌نشینی گروه‌های مبارز فلسطینی از مواضع بر حق خویش استقبال می‌کند زیرا اقدامات جبرانی و حملات همین گروه‌ها است که برخی سربازان جنایتکار صهیونیستی را به سزای اعمالشان رسانده و امکان خواب خوش را هم از سربازان پرتعداد امریکایی که در زمین و دریا مستقر و مشغول تشکیل حفاظ‌های امنیتی برای متجاوزان صهیونیستی هستند، گرفته است.
وقتی «اف بی‌ ای» هم ساکت شد
یک سند روشن از بی‌تفاوتی امریکا در قبال جان‌های با ارزش ستانده شده توسط گروه‌های تروریستی اسرائیلی، به شهادت رسیدن چندی پیش شیرین ابوعاقله روزنامه‌نگار متعهد زن فلسطینی به دست این گروه‌ها و عکس‌العمل‌های صوری دولت جو بایدن در خصوص آن بوده است. وقتی اعتراضات جامعه جهانی به این قتل آشکار و بی‌شرمانه اوج گرفت، بایدن مجبور شد دستور یک بررسی دقیق و تهیه گزارش را در این خصوص به وزارت دفاع امریکا بدهد اما از یک سو آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در اظهاراتی درگذشت ابوعاقله را یک رویداد تصادفی و غیرسازماندهی شده نامید و از سوی دیگر مسئولان دفتر بایدن به بهانه مشغول بودن وی به تبعات حساس بحران اوکراین به درخواست‌های خانواده ابوعاقله برای ملاقات با بایدن و بیان واقعیات برای او به‌طور حضوری پاسخ منفی دادند. این در حالی است که تحقیق‌های پرتعداد صورت گرفته توسط نهادهای متفاوت و مستقل این نکته را به اثبات رسانده که ابوعاقله در اقدامی طراحی شده توسط تک‌تیراندازان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و نه براثر عبور تصادفی از یک خیابان تحت معارضه و اصابت گلوله‌ای بر حسب اتفاق به وی.
بایدن وقتی متوجه شد بی‌تفاوتی‌هایش نسبت به این واقعه جامعه جهانی را بیش از پیش علیه وی به حرکت درآورده است، به ناچار و در اقدام صوری دیگری از اف بی ‌ای خواست به این مسأله ورود و در این زمینه اقدام کند ولی دولت تل‌آویو این اقدام او را نیز بی‌اثر ساخت و از طریق بنی گانتس، وزیر دفاع این رژیم هر گونه دخالت در امور داخلی اسرائیل را غیرقانونی خواند و مدعی شد نه امریکا و نه هیچ کشور دیگری حق اظهار نظر رسمی در این خصوص را ندارند و پس از آن حرکتی از سوی اف بی ‌ای هم مشاهده نشد.
آنها گوش شنوایی ندارند
با این اوصاف خوش‌خیالی صرف است اگر تصور نشود امریکا مخالفتی واقعی و مؤثر با تشکیل دولتی رادیکال‌تر از همیشه توسط نتانیاهو خواهد داشت. حتی اگر این مخالفت واقعی می‌بود، نتانیاهو و جمع جنایتکاران وابسته به وی گوش شنوایی برای این امور ندارند و راه خود را می‌روند. از این طریق البته ظلم رژیم کودک‌کش تل‌آویو در قبال ملت آواره شده فلسطین شدت خواهد گرفت اما به گمان، دست‌های آلوده سران این رژیم غاصب و حامیان خاموش آنها به سرکردگی امریکا هم بیش از پیش رو خواهد شد.
منبع: Middle East Eye

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/863391/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

شیائومی نیامده رکورد زد!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

مهاجرت با ویزای جعلی

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد