پیام ویژه

آخرين مطالب

کار آمریکا به جایی رسیده که برای نفت به ونزوئلا و برای شیر خشک به اروپا التماس می‌کنیم يادداشت

کار آمریکا به جایی رسیده که برای نفت به ونزوئلا و برای شیر خشک به اروپا التماس می‌کنیم
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - کیهان /متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
مجری شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» با انتقاد شدید از وضعیت سیاسی و اقتصادی حاکم بر آمریکا و ضمن حمله‌ای تند به بایدن گفت: «بایدن چنان ضربه‌ای به جایگاه جهانی آمریکا وارد کرده که این کشور باید برای نفت به ونزوئلا و برای شیر خشک به اروپا التماس کند.»
این روزها وضعیت نابسامان اقتصادی آمریکا رئیس‌جمهور این کشور را در معرض شدیدترین انتقادها از سوی مردم و جریان‌های رقیب سیاسی قرار‌داده است. تورم در این کشور به عدد کم سابقه 9 درصد و در برخی کالاهای اساسی و مواد غذایی حتی تا 100 درصد رسیده که در طول 40 سال گذشته بی‌سابقه است. در کنار تبعات اقتصادی جنگ اوکراین و کرونا، کمبود شدید شیرخشک در چهارمین اقتصاد دنیا نیز این کشور را در دنیا «سوژه» کرده طوری که ارتش این کشور برای کمک به حل بحران نبود شیر خشک وارد میدان شده است. همزمان آمریکا گرفتار یک بحران جدی انرژی نیز شده که خشم مردم این کشور را برا انگیخته است.
نشریه آمریکایی «هیل» اما روز دوشنبه اعلام کرد دولت جو بایدن در حال مذاکره برای بهره‌برداری از ذخایر گازوئیل فدرال برای جبران کمبود انرژی در این کشور است. طی هفته‌های گذشته آمریکا برای مقابله با چالش افزایش شدید قیمت حامل‌های انرژی دست به دامن کشورهایی مثل ونزوئلا و حتی یمن نیز شده است. مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز با انتقاد شدید از این وضعیت گفت: «نگاه کنید بایدن چه بلایی بر سر جایگاه ما در جهان آورده است باید برای نفت به ونزوئلا التماس کنیم و برای شیر خشک به اروپا...رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند حتی ساده‌ترین چیزها را بدون روخوانی از روی کاغذ بر زبان بیاورد. بایدن در حال چرخش در آسیا است در حالی که اینجا در خانه نرخ تورم سر به فلک کشیده است... بازار سهام آمریکا به شدت در حال ریزش می‌باشد و مرزها کاملاً باز هستند و حالا کمبود شیر خشک نیز قرار است چند ماهی ادامه پیدا کند. بحران شیر خشک نشان داد که رژیم بایدن که همگی از خدمه فاسد تکراری اوباما هستند کاملاً غیر جدی و یقیناً ناکارآمد می‌باشد. نگاه کنید ببینید بایدن چه بلایی سر جایگاه آمریکا در جهان آورد برای نفت باید به ونزوئلا التماس کنیم و برای شیر خشک به اروپا. بایدن اصلاً نمی‌داند که در اطرافش چه می‌گذرد.»
سوژه تمسخر
از سوی دیگر افت شدید محبوبیت بایدن نیز در این وضعیت به سوژه‌ای برای تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا بدل شده است. در همین راستا «آنی بلک» سیاستمدار آمریکایی و عضو جمهوری‌خواه مجمع نوادا که هم‌اکنون کاندیدای ناحیه چهارم کنگره نوادا است، در پیامی که در صفحه توئیتری خود منتشر کرد، محبوبیت «جو بایدن» را به باد تمسخر گرفت.وی در توئیتر با اشاره به میزان محبوبیت بایدن در نظرسنجی‌های انجام گرفته در بین آمریکایی‌ها نوشت:‌ «به زودی قیمت بنزین از میزان محبوبیت جو بایدن بالاتر خواهد رفت.» اظهارات این سیاستمدار در حالی مطرح شده که طبق جدیدترین نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «ان بی‌سی نیوز»، میزان محبوبیت بایدن با 39 درصد به پایین‌ترین حد خود از زمان آغاز ریاست‌جمهوری رسیده و رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است. طبق این گزارش،‌ از سپتامبر 2021(شهریور 1400) میزان محبوبیت جو بایدن بین 40 تا 43 درصد بوده اما بررسی‌های جدید نمایانگر کاهش قابل توجه در میزان محبوبیت وی در دوران ریاست‌جمهوری وی است.
 از سوی دیگر بحث کمک مالی هنگفت دولت بایدن به اوکراین در بحبوحه مشکلات مالی آمریکا به ویژه معضل کمبود شیر خشک در این کشور، به بحث داغ در واشنگتن تبدیل شده است. چندی پیش اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه مجلس نمایندگان آمریکا و سنای این کشور بسته کمک‌ حدود 40 میلیارد دلاری این کشور به اوکراین را تصویب کردند و این در حالی است که منتقدان آمریکایی از جمله ترامپ می‌گویند که بایدن در شرایطی که آمریکا با مشکل کمبود شیرخشک رو‌به‌رو است نباید این مبلغ هنگفت را در اختیار اوکراین قرار دهد.
از ناامنی اقتصادی تا ناامنی جانی
 خبر دیگر از آمریکا اینکه آمارهای جدید اداره تحقیقات فدرال آمریکا نشان می‌دهد حوادث تیراندازی در سال 2021 بیش از 50 درصد افزایش یافته است.
براساس این آمار که در نشریه «هیل» منتشر شده، در سال 2021 میلادی 61 مورد تیراندازی مرگبار ثبت شده است و این رقم 53 درصد بیشتر از تیراندازی‌های سال 2020 است. میزان تلفات و کشته شدگان حوادث تیراندازی نیز نسبت به سال 2020، به همین میزان افزایش یافته است.اف‌بی‌آی تصریح کرد 60 مورد از تیراندازی‌ها توسط مردان و تنها یک مورد توسط یک زن انجام شده است. تیراندازها همچنین مکان‌های مختلفی را برای تیراندازی انتخاب کرده‌اند.همچنین براساس این آمار، حوادث تیراندازی طی سال‌های 2019 تا 2020، سی درصد افزایش یافته است.این آمار در حالی منتشر شد که تنها یک هفته از حادثه تیراندازی در سوپرمارکتی در نیویورک که منجر به کشته شدن10 نفر گردید، می‌گذرد. 
 به گزارش تسنیم فعالان و حامیان کنترل سلاح در آمریکا امیدوار بودند که ریاست جمهوری جو بایدن بتواند موجب پیشرفت در زمینه جلوگیری از خشونت با اسلحه در این کشور شود ولی با گذشت حدود دو سال از ریاست جمهوری بایدن این امیدها به یاس و سرخوردگی تبدیل شده است.فعالان کنترل سلاح در آمریکا بر این باورند که عملکرد دولت وی برای مقابله با خشونت اسلحه و کنترل تسلیحات واقعا ناامید‌کننده بوده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/835006/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیکسل 8a بار دیگر رؤیت شد؛ میان‌رده جذاب گوگل برای رقابت با گلکسی A55

