پیام ویژه

آخرين مطالب

آمریکا میان آب و آتش/16 کشته بر اثر جاری شدن سیل در ایالت کنتاکی بين الملل

آمریکا میان آب و آتش/16 کشته بر اثر جاری شدن سیل در ایالت کنتاکی
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - تیم های جستجو و نجات با حمایت گارد ملی ایالات متحده روز جمعه به جستجوی افراد مفقود شده در سیل بی‌سابقه‌ای پرداختند که در ایالت کنتاکی موجب کشته شدن دست کم 16 نفر و خسارات مالی فراوان شده است.

به گزارش جماران، اندی بشیرفرماندار کنتاکی اعلام کرده است: «دست کم 16 نفر جان خود را از دست داده‌اند که انتظار می رود با ادامه بارندگی تلفات افزایش یابد.»
او همچنین اعلام کرد، حداقل شش کودک در میان قربانیان هستند.
فرماندار کنتاکی افزود: تعیین دقیق افرادی که در این سیل مفقود شده اند، کار مشکلی است.
سرعت و قدرت سیل به قدری شدید و سریع گزارش شده است که ساکنان منطقه فرصت اندکی برای فرار داشته‌اند . فرماندار کنتاکی اعلام کرد عملیات امداد و نجات از طریق هوا و زمین آغاز شده است و انتظار می‌رود سطح آب حداقل برای 24 ساعت بالاتر نرود
سرویس ملی هواشناسی هم هشدار داده است که طوفانی شدید در بخش‌هایی از سنت لوئیس و میسوری در پیش خواهد بود که می‌تواند به وخامت اوضاع بیافزاید .
در همین حال رعد و برق و باران شدید در مرکز نوادا در روز پنجشنبه منجر به جاری شدن سیل شد و خیابان‌ها و کازینوهای لاس‌وگاس را مملو از آب کرد. رعد و برق و تگرگ کوچک نیز در ترکیب طوفانی بود که به مقصد مهم سفر تابستانی در غرب آمریکا حمله کرد .
مقامات کاخ سفید اعلام کردند درپی وقوع سیل در ایالت کنتاکی وضعیت این ایالت فاجعه بار است.
کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در پی وقوع سیل در ایالت کنتاکی اعلام کرد کاخ سفید به نظارت دقیق سیل ویرانگر در شرق کنتاکی ادامه می‌دهد و رئیس جمهور بایدن مرتبا اطلاعات جدید در این رابطه را دریافت می‌کند.
براساس گزارش شبکه تلویزیونی ای پی تی ان او در ادامه گفت: ما به یاد خانواده‌های افرادی که جان خود را از دست داده اند یا مفقود شده اند و همه افرادی که تحت تأثیر قرار گرفته اند، هستیم. رئیس جمهور با فرماندار کنتاکی تماس گرفت و همانطور که ممکن است برخی از شما قبلاً دیشب شنیده باشید یک پیام صوتی را منتشر کردند که حمایت دولت فدرال را نشان می‌داد.
این مقام کاخ سفید تاکید کرد بایدن به درخواست فرماندار «وضعیت فاجعه بار عمیق» در ایالت کنتاکی را تایید و دستور ارسال کمک‌های فدرال را برای کمک به عملیات امدادرسانی در سطح فدرال و ایالتی صادر کرد.
در همین راستا رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند دین کریسون، مدیر نهاد امدادرسانی اضطراری فدرال آمریکا نیز امروز برای بازدید از سیل در منطقه است و از مناطق آسیب دیده ایالت همراه با فرماندار و مقامات ایالتی و محلی بازدید کرد. تلاش‌های جستجو و نجات با بیش از 20 تیم جستجو و نجات در حال انجام است. نهاد امدادرسانی اضطراری فدرال آمریکا نیرو‌های خود را برای نجات و کمک در منطقه مستقر کرده است و آن‌ها یک تیم کمکی مدیریت حادثه و کارکنان را به مرکز عملیات اضطراری ایالتی اعزام کرده اند.
طبق اعلام بی بی سی، بیش از 23 هزار نفر در این ایالت اکنون بدون برق به سر می‌برند. پیش از این شبکه‌ی بی سی آمریکا با انتشار تصاویری از سیلاب در شرق کنتاکی، گزارش داد بر اثر سیل شدید دست کم 16 تن قربانی شده‌اند.
به گزارش فاکس نیوز، بیش از 200 نفر در کنتاکی به اردوگاه ها منتقل شده اند و 23 هزار نفر دیگر همچنان به برق دسترسی ندارند.
همچنین 23 هزار و 185 خانوار به دلیل سیل و رانش گل که به خانه ها و خودروها صدمه زده است، با قطعی برق مواجه هستند.
سرویس ملی هواشناسی در جکسون در توییتی اعلام کرد که این منطقه از جمعه شب تا شنبه شاهد "کاهش قابل توجه" بارندگی خواهد بود اما از روز یکشنبه تا سه شنبه بارندگی و طوفان بار دیگر در کنتاکی آغاز خواهد شد.
به گزارش تارنمای نشریه نیویورک پست، بر اساس تصاویر و فیلم های منتشرشده، مغازه ها، خانه ها و جاده های بسیاری در بخش شرقی ایالت کنتاکی و همچنین در غرب و جنوب ویرجینیای غربی به دلیل طوفان شدید دچار سیل زدگی شدند. گروه های نجات از بالگرد و قایق برای کمک به افرادی که در دام خشم مادر طبیعت گرفتار شده بودند استفاده کردند.
طی چند روز اخیر، بارندگی مداوم، تلاش‌های امدادی را که پس از طوفان‌های مرگبار باعث جاری شدن سیل و رانش گل در سراسر منطقه کوهستانی کنتاکی شده، با مشکل مواجه کرده است.
جری استیسی، مدیر مدیریت اضطراری شهر پری کنتاکی، سیل اخیر را یک "رویداد فاجعه بار" خواند.
استیسی گفت: «ما در حال حاضر در حالت نجات آسیب دیدگان هستیم. سیل شدید و رانش گل همه جا را فرا گرفته است.»
ماموران شهر کانتی پری به تلویزیون WKYT-TV گفتند که سیل جاده‌ها و پل‌ها را شسته و خانه‌ها را از پایه خراب کرده است. یکی از مسئولان این شهرستان از مردم خواست تا «برای کاهش باران دعا کنند».
بشیر که هشدار داده بود با قطع برق هزاران نفر خسارت مالی زیاد خواهد بود، پنجشنبه شب در توییتی از دولت بایدن درخواست کمک های دولتی به شرق کنتاکی شد.
وی نوشت: «خسارات وارد شده بسیار فراوان است و جبران آن زمان زیادی خواهد برد. این کمک برای تلاش‌های ما حیاتی و برای مردم ما ضروری است.»
WCHS-TV گزارش داد که آتش نشانان شهرستان گرین بریر در ویرجینیای غربی افراد بسیاری را از خانه های آسیب دیده خارج کرده اند و پنج اردوگاه در شهرستان نیکلاس برپا شده است.
جیم جاستیس فرماندار ویرجینیای غربی نیز برای شش شهرستان وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
سرویس ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد احتمال وقوع سیل بیشتر تا روز جمعه در بخش‌هایی از کنتاکی، ویرجینیای غربی و ویرجینیا وجود دارد.
کلویی آدامز، 17 ساله، خود و سگش را با شنا کردن به پشت بام همسایه نجات داد و چندین ساعت در آنجا نشست تا اینکه در جریان سیل روز پنجشنبه در کنتاکی نجات یافت.
تری آدامز، پدر این نوجوان، به سی ان ان گفت که دخترش در خانه ای در وایتزبورگ، کنتاکی بود که سیل شروع شد. آدامز گفت که دخترش سگش را با گذاشتن در یک ظرف پلاستیکی و شنا کردن با آن تا سقف مجاور نجات داد.
پدرش گفت که کلویی با پدربزرگش زندگی می کند اما زمانی که آب های شدید سیل باعث شد کلوئی نتوانست به پدربزرگش برسد، آنها از هم جدا شدند. خانواده در خانه عمویش پناه گرفتند در حالی که کلویی باید منتظر می ماند تا نجات پیدا کند.
به گفته آدامز، دخترش توسط مردی که از کایاک خود برای نجات این نوجوان و سگش استفاده کرد، نجات یافت. پدربزرگ کلوئه نیز بدون صدمه فرار کرد.
این در حالی است که هفته گذشته گسترش سریع شعله‌های حریق در ایالت کالیفرنیای آمریکا، نه تنها باعث ایجاد یکی از بزرگترین آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا در سال جاری میلادی شده، بلکه حیات «پارک ملی یوسیمیتی» را نیز بطور جدی به خطر انداخته است.
به همین دلیل روز شنبه هفته گذشته دستور قطع برق مناطق مسکونی و تجاری و تخلیه بیش از 6 هزار نفر از ساکنان منطقه صادر و برای کل پارک ملی یوسیمیتی نیز «وضعیت اضطراری» اعلام شد.
این پارک با وسعتی بیش از 3 هزار کیلومتر مربع که شامل چهار منطقۀ مسکونی توآلمن، ماریپوزا، مونو و مادرا می‌شود، به دلیل صخره‌های گرانیتی، رودخانه‌ها و آبشارها، مراتع و بیشه‌های گسترده، کوهها و دره‌ها و دریاچه‌ها همچنین یخچال‌های طبیعی و تنوع زیستی‌اش که باعث شده بیش از 200 گونۀ جانوری در آن زندگی کنند، از سال 1984 میلادی به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسیده است.
وسعت «آتش‌سوزی اوک» که از عصر چهارشنبه در مناطقی در جنوب‌غربی این پارک در نزدیکی شهر «میدپاینز» آغاز شد، تا روز شنبه به 48 کیلومتر مربع رسید. شعله‌های آتش در این مدت دست‌کم 10 ساختمان مسکونی و تجاری را ویران و به پنج ساختمان دیگر نیز آسیب وارد کردند و 2 هزار ساختمان دیگر را نیز تهدید می‌کنند.
در کنار فعالیت هلیکوپترها، هواپیماهای اطفای حریق و بولدوزرها، بیش از 400 آتش نشان نیز در تلاشند در وضعیتی که هوای گرم و کم رطوبت بر منطقه حاکم است و بدترین خشکسالی‌های دهه اخیر کالیفرنیا نیز باعث ایجاد یک پوشش گیاهی خشک شده، آتش را مهار کنند.
بسیاری از جاده‌ها به ویژه جاده‌های منتهی به این پارک ملی بسته شده؛ با این وجود به گفتۀ سخنگوی اداره جنگل‌داری و حفاظت از آتش کالیفرنیا «رفتار انفجاری آتش» کار را برای آتش‌نشانان بسیار دشوار کرده است.
بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکا، آتش سوزی دیگری در این منطقه که «واشبرن» نام داشت، سرانجام پس از سوزاندن 19.4 کیلومتر مربع از پوشش جنگلی این منطقه، به میزان 79 درصد مهار شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/846640/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی در تصادفات: سالانه بیش از 2 هزار نفر!

شارژر 240 وات پیشرفته ریلمی با قیمت بسیار عجیب رونمایی شد

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

واژگونی مرگبار خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

آنر 200 لایت معرفی شد؛ قدرتمند و خوش قیمت با دوربین‌های فوق‌العاده

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

نجات 18 نفر که گرفتار سیل در روستای شادکام بافق شده بودند

آلزایمر ارزی دولتمردان

تردز به ابزار فیلتر کردن عبارت‌های توهین‌آمیز مجهز می‌شود

انفجار گاز در نیشابور، یک فوتی برجای گذاشت

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

محافظ سابق خاتمی: در سال 75 می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

انتقال دانش‌آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

به‌روزرسانی جدید Lords of the Fallen منتشر شد

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد

تردد از آزادراه تهران-شمال به سمت چالوس ممنوع شد

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

ثبت اختراع جدید سونی؛ واکنش کنترلر به صدای کاربر

صدام و هیتلر؛ از میل به ویرانگری تا قهرمان پرستی

موافقت با تعطیلی شنبه ها/ دولت چراغ سبز نشان داد

دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

کمپانی TSMC از فرآیند تولید 1.6 نانومتری خود برای نیمه‌هادی‌ها رونمایی کرد

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

گجت عجیب سونی معرفی شد؛ عملکردی شبیه به آن چیزی که در فیلم Dune دیدید

تسلیحات، واجب تر از نان شب

ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

سرنوشت قمه‌کش‌هایی که در ارومیه خیابان بستند چه شد؟

طلای جهانی جهش کرد

«جف بزوس» و مدیرعامل آمازون به حذف پیام‌های تجاری متهم شدند

گزیده‌های نفتی هفته

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

اجرای شگفت‌انگیز بازی Cyberpunk 2077 روی گوشی‌های قدیمی اندرویدی!

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

قیمت بیت کوین تا 63 هزار دلار کاهش یافت

آمریکا می‌خواهد دار و ندار هواوی را تحریم کند!

غوغا در گوشی‌های آیفون با مدل‌های هوش مصنوعی OpenELM اپل

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

فوری ؛ افشای جزئیات تماس پنهانی ترامپ و بن سلمان | پشن پرده چه میگذرد؟

موشک‌های پاتریوت اسپانیا در راه اوکراین