پیام ویژه

آخرين مطالب

همایش «دیپلماسی ایثار» با محور شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی برگزار شد بنیاد شهید و امور ایثارگران

همایش «دیپلماسی ایثار» با محور شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی برگزار شد
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - همایش «دیپلماسی ایثار» با محور شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران سه‌شنبه 23 اسفندماه در سالن شهید رسول‌زاده برگزار شد.

به گزارش «ایثار»، سید محمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با اشاره به رونمایی از «سامانه اسناد افتخار»، گفت: اسناد خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان بالای 70 درصد که حدود 9 میلیون فایل بود شب گذشته با حضور رئیس‌جمهور محترم رونمایی شد و همه مردم دنیا و کشور می‌توانند از سامانه اسناد افتخار استفاده کنند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، ضمن گرامی‌داشت روز شهید و فرا رسیدن 22 اسفندماه گفت: امسال با حضور تشکل‌های مردمی پویش دیدار با خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد و خود مردم به دیدار خانواده‌های شهدا رفتند. قله ایثار به فرموده رهبر معظم انقلاب شهادت است، کشورهای غربی تلاش می‌کنند این طور القا کنند که فردگرایی از همه چیز مهم‌تر است در حالی که این ذهنیت باعث تقلب و انحلال خانواده‌ها می‌شود.
هاشمی تصریح کرد: فردگرایی در تقابل با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و برای جمع‌گرایی و زندگی مسالمت‌آمیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است. لذا امروز علاوه بر قله‌های ایثار و شهادت که شهدا هستند باید دامنه این قله‌ها را هم معرفی کرد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر اساس عملکرد افراد است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، با اشاره به شهدایی که در عرصه‌های بین‌الملل فعال هستند، خاطرنشان کرد: شهید «صادق گنجی» را امروز همه در کشور پاکستان و شهید «حاج قاسم سلیمانی» را در کشور عراق می‌شناسند. عملکرد این افراد را فرهنگ ایثار و شهادت معرفی می‌کند در حالی که امروز دنیای غرب با تولیدات خود قهرمان‌های غیر واقعی را معرفی می‌کند قهرمان‌هایی که وجود خارجی ندارند اما ما قهرمانان‌های خودمان را به درستی به دنیا معرفی نکرده‌ایم.
هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تولیداتی در قالب کتاب، فیلم و سریال در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: بنیاد محدودیتی در انتشار کتاب ندارد اما باید با کمک ناشر کتاب‌ها را ترجمه کرد زیرا ناشران می‌توانند این کتاب‌ها را در سطح دنیا توزیع و فرهنگ ایثار و شهادت را به مردم دنیا معرفی کنند و تشکل‌های فعال مردمی نقش مهمی برای معرفی ایثار اجتماعی دارند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، با تأکید بر نقش رایزن‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: بسیاری از مردم در کشورهای دیگر مشتاق هستند که در رابطه با شهدا بدانند و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اصلی‌ترین وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران است و باید تلاش کرد که این اتفاق رخ دهد زیرا برکات فراوان برای نظام خواهد داشت.
رحیم نریمانی، مدیرکل اسناد و انتشارت بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران که بیش از 40 سال از تأسیس آن می‌گذرد در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش آرمان‌های انقلابی با بیش از 230 هزار شهید و بیش از 17 هزار شهید ترور و همچنین عرصه‌های بین‌الملل و دیپلماسی عمومی و دیپلماسی ایثار اقدامات زیادی داشته است.
مدیرکل اسناد و انتشارت بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه دیپلماسی ایثار، گفت: رایزنان فرهنگی بهترین سفیران و مروجان فرهنگ ایثار و شهادت هستند و برگزاری نمایشگاه‌ها در کشورهای دیگر از جمله حوزه‌های کاری مشترک بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.
نریمانی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر سه اصل توسعه فردی، توسعه اجتماعی و تمدن نوین اسلامی گفت: یکی از شاخصه‌های مورد نظر بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این زمینه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نقش مهمی به ویژه در حوزه رسانه دارد و در این زمینه همایش شهدای رسانه کشورهای مقاومت را بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار کرد.
مدیرکل اسناد و انتشارت بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ظرفیت‌های بنیاد در حوزه کتاب، فضای مجازی و سایبری گفت: برگزاری هفته فرهنگ ایثار و شهادت و نمایشگاه‌ها و اکسپوها از جمله برنامه‌هایی است که می‌توان در کشورهای دیگر انجام داد، ما در برنامه عملیاتی که در سال آینده پیش رو داربم نمایشگاه کتابی را در کشورهای تونس و لبنان برگزار خواهیم کرد.
در این مراسم با حضور رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای اسپانیا و تونس نشست هم‌اندیشی برگزار شد و در پایان از ترجمه انگلیسی و عربی کتاب «ققنوس فاتح» و 15 عنوان کتاب ترجمه شده نشر شاهد رونمایی شد.
در این مراسم از خانواده شهیدان «حجت‌الاسلام شهید ابراهیم انصاری»، «محمدعلی رحیمی» و «صادق گنجی» و «محدثه اسدی موحد» مترجم انگلیسی کتاب «ققنوس فاتح» تقدیر و تجلیل به عمل آمد
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1039011/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

گزیده‌های نفتی هفته

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند/ ویدئو

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند

واژگونی پراید حادثه آفرید

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

مرغ کیلویی چند؟

واکنش ها به تذکر دفتر رهبری در مورد گشت ارشاد جدید/ طرح نور تعطیل می شود؟

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

پدر گلاب ایران درگذشت

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

آذری جهرمی: این یک رجزخوانی نیست، هشدار است/ جنگ طلب نیستم اما در صورت اعلام جهاد از سوی رهبری، لباس سربازی خواهم پوشید

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

دامغان لرزید

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها