پیام ویژه

آخرين مطالب

ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با 33خط عبوری‌ است شهرداری تهران

ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با 33خط عبوری‌ است
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اهمیت توسعه خطوط در کلان‌شهرها گفت: در بخش تجهیزات مترو 65 تا 70 درصد توانسته‌ایم داخلی‌سازی داشته باشیم.

به گزارش شهر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه؛ مسعود درستی با بیان اینکه در بخش تجهیزات مترو 65 تا 70 درصد توانسته‌ایم داخلی‌سازی داشته باشیم، افزود: مترو تهران به عنوان پاک‌ترین، امن‌ترین و سریع‌ترین وسیله حمل‌ونقل به خوبی جایگاه خود را در میان شهروندان پیدا کرده است؛ اما با توجه به حجم ترافیک سطح شهر و استفاده شهروندان از خودرو شخصی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی تصریح کرد: اگر ظرفیت یک خط عبوری بزرگراهی در تهران را 1800 وسیله نقلیه شخصی و عموماً تک‌سرنشین در نظر بگیریم و این را مقایسه کنیم با ظرفیت یک خط مترو که 60 هزار نفر در ساعت را تنها در یک‌جهت جابجا می‌کند، می‌توان گفت ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با 33 خط عبوری است و این خود نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت توجه برای توسعه و تجهیز خطوط مترو می‌باشد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه مترو به‌خاطر اینکه در زیر زمین قرار گرفته بهترین گزینه برای فرار از ترافیک محسوب می‌شود گفت: صرفه‌جویی در وقت و کاهش زمان سفر به‌خصوص برای کلان‌شهری مثل تهران یک موهبت است که استفاده از مترو آن را به ارمغان می‌آورد.
درستی خاطرنشان کرد: در تهران سالانه میلیون‌ها ساعت از اوقات شهروندان در ترافیک تلف می‌شود و تنها راه برون‌رفت از این معضل توجه به حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص مترو است. امیدواریم این مهم با توجه رویکردهای مدیریت تهران سرعت بگیرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: استفاده از مترو در کلان‌شهر تهران نیاز به تبلیغ ندارد و به خوبی جای خود را در میان مردم پیدا کرده است و دیگر به عنوان یک مطالبه مردمی است که انتظار دارند در سایر مناطق نیز گسترش یابد.
وی با تأکید بر اینکه یکی از جنبه‌های مثبت توسعه سیستم‌های ریلی به‌ویژه مترو، امکان انجام سفرهای درون‌شهری و ارتباط حومه با شهر تهران با سرعت مناسب و تردد دقیق و ایمن است خاطرنشان کرد: با توجه به مرکزیت سیاسی و اقتصادی تهران، طبیعی است در اطراف این شهر سکونت سال‌به‌سال رونق بیشتری پیدا کند و برای هدایت جمعیت به شهرهای اقماری لازم است خطوط مترو گسترش یابد. اگرچه این اتصال در مورد برخی از شهرهای اقماری از جمله کرج، هشتگرد و پرند برقرار شده است، اما شهرهای اقماری پرجمعیتی همچون پردیس همچنان از این موهبت محروم‌اند. امیدوارم با توجه به برنامه توسعه خطوط مترو شاهد گسترش این امکانات در سایر نقاط پایتخت در آینده نزدیک باشیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1463747/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین خبرها از دور دوم انتخابات

استخدام بیش از 1500 «ماما» در کشور طی سال گذشته

طلای جهانی ثابت شد

پاسخ «کیهان» به اعتراض‌ها درباره کاهش حکم بابک زنجانی

برگزاری همایش تجلیل از هنرمندان شاهد و ایثارگر استان فارس در شیراز

سلمانی نسبت به برخورد با مسئولان متخلف شهرستانی در زمینۀ خدمات دهیِ سلامت به والدین شهدا هشدار داد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: آرامش کیش، برگ برنده‌ی جذب گردشگر است/فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

حجاج این اقلام را به فرودگاه نبرند

عبور طوفان تندری از سبزوار و سیمای آخرالزمانی غرب خراسان رضوی

اظهارات تکان دهنده مشاور عالی وزیر کشور درباره تحدید جمعیت

اوضاع وخیم ذخایر آبی در 11 استان کشور

کسب عنوان دانشمند برگزیده علوم پزشکی دهه اخیر کشور توسط نخبه برگزیده شاهد و ایثارگر خراسان رضوی

مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد ماه

ورزش در روح، روان و جسم ایثارگر تاثیر بسزایی دارد

در دوازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟

آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز

ایکس باکس 4 استودیو از جمله آرکین و تانگو را تعطیل می‌کند

سرمقاله قدس/ دادگاه لاهه و دوراهی حق‌گرایی و غرب‌گرایی

برخی نمایندگان مجلس چند خودرو شاسی بلند گرفته‌اند

فاطمه هاشمی: قیمت برخی داروهای سرطان بیش از 50 الی 60 میلیون است

سرمقاله ایران/ چند روایت کلیدی از وعده صادق

سرمقاله دنیای اقتصاد/ رابطه مقداری پول

سرمقاله همدلی/ تأملی برجنبش دانشجویی در غرب

سرمقاله جهان صنعت/ ایران- آژانس؛ یک- یک

شاهدان دروغگوی دادگاه‌ها "نقره‌داغ" می‌شوند

آغاز ثبت نام الکترونیکی یک میلیون و 700 هزار کلاس اولی از امروز

سرمقاله فرهیختگان/ مقاومت؛ روح پایدار انقلاب اسلامی ایران

سرمقاله شرق/ حریم شکسته

سرمقاله اعتماد/ فساد را جدی بگیریم

واگذاری «تعیین دستمزد کارگران» به مجلس منتفی شد

مادساز The Witcher 3 به زودی عرضه می‌شود

سرمقاله کیهان/  اسرائیل در تنگنای توافق دوحه

سرمقاله وطن امروز/ ضدملی تا روز آخر!

کشف ١٠6 کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بار هندوانه

نکاتی درباره مصرف بهینه اینترنت و مکالمه برای حجاج ایرانی

داروی ایرانی SMA در مرحله ارزیابی کیفی

AMD نحوه نام‌گذاری تراشه‌های Ryzen را به‌طور کلی تغییر می‌دهد

سرمقاله خراسان/ دو راهی مهم گروسی در پرونده ایران

مشرق: چرا آقازاده‌های خاص با فیلیمو همکاری تنگاتنگی دارند؟

چرا «کاهش مصرف کالری» در ایران خطرناک است؟

راه‌حل معمای امنیت در خاورمیانه

اپل شارژر را از جعبه آیپد پرو و آیپد ایر هم حذف کرد؛ اما نه در همه کشورها

سپرهسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟

یک اقتصاددان: تعریف دولت از مردم آنهایی است که می‌توانند جت شخصی بخرند

الگوی چینی ترک برداشت

پانزدهمین نشست کارگروه تغییر اقلیم وزارت نفت برگزار شد

اعلام برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

انویدیا با همکاری زیرمجموعه آلفابت نسل بعدی ربات‌های صنعتی را متحول خواهد کرد

فرجام دوئل داغ اصولگرایان