پیام ویژه

آخرين مطالب

باگ بزرگ پدافند هوایی روسیه يادداشت

باگ بزرگ پدافند هوایی روسیه
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - دنیای اقتصاد /متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و انتشارش در آخرین خبر به معنای تایید آن نیست
تحلیلگران معتقدند که حمله هواپیماهای بدون سرنشین به مسکو، رخنه‌های آشکار در دفاع هوایی این کشور را آشکار و آسیب‏پذیری پایتخت را روشن کرد. مارک کانسیان، مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی خاطرنشان کرد که ممکن است هواپیماهای بدون سرنشین تا مسکو شناسایی نشده باشند؛ چراکه پدافند هوایی روسیه بیشتر بر دفع سلاح‌های پیچیده‌تر متمرکز است.
پس از اینکه مسکو مورد هجوم یکسری حملات پهپادی قرار گرفت، یک مقام روسی مدعی شد که ایالات متحده اوکراین را تشویق می‌کند تا حملات «تروریستی» فرامرزی بیشتری را انجام دهد. در همین حال، کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که از حملات به داخل روسیه حمایت نمی‌کند و همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره این حادثه است.
به گزارش الجزیره، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در سخنانی که در کانال پیام‌رسان تلگرامش منتشر شد، گفت: «اینها تلاش‌هایی برای پنهان کردن حقیقت، پشت عبارت «جمع‌آوری اطلاعات» است.» به گفته وی، این تشویق تروریست‌های اوکراینی است. روسیه مدت‌هاست که آنچه را «تلاش‌های دسته‌جمعی غربی‌ها» می‌خواند به راه‌اندازی جنگ نیابتی علیه مسکو از طریق حمایت از اوکراین با کمک‌های نظامی و مالی متهم کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیز این حمله را که جنگ 15ماهه اوکراین را به قلب روسیه رساند، «اقدام تروریستی» توصیف کرد. از سوی دیگر، اوکراین روسیه را به‌دلیل بمباران غیرنظامیان اوکراینی به «تروریسم» متهم کرده است؛ اتهاماتی که مسکو آن را رد می‌کند. یکی از دستیاران رئیس‌جمهوری اوکراین دخالت مستقیم کی‌یف در حمله هواپیمای بدون سرنشین به مسکو را تکذیب کرد، اما گفت که اوکراین از تماشای رویدادها لذت می‌برد و پیش‌بینی می‌کند که حوادث بیشتری از این دست در راه است.
برای انجام این کار طراحی نشده است
تحلیلگران گفتند که حمله هواپیمای بدون سرنشین به مسکو، رخنه‌های آشکار در دفاع هوایی این کشور را آشکار و بر آسیب‌پذیری پایتخت تاکید کرد. مارک کانسیان، مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی خاطرنشان کرد که بخشی از آن به این دلیل بوده که ممکن است هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند تا مسکو شناسایی نشده باشند؛ چراکه پدافند هوایی روسیه بیشتر روی دفع سلاح‌های پیچیده‌تر متمرکز شده است. کانسیان گفت: «آنها روی موشک‌ها، موشک‌های بالستیک، موشک‌های منطقه‌ای، هواپیماها، بمب‌افکن‌ها و نه پهپادهای کوتاه‌برد طراحی شده است. همان‌طور که می‌دانید پهپادها در ارتفاع بسیار پایین می‌توانند نزدیک به سطح زمین پرواز کنند. پدافند هوایی روسیه برای انجام این کار طراحی نشده است.»کانسیان گفت که ارتش روسیه احتمالا برخی از تجهیزات هوایی خود را از خط مقدم دور خواهد کرد تا به محافظت از مسکو کمک کند؛ اقدامی که باعث تضعیف نیروهای روسی در برابر حمله متقابل اوکراینی‌ها در داخل خاک اوکراین می‌شود.
او گفت: «این برای اوکراینی‌ها خوب است؛ به این معنا که آنها این سیستم‌ها را از خط مقدم اوکراین دور خواهند کرد.» این حمله که به سه ساختمان آپارتمانی آسیب جزئی وارد و دو نفر را مجروح کرد، خشم تندروهای روسیه را برانگیخت و به‌شدت از نیروهای نظامی به خاطر ناتوانی در محافظت از پایتخت - در فاصله بیش از 500 کیلومتری از خط مقدم در اوکراین - انتقاد کردند.پوتین حمله به مسکو را تلاش اوکراینی‌ها برای ارعاب ساکنان آن قلمداد کرد. او گفت که پدافند هوایی مسکو همان‌طور که انتظار می‌رفت عمل کرد، اما اذعان کرد که حفاظت از یک شهر بزرگ یک کار دلهره‌آور است. رهبر روسیه گفت: «روشن است که برای تقویت پدافند هوایی چه کاری باید انجام شود - و ما این کار را انجام خواهیم داد.» ناظران نظامی گفتند پهپادهای مورد استفاده در این حمله نسبتا ساده و ارزان بودند؛ اما می‌توانستند تا 1000کیلومتر (620 مایل) برد داشته باشند. آنها پیش‌بینی کردند که موارد بیشتری از این دست می‌تواند در آینده دیده شود.
زور بازو نشان دادن؟
برخی از ناظران کرملین خاطرنشان کردند که واکنش آرام پوتین که در تضاد با اظهارات خشم‌آلود شاهین‌های روسی است، نشان‌دهنده اعتقاد وی است که مردم از این حمله ناآرام نخواهند شد. تاتیانا استانوایا از موسسه کارنگی در تفسیری گفت: «پوتین بارها درباره صبر و استقامت قابل توجه مردم روسیه صحبت کرده است. مهم نیست که اوکراینی‌ها با یک حمله دیگر چقدر سرکشی می‌کنند، پوتین فکر می‌کند که می‌تواند نارضایتی عمومی از دولت را منحرف کند.»
 جیمز نیکسی، مدیر برنامه روسیه و اوراسیا در چتم‌هاوس، گفت که حملات هواپیماهای بدون سرنشین نشان از عزم فزاینده اوکراین برای انجام حملات در اعماق روسیه دارد و او پیش‌بینی کرد که حملات بیشتری انجام خواهد شد. نیکسی گفت: «این اولین و آخرین نیست. اوکراینی‌ها از جنبه‌های مختلف زور بازو نشان خواهند داد و احتمالا تا جایی که بتوانند پیش خواهند رفت. این یکی دیگر از بخش‌های بازی اوکراینی‌ها است که اطمینان حاصل شود که آنها فقط در زمین جنگ دفاع نمی‌کنند، بلکه می‌توانند برخی از حملات را نیز انجام دهند.» نیکسی خاطرنشان کرد، به‌رغم فراخوان‌های بلند بالا برای انتقام، ارتش روسیه نمی‌تواند کاری بیش از آنچه از زمان آغاز جنگ در فوریه2022 ترتیب داده است، انجام دهد.
نیکسی افزود: «واقعیت این است که روسیه در کارهایی که می‌تواند انجام دهد محدودیت‌هایی دارد. این کشور محدودیت‌هایی برای نیروی انسانی، محدودیت‌های مالی، محدودیت‌هایی برای مهمات توپخانه‌ای، موشک‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین و همه چیز دارد. آنها در حال حاضر تمام تلاش‌ها، تمام پول‌ها، تمام گنج‌ها و تمام خونشان را صرف جنگشان در اوکراین کرده‌اند.» هفته گذشته منطقه مرزی بلگورود روسیه هدف یکی از جدی‌ترین حملات فرامرزی از زمان آغاز جنگ قرار گرفت و دو گروه شبه‌نظامی طرفدار اوکراین مسوولیت آن را بر عهده گرفتند. این حملات همچنین خواستار تقویت مرزهای روسیه شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1366917/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

ماجرای توییت یک فعال اقتصادی علیه اسرائیل و حمله مجری شبکه منوتو با دروغ پراکنی به او

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

همتی به رئیسی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند/ ویدئو

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

واکنش عباس عبدی به توئیت عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب درباره برخود با بی حجابی

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

بایدن در آستانه شکست؟

آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد | ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره حمله اسرائیل به ایران

لاوروف: ایران خواهان تشدید تنش نیست

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

گزیده‌های نفتی هفته

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند/ ویدئو

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس/ بازداشت فردی که تهدید کرد خود را نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران منفجر می‌کند

واژگونی پراید حادثه آفرید

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

مرغ کیلویی چند؟

واکنش ها به تذکر دفتر رهبری در مورد گشت ارشاد جدید/ طرح نور تعطیل می شود؟