پیام ویژه

آخرين مطالب

10 راهکار مفید برای استفاده از USB OTG در گوشی‌های هوشمند خواندنی ها

10 راهکار مفید برای استفاده از USB OTG در گوشی‌های هوشمند
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - مجله دیجی کالا / USB OTG یکی از مهم‌ترین وسایل الکترونیکی محسوب می‌شود که به شدت برای نقل و انتقال اطلاعات به گوشی‌های هوشمند مفید هستند. در این مطلب ابتدا به این موضوع می‌پردازیم که USB OTG چیست و در قدم بعدی کمک می‌کنیم تا از بهترین روش‌ها برای استفاده از این ابزار آگاهی پیدا کنید.
درایوهای USB در اکثر وسایل الکترونیکی به عنوان درگاه رد و بدل شدن اطلاعات وجود دارد اما شما نمی‌توانید به همین سادگی از قابلیت پورت USB در گوشی‌های هوشمند استفاده کنید. به همین دلیل، یک مبدل به اسم USB OTG به کار شما خواهد آمد.
در واقع USB OTG مخفف USB On-The-Go است؛ استاندارد تخصص یافته‌ای که به یک دستگاه اجازه می‌دهد اطلاعات را از یک پورت USB بدون نیاز به یک سیستم کامپیوتری بخواند. با داشتن یک کابل OTG، دستگاه می‌تواند خودش تبدیل به یک میزبان USB شود.
بازار

پیام ویژه


شما می‌توانید از طریق USB OTG کلی فعالیت جالب با گوشی‌ اندرویدی خود داشته باشید. دو مورد از ساده‌ترین کارها در این زمینه، اتصال فلش درایوها به گوشی و همچنین اتصال دسته‌ی بازی‌های ویدیویی به گوشی است. با این اوصاف، در ادامه تصمیم داریم 10 مورد از جذاب‌ترین کارها را با گوشی اندرویدی انجام دهید.
آیا گوشی از قابلیت USB OTG پشتیبانی می‌کند؟
قبل از خرید هر گونه USB OTG ابتدا باید از این موضوع اطمینان حاصل کرد که آیا گوشی هوشمند اندرویدی از اتصال USB OTG پشتیبانی می‌کند یا خیر.
راحت‌ترین راه حل، مشاهده‌ی جعبه‌ی گوشی یا رویت کردن مشخصات گوشی در وب‌سایت سازنده است. معمولا یک لوگوی ثابت در قسمتی از مشخصات گوشی وجود دارد.
یک روش آسان دیگر برای این موضوع، بهره‌برداری از نرم افزار USB OTG Checker است. این برنامه به کاربر اطلاع می‌دهد که آیا گوشی هوشمندی که دارد از این قابلیت بهره‌مند است یا خیر.
شرکت سامسونگ و سایر سازنده‌ها به طور پیش‌فرض قابلیت اتصال OTG را فعال کرده‌اند. هر چند، سایر سازنده‌ها ممکن است این پیش‌فرض را رعایت نکرده باشند. کاربر می‌تواند با طی کردن مسیر Settings > Additional Settings > OTG این ویژگی را فعال کند تا بتوان فلش درایوها را متصل کرد.
USB OTG چه کاربردی دارد؟
گوشی اندروید شما معمولا یک پورت میکرو USB یا USB-C دارد. اگرچه، بسیاری از دستگاه‌های USB به یک پورت USB سایز کامل نیاز دارند. شما برای حل این مسئله صرفا به یک مبدل/آداپتور نیاز دارید. در این حالت، شما باید به دنبال خرید آداپتور OTG میکرو USB یا USB-C بگردید. شما می‌توانید آداپتورهای متنوعی را در این زمینه پیدا کنید.
از طرفی، فلش درایوهایی در سطح بازار وجود دارند که در یک سمت آنها پورت USB و در سمت دیگر پورت میکرو USB یا USB Type-C وجود دارد. برند سن‌دیسک (SanDisk) در این زمینه موفق شده فلش درایوهای جذابی را بسازد که به یکی از پرفروش‌ترین محصولات تبدیل شده است.
1. اتصال فلش درایو و هاردهای اکسترنال
همان‌طور که اکثر کاربرها هم می‌دانند، اتصال هارد اکسترنال و فلش درایو در ابتدای لیست این مطلب وجود دارد. کافی است که فرد کابل هارد را به USB OTG متصل و چند ثانیه صبر کند. پس از شناسایی هارد توسط گوشی، می‌توان به راحتی اطلاعات را رد و بدل کرد.
این احتمال وجود دارد که هر هاردی را نتوان توسط هر USB OTG به گوشی اندروید متصل کرد. با این حال، فلش درایوها از این طریق در اغلب اوقات به گوشی متصل می‌شوند. فلش و هاردهایی که فرمت FAT32 یا exFAT دارند معمولا از این طریق راحت‌تر به گوشی اتصال پیدا می‌کنند.
اگر با کمی تعلل و معطلی مشکلی ندارید، می‌توان زمانی که فلش یا هارد به گوشی متصل شده، از آرشیو هارد و فلش برای پخش موسیقی یا فیلم استفاده کنید. طبیعی است که هر اندازه کیفیت ساخت USB OTG بالاتر باشد، میزان تاخیر در اجرا و پخش فایل هم کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
2. با کنترلرهای بازی‌های ویدیویی به تجربه‌ی بازی بپردازید
اندروید 9 و بالاتر، از کنترلر ایکس‌باکس وان پشتیبانی می‌کنند. با این حال، دسته‌های قدیمی ایکس‌باکس 360 و سایر کنترلرهای USB هم با دستگاه‌های اندرویدی از طریق USB OTG متصل می‌شوند. به راحتی می‌توان دسته را از طریق این ابزار به گوشی هوشمند متصل کرد. البته ذکر این نکته بدیهی اما الزامی است که برای تجربه‌ی بازی از این طریق باید مطمئن شد که بازی مورد نظر با دسته سازگار است.
شما حتی قادر خواهید بود دسته بازی پلی‌استیشن 2 و 3 را هم به گوشی اندروید و تبلت متصل کنید. این دسته‌ها روی گوشی‌های روت شده و حتی روت نشده جوابگو هستند.
3. دستگاه اندرویدی را با کیبورد و ماوس کنترل کنید
اگر شما می‌خواهید یک تبلت اندرویدی را شبیه به لپتاپ با کیبورد و ماوس کنترل کنید، خرید USB OTG ضروری است؛ چراکه از این طریق می‌توان کیبورد، ماوس بی‌سیم و حتی با سیم را به تبلت متصل کرد.
پیشنهاد می‌شود که یک ست کیبورد و ماوس بی‌سیم را خریداری کنید که از یک گیرنده‌ی واحد برای اتصال استفاده کنند. برند لاجیتک معمولا این مدل محصولات را در شکل و تنوع بالا روانه‌ی بازار می‌کند. با خرید چنین محصولاتی می‌توان از یک درگاه USB برای اتصال دو دستگاه به تبلت استفاده کرد. اتصالِ کیبورد و ماوس هم شبیه به فلش و هارد به راحتی انجام می‌شود و تنها کافی است دستگاه را به USB OTG متصل کنید.
4. پروسه‌ی چاپ را مستقیم از یک پرینتر انجام دهید
شبیه به کیبوردها، پرینترها را هم می‌توان به آسانی به دستگاه‌های اندرویدی متصل کرد. بنابراین، می‌توان بدون نیاز به رایانه‌ی شخصی صرفا با یک USB OTG به پرینت اسناد و مدارک مختلف پرداخت.
برای استفاده از چنین قابلیتی باید مطمئن شد که گوشی هوشمند از اندروید بالاتر از 4 برخوردار است. برای پرینت اسناد و تصاویر، شما به حالت PTP یا MTP برای اتصال USB نیاز دارید. اگرچه، ما پیشنهاد می‌کنیم تا شما از پرینترهای بی‌سیم برای این مقصود به دو دلیل استفاده کنید. دلیل اول این‌که اکثر برندها مثل کانون، اپسون و اچ‌پی برنامه‌های مخصوص به خود را دارند که درایوهای مورد نیاز را نصب می‌کنند تا به طور مستقیم بتوان پرینت را انجام داد. این نوع محصولات به کاربر اجازه می‌دهند بدون نیاز به کابل اینترنت یا کابل USB OTG بتوان پرینت کرد.
5. دوربین DSLR خود را کنترل کنید
اگر عکاس هستید، این قابلیت قطعا برای شما عالی خواهد بود. شما می‌توانید دستگاه اندرویدی خود را به دوربین DSLR متصل کرده و گوشی هوشمند را به یک صفحه نمایش لایو تبدیل کنید که می‌توان به راحتی تمامی ویژگی‌های دوربین را اعم از فوکوس، ضبط و سایر موارد به طور کامل کنترل کرد.
نرم‌افزارهای کنترلر DSLR متنوعی در پلی‌ استور وجود دارد اما به طور معمول هر برنامه‌ای صرفا یک لیست خاصی از دوربین‌ها را پوشش می‌دهد. دو نرم افزار هلیکون ریموت (Helicon Remote) و Camera Connect and Control از معروف‌ترین نرم‌افزارهای دو مدل کانن و نیکون محسوب می‌شوند که با اکثر گوشی‌ها سازگار هستند.
6. انتقال مستقیم تصاویر از DSLR به گوشی اندرویدی
اگر شما می‌خواهید تصاویر را از دوربین دیجیتال به اندرویدی منتقل کنید، شما می‌توانید بدون استفاده از یک لپتاپ دارای کارت‌خوان حافظه استفاده کنید. شما صرفا به یک اتصال USB OTG نیاز دارید. برای این مسئله به یک کابل USB احتیاج دارید تا از یک سمت به دوربین و از سمت دیگر به آداپتور OTG متصل شود.
به محض برقراری اتصال، شما می‌توانید تمامی تصاویر را از دوربین‌تان به گوشی هوشمند اندرویدی خود منتقل کنید. این قابلیت بیشتر برای افرادی مناسب است که با استفاده‌ از گوشی قصد دارند تصاویر را ویرایش کنند.
7. اتصال و اجرای ابزار آلات موسیقی
USB OTG به شما اجازه می‌دهد ابزار آلات موسیقی سازگار با MIDI نظیر کیبورد را به یک دستگاه اندرویدی متصل کنید. ترکیب دو دستگاه با یک نرم افزار موسیقی مناسب به کاربر اجازه می‌دهد تا یک موسیقی جالبی را ایجاد کند.
در حالی‌که گوشی‌های اندرویدی می‌توانند کیبوردهای MIDI کوچکتر را تغذیه کنند، برخی از گوشی‌ها به یک منبع تغذیه‌ی خارجی نیاز دارند. همچنین، نوع ارتباطی که توسط کیبوردتان پشتیبانی می‌شود را باید بررسی کنید. آیا به یک آداپتور اضافه بر سازمان برای کار نیاز دارد یا خیر.
8. ضبط مستقیم صدا به گوشی هوشمند شما
جدا از بحث موسیقی، شما می‌توانید صدا را از طریق یک میکروفن USB به گوشی اندروید خود از طریق USB OTG ضبط کنید. به طور کلی میکروفن‌های USB کیفیت ضبط صدای مطلوبی داشته و از طریق جک 3.5 میلی‌متری می‌توان میکروفن‌های اکسترنال را به دستگاه‌های اندرویدی متصل کرد.
5 میکروفون یقه‌‌‌ای بی‌‌سیم جذاب برای تولید محتوا (اسفند 1401)
نرم‌افزارهایی نظیر USB Audio Recorder Pro گزینه‌های زیادی را از بابت تنظیم کیفیت ضبط در خدمت کاربران قرار می‌دهند.
9. اتصال کابل Ethernet به اندروید
یکی از کارایی‌های کمتر شناخته شده‌ی USB OTG در قابلیت اتصال کابل Ethernet به اندروید برای اتصال به اینترنت است. این رویه زمانی به شدت کارایی خواهد داشت که شما می‌خواهید برای تجربه‌ی بهتر بازی‌های ویدیویی آنلاین پینگ را کمتر کنید تا سرعت اینترنت به مراتب قوی‌تری را هنگام اتصال به وای-‌فای کسب کنید.
جدا از آداپتور OTG، شما به یک آداپتور Ethernet به USB هم نیاز دارید تا این نوع اتصال شدنی باشد. با این حال مد نظر داشته باشید که اتصال از طریق USB OTG برای تمامی گوشی‌های هوشمند اندرویدی شاید موجود نباشد. قبل از خرید وسایل مورد نیاز از این موضوع مطمئن شوید که آیا گوشی‌های هوشمند چنین قابلیتی را دارند یا خیر.
10. شارژ معکوس گوشی اندروید
بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی مدرن از قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. برای این کار باید دستگاه‌ها را روی قاب پشتیِ گوشی هوشمند پشتیبانی شده قرار داده شوند. البته، اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی نکند، شما می‌توانید با استفاده از USB OTG به شارژ معکوس دستگاه اندرویدی خود بپردازید.
برای شارژ معکوس، آداپتور OTG را به گوشی متصل کرده تا به عنوان یک منبع تغذیه به شمار رود. سپس، گوشی هوشمندی که می‌خواهید شارژ شود را به کانکتور OTG از طریق یک کابل USB متصل کنید. با این‌که شارژ به این طریق کند خواهد بود، جلوی خالی شدن باتری گوشی گرفته شده و شما به خرید یک پاور پانک نیاز پیدا نخواهید کرد.
خرید یک USB OTG؛ امری واجب و ضروری
چه یک کاربر حرفه‌ای باشید و چه یک فردی که چندان با حوزه‌ی تکنولوژی آشنا نیست، خرید حداقل یک USB OTG ضروری خواهد بود؛ چراکه قرار نیست همیشه یک سیستم کامپیوتری در اختیار فرد باشد. اگر یک USB OTG داشته باشید، بدون معطلی با اتصال فلش و هارد به این وسیله می‌توانید اطلاعات مورد نظر را به یک دستگاه اندرویدی نظیر تبلت یا گوشی هوشمند انتقال دهید.
USB OTG در انواع و اقسام متعددی توسعه یافته است. همان‌طور که قبلا هم به این نکته اشاره کرده‌ایم، فلش درایوهایی طراحی شده‌اند که یک سمتِ آن دارای پورت USB OTG است. بنابراین می‌توان خرید یک فلش درایو دو کاره را هم در لیست گزینه‌های خود قرار داد. در هر صورت، باید این نکته را هم مد نظر داشت که هر اندازه کیفیت ساخت USB OTG بالاتر باشد، سرعت نقل و انتقال اطلاعات هم به مراتب بهتر از محصولات معمولی خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1118812/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

حمله به جان وحدت

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

تاریخ سازی جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

سیل برای دبی گران تمام شد

موضع‌گیری دو پهلو

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

غربت مرتضی

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

از چاله به چاه؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

متحدان اسرائیل در برزخ

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

آشیانه سری

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند