پیام ویژه

آخرين مطالب

سرمقاله ایران/ نوبت به بمباران مقر منافقین می‌رسد؟‌ يادداشت

سرمقاله ایران/ نوبت به بمباران مقر منافقین می‌رسد؟‌
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - ایران / « نوبت به بمباران مقر منافقین می‌رسد؟‌ » عنوان یادداشت روزنامه ایران است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
اقدام سپاه پاسداران در حمله به مقر گروهک‌های تروریستی در اقلیم شمال عراق، مصداق دفاع مشروع به حساب می‌آید. گروه‌های تروریستی که مقر و پادگان‌های آموزشی آنان در اقلیم شمال عراق قرار داد همزمان با شروع اغتشاشات و آشوب‌های پراکنده در برخی نقاط کشور نیروهای خود را به سمت شهرهای مرزی گسیل و حتی به صورت مسلحانه در این اغتشاشات نقش‌آفرینی کردند.
 البته هوشیاری نیروهای امنیتی و نظامی اجازه به ثمر نشستن نقشه‌های این گروهک‌ها را نداد به گونه‌ای که بسیاری از تیم‌های تروریستی پیش از انجام عملیات توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند و یا آنکه اقدامات محدود نظامی در داخل شهرها نیز با هوشیاری نیروهای انتظامی و نظامی پاسخ داده شد. با این حال نقش‌آفرینی این گروهک‌های تروریستی در اغتشاشات اخیر محدود به اقدامات عملیاتی نبوده بلکه این گروهک‌ها با سازماندهی تشکیلاتی و یا جریان‌سازی رسانه‌ای در افزایش شدت خرابکاری‌ها نقش داشتند. همین امر موجب شد که جمهوری اسلامی با دستورکار خلع سلاح کامل گروهک‌های تروریستی اقدامات نظامی خود را علیه این گروهک‌ها آغاز کند و با توجه به توانمندی بالای سپاه در حوزه موشکی و پهپادی فقط در دو روز اول این عملیات ده‌ها تروریست عضو این گروهک‌ها کشته شده و صدها نفر نیز مجروح شدند. نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیز پیش از این و در آخرین دقایق روز یکشنبه 28 خرداد 96 و همزمان با آخرین شب قدر ماه رمضان با نام عملیاتی «لیلهالقدر» به وسیله 6 فروند موشک بالستیک میان‌برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کرمانشاه و کردستان مواضع داعش (مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی) در منطقه دیرالزور سوریه (فاصله حدود 650 کیلومتر) را مورد اصابت قرار داد. بنابراین می‌توان گفت که تنبیه گروهک‌های تروریستی در دیگر کشورها از سوی جمهوری اسلامی موضوعی سابقه‌دار است. اما نکته مهم آن است که عملیات سپاه علیه گروهک‌های تروریستی نباید به گروهک‌های مستقر در اقلیم شمال عراق یا سوریه محدود شود. یکی از گروهک‌های تروریستی که در آشوب‌های اخیر با بهره‌گیری از تیم‌های سازماندهی شده سعی در ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور داشت، گروهک تروریستی منافقین بوده است.
دربیانیه روز گذشته وزارت اطلاعات درباره نقش گروهک منافقین در اغتشاشات اخیر آمده است : در روزهای گذشته، 49 نفر از عوامل و مرتبطین گروهک منافقین بازداشت شده‌اند. نامبردگان بنا به دستور تروریست‌های آلبانی نشین، از تولید اخبار جعلی تحریک کننده‌ اغتشاشگران تا سازماندهی ترور و تخریب، جهت‌دهی به شعارها، حضور مستقیم در صحنه‌های اغتشاشات خیابانی و تخریب اموال عمومی، تأمین تجهیزات مختلف برای مقابله با پلیس و مواد محترقه برای به آتش کشیدن اماکن و خودروهای عمومی و شخصی، فعالیت داشته‌اند. سران منافقین خود نیز هیچ ابایی از اعلام نقش این گروهک در ایجاد درگیری، اغتشاش و آشوب در ایران ندارند و به صورت واضح و عیان اقدامات تروریستی اعضای وابسته خود را در رسانه‌های این گروهک منتشر می‌کنند.
 از جهت حقوق بین‌الملل وقتی به صورت واضح امنیت کشور توسط یک گروه تروریستی مورد تعرض قرار می‌گیرد و این گروه تروریستی به صورت آشکار به اقدامات خود اعتراف می‌کند، آن کشور به صورت مشروع اجازه پیدا می‌کند که مقر و اعضای آن گروه تروریستی را مورد هدف قرار دهد، دقیقاً همانند آنچه که در اقلیم شمال عراق علیه گروهک‌های تروریستی مستقر در این اقلیم یا علیه داعش در سوریه اتفاق افتاد. به بیان دیگر اقدامات تروریستی گروهک منافقین این حق را به ایران می‌دهد که جمهوری اسلامی مقر آنها را مورد هدف قرار دهد. گروهک منافقین در سال 1395 پس از مخالفت دولت و مردم عراق مجبور به ترک خاک این کشور و با برنامه‌ریزی امریکا در آلبانی مستقر شد. در طول این سال‌ها دولت آلبانی نه تنها هیچ اقدامی در ایجاد محدودیت برای فعالیت‌های تروریستی این گروهک انجام نداده بلکه به صورت سیاسی از اقدامات تروریستی آنها حمایت کرده است. از سوی دیگر توانمندی پهپادی یا موشکی ایران صرفاً در محدوده کشورهای همسایه قرار ندارد، ‌بلکه توانمندی ایران در حوزه هوافضا بویژه در حوزه پهپادی در حدی قرار دارد که بتواند به راحتی مقر این سازمان در تیرانا را مورد هدف قرار دهد. ایران پهپادهای انتحاری و رزمی رادارگریزی در اختیار دارد که می‌تواند به مراتب بیش از مسافت ایران – آلبانی را طی کند و نقطه هدف را مورد اصابت قرار دهد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/855918/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به جای گوشی 5 میلیون تومانی می‌توانید شارژر 50 واتی جدید سامسونگ را بخرید!

مالک تیک تاک پس از فروش ویرانه‌ای را تحویل آمریکایی‌ها خواهد داد

به لطف هوش مصنوعی، محل دفن افلاطون سرانجام کشف شد

لباس نظامی روحانیون در جنگ با که؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

این بازی بعدی خالق کلش آو کلنز است؛ مبارزه با چاشنی هوش مصنوعی

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری 3 هکر ایرانی

سقوط خودرو به دره، 10 فوتی و مجروح برجای گذاشت

سیل بیش از 2600 نفر از مردم را گرفتار کرده است

ماجرای فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله چه بود؟

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

این سگ رباتی می‌تواند جهنم به پا کند

گفتگو با پاکبانی که درخصوص حمله ایران به اسرائیل واکنش جالبی داشت

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

معرفی ارزان ترین گوشی پرچمدار سال با قیمت باورنکردنی

پرچمدار 2024 هواوی درصورت گم‌شدن به‌سادگی پیدا می‌شود

این گوشی‌های شیائومی منسوخ شدند

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای مینی‌بوس کارکنان سازمان آب و برق؛ 2 نفر جان باختند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

10 کُشته درپی آتش‌سوزی هتلی در جنوب برزیل

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

پیکسل 8a بار دیگر رؤیت شد؛ میان‌رده جذاب گوگل برای رقابت با گلکسی A55

مچاله شدن پراید در تصادف با پژو

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

برنامه/ از حال عزیزان خود باخبر باشید

فرونشست زمین، خودروی پراید را بلعید

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

محتوای جذابی در راه Modern Warfare 3 و وارزون است

مرگ تلخ 2 نفر در رودخانه ارومیه

اوپو گوشی میان‌رده A60 را با طراحی متفاوت دوربین رونمایی کرد

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی در تصادفات: سالانه بیش از 2 هزار نفر!

شارژر 240 وات پیشرفته ریلمی با قیمت بسیار عجیب رونمایی شد

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

واژگونی مرگبار خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

امام جمعه اهواز خطاب به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

آنر 200 لایت معرفی شد؛ قدرتمند و خوش قیمت با دوربین‌های فوق‌العاده

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

نجات 18 نفر که گرفتار سیل در روستای شادکام بافق شده بودند

آلزایمر ارزی دولتمردان

تردز به ابزار فیلتر کردن عبارت‌های توهین‌آمیز مجهز می‌شود

انفجار گاز در نیشابور، یک فوتی برجای گذاشت

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

محافظ سابق خاتمی: در سال 75 می‌خواستم هاشمی را ترور کنم