پیام ویژه

آخرين مطالب

تحریم های غرب علیه روسیه تیغ دو لبه است/ اخبار ضد و نقیض از آغاز حمله بزرگ و پایان جنگ بين الملل

تحریم های غرب علیه روسیه تیغ دو لبه است/ اخبار ضد و نقیض از آغاز حمله بزرگ و پایان جنگ
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - تحریم هایی که گمان می رفت اقتصاد روسیه را فقط نابود کند در واقع مشکلاتی خطرناکی برای کسانی به وجود آورده است که آنها را تحمیل کرده اند.

به گزارش جماران ، روز هیل آمریکا نوشت که ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی دیگر به دلیل تحریم هایی که علیه روسیه در پی حمله نظامی این کشور به اوکراین اعمال کردند، در دام افتادند.
این روزنامه نوشت که تحریم هایی که گمان می رفت اقتصاد روسیه را فقط نابود کند در واقع مشکلاتی خطرناکی برای کسانی به وجود آورده است که آنها را تحمیل کرده اند.
در ابتدا تحریم های بی سابقه غرب به رهبری آمریکا علیه روسیه به «سلاح کشتار جمعی اقتصادی» که در نهایت امر اقتصاد روسیه را نابود می کند» تشبیه شد اما در واقع تحریم ها تبدیل به تیغ دو لبه شده است که درست است که به روسیه آسیب می زند اما بر تحریم کنندگان همه هزینه هایی تحمیل می کند.
این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت که تحریم ها باعث افزایش قیمت کالاها و انرژی در جهان شد و در واقعیت به رغم آن که باعث کاهش شدید صادرات روسیه شد اما درآمدهای این کشور را هم بالا برده است.
از سوی دیگر، افزایش قیمت ها در جهان به دلیل تورم یعنی مشکلات سیاسی در داخل برای کسانی که پشت این تحریم ها هستند.
همچنین این روزنامه نوشت که به رغم انزوای روسیه از شریان های مالی جهان اما روبل روسیه به شکل زیادی در سایه دخالت دولت بهبود پیدا کرده است.
در مقابل، تحریم ها ضد روسیه نتایج برعکسی بر واحدهای پولی دیگر کشورها مانند ژاپن گذاشته است که این کشور به دلیل دنباله روی ایالات متحده آمریکا علیه روسیه توسط رهبرانش بهای سنگینی می دهد.
در عین حال، تورم فراگیر و آشفتگی در زنجیره واردات سود شرکت های غربی را تهدید می کند و افزایش بهره ها برای مهار تورم باعث می شود که اوضاع مصرف کنندگان بدتر شود.
جدیدترین تحولات
الیزه از کرملین خواست تا زمینه ادامه عملیات تخلیه را فراهم کند
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود خواست تا به نیروهایش دستور دهد به همکاری برای تخلیه غیرنظامیان اوکراینی از کارخانه آزوفستال ادامه دهند.
آقای ماکرون این درخوست را در جریان گفتگویی تلفنی با رئیس جمهوری روسیه مطرح کرد. این نخستن تماس تلفنی میان روسای جمهوری دو کشور از بیست و نهم مارس به این سو محسوب می‌شود.
رییس جمهوری فرانسه همچنین به همین مناسبت اعلام کرد که آماده همکاری با سازمان‌‌های بین‌المللی ذی‌صلاح برای کمک به رفع موانع صادرات مواد غذایی اوکراین از طریق دریای سیاه است که روسیه کنترل کشتی‌رانی را در بخشی از آن در دست گرفته است.
دست کم 10 نفر در حمله روسیه به کارخانه‌ای در شرق اوکراین کشته شدند
فرماندار منطقه دونتسک روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حمله ارتش روسیه به کارخانه‌ای در «آودیئیفکا»، شهری در نزدیک خط مقدم نبردها در شرق اوکراین دست کم 10 نفر کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.
پاولو کیریلنکو در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، ضمن محتمل دانستن افزایش شمار قربانیان تصریح کرد: «حداقل 10 کشته و 15 مجروح نتیجه بمباران کارخانه کک سازی آودیئیفکا توسط اشغالگر ارتش روسیه است.»
سازمان ملل متحد: 101 غیرنظامی از کارخانه فولاد ماریوپل تخلیه شدند
سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه از تخلیه «موفقیت‌آمیز» یکصد و یک غیرنظامی که برای هفته‌ها در مجتمع بزرگ صنعتی شهر ماریوپل محاصره شده بودند، خبر داد.
منابع اوکراینی اعلام کردند که ارتش روسیه همزمان با تخلیه غیرنظامیان حملات تازه‌ای را به کارخانه فولاد «آزوفستال» محل محاصره غیرنظامیان و نیروهای مقاومت اوکراینی آغاز کرده است.
فرانس پرس با استناد به مشاهدات خبرنگار خود اعلام کرد که دست کم پنج اتوبوس روز دوشنبه خود را به زاپوریژیا، محل پذیرش غیرنظامیان تخلیه شده از کارخانه آزوفتسال رساندند.
یکی از تخلیه‌شدگان که نوزاد شش ماهه‌اش را در آغوش گرفته بود پیش از سوار شدن در اتوبوس، گفت: «از همه کسانی که به ما کمک کردند بسیار سپاسگزاریم. زمانی بود که امیدمان را از دست دادیم، فکر می‌کردیم همه ما را فراموش کرده‌اند.»
لندن کمک های نظامی خود به اوکراین را به بیش از 350 میلیون یورو افزایش می دهد
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه طی سخنانی در پارلمان اوکراین اعلام کرد که لندن کمک های نظامی خود به کی‌یف را برای مقابله با تهاجم روسیه به بیش از 300 میلیون پوند (حدود 355 میلیون یورو) افزایش می دهد. 
نخست وزیر بریتانیا در ادامه یادآور شد که کمک‌های نظامی تازه کشورش به اوکراین شامل سیتسم‌های راداری و نیز پهپادها خواهد بود.
آقای جانسون که به صورت ویدیوکنفرانس برای نمایندگان پارلمان اوکراین سخنرانی می‌کرد در این خصوص یادآور شد: «بسته کمکی جدید دولت بریتانیا به ارزش 300 میلیون پوند علاوه بر پهپادهای پشتیبانی و هزاران دستگاه دوربین دید در شب شامل رادارهایی برای مکان‌یابی توپخانه‌هایی است که شهرهای شما را هدف قرار می‌دهند.»
اتحادیه اروپا بسته تازه تحریم نفتی روسیه را با لحاظ معافیت‌هایی آماده می‌کند
چندین مقام و دیپلمات اروپایی به خبرگزاری فرانسه گفتند که پیش‌نویس تحریم خرید نفت و فرآورده‌های نفتی خریداری‌شده از روسیه روز سه‌شنبه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد، اما این اقدام همچنان محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند.
کمیسیون اروپا پیشنهاد خود را برای ششمین بسته تحریمی علیه مسکو به منظور کاهش بودجه لازم برای تامین مالی تهاجم نظامی این کشور علیه اوکراین نهایی کرده است. 
این قطعنامه توقف تدریجی خریدهای اروپایی را طی یک دوره شش تا هشت ماهه تا پایان سال 2022، ضمن لحاظ کردن معافیت‌هایی برای مجارستان و اسلواکی، دو کشوری که همچنان کاملاً به تحویل نفت از طریق خط لوله دروژبا وابسته هستند، در نظر گرفته است.
میلیون‌ها تن غلات در بنادر اوکراین غیرقابل دسترس شده است
یک مقام سازمان ملل می‌گوید که دسترسی به میلیون‌ها تن غله در اوکراین به دلیل تهاجم روسیه و نبود ایمنی کافی برای ترانزیت کالا از بنادر این کشور غیرممکن شده است.
مارتین فریک، مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل در آلمان ضمن اشاره به اهمیت مواد غدایی تولید شده در اوکراین برای نیازهای فوری در جهان تصریح کرد: «در حال حاضر تقریباً 4.5 میلیون تن غلات در بنادر و کشتی‌های اوکراین غیرقابل دسترس و استفاده شده است.
اوکراین صادرکننده مهم غلاتی چون گندم و ذرت است که به ترتیب 12 و 17 درصد از عرضه جهانی این محصولات را به خود اختصاص می‌دهد. 
پوتین به ماکرون: غرب باید تحویل تسلیحات به اوکراین را متوقف کند
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه‌شنبه در گفتگویی تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود خواستار توقف کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین شد.
کرملین در بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب به نقل از ولادیمیر پوتین نوشت: «غرب می‌تواند با اعمال نفوذ مناسب بر مقامات کی‌یف و همچنین با توقف ارسال تسلیحات به اوکراین به توقف مخاصمات کمک کند.»
بر اساس این بیانیه، رئیس جمهوری روسیه همچنین مدعی شده است که کی‌یف در مذاکرات صلح به صورت جدی از خود آمادگی نشان نداده است. 
مقامات غربی: پوتین ممکن است به زودی رسما به اوکراین اعلان جنگ کند
مقامات آمریکایی و غربی معتقدند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ممکن است روز نهم مه رسما به اوکران اعلان جنگ کند.
به گزارش سی‌ان‌ان، این اقدام به اعتقاد منابع غربی به منزله بسیج کامل نیروهای ذخیره ارتش روسیه در زمانی است که قوای تهاجمی این کشور در جنگ اوکراین رو به افول گزارش شده است.
روز نهم ماه مه در روسیه به عنوان «روز پیروزی» نامگذاری شده و یادآور غلبه اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی بر آلمان نازی در جنگ کبیر میهنی در سال 1945 است. 
مقامات غربی از مدت‌ها پیش بر این باور بودند که پوتین از اهمیت نمادین و ارزش تبلیغاتی روز نهم مه برای اعلام یک دستاورد بزرگ نظامی در اوکراین و یا تصمیم برای تشدید خصومت استفاده خواهد کرد. 
بر اساس این گمانه‌زنی‌ها، کرملین سناریویی را در دست دارد که به موجب آن ولادیمیر پوتین روز نهم مه رسما به اوکراین اعلان جنگ خواهد کرد و کلیه نیروهای کشور برای پیشبرد این جنگ از این پس بسیج خواهند شد.
رئیس جمهوری روسیه و رسانه‌های رسمی در این کشور همواره از تهاجم نظامی اخیر به اوکراین به عنوان «عملیات ویژه نظامی» نام برده‌اند.
گفتنی است که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز دوشنبه اعلام کرد که اواخر ماه آوریل از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان شنیده بود که روسیه قصد دارد روز 9 مه به جنگ اوکراین پایان دهد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/829874/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مچاله شدن پراید در تصادف با پژو