مچاله شدن پراید در تصادف با پژو

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

برنامه/ از حال عزیزان خود باخبر باشید

فرونشست زمین، خودروی پراید را بلعید

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

محتوای جذابی در راه Modern Warfare 3 و وارزون است

مرگ تلخ 2 نفر در رودخانه ارومیه

اوپو گوشی میان‌رده A60 را با طراحی متفاوت دوربین رونمایی کرد

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی در تصادفات: سالانه بیش از 2 هزار نفر!

شارژر 240 وات پیشرفته ریلمی با قیمت بسیار عجیب رونمایی شد

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

واژگونی مرگبار خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

آنر 200 لایت معرفی شد؛ قدرتمند و خوش قیمت با دوربین‌های فوق‌العاده

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

نجات 18 نفر که گرفتار سیل در روستای شادکام بافق شده بودند

آلزایمر ارزی دولتمردان

تردز به ابزار فیلتر کردن عبارت‌های توهین‌آمیز مجهز می‌شود

انفجار گاز در نیشابور، یک فوتی برجای گذاشت

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

محافظ سابق خاتمی: در سال 75 می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

انتقال دانش‌آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

به‌روزرسانی جدید Lords of the Fallen منتشر شد

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد

تردد از آزادراه تهران-شمال به سمت چالوس ممنوع شد

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

ثبت اختراع جدید سونی؛ واکنش کنترلر به صدای کاربر

صدام و هیتلر؛ از میل به ویرانگری تا قهرمان پرستی

موافقت با تعطیلی شنبه ها/ دولت چراغ سبز نشان داد

دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

کمپانی TSMC از فرآیند تولید 1.6 نانومتری خود برای نیمه‌هادی‌ها رونمایی کرد

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

گجت عجیب سونی معرفی شد؛ عملکردی شبیه به آن چیزی که در فیلم Dune دیدید

تسلیحات، واجب تر از نان شب

ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

سرنوشت قمه‌کش‌هایی که در ارومیه خیابان بستند چه شد؟

طلای جهانی جهش کرد

«جف بزوس» و مدیرعامل آمازون به حذف پیام‌های تجاری متهم شدند

گزیده‌های نفتی هفته

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد