پیام ویژه

آخرين مطالب

آتش اعتراضات با عقب‌نشینی نتانیاهو فروکش می‌کند؟ يادداشت

آتش اعتراضات با عقب‌نشینی نتانیاهو فروکش می‌کند؟
  بزرگنمايي:

پیام ویژه - ایرنا / متن پیش رو در «ایرنا» منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست.
گسترش آتش اعتراضات و اعتصابات در سرزمین های اشغالی موجب شد تا "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی (شامگاه دوشنبه) به طور موقت از طرح جنجالی اصلاح نظام قضایی پیشنهادی کابینه خود عقب نشینی کند؛ اعتراضاتی که پایه های رژیم موقت صهیونیستی را به لرزه درآورده است.
هرچند اعلام تعویق بررسی طرح اصلاحات قضایی رژیم صهیونیستی به طور موقت از سوی نتانیاهو اعلام شده، اما این مساله با تردید مخالفان و در عین حال حمایت هوداران وی از این طرح جنجالی همراه می باشد که نشانه باقی ماندن اعتراضات و درگیری ها دارد.
منابع خبری شب گذشته گزارش دادند که نتانیاهو و "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی این رژیم، پس از برگزاری یک نشست توافق کردند که طرح تغییرات موسوم به اصلاحات قضایی رژیم صهیونیستی به تعویق بیفتد و این طرح در تابستان مجددا برای تصویب در کِنِسِت مطرح شود.
نتانیاهو شب گذشته در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد که رأی گیری در مورد طرح اصلاحات قضایی را به تعویق می اندازد، اما هرگز از آنها دست نخواهد کشید.
پیش از این، "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی و رهبر حزب قدرت یهود و "بزالل اسموتریچ" وزیر دارایی و رهبر حزب صهیونیسم مذهبی، نتانیاهو را تهدید کرده بودند، در صورتی که نتانیاهو خواهان توقف تصویب طرح اصلاح نظام قضایی (رژیم صهیونیستی) شود، از ائتلاف حاکم خارج می شوند و کابینه او را سرنگون می کنند.
در روزها و هفته های اخیر نتانیاهو در بین دوراهی بزرگ جنگ قدرت قرار گرفته است؛ از طرفی مخالفان طرح اصلاحات قضایی با برگزاری تظاهرات های پی در پی خواهان توقف بررسی و تصویب آن بودند و از سوی دیگر هم پیمانان "بی بی" همانند اسموتریچ و بن گویر خواهان تصویب آن بودند و نتانیاهو را تهدید می کردند.
در روزهای اخیر شرایط برای نتانیاهو آنقدر بغرنج بوده که وی "یوآف گالانت" وزیرِ جنگ این رژیم را به دلیل انتقاد از سیاست‌هایش از کار برکنار کرد و گفت که دیگر اعتمادش را به وی از دست داده، زیرا علیه ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو عمل می کند، اقدامی که نشان از شکاف عمیق در کابینه وی دارد.
بازار

پیام ویژه

مخالفان نتانیاهو اقدام شب گذشته وی را تاکتیکی می دانند و اعتمادی به وی ندارند و همین مساله نشان می دهد که اعتراضات در سرزمین های اشغالی فروکش نخواهد کرد و آتش زیر خاکستر خواهد بود. "آویگدور لیبرمن" وزیر جنگ و خارجه پیشین رژیم صهیونیستی که دیر زمانی متحد اصلی بنیامین نتانیاهو بود و هم اکنون یکی از مخالفان اصلی وی می باشد، در واکنش به اظهارات شامگاه دوشنبه "بی بی" گفت که سخنان وی ثابت کرد که نتانیاهو هیچ جدیتی برای انجام مذاکرات حقیقی ندارد و منتظر زمان مناسب برای اجرای طرح خود است.
اسراییل در سراشیبی سقوط
ابعاد گسترش اعتراضات داخلی در سرزمین های اشغالی که هفته دوازدهم خود را پشت سر گذاشته نه تنها تبعات داخلی بلکه بازتاب‌های منطقه‌ای و بین المللی هم به خودگرفته و دشمنان اسرائیل از جمله ایران و گروه های مقاومت به ویژه حزب الله را به ‌این نتیجه رسانده که رژیم صهیونیستی به خودی خود گام در راه فروپاشی خود گذارده است.
در این بین رسانه‌های عبری زبان نیز از وحشت گسترده در میان مراکز تصمیم‌گیری این رژیم از واقعیت، قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در سراشیبی فروپاشی و سقوط سخن می‌گویند.
"ران بن یاشای" کارشناس نظامی روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت" در تحلیلی در این رابطه نوشته است که «شرایط امنیتی حال حاضر در اسرائیل بر اساس ارزیابی نهادهای امنیتی آن است که اسرائیل همزمان با آغاز ماه رمضان شرایط ناامیدکننده‌ای پیدا کرده است و شرایط امسال اسرائیل تفاوت زیادی با دو سال گذشته داشته و امروز مجبور است که توانمندی خود را در دو محور کاملا متفاوت و متضاد با یکدیگر به کار بگیرد».
به اعتقاد این تحلیل‌گر صهیونیست، شاباک (سرویس امنیت داخلی اسراییل) تمام توانمندی خود را در اختیار ارتش در کرانه باختری گذارده و با تمام ابزارهای موجود نظامی و اقتصادی سعی دارد تا به هر شکل ممکن آرامش را به این منطقه بازگرداند و این در حالی است که منطقه (سرزمین های اشغالی) همچنان شعله ور است.
در ادامه این تحلیل آمده است: ساختار امنیتی اسراییل بر این باور است که رفتارهای پلیس (رژیم صهیونیستی) که به طور مستقیم از دستورات "ایتمار بن گویر" وزیر امنیت داخلی تبعیت می‌کند، سبب تنش هرچه بیشتر در قدس و همچنین اسرای فلسطینی شده و احتمالا نتایج معکوسی در پی دارد و منجر به شعله ور شدن انبار باروتی می‌شود که در منطقه آماده انفجار است.
بن یاشای در بخش دیگری از تحلیل خود دومین محور نگران کننده برای تل‌آویو را ایران توصیف می‌کند و به نقل از نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خبر می‌دهد که مراکز راهبردی در ایران به این باور رسیده است که اسرائیل سیر قهقرایی خود را به سوی فروپاشی در پیش گرفته است و بحران فعلی مرحله‌ای جدید و در عین حال مهمی در مسیر فروپاشی داخلی آن محسوب می‌شود تا در مرحله بعدی از بین رفتن اسرائیل از نقشه خاورمیانه رقم بخورد.
به اعتقاد این تحلیلگر روزنامه یدیعوت آحارانوت، امروز اختلاف نظر بین مسئولین ایرانی در این است که آیا باید به اسرائیل برای محکم کردن طناب دار دور گردنش کمک شود یا آنکه آنها را به حال خود رها کرده و اجازه دهند اسرائیلی ها خود، کار از بین بردن خودشان را به تنهایی انجام دهند.
ارتش اسراییل پاشنه آشیل فروپاشی رژیم صهیونیستی
در کنار گسترش اختلافات میان احزاب و سران رژیم صهیونیستی، موضوع اختلافات ارتش این رژیم با نتانیاهو و بی رغبتی اسراییلی ها برای پیوستن به ارتش در عین فرار نظامیان از آن به مشکل اساسی برای رژیم موقت صهیونیستی و خصوصا نتانیاهو تبدیل شده است به حدی که بی بی اعترافات جالبی در این زمینه داشته است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب پس از آنکه اعلام کرد طرح قضایی خود را به طور موقت پس می گیرد، در سخنان مهمی نسبت به پایان رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت که مخالفت مردم برای پیوستن به ارتش به معنای پایان اسرائیل است.
نتانیاهو اعتراف کرد که اسرائیل نمی تواند بدون ارتش باقی بماند و مخالفت با خدمت نظامی به معنای پایان ماست و از مخالفان خواست تا با درخواست‌ها برای امتناع از انجام خدمت نظامی در ارتش اسرائیل جلوگیری کنند.
شرایط این روزهای سرزمین های اشغالی و گسترش اعتراضات و ناآرامی ها در کنار افزایش قدرت رزمندگان مقاومت اسلامی و عملیات های پی در پی آنها علیه اشغالگران نوید این موضوع را می دهد که هرچه زودتر طومار رژیم موقت صهیونیستی پیچیده خواهد شد و مردم منطقه خواهند توانست پس از 75 سال آرامش را از نزدیک لمس کنند.
شرایط داخلی و خارجی این روزهای رژیم نامشروع صهیونیستی در هفت دهه اخیر سابقه نداشته و بسیار حاد شده و امیدواری ها برای فروپاشی آن از درون افزایش پیدا کرده است و با یاری خدا این مهم زودتر اتفاق خواهد افتاد و شرّ این غده سرطانی از سر مردم فلسطین و منطقه کم خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamevijeh.ir/Fa/News/1140273/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم/حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

حکم 2 رهبر پای متمم قانون اساسی ایران

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

رعد و برق وحشتناک در جیانگژی چین

واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها

فرمانده فراجا:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

قالیباف: بانک مرکزی، سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت مسئول گرانی و کمبود دارو هستند

کمبود بیش از 100 هزار پرستار در کشور

اپل احتمالاً حق پخش جام باشگاه‌های جهان 2025 را خریداری می‌کند

قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال 1402 به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد

اتحادیه صنف طلا و جواهر: چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

جلوی لرزش و سروصدای لباسشویی تو بگیر !!!

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد

کی بود کی بود من نبودم؟!

اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است

کشف بقایای زنان خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی 6 هزار سال پیش

آغاز سال تحصیلی جدید از 10 شهریور؟!

شرط ادامه کار املاک "دیوار" از زبان مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن

توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد/ 99 درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم

مدیرعامل سازمان ملی مسکن: زمین 1.8 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن: بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود

24 آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد

اطلاعات بیشتری از ردمی 13 5G فاش شد؛ ظرفیت باتری و سرعت شارژ

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

ریزش دومین بنای خشتی ایران

سرمقاله مردم سالاری/ سنگ‌اندازی بی‌نتیجه اسلواکی در مسیر توافق مهاجرتی ناتو

سرمقاله قدس/ چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه

سرمقاله همدلی/ چماق و هویج وعده صادق در پرونده هسته‌ای

توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس

سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند چه بود؟/ عکس

سرمقاله ایران/ ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد

سرمقاله دنیای اقتصاد/ جهش تولید با مشارکت مردمی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته

سرمقاله شرق/ تحریم‌های جدید علیه ایران

سرمقاله اعتماد/ سیل و رفع خطر ناامنی غذایی و سوءتغذیه

چالش‌های افزایش تعطیلی؛ شنبه یا پنج‌شنبه، مساله این است!

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

سرمقاله وطن امروز/ منظومه راهبردی تهران - اسلام‌آباد

سرمقاله فرهیختگان/ ناسیونالیسم اسرائیلی: هویت، غیریت و استعمار

پیش‌بینیِ تداوم بارش‌ها در غرب و شرق کشور

امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل جنوب سیستان‌ و بلوچستان ادامه دارد

برخی از مشخصات سری Nova 13 هواوی فاش شد

سرمقاله خراسان/ عمق بخشی به یک رابطه راهبردی

سرمقاله کیهان/ دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان

آتش گرفتن قطار در کانادا

دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان

صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است