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

برنامه/ از حال عزیزان خود باخبر باشید

فرونشست زمین، خودروی پراید را بلعید

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

محتوای جذابی در راه Modern Warfare 3 و وارزون است

مرگ تلخ 2 نفر در رودخانه ارومیه

اوپو گوشی میان‌رده A60 را با طراحی متفاوت دوربین رونمایی کرد

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی در تصادفات: سالانه بیش از 2 هزار نفر!

شارژر 240 وات پیشرفته ریلمی با قیمت بسیار عجیب رونمایی شد

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

واژگونی مرگبار خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

آنر 200 لایت معرفی شد؛ قدرتمند و خوش قیمت با دوربین‌های فوق‌العاده

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

نجات 18 نفر که گرفتار سیل در روستای شادکام بافق شده بودند

آلزایمر ارزی دولتمردان

تردز به ابزار فیلتر کردن عبارت‌های توهین‌آمیز مجهز می‌شود

انفجار گاز در نیشابور، یک فوتی برجای گذاشت

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

محافظ سابق خاتمی: در سال 75 می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

انتقال دانش‌آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

به‌روزرسانی جدید Lords of the Fallen منتشر شد

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد

تردد از آزادراه تهران-شمال به سمت چالوس ممنوع شد

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

ثبت اختراع جدید سونی؛ واکنش کنترلر به صدای کاربر

صدام و هیتلر؛ از میل به ویرانگری تا قهرمان پرستی

موافقت با تعطیلی شنبه ها/ دولت چراغ سبز نشان داد

دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

کمپانی TSMC از فرآیند تولید 1.6 نانومتری خود برای نیمه‌هادی‌ها رونمایی کرد

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

گجت عجیب سونی معرفی شد؛ عملکردی شبیه به آن چیزی که در فیلم Dune دیدید

تسلیحات، واجب تر از نان شب

ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

سرنوشت قمه‌کش‌هایی که در ارومیه خیابان بستند چه شد؟

طلای جهانی جهش کرد

«جف بزوس» و مدیرعامل آمازون به حذف پیام‌های تجاری متهم شدند

گزیده‌های نفتی هفته

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن