پیام ویژه

آخرين مطالب

آمریکا اوکراین را برای حمله بهار آماده می کند بين الملل

آمریکا اوکراین را برای حمله بهار آماده می کند
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - آمریکا با ارائه اطلاعات و مشورت به اوکراین این کشور را برای حمله به روس ها در فصل بهار آماده می کند.

به گزارش جماران به نقل از تاس، «جان کربی» هماهنگ کننده تماس های استراتژیک در شورای امنیت ملی در کاخ سفید گفت که آمریکا اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار می دهد که برای حمله اش به روس ها در بهار از آنها استفاده کند.
وی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت که کشورش اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار می دهد تا بتواند از آنها برای حمله احتمالی در بهار استفاده کند اما دولت کی یف باید خودش روند نبردها را مشخص کند.
کربی تصریح کرد که زلنسکی رئیس جمهور اوکراین باید مشخص کند که در بهار چه کاری صورت گیرد و کجا حمله صورت بگیرد و نیز خودش باید تعیین کند که از چه تعداد نیرو برای انجام این حمله استفاده کرد.
این مسئول آمریکایی در ادامه گفت: ما اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار می دهیم و نصحیت و مشورت به این کشور ارائه می کنیم اما در نهایت همه چیز به زلنسکی رئیس جمهور بر می گردد که چگونگی رسیدن به اهداف را مشخص می کند. 
در همین حال، ایالات متحده به تازگی یک بسته کمک نظامی جدید 400 میلیون دلاری را برای کمک به اوکراین اعلام کرده است. این بسته برای نخستین بار شامل پل‌های متحرک زرهی است که به نیروهای اوکراینی اجازه می‌دهد بتوانند برای حمله به قوای روسیه از رودخانه‌ها عبور کنند.
ارسال این تجهیزات نظامی در حالی صورت می‌گیرد که کی‌یف خود را برای یک ضدحمله گسترده در بهار امسال برای آزادسازی مناطقی که توسط روسیه تصرف شده‌اند، آماده می‌کند.
اما این پل‌های متحرک اهدایی جدید چیستند و چرا در مقطع فعلی برای ارتش اوکراین اهمیت دارد؟
این پل‌های فلزی تاشو اصطلاحا «پل پرتابی توسط نقلیه زرهی» (AVLB) نام دارند و عموما روی یک تانک نصب شوند. طول پلی که مدل‌های معمول این نقلیه زرهی می‌توانند بزنند به 18 متر می‌رسد. 
وزارت دفاع آمریکا درباره ویژگی این وسیله نقلیه زرهی گفته است: «این خودروها برای همراهی با ستون‌های زرهی طراحی شده‌اند و به آن‌ها توانایی عبور از رودخانه‌ها، نهرها، خندق‌ها و سنگرها را می‌دهند. پل‌ها بر روی بدنه خودروهای زرهی نصب می‌شوند و می‌توانند با استقرار در حاشیه رودها یا رودخانه‌ها یک پل معلق را به صورت موقت راه‌اندازی کنند. پس از پایان عبور پرسنل و تجهیزات، وسیله نقلیه حامل پل می‌تواند آن را جمع کند و برای ادامه کار به نقطه‌ای دیگر منتقل شود.»
وزارت دفاع آمریکا نوع دقیق پل‌های ارسالی به اوکراین را مشخص نکرده است، با این حال پنتاگون در انبارهای تسلیحاتی خود دارای سه گونه پل زرهی است. نوع نخست آن اصطلاحا ام60آ1 (M60A1) نام دارد که برای اولین بار در سال 1987 معرفی شد. این پل به جایی که برجک تانک قرار دارد متصل می‌شود و می‌تواند تا 18 متر باز شود.
نوع دوم این پل‌های زرهی ام.104 وولورین (M104 Wolverine) نام دارند که نوعی پیشرفته‌تر از همان مورد قبلی هستند، با این تفاوت که می‌توانند روی تانک آبرامز نصب شوند و پل‌های اساسی‌تری را تا طول 25 متر در محل نصب کنند.
یک مدل دیگر نیز از این پل‌ها موجود تست که ام.104 جابز (M104 JABS) نام دارد و ساده‌تر از مدل ولورین قبلی است. این مدل نیز می‌تواند روی تانک آبرامز نصب شود اما طول پلی که ایجاد می‌کند کوتاهتر و در حدود 18 متر است.
نیروهای اوکراینی باید در هنگام استفاده از آن‌ها احتیاط کنند چرا که این پل‌ها تنها می‌توانند وزن 60 تُن را در آن واحد تحمل کنند. این پل‌ها برای انتقال خودروهای زرهی کوچک‌تر و سبک‌تر موجود در اوکراین ایده‌آل هستند، هرچند می‌توانند وزن تانک‌های جنگی بزرگ‌تر مانند لئوپارد 2 ساخت آلمان و حتی تانک سنگین‌تر آبرامز را نیز تحمل کنند.
ایده عملیاتی پل‌های متحرک این است که ابتدا بازوهای هیدرولیکی پل تاشوی فلزی را در عرض تنها چند دقیقه مستقر می‌کنند و سپس بعد از عبور یک واحد زرهی، آن را جمع کرده و برای پشتیبانی از نیروهای دیگر به مناطق دیگر عملیاتی می‌روند. با این وجود ممکن است چنین عملکرد پرشتابی در اوکراین امکان‌پذیر نباشد و این پل‌ها به عنوان پل‌های موقتی در مکان باقی بمانند تا زمانی که یک پل دائمی در محل ساخته شود.
کارشناسان نظامی می‌گویند ورود این وسائل زرهی می‌تواند در سرنوشت جنگ موثر باشد چرا که روسیه برای دفاع از مناطق اشغالی خود بر روی آبراهه‌های بدون پل و موانع طبیعی حساب کرده است. در این وضعیت هنگامی که پل‌های زرهی متحرک اوکراین در نبرد ظاهر شوند، نیروهای مسکو در مناطقی که دارای دفاع سبک و ناکافی هستند ناگهان خود را در مقابل واحدهای اوکراینی خواهند یافت.
در تشریح عملیات نظامی معمولا گفته می‌شود که پل‌های متحرک آخرین تجهیزات مورد نیاز برای آغاز حمله هستند. ناظران می‌گویند این واقعیت که آن‌ها اکنون به کی‌یف ارسال شده‌اند می‌تواند نشانه‌ای باشد بر این‌که کارشناسان آمریکایی اطمینان دارند اوکراین بالاخره آماده است تا تجهیزات زرهی جدید خود را به طور مؤثر و در عملیات تهاجمی بزرگ به کار گیرد.
همچنین شتاب ایالات متحده در نحوه ارسال تدارکات این ظن را تقویت می‌کند، چرا که تجهیزات جدید از انبارهای تسلیحات موجود ایالات متحده ارسال می‌شوند و برای فرستاده شدن نیازی به تایید کنگره ندارند. 
در سوی مقابل روسیه تهدید کرده است هر نوع سلاح غربی در خاک اوکراین را از بین خواهد برد. آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، در این باره گفته است: «تمامی سلاح‌های خارجی که در میدان نبرد در دست اوکراین باشند زمین‌گیر و نابود خواهند شد.»
از زمانی که روسیه در فوریه سال گذشته به اوکراین حمله کرد، ایالات متحده تا کنون بیش از 32 میلیارد دلار سلاح و تجهیزات به کی‌یف ارسال کرده است.
در تحولی دیگر، شرکت نظامی «واگنر» روسیه اعلام کرد که نیروهای این گروه نظامی به طور کامل کنترل بخش شرقی «باهموت» در استان دونتسک را به دست گرفته‌اند.
یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر به عنوان پیمانکار نظامی خصوصی که مزدورانه و فعالانه در نبردهای اوکراین شرکت دارد، روز چهارشنبه 8 مارس مدعی شد که همه چیز در بخش شرقی باهموت تحت کنترل واحدهای این گروه نظامی قرار دارد. مقام‌های اوکراین تاکنون خبر تسلط شبه‌نظامیان واگنر روسیه بر شرق باهموت را تأیید نکرده‌اند.
خبر تسلط نیروهای واگنر بر بخش شرقی باهموت در حالی منتشر شده است که پیشتر خبر‌ها از تشدید درگیری‌ها و نبردهای بی‌امان میان نیروهای روسیه و اوکراین در این منطقه حکایت داشتند. با افزایش حملات روسیه به شهر باهموت، تحلیلگران نظامی وضعیت این منطقه را بحرانی توصیف کردند.
به گزارش یورونیوز، همزمان ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو احتمال سقوط باهموت را رد نکرد. این مقام عالیرتبه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز چهارشنبه اذعان کرد که نمی توان احتمال سقوط این شهر طی روزهای آتی را نادیده گرفت. این درحالیست که وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا عصر امروز در سوئد گرد هم می آیند و بی شک مسایل امنیتی اوکراین از محورهای اصلی گفتگوهای آن ها خواهد بود.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه درباره درگیری‌ها در باهموت گفته بود: «آزادسازی باهموت ادامه دارد. این شهر یک مرکز دفاعی مهم برای نیرو‌های اوکراین در دونباس است. تسلط بر آن، امکان انجام عملیات‌های تهاجمی بیشتر در عمق خطوط دفاعی نیرو‌های مسلح اوکراین را فراهم می‌کند.»
وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که حمایت کشورهای ناتو از کی‌یف منجر به موفقیت نیروهای اوکراینی در میدان نبرد نمی‌شود.
بنا به گزارش‌ها، باهموت یک مرکز لجستیکی مهم برای تأمین تجهیزات نظامی نیروهای اوکراینی در در دونباس است. همچنین باهموت برای اوکراینی‌ها به نماد مقاومت تبدیل شده است. از همین رو برخی از تحلیلگران نظامی بر این نظرند که باهموت برای هر دو طرف اهمیت سیاسی زیادی پیدا کرده است.
مسکو از ماه‌ها پیش تلاش خود را برای تصرف شهر باهموت با جمعیت حدودا 70 هزار نفری آغاز کرده است. ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه بر اهمیت عدم سقوط باهموت تاکید کرد.
در همین زمینه وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در مورد ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین گفتگو می‌کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1009741/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

درآمد عجیب از زباله گردی

رسوایی 99 درصدی

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

پایداری آب مصرفی 45 روستا با عملیات جهادی صنعت نفت

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

واکنش ابطحی به بازگشت گشت ارشاد/ ویدئو

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته

آموزش و پرورش: احکام رتبه‌بندی 100 هزار معلم بازنشسته سالهای 1400 تا 1402 اصلاح شد

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

انفجار کپسول گاز در پایانه شرق تهران با 6 کشته

تایم لپس بارش باران سیل آسا در دبی

انفجار کپسول گاز در پایانه شرفق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید