پیام ویژه
مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان: خدمت به مردم و تسهیل شرایط باید در راس کارها باشد
شنبه 7 خرداد 1401 - 16:02:48
وزارت رفاه
پیام ویژه - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حضور بین آحاد مردم به خصوص جامعه هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خدمت و تسهیل شرایط مسائل آنان باید در راس برنامه ها و کارها باشد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان لرستان، علی جهانی امروز در سفر یک روزه به شهرستان ازنا با حضور در جمع کارمندان اداره تعاون شهرستان ازنا و دیدار چهره به چهره مراجعه کنندگان و مردم ، مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد.
مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان لرستان در این دیدار تحقق اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در راستای تکریم ارباب رجوع و ارتباط سازنده با جامعه هدف اولویت این اداره کل عنوان کرد و گفت: کارها و برنامه های بزرگی در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در جهت کمک به مردم به ویژه به افرادی که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند و نیاز به کمک دارند و با برنامه رفع فقر مطلق می توان تا حدودی از آلام مردم کاست که ضرورت دارد در این خصوص با تمام توان و جهادی کار کنیم .
وی سپس در نشست حل اختلاف رسیدگی به شکایات کارگر و کارفرما شهرستان الیگودرز حضور یافت و با بررسی تعدادی از دادخواستهای مطرح شده در این جلسه و استماع مسائل و مشکلات اعضاء اظهار داشت: باید سعی شود رسیدگی به شکایات کارگر و کارفرما به صورت سازشی انجام گیرد و فضایی ایجاد شود که کارگر و کارفرما خود را مقابل یکدیگر نبینند بلکه همدیگر را مکمل و در کنار هم بدانند و دوش به دوش هم چرخه های اقتصاد کشور را به حرکت درآورند و با تقویت اصل سه جانبه گرایی و با همت، تعامل و همفکری تشکلات کارگری و کارفرمایی در کنار هم مسائل و مشکلات پیگیری و دنبال شود.
جهانی همچنین یکی از اقدامات مهم در رسیدگی به شکایات کارگران را کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها اعلام کرد و گفت: بسیاری از پرونده های در دست اقدام در این خصوص با تلاش و جدیت اعضاء در حوزه حل و فصل اختلافات از طریق تفاهم ، گفت وگو و توافق به انجام می رسد.
وی تاکید کرد: از آنجایی که در نظر گرفتن اصل سه جانبه گرایی حل و فصل اختلافات فی مابین کارگر و کارفرما در محیط کار از طریق تفاهم یکی از سیاستهای مهم این اداره کل محسوب می شود لذا این امر در نهایت موجب جلوگیری از سرگردانی مراجعین، کاهش اطاله رسیدگی به پرونده ها و تسریع در حل و فصل اختلافات خواهد شد.
7 خرداد 1401 14:04
کد خبر : 270,674
کلیدواژه ها: تکریم ارباب رجوع ,سازش بین کارگر وکارفرما,لرستان,علی جهانی
نظرات بینندگان

http://www.Yazd-Online.ir/Fa/News/835427/مدیر-کل-تعاون،-کار-ورفاه-اجتماعی-لرستان--خدمت-به-مردم-و-تسهیل-شرایط-باید-در-راس-کارها-باشد
بستن   چاپ