پیام ویژه

آخرين مطالب

هواشناسی: احتمال آبگرفتگی معابر 30 استان فرهنگی و اجتماعی

هواشناسی: احتمال آبگرفتگی معابر 30 استان
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - ایسنا / سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر در 30 استان و کاهش کیفیت هوا در 28 استان هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ و فعالیت سامانه‌های بارشی، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد بارش برف به‌ویژه در نیمه غربی از سه‌شنبه (اول فروردین) و در نیمه شرقی از چهارشنبه (دوم فروردین) همچنین کاهش محسوس دما خبر داد.
این وضعیت جوی در روز شنبه (27 اسفند) در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات و دامنه مرکز کرمان، روز یک‌شنبه (28 اسفند) اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، غرب قزوین، همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و روز دوشنبه (29 اسفند) آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، البرز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان، ارتفاعات سمنان و شمال تهران رخ می‌دهد.
همچنین در روز سه‌شنبه و چهارشنبه (1 و 2 فروردین) آذربایجان شرقی، اردبیل، لرستان، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان، یزد و روز پنج‌شنبه (3 فروردین) خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی سمنان مورد انتظار است.
بر اثر این مخاطرات احتمال کاهش دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی بویژه گردنه‌ها کولاک برف و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، به‌ویژه در مورد کاهش دما وجود دارد.
سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این وضعیت جوی اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، در صورت سفر با خودرو، به همراه داشتن تجهیزات لازم، از جمله لباس زمستانی و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را لازم می‌داند.
بازار

پیام ویژه


کاهش کیفیت هوا در 28 استان
این سازمان در ادامه این هشدار نسبت به افزایش گرادیان فشاری، وزش باد شدید، رخداد تندبادهای لحظه‌ای و در نواحی مستعد همراه با خیزش گردوخاک هشدار داد.
این مخاطرات در روز یک‌شنبه (28 اسفند) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و هرمزگان و در روز دوشنبه (29 اسفند) در کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، همدان، قزوین، زنجان، مرکزی، شمال اصفهان، جنوب سمنان، یزد، فارس، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان رخ می دهد.
همچنین در روز سه‌شنبه (1 فروردین) در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، بوشهر، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، سمنان، قم، البرز، قزوین، تهران، در روز چهارشنبه (2 فروردین) در مازندران، گلستان، البرز، قزوین، تهران، قم، مرکزی، سمنان، اصفهان، بوشهر، فارس، یزد، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و در روز پنج‌شنبه (3 فروردین) در قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و جنوب استان‌های فارس و بوشهر دور از انتظار نخواهد بود.
بر اثر این مخاطرات جوی در صورت خیزش گردوخاک احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و سقوط اشیاء از ارتفاعات و آسیب به صنعت کشاورزی وجود دارد.
این سازمان برای کاهش مخاطرات این وضعیت جوی در نواحی مستعد گردوخاک، اجتناب از حضور در فضای باز و سفرهای غیر ضروری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تعطیل کردن فعالیت‌های عمرانی و عدم عبور و مرور و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال را لازم می‌داند.
هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی را داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1060742/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین از امروز

مجارستان: اتحادیه اروپا باج‌خواهی اوکراین را توجیه می‌کند

تعویق خدمت سربازی برای دانش‌آموختگان ماهر

تهران سه‌شنبه برای مراسم تحلیف تعطیل نمی‌شود

شهادت 7 فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

ترامپ گردهمایی دیگری در پنسیلوانیا برگزار می‌کند

گفتگوی تلفنی بایدن و ملک عبدالله درباره جنگ غزه

رییس بنیاد شهید: ایثارگران در سامانه کاریابی بنیاد شهید مراحل اشتغال به کار را گذرانده‌اند

معاملات امروز بازار سرمایه طبق روال عادی انجام می‌شود

شرط و شروط آمریکا برای کاهش تحریم‌های ونزوئلا

عدم توجه به دستور ایست پلیس در شهرستان نور

افزایش 500 درصدی شمار بازیکنان No Man’s Sky در پلی استیشن 5

استقبال ترامپ از نتانیاهو در عمارت مارالاگو

آمریکا: شرایط برای اختصاص دارایی‌های روسیه به اوکراین محیاست

سازمان غذا و دارو: مشکل شیرخشک نداریم

صادرات رب گوجه 75 درصد افزایش یافت

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بنیاد شهید کاملا هوشمند شده و تمامی خدمات را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهد

وزارت بهداشت: کاهش ساعات کار ادارات شامل مراکز درمانی نمی‌شود

گره کور پرونده قتل مرد دستفروش با شلیک گلوله

تاریخ عرضه Shadows of the Damned: Hella Remastered با انتشار تریلری مشخص شد

حادثه امنیتی علیه نظامیان صهیونیست در بیت المقدس

شصت‌وچهارمین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)

«تیبا» سارقان حرفه‌ای را به دام انداخت

10 فرمان نظام حمایتی و رفاه

آماده باش کامل گروه‌های واکنش سریع صنعت برق

گروه‌های مقاومت پایگاه آمریکایی «کونیکو» را با موشک هدف قرار دادند

حدود 30 درصد از آمریکایی‌ها آماده پذیرش یک رئیس‌جمهور زن نیستند

پیشتازی 2 درصدی ترامپ نسبت به هریس در نظرسنجی وال‌استریت‌ژورنال

بمباران هشت مدرسه سازمان ملل در غزه

انهدام 9 پهپاد جنبش انصارالله در اطراف یمن

نمایش ترس در تریلر زمان عرضه Sylvio: Black Waters

حمله آمریکا و انگلیس به فرودگاه بین‌المللی الحدیده یمن

سرمقاله ابتکار/ دولت دکترپزشکیان چگونه دولتی است؟

سرمقاله جام جم/ افزایش نشاط اجتماعی با همدلی میان دولت و مجلس

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کابینه باید صدای بی‌صدایان باشد

سرمقاله اعتماد/ دفع این خطر فقط کار پزشکیان است

سرمقاله ایران/ الزامات شکوفایی فرهنگی

سرمقاله دنیای اقتصاد/ برای ایران عزیز

سرمقاله کیهان/ قانون بومرنگ دیروز «دوحه» امروز «پاریس»

سرمقاله وطن امروز/ ماجرای هریس و دموکرات‌های جکسونی

سرمقاله فرهیختگان/ سختی‌های دفاع از انسانیت در جهان سیاست‌زدایی‌شده

سرمقاله شرق/ فیلترینگ و پیامدهای اقتصادی

سرمقاله خراسان/ دولت سایه؛ حزب سیاسی یا...؟

تندروهای مجلس با کابینه پزشکیان لجبازی نکنند!

ما به تمام گذشته تاریخی خود افتخار می‌کنیم/ ایرانی‌ها پیش از اسلام و پس از اسلام، متمدن و باعظمت پای کار اخلاق و انسانیت ایستاده‌اند

درخواست داوری از ظریف: دوباره کت را در بیاورید/ عکس

سامسونگ و مک‌آفی برای محافظت از گوشی‌های گلکسی، همکاری‌شان را ادامه می‌دهند

گزیده‌های نفتی هفته

"هو" شدن کاروان رژیم صهیونیستی در رژه المپیک 2024

اتفاق تاریخی؛ آیفون در بازار موبایل چین به رتبه ششم سقوط کرد