پیام ویژه

آخرين مطالب

روایت «پولتیکو» از اصطکاک میان اوکراین و آمریکا يادداشت

روایت «پولتیکو» از اصطکاک میان اوکراین و آمریکا
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - ایسنا /متن پیش رو در ایسنا منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
"اگرچه جو بایدن متعهد به حمایت ثابت از اوکراین شده، اما واشنگتن به صراحت به کی‌یف گفته است که نمی‌تواند به طور نامحدود در این سطح به اوکراین کمک کند."
 نشریه پولتیکو می‌نویسد: «به نظر می‌رسد آمریکا و اوکراین هفته سختی را پشت سر گذاشته‌اند و اختلافات در حال خودنمایی است.
آمریکا و اوکراین از زمانی که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن قول داد "تا هر زمان که طول بکشد"، از مقاومت اوکراین در برابر روسیه حمایت کند، واشنگتن و کی‌یف در یک جبهه متحد عمل کرده‌اند، اما با گذشت بیش از یک سال از جنگ، اختلافات فزاینده‌ پشت پرده میان دو طرف در مورد اهداف جنگ در حال خودنمایی است و اختلافات حساس و اساسی در مورد چگونگی و زمان پایان درگیری وجود دارد.
بازار

پیام ویژه

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید: دولت یک هدف سیاسی روشن و یک هدف مشخص ندارد. آیا این دقیقاً همان چیزی نیست که ولادیمیر پوتین می‌خواهد؟ آیا باید به اوکراینی‌ها فقط به اندازه زنده ماندن بدهیم و نه برای بردن؟ من در حال حاضر سیاستی برای پیروزی نمی‌بینم، و اگر آن را نداریم، پس چه می‌کنیم؟
به طور علنی، بین بایدن و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، اختلاف کمی وجود داشته است، اتحادی که ماه گذشته زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا سفر مخفیانه و دراماتیک خود را از کی‌یف انجام داد، کاملاً به نمایش درآمد. اما بر اساس گفتگو با 10 مقام، قانونگذار و کارشناسان، نقاط تنش جدیدی در حال ظهور است: خرابکاری یک خط لوله گاز طبیعی در کف اقیانوس اطلس؛ دفاع وحشیانه و فرسوده از یک شهر اوکراینی از نظر استراتژیک بی اهمیت و طرحی برای جنگیدن برای منطقه‌ای که نزدیک به یک دهه است که نیروهای روسیه در آن مستقر بوده‌اند.
مقامات ارشد دولت معتقدند که وحدت بین واشنگتن و کی‌یف رو به زوال است. برای 9 ماه، روسیه "باخموت" را محاصره کرده است، اگرچه تصرف شهر جنوب شرقی اوکراین نمی‌تواند مسیر جنگ را تغییر دهد. هر دو طرف متحمل خسارات سنگینی شده‌اند و شهر را به ویرانه‌ تبدیل کرده‌اند. اوکراین حاضر نیست شهر ویران شده را حتی با هزینه هنگفت رها کند. ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین می‌گوید: هر روز دفاع از شهر به ما امکان می‌دهد تا زمانی را برای آماده سازی ذخایر و آماده شدن برای عملیات تهاجمی آینده به دست آوریم. در همان زمان، در نبردهای این قلعه، دشمن (روسیه) آماده‌ترین و جنگنده‌ترین بخش ارتش خود - نیروهای تهاجمی واگنر را از دست می‌دهد.
چندین مقام دولتی نگران این هستند که اوکراین آنقدر نیروی انسانی و مهمات را در باخموت خرج کند که توانایی‌اش را برای انجام یک ضد حمله بزرگ در بهار کاهش دهد. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفته است: من قطعاً نمی‌خواهم کار عظیمی را که سربازان و رهبران اوکراین برای دفاع از باخموت انجام داده‌اند نادیده بگیرم – اما فکر می‌کنم این کار بیش از آنکه یک ارزش استراتژیک و عملیاتی باشد، یک ارزش نمادین است. کی‌یف، در حال حاضر، نظر واشنگتن را نادیده گرفته است.
در همین حال، یک ارزیابی توسط اطلاعات ایالات متحده نشان داد که یک "گروه طرفدار اوکراین" مسئول تخریب خطوط لوله گاز طبیعی نورد استریم در پاییز گذشته بود که یک راز بزرگ را روشن کرد. اطلاعات جدید که برای اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد، از جزئیات کوتاهی برخوردار بود، اما به نظر می‌رسید که این نظریه را که مسکو مسئول خرابکاری در خطوط لوله انتقال گاز روسیه است، از بین می‌برد.
تحلیلگران اطلاعاتی معتقد نیستند که زلنسکی یا دستیارانش در این خرابکاری نقش داشته باشند، اما دولت بایدن به کی‌یف پیام داده است - دقیقاً مانند زمانی که سال گذشته یک خودروی بمب گذاری شده در مسکو دختر یک ملی گرای برجسته روسی را کشت - که برخی از اعمال خشونت آمیز خارج از مرزهای اوکراین قابل تحمل نخواهد بود.
همچنین گاهی اوقات ناامیدی در مورد تحویل تسلیحات واشنگتن به اوکراین وجود داشته است. ایالات متحده با اختلاف زیادی بیشترین تسلیحات و تجهیزات را به جبهه ارسال کرده است، اما کی‌یف همیشه به دنبال مجموعه بعدی تدارکات بوده است. به گفته دو مقام کاخ سفید که مجاز به صحبت علنی در مورد مکالمات خصوصی نیستند، اگرچه اکثر دولتمردان استیصال کی‌یف برای دفاع از خود را درک کرده‌اند، اما در مورد درخواست‌های دائمی نارضایتی‌هایی وجود داشته است و گاهی اوقات زلنسکی قدردانی مناسبی از خود نشان نمی‌دهد.
مک کال که دائماً با مقامات ارشد دولت بایدن در تماس است، می‌گوید: من فکر می‌کنم دولت دوپاره است، شورای امنیت ملی در مورد اینکه چه سلاح‌هایی به اوکراین بفرستد تقسیم شده است. من با بسیاری از مقامات ارشد نظامی صحبت می‌کنم و آنها تا حد زیادی از دادن ATACMS به آنها حمایت می‌کنند. دولت موشک‌های دوربرد را ارائه نکرده است، زیرا در زرادخانه خود آمریکا تعداد کمی وجود دارد. همچنین این نگرانی وجود دارد که اوکراین ممکن است به اهداف دوردست روسیه حمله کند و به طور بالقوه جنگ را تشدید کند.
گزارش اخیر مبنی بر اینکه پنتاگون دولت بایدن را از به اشتراک گذاشتن مدارک احتمالی جنایات جنگی روسیه با دادگاه کیفری بین‌المللی ممانعت می‌کند، همچنین یک ضربه دیگر در روایت وحدت ایجاد کرد. مقامات کاخ سفید با انتشار داستان نیویورک تایمز نگران شدند، زیرا می‌ترسیدند به پرونده اخلاقی ایالات متحده برای حمایت از اوکراین در برابر جنایات جنگی روسیه و جنایات علیه بشریت آسیب برساند. 
دولت به طور قاطع اعلام کرده که ائتلاف میان آمریکا و متحدانش و کی‌یف قوی است و تا زمانیکه جنگ ادامه دارد قوی خواهد ماند.
آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که کاخ سفید "در ارتباط دائمی با اوکراین است زیرا ما از دفاع آنها از حاکمیت و تمامیت ارضی خود حمایت می‌کنیم." وی افزود: با توجه به اینکه پوتین هیچ نشانه‌ای از توقف جنگ نشان نمی‌دهد، بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که به اوکراین کمک کنیم تا در میدان نبرد موفق شود تا در آن زمان بتواند در قوی‌ترین موقعیت ممکن در میز مذاکره قرار گیرد.
اما گسست فزاینده ممکن است شکاف بزرگتری را بر سر بحث در مورد چگونگی پایان جنگ پیش‌ بیاورد.
اگرچه بایدن قول حمایت ثابت داده و خزانه در حال حاضر باز است، اما واشنگتن برای کی‌یف مشخص کرده که نمی‌تواند به طور نامحدود در این سطح به اوکراین کمک مالی کند. اگرچه حمایت از اوکراین تا حد زیادی یک تلاش دو حزبی بوده است، اما تعداد کمی از جمهوری‌خواهان در مورد استفاده از گنجینه آمریکا برای حمایت از کی‌یف بدون اینکه پایانی برای جنگ دیده شود ابراز تمایل کرده‌اند. کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان از جمله کسانی است که در مورد حمایت دراز مدت ابراز تردید کرده و گفته است که ایالات متحده به اوکراین چک سفید ارائه نخواهد کرد و دعوت زلنسکی برای سفر به کی‌یف و اطلاع از واقعیت‌های جنگ را رد کرد.
کرت ولکر، فرستاده ویژه رئیس جمهور برای اوکراین در دوران دولت ترامپ گفت: همیشه اصطکاک وجود دارد. زلنسکی کمی با مک کارتی وارد این مقوله شده است.
اما بسیاری از ناظران به اتحاد فراآتلانتیکی قابل توجه می‌پردازند و با وجود تلفات اقتصادی و سیاسی که جنگ به بار آورده است، هلدینگ اتحاد را ستایش می‌کنند. شلبی مجید، معاون مرکز اوراسیا در شورای آتلانتیک می‌گوید: من شکاف‌های کوچکی را می‌بینم، اما این شکاف‌ها با نقاط اختلاف و دیدگاه‌های متفاوت بین ایالات متحده و اوکراین حتی قبل از تهاجم بزرگ فوریه و از آن زمان وجود داشته است.
زلنسکی قبلاً سخنان برجسته‌ای نسبت به واشنگتن بیان کرده و کاخ سفید با او - به طور علنی و خصوصی - در مورد جنبه‌های خاص مخالفت کرده است، اما این موضوع حمایت و مشارکت کلی ایالات متحده را تغییر نداده است. نقاط بحران هنوز در افق معلق هستند. مقامات آمریکایی معتقدند اصرار زلنسکی بر اینکه تمام اوکراین - از جمله کریمه که از سال 2014 تحت کنترل روسیه است - قبل از شروع هرگونه مذاکرات صلح به اوکراین بازگردانده شود، جنگ را تمدید خواهد کرد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به کی‌یف پیام داده است که بازپس‌گیری کریمه توسط اوکراین خط قرمزی برای پوتین خواهد بود و احتمالاً منجر به تشدید تنش شدید از سوی مسکو خواهد شد.
علاوه بر این، پنتاگون به طور مداوم ابراز تردید کرده است که آیا نیروهای اوکراین - علیرغم اینکه به سلاح‌های پیشرفته غربی مسلح شده‌اند - می‌توانند روسیه را از کریمه که نزدیک به یک دهه است در آن مستقر بوده، خارج کنند.
در حال حاضر، بایدن همچنان به اظهار نظر خود مبنی بر اینکه ایالات متحده تمام تصمیمات مربوط به جنگ و صلح را به زلنسکی واگذار خواهد کرد، ادامه می‌دهد. اما زمزمه‌هایی در سرتاسر واشنگتن آغاز شده است که با شروع جنگ - و انتخابات ریاست‌جمهوری دیگر - این حمایت تا چه حد قابل تحمل خواهد بود.»
ترجمه فاطمه نبیذ

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1088066/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

انتقاد متفاوت عباس عبدی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها؛ چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

5 سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌ کار خود ادامه خواهد داد

داستان ابوشجاع

تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز

2 وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند/ ذوالنوری هم وارد گود شد

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

دستگیری اراذل و اوباش شمشیر به دست تهرانپارس

تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ!

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو