پیام ویژه

آخرين مطالب

ادامه استقبال و بازتاب جهانی از سرگیری روابط ایران و عربستان بين الملل

ادامه استقبال و بازتاب جهانی از سرگیری روابط ایران و عربستان
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - استقبال و بازتاب گسترده از سرگیری روابط ایران و عربستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،در ادامه استقبال کشورهای مختلف از از سرگیری روابط ایران و عربستان دولت الجزایر با صدور بیانیه ای از از سرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان استقبال کرد.
وزارت خارجه الجزایر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: الجزایر از برقرای دوباره روابط دیپلماتیک میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران و بازگشایی سفارتخانه های دو کشور در هفته های آینده استقبال می کند.
در این بیانیه الجزایر نسبت به فضای مثبتی که بر گفت و گو ها میان دو کشور برادر با میانجیگری جمهوری خلق چین صورت گرفت، ابراز خرسندی کرد.
در ادامه بیانیه وزارت خارجه الجزایر آمده است: این اتفاق مهم باعث تقویت روابط همکاری و همبستگی میان دو کشور و دو ملت برادر در چارچوب پایبندی به اصولی می شود که در میثاق سازمان ملل آمده است و نیز باعث حل اختلافات از طریق گفت و گو می شود که این خود در تقویت صلح و امنیت در منطقه و جهان نقش خواهد داشت.
چین: توافق ایران-عربستان؛ پیروزی برای صلح
وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای توافق ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط را «یک پیروزی برای صلح» توصیف کرد.
وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود به نقل از وانگ یی، دیپلمات ارشد این کشور گفت که این توافق نشان‌دهنده «پیروزی گفت‌وگو و صلح» است.
وانگ یی گفت این نشان می دهد که مساله اوکراین تنها مشکلی نیست که جهان امروز با آن مواجه است. با مشکلات زیادی در رابطه با صلح و معیشت مردم مواجه هستیم که شایسته توجه بین المللی و رسیدگی به موقع توسط ذینفعان مربوطه است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نقش سازنده جمهوری خلق چین در خصوص حمایت از توسعه روابط کشورها که لازمه رفع چالش‌ها و افزایش صلح و ثبات و ارتقای همکاری‌های بین‌المللی است، قدردانی کرده است.
توافق تهران-ریاض؛ شکستی تمام عیار برای تل آویو
اما در نخستین واکنش ها به اعلام توافق برای از سرگیری روابط تهران-ریاض، یاییر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی این توافق یک شکست تمام عیار و خطری برای سیاست خارجی تل آویو ارزیابی کرد و گفت: وقتی ما به جای کار علیه ایران و تقویت روابط با آمریکا، همه روزه درگیر جنون مساله اصلاحات قضایی هستیم، نتیجه ای غیر از این حاصل نمی شود.
نفتالی بنت نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز در همین رابطه با حمله به بنیامین نتانیاهو، این توافق را یک شکست بزرگ برای اسراییل توصیف کرد و آن را ناشی از ترکیب اهمالگری در عرصه سیاسی، ضعف عمومی ساختار و درگیری داخلی در دولت رژ یم صهیونیستی دانست.
بنت گفت: از سرگیری روابط (بین تهران و ریاض) یک تحول خطرناک و به ویژه برای اسرائیل است، این در واقع یک پیروزی سیاسی برای ایران است.
توافق احیای روابط در صدر اخبار عربستان
توافق بین تهران و ریاض برای از سرگیری روابط دوجانبه در پکن، همچنین در صدر اخبار مهم عربستان سعودی قرار گرفت.
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) متن بیانیه مشترک سه کشور را منتشر کرد و طرف‌های سعودی و ایرانی از جمهوری عراق و سلطان‌نشین عمان به دلیل میزبانی از گفت‌وگوهای انجام شده بین دو طرف که طی سال‌های 2021 تا 2022 انجام شد و از رهبری و دولت جمهوری خلق چین به دلیل میزبانی و حمایت از مذاکرات و تلاش برای به نتیجه رسیدن این مذاکرات قدردانی و تشکر کردند.
خبرگزاری رسمی عربستان اضافه کرد که سه کشور علاقمندی خود را برای به‌کارگیری تمامی تلاش‌ها جهت ارتقای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی ابراز کردند.
عراق
وزارت خارجه عراق در بیانیه ای نوشت که این کشور از توافق اخیر بین تهران و ریاض استقبال می کند؛ توافقی که بر اساس آن صفحه جدیدی از روابط دیپلماتیک بین دو کشور آغاز می شود. تلاش‌های دولت عراق در این زمینه، از طریق میزبانی بغداد از چند دور گفت‌وگو بین دو طرف و پایگاه محکمی که برای گفت‌وگوها از طریق سلطان نشین عمان و جمهوری خلق چین تا لحظه رسیدن به توافق ایجاد شد، بر تکامل روابط بین دو طرف تاثیر خواهد گذاشت و انگیزه ای کیفی به همکاری کشورهای منطقه با هدف ایجاد چارچوبی خواهد بخشید که آرزوهای همه طرف ها را برآورده و مرحله جدیدی را آغاز می کند.
رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی از توافق عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک استقبال کرد.
«سید عمار حکیم» در این پیام تاکید کرد که چنین توافقی بر ثبات و قدرت منطقه اثرگذار خواهد بود و عوارض منفی اختلافات میان کشورهای مؤثر در منطقه را برطرف خواهد کرد.
رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به تلاش‌ها و نقش سازنده عراق در تحقق این پیشرفت در روابط ایران و عربستان، خاطرنشان کرد که این امر نشان‌دهنده برخورداری عراق از امکانات بسیاری است که کمک می‌کند پل ارتباط میان منافع کشورهای منطقه باشد و خود نیز در این راستا منافع خود را تحقق بخشد.
ترکیه
وزارت امور خارجه ترکیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: ما از توافق امروز در پکن، میان عربستان سعودی و ایران ، استقبال می کنیم.
دراین بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه، به ایران و عربستان به خاطر این اقدام مهم در راستای ترویج راه های مسالمت آمیز و عادی سازی که مدتی است در خاورمیانه آغاز شده، تبریک گفت و اطمینان داد پیشرفت وبهبود روابط دو کشور، تاثیر و کمک بسیاری به برقراری ثبات، امنیت، و شکوفایی اقتصادی در منطقه خواهد کرد.
سوریه
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که این کشور از توافق عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور همسایه استقبال و از تلاش‌های صادقانه رهبری چین در این زمینه قدردانی می‌کند.
وزارت خارجه سوریه افزوده است: این گام مهم منجر به تقویت امنیت و ثبات در منطقه و همکاری‌هایی خواهد شد که منعکس کننده منافع مشترک مردم دو کشور به طور خاص و مردم منطقه به طور کلی خواهد بود.
لبنان
وزیر امور خارجه و اتباع خارجی در دولت موقت لبنان ضمن استقبال از بیانیه سه جانبه چین، عربستان و ایران، خاطرنشان کرد: توافق عربستان و ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور و بازگشایی سفارت‌ها، تاثیر مثبتی بر تمامی روابط منطقه ای در آینده نزدیک خواهد داشت.
عبدالله بوحبیب،در حساب کاربری وزارت خارجه لبنان در شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: لبنان در تاریخ خود همواره بهای اختلافات منطقه ای را پرداخته است و از این رو، امیدوار است این اقدام به تقویت ارکان امنیت و ثبات در منطقه و تحکیم همکاری‌های مثبت و سازنده کمک کند تا کشورهای منطقه، ملت‌های آنها و جهان نیز از منافع آن بهره مند شوند.
دبیر کل حزب الله: افق های تازه در مقابل منطقه با توافق ایران-عربستان
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در واکنش به این توافق گفت: نزدیک شدن روابط ایران و عربستان در راستای منافع کشورها و ملت های منطقه است . در صورتی که روند نزدیک شدن روابط بین ایران و عربستان در مسیر طبیعی خود پیش برود می تواند افق های تازه ای فراروی منطقه و همچنین لبنان ترسیم کند.
یمن
سخنگوی گروه انصارالله نیز در واکنش به از سرگیری روابط ایران و عربستان اعلام کرد: منطقه نیازمند بازگشت کشورها به روابط عادی بین یکدیگر است.
محمد عبدالسلام گفت: با بازگشت روابط کشورهای منطقه به حالت عادی، جهان اسلام نیز خواهد توانست امنیت از دست رفته خود را که در نتیجه مداخلات خارجی به رهبری صهیونیست ها و آمریکایی ها از دست رفته، باز یابد .
عبدالسلام دخالت های خارجی و در راس همه، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها، با بهره برداری ازمناقشات منطقه‌ای وترویج ایران هراسی برای دامن زدن به درگیری‌ها و دشمنی و تجاوز( در اشاره به عملیات‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن،)متمرکز شده بود.
حماس
خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به توافق بین ایران و عربستان سعودی گفت: ما در خصوص از سرگیری روابط میان ایران و عربستان سعودی استقبال می‌کنیم و آن را گام مهمی در مسیر متحد کردن امت اسلامی، تقویت امنیت و تفاهم میان کشورهای عربی و اسلامی می‌دانیم.
الحیه اضافه کرد: از سرگیری این روابط به نفع موضوع فلسطین و حمایت از پایداری ملت ما در مقابله با اشغالگری خواهد بود.
مصر
وزارت خارجه مصر با استقبال از توافق بین عربستان سعودی و ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک، ابراز امیدواری کرد که این توافق به کاهش تنش‌ها در منطقه کمک، ثبات را تقویت و ظرفیت‌های امنیت ملی کشورهای عربی و آرمان‌های مردم منطقه برای رفاه و توسعه را حفظ کند.
اردن
وزارت خارجه اردن نیز با استقبال از توافق بین عربستان سعودی و ایران از نقش عمان و عراق برای رسیدن به این توافق قدردانی کرد.
وزارت خارجه اردن همچنین ابراز امیدواری کرد که این گام به تحکیم امنیت و ثبات در منطقه و حفظ حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها که به نفع منافع مشترک است، کمک کند.
رسانه های کشور همسایه ایران، پاکستان نیز این توافق را «تحول بزرگ در خاورمیانه» خواندند.
پایگاه خبری شبکه جیو نیوز پاکستان نوشت که با توافق تهران و ریاض برای عادی سازی روابط یک‌ تحول چشمگیر در منطقه خاورمیانه رقم خورد. پیشرفت تازه‌ای در سیاست خاورمیانه نمودار شد و طی آن ایران و عربستان سعودی در پکن پایتخت چین توافق کردند که روابط را ازسرگرفته و تا دو ماه آینده سفارتخانه‌های آنان در کشورهای یکدیگر گشوده شود.
روزنامه انگلیسی زبان اکسپرس تریبیون نیز در بازتاب این توافق نوشت: دو طرف توافق کردند که روابط خود را پس از هفت سال بن بست دیپلماتیک که به تنش ها در خلیج فارس دامن زده و بحران از یمن تا سوریه را عمیق تر کرده است، از سر بگیرند.
تارنمای روزنامه داون در اسلام‌آباد نوشت: پس از تنش‌های و منطقه‌ای تهران و ریاض، دو کشور در چین به توافق جدیدی برای پایان بن بست در روابط دست یافتند.
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی شکل گیری تحول جدید در روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را تبریک گفت.
استقبال شورای همکاری خلیج فارس از توافق ایران و عربستان
شورای همکاری خلیج فارس متشکل از کشورهای عربستان، بحرین، امارات، قطر، عمان و کویت نیز از توافق بین ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک استقبال کرد.
خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز درباره توافق سرگیری روابط ایران و عربستان و آغاز به کار دوباره سفارتخانه های دو کشور گزارش داد: شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه ای از انتشار این خبر استقبال کرد.
جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، ضمن استقبال از بیانیه سه جانبه عربستان، ایران و چین، حمایت شورای همکاری را از آنچه در بیانیه مشترک ذکر شده اعلام کرد و از هر اقدام در راستای تقویت امنیت، صلح در منطقه و حمایت از ثبات و رفاه مردم، استقبال کرد.
وی همچنین بر همیت نقش محوری عربستان سعودی و دیپلماسی فعال آن در عرصه های منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.
قطر
نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در گفت وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه عربستان، از صدور بیانیه مشترک سه جانبه پادشاهی عربستان، جمهوری اسلامی ایران و چین مبنی بر از سرگیری روابط دیپلماتیک بین عربستان سعودی، استقبال کرد.
امارات
انور قرقاش مشاوردیپلماتیک دولت امارات نیز در توییتر نوشت: امارات به اهمیت ارتباط و گفتگوی مثبت بین کشورهای منطقه در راستای تحکیم مفاهیم حسن همجواری، و رسیدن به یک نقطه مشترک جهت ساختن آینده باثبات تر برای همه کشورهای منطقه، آگاهی و اطمینان کامل دارد.
وی همچنین نوشت: ما از توافق عربستان و ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور استقبال می کنیم و از نقش چین در این زمینه قدردانی می کنیم.
عمان
وزارت امور خارجه عمان نیز با صدور بیانیه ای، از بیانیه مشترک سه جانبه عربستان، جمهوری اسلامی ایران و چین در رابطه با از سرگیری روابط دیپلماتیک بین این ریاض و تهران و بازگشایی سفارت ها و نمایندگی های خود ظرف حداکثر دو ماه استقبال کرد.
دراین بیانیه ضمن استقبال ازقرارداد همکاری امنیتی بین دو کشور و موافقت نامه کلی برای همکاری در زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، فناوری و علم، فرهنگ، ورزش و جوانان ابراز امیدواری شده این اقدام به تقویت مبانی امنیت و ثبات در منطقه و تحکیم همکاری‌های مثبت و سازنده در راستای منافع همه مردم منطقه و جهان کمک کند.
بحرین
وزارت خارجه بحرین با استقبال از توافق بین عربستان سعودی و ایران، از ابتکار جمهوری خلق چین برای میزبانی و حمایت از مذاکرات ایران و عربستان و تلاش‌های دیپلماتیک عراق و عمان قدردانی کرد.
وزارت خارجه بحرین همچنین ابراز امیدواری کرد که این توافق گام مثبتی برای حل اختلافات و پایان دادن به همه مناقشات منطقه‌ای از طریق گفت وگو و روش‌های دیپلماتیک و برقراری روابط بین الملل بر اساس تفاهم و احترام و حسن همجواری متقابل و عدم مداخله در امور سایر کشورها و پایبندی به منشورهای سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و قوانین و هنجارهای بین‌المللی باشد.
آمریکا: از گزارش ها درباره احیای روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان آگاهیم
اما آمریکا در نخستین واکنش به توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی گفت که از گزارش ها درباره احیای روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان آگاه است.
سخنگوی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد: ما از هرگونه تلاش برای کمک به پایان جنگ در یمن و کاهش تنش ها در خاورمیانه استقبال می کنیم.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز درباره از سرگیری روابط دوجانبه ایران و عربستان گفت: سعودی‌ها ما را در جریان این مذاکراتی که (با ایران)داشتند قرار داده بودند.
توافق دو رقیب منطقه برای همکاری؛ واکنش روزنامه نیویورک تایمز
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: تهران و ریاض به عنوان دو رقیب منطقه ای توافق کردند که همکاری های امنیتی و همچنین پیمان های تجاری، سرمایه گذاری و فرهنگی را از سر بگیرند.
این رسانه افزود: این کشورها روز جمعه در بیانیه ای مشترک از دستیابی به توافقی خبر دادند که راه را برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک پس از یک فاصله هفت ساله هموار می کند.
نیویورک تایمز خاطرنشان کرد: این تغییر پس از سال‌ها هدف قرار دادن عربستان سعودی توسط نیروهای وابسته به ایران با حملات موشکی و پهپادی صورت می‌گیرد.
این روزنامه آمریکایی در بخشی از گزارش بازتاب خود به روایت علت قطع روابط تهران-ریاض پرداخت و نوشت:
عربستان سعودی در سال 2016، زمانی که معترضان ایرانی به سفارت این کشور در تهران در پی اعدام یک روحانی برجسته شیعه سعودی توسط ریاض حمله کردند، روابط خود را به طور کامل با ایران قطع کرد. اختلافات میان این دو کشور اسلامی که در فاصله کمتر از 150 مایلی از یکدیگر در دو طرف خلیج فارس قرار دارند، مدت‌هاست که بر سیاست و تجارت در خاورمیانه تاثیر گذاشته است. تنش ها در سال 2019 میان ایران و عربستان به اوج خود رسید. در این سال حمله موشکی و پهپادی به تاسیسات نفتی مهم عربستان سعودی برای مدت کوتاهی نیمی از تولید نفت خام این کشور را مختل کرد. مقامات آمریکایی ادعا کردند که این حمله مستقیماً تحت نظارت ایران بوده است.
نیویورک تایمز در ادامه به روایت رویارویی دو کشور در یمن پرداخت و نوشت: ائتلاف کشورهای عرب به رهبری عربستان سعودی با حوثی ها (انصارالله) که ایران از آنها حمایت می‌کند، می‌جنگند.
به نوشته نیویورک تایمز، مقامات سعودی همچنین بارها نسبت به برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی کرده و گفته اند که آنها مهمترین هدف جمهوری اسلامی خواهند بود. با این حال، طی چند سال گذشته، آنها در چند دوره گفت‌وگو با هیات‌های ایرانی شرکت کرده‌اند و هر دو طرف امیدوارند بتوانند تنش‌ها را کاهش دهند.
بلومبرگ: عربستان سعودی و ایران اختلافات خاورمیانه را که بازار نفت را به لرزه درآورد، کاهش می دهند
این شبکه خبری افزود: این دو کشور روابط دیپلماتیک خود را احیا خواهند کرد و رقابت ژئوپلیتیکی در خلیج فارس را که باعث نگرانی در بازارهای نفت شده، کاهش خواهند داد.
خبرگزاری رویترز نیز در این باره نوشت: ایران و عربستان سعودی روز جمعه توافق کردند که پس از سال ها خصومت که ثبات و امنیت خلیج فارس را به خطر انداخته بود و به دامن زدن به درگیری ها در خاورمیانه از یمن تا سوریه کمک کرده بود، روابط خود را دوباره برقرار کنند.
این توافق همچنین در رسانه های انگلیس نیز بازتاب داشت:
روزنامه گاردین این توافق را نشانگر عزم جدید ریاض برای اتخاذ سیاست خارجی مستقل از غرب ارزیابی کرد و افزود: بر اساس توافق بدست آمده، دو کشور توافق کرده اند به حاکمیت دولت احترام بگذارند و در امور داخلی یکدیگر دخالت نکنند. همچنین ریاض و تهران برای فعال کردن توافقنامه همکاری امنیتی که در سال 2001 امضا شده بود، توافق کردند.
به نوشته گاردین، مذاکرات برای مصالحه بین عربستان سعودی و ایران سال‌هاست که عمدتاً در عراق ادامه دارد؛ بنابراین عقد قرارداد در چین شگفت‌انگیز است.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1024224/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

مهاجرت با ویزای جعلی

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم