پیام ویژه

آخرين مطالب

بهترین زمان سفر به بوشهر اقتصادي

بهترین زمان سفر به بوشهر
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - اگر قصدتان از گرفتن بلیط هواپیما تهران بوشهر آشنایی با فرهنگ و زندگی مردم بوشهر است، پس برنامه سفرتان را با رویدادهای خاص شهر تنظیم کنید. آیین‌های بوشهری‌ها بسیار زیادند و تقریبا در هر زمانی از سال یک سری مراسم و رویداد دارند. البته امروزه خیلی از این مراسم‌ها انجام نمی‌شوند. در اینجا تنها به رسومات زنده و پابرجای بوشهری‌ها اشاره می‌کنیم.

بوشهر، شهر نخلستان و دریا با سواحل رویایی، مردم خون‌گرم و فرهنگ غنی‌شان و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و تفریحی‌اش یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب می‌شود. هر چند که بسیاری از گردشگران از این جواهر جنوبی غافل هستند، اما هر ساله هزاران گردشگر به بوشهر زیبا سفر می‌کنند. شاید شما هم قصد گرفتن بلیط هواپیما تهران بوشهر و سفر به این شهر رویایی را داشته باشید، اما ندانید که دقیقا در کدام فصل باید به بوشهر سفر کرد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین زمان سفر به دیار رئیسعلی دلواری آشنا کنیم. اما پیش‌از هر چیز باید بگوییم که بهترین زمان سفر به بوشهر، کاملا به هدف شما از سفر بستگی دارد.
بوشهر در کدام فصل بهترین آب و هوا را دارد؟
بندر بوشهر آب و هوای گرم و شرجی دارد و معمولا رطوبت هوا در این شهر زیاد است. در تابستان‌ها دمای بوشهر به میانگین 33 درجه و در زمستان‌ها به میانگین 14 درجه می‌رسد. معمولا در اوج گرما یعنی فصل تابستان مسافران کمی به این شهر سفر می‌کنند و قیمت بلیط‌های بوشهر هم به پایین‌ترین حد خود می‌رسند. از طرف دیگر، تعداد گردشگران در فصل‌های بهار و پاییز بیشتر از هر زمان دیگری می‌شود. از آبان ماه تا آذر ماه و از اسفند ماه تا اردیبهشت ماه دمای هوای بوشهر در مطلوب‌ترین حالت خودش قرار می‌گیرد. در این ماه‌ها که بوشهر بیشترین تعداد گردشگر را به خودش می‌بیند، میانگین دمای هوا حدود 20 درجه است.
بهترین زمان سفر به بوشهر طبق مراسم و رویدادهای شهر
اگر قصدتان از گرفتن بلیط هواپیما تهران بوشهر آشنایی با فرهنگ و زندگی مردم بوشهر است، پس برنامه سفرتان را با رویدادهای خاص شهر تنظیم کنید. آیین‌های بوشهری‌ها بسیار زیادند و تقریبا در هر زمانی از سال یک سری مراسم و رویداد دارند. البته امروزه خیلی از این مراسم‌ها انجام نمی‌شوند. در اینجا تنها به رسومات زنده و پابرجای بوشهری‌ها اشاره می‌کنیم.
عید تلخیکا یا عید مرده‌ها در روز عید فطر برگزار می‌شود. در این مراسم خانواده‌هایی که یکی از عزیزانشان به‌تازگی فوت کرده است، در خانه‌شان مراسمی می‌گیرند و مردم برای عرض تسلیت به خانه آن‌ها می‌روند. بعد از اذان صبح عید فطر به مزار آن شخص می‌رود و سفره‌ای با غذاهای گوناگون پهن می‌کنند.
یکی از مراسم‌هایی که هر سال گردشگران زیادی را به بوشهر می‌کشاند، مراسم عزاداری در ماه محرم است. این مراسم به شکل بسیار ویژه‌ای و با نواختن دمام و سنج با ریتمی خاص انجام می‌شود. این مراسم از اول تا سیزدهم محرم به‌صورت روزانه و پس‌از آن، هر جمعه تا پایان ماه سفر برگزار می‌شود.
اگر در ماه اسفند به بوشهر سفر کنید، آیین‌ها و رویدادهای متعددی را در این شهر و مناطق اطرافش مشاهده خواهید کرد. جشن دالکی در شهری به همین نام در فاصله 82 کیلومتری بوشهر برگزار و آیین‌های محلی بسیاری از جمله عروسی سنتی بوشهری‌ها در آن انجام می‌شود. از دیگر مراسم‌های اسفند ماه می‌توانیم به چهارشنبه‌سوری و مراسم «زار» اشاره کنیم.

پیام ویژه

زمان مناسب سفر به بوشهر از نظر شلوغی و خلوتی
همان‌طور که در بخش‌های قبل گفتیم، به دلیل آب و هوای گرم و شرجی بوشهر تعداد گردشگران در فصل تابستان بسیار کم می‌شود. تحمل دمای بالا و همچنین رطوبت زیاد بندر بوشهر حتی گاهی اوقات برای اهالی شهر هم سخت می‌شود. توصیه می‌کنیم که بلیط تهران بوشهر را برای فصل تابستان نگیرید. اما هر چه به سمت روزهای خنک‌تر سال برویم، تعداد گردشگران بیشتر می‌شود. معمولا از آبان تا اوایل اردیبهشت گردشگران زیادی به بوشهر سفر می‌کنند که اوج آن در تعطیلات نوروز است.
در کدام فصل پیداکردن اقامتگاه در بوشهر آسان‌تر است؟
از آن‌جایی که سفر به بوشهر در تابستان بسیار کم می‌شود، پیداکردن اقامتگاه و هتل بسیار ساده است. طبیعتا در فصل سفر پیداکردن اقامتگاه کمی سخت‌تر می‌شود، اما مطمئن باشید که باز هم می‌توانید یک اقامتگاه یا هتل خوب در این شهر پیدا کنید؛ فقط در طول تعطیلات نوروز ممکن است کارتان کمی سخت‌تر باشد.
بهترین زمان سفر به بوشهر برای خریدکردن
بازارهای بوشهر به خاطر تنوع بسیار زیاد اجناس و قیمت‌های باورنکردنی‌شان معروف هستند و یکی از دلایل خرید بلیط تهران بوشهر محسوب می‌شوند. اما این قیمت‌های باورنکردنی در پایان هر فصل از هر زمان دیگری پایین‌تر می‌آیند. همچنین در این زمان اجناس جدید هم روانه بازار می‌شوند. در فصل تابستان اجناس از هر زمان دیگری ارزان‌تر می‌شوند؛ چراکه تعداد گردشگران کاهش می‌یابد. پس، اگر هدفتان از سفر به بوشهر خریدکردن است، باید در فصل تابستان به این شهر بروید.

پیام ویژه

خرید ارزان‌ترین بلیط بوشهر از فلای تودی
اگر برنامه سفر به بوشهر را در سرتان دارید، بهترین انتخاب برای خرید بلیط تهران بوشهر سایت فلای تودی است. در فلای تودی می‌توانید تمام بلیط‌های موجود برای سفر به بندر بوشهر از ایرلاین‌های مختلف را در کنار هم ببینید و با هم مقایسه کنید. زمانی هم که بلیط مورد نظرتان را پیدا کردید، تنها با زدن چند دکمه می‌توانید آن را بخرید. به جز خرید بلیط هواپیما، می‌توانید بهترین هتل های بوشهر را هم رزرو کنید و بدون دغدغه وارد بوشهر شوید. از دیگر خدمات فلای تودی می‌توان به ترانسفر فرودگاهی و خدمات تشریفات اشاره کرد.
*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1369006/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مالک تیک تاک پس از فروش ویرانه‌ای را تحویل آمریکایی‌ها خواهد داد

به لطف هوش مصنوعی، محل دفن افلاطون سرانجام کشف شد

لباس نظامی روحانیون در جنگ با که؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

این بازی بعدی خالق کلش آو کلنز است؛ مبارزه با چاشنی هوش مصنوعی

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری 3 هکر ایرانی

سقوط خودرو به دره، 10 فوتی و مجروح برجای گذاشت

سیل بیش از 2600 نفر از مردم را گرفتار کرده است

ماجرای فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله چه بود؟

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

این سگ رباتی می‌تواند جهنم به پا کند

گفتگو با پاکبانی که درخصوص حمله ایران به اسرائیل واکنش جالبی داشت

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

معرفی ارزان ترین گوشی پرچمدار سال با قیمت باورنکردنی

پرچمدار 2024 هواوی درصورت گم‌شدن به‌سادگی پیدا می‌شود

این گوشی‌های شیائومی منسوخ شدند

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای مینی‌بوس کارکنان سازمان آب و برق؛ 2 نفر جان باختند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

10 کُشته درپی آتش‌سوزی هتلی در جنوب برزیل

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

پیکسل 8a بار دیگر رؤیت شد؛ میان‌رده جذاب گوگل برای رقابت با گلکسی A55

مچاله شدن پراید در تصادف با پژو

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

برنامه/ از حال عزیزان خود باخبر باشید

فرونشست زمین، خودروی پراید را بلعید

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

محتوای جذابی در راه Modern Warfare 3 و وارزون است

مرگ تلخ 2 نفر در رودخانه ارومیه

اوپو گوشی میان‌رده A60 را با طراحی متفاوت دوربین رونمایی کرد

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی در تصادفات: سالانه بیش از 2 هزار نفر!

شارژر 240 وات پیشرفته ریلمی با قیمت بسیار عجیب رونمایی شد

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

واژگونی مرگبار خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

آنر 200 لایت معرفی شد؛ قدرتمند و خوش قیمت با دوربین‌های فوق‌العاده

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

نجات 18 نفر که گرفتار سیل در روستای شادکام بافق شده بودند

آلزایمر ارزی دولتمردان

تردز به ابزار فیلتر کردن عبارت‌های توهین‌آمیز مجهز می‌شود

انفجار گاز در نیشابور، یک فوتی برجای گذاشت

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

محافظ سابق خاتمی: در سال 75 می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

انتقال دانش‌آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور