پیام ویژه

آخرين مطالب

رئیس قوه قضاییه: وکلا به اندازه توان پرونده قبول کنند فرهنگی و اجتماعی

رئیس قوه قضاییه: وکلا به اندازه توان پرونده قبول کنند
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - میزان / رییس قوه قضاییه با بیان اینکه کاهش فرآیندهای دادرسی مورد تاکید است، گفت: تجدید وقت‌هایی که برخی وکلا به دلیل حجم بالای پرونده‌های تحت وکالت درخواست می‌کنند از علل طولانی شدن فرآیند دادرسی است، لذا وکلا به اندازه توان پرونده قبول کنند.
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین اژه ای روز جمعه در نخستین همایش سراسری هیأت مدیره‌های استانی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه در مشهد افزود: کاهش هزینه‌های دادرسی یکی از اهداف است، لذا تاکنون با کاهش برگزاری آزمون‌های وکالت و تقلیل پذیرفته‌شدگان این آزمون‌ها مخالفت کرده‌ام، چراکه با این قبیل کاهش‌ها و تقلیل‌ها، هزینه‌های دادرسی برای مردم افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به شأن و جایگاه بالای نهاد وکالت و قضاوت خاطرنشان کرد: در مرتبه نخست قضات، وکلا و کارشناسان هستند که باید پاسدار جایگاه و شأن بالای خود باشند، ممکن است در میان خانواده بزرگ و شریف قضات، وکلا و کارشناسان، معدودی مراعات این شأن و جایگاه را نکنند و به اعتماد مردم خلل ایجاد کنند، لذا باید خیرخواهانه به امر به معروف و نهی از منکر این قبیل همکاران همت گماشت.
رییس دستگاه قضا به حضور مستمر مسوولان و اعضای مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه در مساجد به منظور کمک و مساعدت حقوقی به مردم تاکید کرد و خواستار استمرار و تقویت این قبیل اقدامات و ابتکارات شد
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: قانون ناظر بر وکالت سالهاست تغییر نکرده است، حال آنکه بسیاری از قوانین مشابه که بعد از این قانون تصویب شده‌اند، تغییر یافته‌اند لذا در مرکز وکلا ، نسبت به بررسی این امر اقدام کنید که آیا تغییر قانون ناظر بر نهاد وکالت مطلوب است یا خیر ؟ آیا علی‌رغم این مطلوب بودن، اجازه این تغییر داده نشده است؟
وی با بیان اینکه معضلاتی در مبحث کارشناسی پرونده‌های قضایی وجود دارد، افزود: ما به معیارهای کارشناسی انتقاد داریم، اختلاف‌نظرهای کارشناسی در قبال یک پرونده واحد، سبب ایجاد نارضایتی و افزایش هزینه‌کرد مردم می‌شود.
حجت الاسلام اژه ای تاکید کرد: ضروری است تا با یک بررسی مدون و جامع، راهکارهای کاهش و تقلیل زمان فرآیند کارشناسی و کاستن از اختلافات کارشناسی‌ها در قبال یک پرونده واحد اتخاذ شود.
رییس عدلیه با اشاره به اهمیت مقوله صلح و سازش پرونده‌های مختلف قضایی اعم از حقوقی و خانوادگی و مالی، گفت: شما در مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه می‌توانید در معرفی و تبیین ساز و کارهای ناظر در زمینه صلح و به سازش کشاندن پرونده‌های قضایی به ما کمک کنید.
تربیت و جذب وکیل در تراز انقلاب اسلامی
رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز اظهار کرد: امروز خانواده 80 هزار نفری مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه برای اولین بار در طول بیش از 20 سال گذشته میزبان رییس عدلیه است.
حسن عبدلیان پور افزود: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه نسبت به جذب و تربیت وکیل، کارشناس و مشاور خانواده در تراز انقلاب اسلامی اقدام نموده است.
وی بیان کرد: اعضای هیات مدیره و بازرسان وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در کنار ارائه خدمات حقوقی به جامعه و کمک به قضات در کشف حقیقت و اجرای عدالت اجازه نخواهند داد معاندان و دشمنان مردم خدشه‌ای به نظام و ارزش‌های آن وارد کنند و ضمن پیگیری توطئه‌های دشمنان در مجامع بین‌المللی، به استیفای حق ملت ایران می‌پردازند.
عبدالیان پور خاطرنشان کرد: در مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در راستای تکالیف مندرج در سند تحول قضایی به عنوان سربازان انقلاب اسلامی با مدیریت جهادی و عمل به رهنمودهای رییس قوه قضاییه، با تمام توان مسیر رشد و توسعه مرکز را ادامه می دهد.
یکی از هموطنان اهل سنت و رییس مرکز کارشناسان رسمی استان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی هموطنان اهل سنت در دفاع از میهن و مشارکت آنان در عرصه‌های سازندگی ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست، گفت: این در حالی است که اکنون چندین کشور سلطه‌گر و مستکبر در صدد اجرای سیاست‌های تفرقه‌افکنانه خود در ایران هستند.
سوما عبداللهی افزود: بر خود لازم و واجب می‌دانیم تا با همکاری و مشارکت همه‌جانبه در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، دست بدخواهان، توطئه‌گران و تفرقه‌جویان را از سر میهن اسلامی کوتاه کنیم.
وی بیان کرد: نقش قوه قضاییه در راستای حمایت از مشارکت همه هموطنان در تمامی عرصه‌ها و ایجاد زمینه‌های تعامل و ارتباط بیشتر جهت پیشبرد اهداف عالیه وحدت و انسجام ملی، نقشی بی‌بدیل، مؤثر و قابل توجه است.
رییس مرکز کارشناسان رسمی استان کردستان خاطرنشان کرد: تقاضای ما از رییس دستگاه قضا این است که از مشاوران اهل سنت در موضوعات مهم و کلیدی حقوقی یا کارشناسی استفاده شود تا در جهاد بزرگ تبیین یاریگر دستگاه قضا باشند.
یکی از وکلای مسیحی مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه نیز در این جلسه با اشاره به جمله‌ای از حضرت علی(ع) که می‌فرمایند بزرگترین گناه ترس است، گفت: همه حاضران در این جلسه اولین شجاعتشان این است که حقوق خوانده‌اند.
شارا نظریان افزود: در دوره کنونی مدیریت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به سبب آنکه مدیران از بدنه این مرکز هستند، مشکلات وکلا، کارشناسان و مشاوران را به خوبی درک کرده و در جهت رفع این مشکلات تلاش می‌کنند.
وی افزود: رسالت اصلی مرکز وکلا دفاع از حقوق افرادی است که به دلیل مسائل معیشتی توان گرفتن وکیل ندارند.
تجلیل از خانواده‌های شهیدان نوری، شهرکی، دوست‌محمدی، اصلانی و کوچکترین شهید حادثه تروریستی شاهچراغ «شهید اسلامی‌راد» بخش دیگری از همایش سراسری هیأت مدیره‌های مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه بود.
در پایان این همایش تعدادی از نخبگان مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی(ع) و روز مرد، مورد تجلیل قرار گرفتند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/880821/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

درآمد عجیب از زباله گردی

رسوایی 99 درصدی

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

پایداری آب مصرفی 45 روستا با عملیات جهادی صنعت نفت